TorhamDev | تورهام 😳
Відкрити в Telegram
2 869
Підписники
Немає даних24 години
+107 днів
+6330 день
Архів дописів
2 869
دو قسمت رو رکورد کردم. امروز یک قسمت فردا قسمت بعدش و ادامه ...... :)
ساعت ۷ خوبه آپلود کنم؟
2 869
راستی دوره تموم شده دوست داشتید میتونید دونیت کنید🫠🤝 نداشتید هم برید برا خودتون خوراکی بگیرید به یاد من بخورید. 🤝🥹
http://www.coffeete.ir/torham
2 869
یکم از سم بودنش کم شد تو ادیت دوباره 🥹
https://www.youtube.com/shorts/NxDagcbKVZY
2 869
https://youtu.be/mJBSurpaxew
ششمین قسمت آموزش مقدماتی DRF با همون Django Rest Framework 🤝.
این قسمت پایان بخش آموزشی بود و از قسمت های بعد وارد بخش پروژه پایانی میشیم ✌️.
تو این قسمت میکسین ها رو بررسی میکنیم و به ویوست ها نگاهی میندازیم. میفهمیم همچی مثل آجر رو هم سوار شده تا این کلاس ها ساخته بشن!
برای شرکت در نظرسنجی پروژه پایانی داخل کانال عضو بشید(اجباری نداریم 🫠)
💬 join -> @TorhamDevCH
2 869
Repost from Seyed Mahdi Notes
چطوری مپ بازی هایی مثل ماین کرفت رو میسازن؟ پرلین نویز چیه؟
سر یه داستانی برگشتم به بحثی که ۳ ۴ سال پیش علاقه ی زیادی داشتم بهش و گفتم یه ویدیو ازش بگیرم تا کانسپت نویز و پرلین و .... رو توضیح بدم و یه کم کد ران کنیم و ...
https://www.youtube.com/watch?v=dL43Eeze2nw
2 869
اگر این فایل رو به عنوان یک ماژول به یک اسکریپت دیگری وارد کنی خروجی هیچ چیزی نخواهد بود اما میتوانید به کلس ها و فانکشن های اون فایل دسترسی داشته باشید
دلیل هم جواب ساده ای داره
برای اینکه بخواید main برنامه رو اجرا کنید باید یک فایل به اسم __main__.py بسازید که اون ماژول های مورد نظر خودتون رو ایمپورت کنید و با پکیج کردن فایل main به جای ماژول اجرا بشه
و برای اینکه این فایل رو پکیجش کنید باید اون رو در یک فایل دیگر بذارید و یک فایل __init__.py بسازید که بشه اون رو به عنوان یک پکیج شناخت
اگر یه فایل تکی داشته باشید که یه اسکریپت ساده ای رو اجرا میکنه انتری پوینت همون فایل میشه
اما اگر یه برنامه ماژولار داشته باشید که هر قسمت از کد یک ماژول به حساب میاد باید یه انتری پوینتی براش تعریف کنید که بتونه اون رو اجرا کنه
اگر دقت کرده باشید همینکارو flask , django انجام میده که یه انتری پوینتی برای اون دارید که با اجرای اون یک wsgi بالا میاد
مفهموم پکیجینگ در اکثر زبان های برنامه نویسی هست.
#قال_سونیا
مقاله برای مطالعه عمیق تر این مبحث در پایتون :
https://realpython.com/python-modules-packages/
@TorhamDevCH
2 869
اگر این برنامه راه به عنوان یک ماژول با دستور import وارد یک فایل پایتونی کنیم خروجی چه چیزی خواهد بود؟
Вже доступно! Дослідження Telegram за 2025 — головні інсайти року 
