uk
Feedback
ماذا بعد! 🖤

ماذا بعد! 🖤

Відкрити в Telegram

ما بنتعوضش.. ولا لينا بديل ما بنتكررش.. ووصالنا جميل 🧚‍♀️💙

Показати більше
640
Підписники
+124 години
-17 днів
-530 день
Архів дописів
لازم الواحد تختار اللي أقوى منها ف الدين ، هو اللي يبقى قوام ، قوام فعلاً ف الدين ، وتربية اطفال سوية ، مينفعش الواحده تختار واحد أقل منها ف معرفة الدين ، مينفعش تختار واحد ع أساس( ربنا يصلح حاله بعدين)

والله يجماعة الموضوع أكبر من طرحة وفستان وشوية دهب و بدلة، الموضوع بيت وسكن ومعيشه وعشرة ، ومودة ،ومسؤوليه وصبر.

يعني هل الشخص دا هيكون أب بكل ما تحمله الكلمة من معنى ؟ هل فيما بعد أقدر اقول الحمدلله أخترت أب سوي لعيالي ، هل أسمع جملة من بنتي تقولي ( أنا لما اكبر عاوزه اتجوز واحد زي بابا كدا )

معظم الناس بتختار جوزها ، ع أنه مثلاً شريك كويس ومناسب ليها . بس أنا بدور ع حاجه أكبر بدور ع (أب لعيالي ).

بجد الموضوع بالنسبالي كبير جداً 😂. يعني أنا مش عاوزه اتجوز واحد لمجرد أنه بيحبني ، أو عشان فيه بينا قبول عادي.

يعني ايه اللي يخلي الواحده تقدر تستغنى عن عيشتها مع اهلها وتروح وتعيش مع واحد العمر كله ؟

يجماعه ، بجد أنا نفسي اتكلم ف موضوع مهم جداً. ي بنات هو انتوا بتوافقوا ع العريس المتقدم أزاي ؟ بجد والله يعني غير فكرة القبول .

‏- شخص معاك ف ال chat ومش بيخرج منه - شخص بعد ال seen تلاقيه typing - شخص بيحب النكش طول الوقت - شخص بيشاركك music و memes - شخص لو غبت شويه تلاقى منه call - شخص بيحب المشى والخروجات العشوائية - شخص حنين ميهونش عليه زعلك ولا يسيبك لدماغك .

‏حوار إنك تفوق مرة واحدة وتتشال الغشاوة من على عقلك وعينيك وتبدأ تستوعب مدى سوء اللي انت ارتكبته ف حق نفسك وبعدها تسأل نفسك سؤال واحد هو أنا ازاي قبلت علي نفسي كده ! عقلي كان فين وقتها ؟

واحد دخل يقولي أنا عارف اقولك ازاي تسحبي ، قولتله اتفضل . قالي هتسحبي كام ؟ قولتله 40 قالي جنيه ؟ قولتله الف ، قالي لأ مش عارف سلام عليكم 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂.

أخواتي اللي بيعرف ازاي اسحب من ATM فلوس من ع محفظه زي باي يدخل يقولي بسررررررعه عشان نسيت😭😂 @dinaasultan

قَد خاف عُمر بن الخَطاب من جهنم وهو المُبشر بالجنَّة. فَكيفَ تَأمن أنت، وأنتَ أنت !

"كُلما كبرنا أدركنا أن الإسلام لا يُقيدُنا بل يحمينا."⁦♡⁩
"كُلما كبرنا أدركنا أن الإسلام لا يُقيدُنا بل يحمينا."⁦♡⁩

الرسمية بعد المحبة شيء سيئ جداً جداً، بتحسسك إنك غريب ، مع أنك حافظ أبسط التفاصيل.

كل الاماكن مش بتاعتي عموماً.
كل الاماكن مش بتاعتي عموماً.

المرأة التي تستشير زوجها في كل صغيرة وكبيرة ولا تخرج بدون إذنه ولا تفشي أسرار بيتها.. تسمى زوجة صالحة وليست (مذلولة) !!

Repost from N/a
+1
مِّنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ ۖ فَمِنْهُم مَّن قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا إلى روح وريحان يا صالح، تقبلك الله من الشهداء والصديقين. انشروها صدقة جارية عن أخيكم.

‏معندناش طاقة للبدايات والله و لا فينا حيل للنهايات بردو.

يماما ،وش ذا الشرس ؟
يماما ،وش ذا الشرس ؟

راضيه و الحمدلله ، أي كان وضعي أي كان حالتي ، ف أنا راضيه راضيه جداً ، وكل ما يأتي من عند حبيبي ف هو حبيبي 💗. الحمدلله حتى ترضى والحمدلله بعد الرضا ، والحمدلله إذا رضيت 💗.