uk
Feedback
ماذا بعد! 🖤

ماذا بعد! 🖤

Відкрити в Telegram

ما بنتعوضش.. ولا لينا بديل ما بنتكررش.. ووصالنا جميل 🧚‍♀️💙

Показати більше
640
Підписники
+124 години
-17 днів
-530 день
Архів дописів
‏على المرء أن يُقاتل لأجل ما يُحب، حتى وإن خسر المعركة .

أنا مبحبش اتعامل مع ناس غريبه كتير.. الفكرة اللي واخدينها عني صحابي=
أنا مبحبش اتعامل مع ناس غريبه كتير.. الفكرة اللي واخدينها عني صحابي=

أعتقد أكتر حاجه تستاهل أن الإنسان يسعى ليها و يبذل مجهوده عشان يوصلها هيا إنك تكون إنسان كويس .. شخص سَوىّ.. مُعترف بأخطائك و بتسعى دايماً إنك تصلحها.. إنجازك الأهم في الحياه هو إنك تبقي بني آدم كويس🤍.

- ﴿يُحْيِي الْعِظَامَ وَهِيَ رَمِيمٌ﴾ - فكيف بقلبك صلاة الفجر💗💫.

والله مدمن الاغاني ، محروم من النعمه واللذة التحفة دي😭🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍.

كوتي شطور ، كوتي قمور .

‏أرجو يا الله أن تمنّ عليّ بحظٍ طيّب، يواسي قلبي بلطفه كما يواسي قلبي غيري، أن تمضي أيامي بلا خيبات جديدة، وألا أفقد من أحب، وأن تظلّ رعايتك تحيط بي أينما كنت🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍.

جنود الله لا يهزم ، رجال الدين لا تهزم 🥹🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍.

في قصة تكاد تكون من الخيال قام اقوي جهاز مخابراتي وتجسس في العالم جهاز الشاباك والاستخبارات الاسرائيلي بدعم كامل الصلاحيات من أمريكا قاموا بزراعة احدث تقنية تتبع واتصال وتصنت في اراضي ومباني غزة المدمـ. رة لتكون نقطة اتصال وتتبع وتم زراعها باحترافية عالية حتي تكون مخفية تماما ونقطة لتحديد كل ما يدور حولها لمسافات كبيرة. ولكن هنا القسـ..ام ينتظر ويتابع كل شيء. وصفها الضابط المسئول لقد كانت أذكي مما نتخيل جميعا فقد تابعتنا قوات النخبة من القسـ..ام وقاموا بتركنا حتي ننتهي من زراعة وتجهيز كل شيء، ويتم زراعة كل شيء كما خطط جهاز الشاباك. ثم انقضت علي تلك الاجهزة وقاموا بتفكيكها كليا. وتفاجىء جهاز الشاباك ان لا يوجد هناك اي حركة او نشاط ولا يوجد اي اشارة. وتم وقف الحرب بالفعل وانسحبت الجيش الإسرائيلي من غزة فكيف سيكون هناك من يتحري وضع هذه الاجهزة عالية الدقة . ليأتي الرد القاسي من وحدة الظل ليستخدمو نفس الاجهزة لصالحهم لتكون ادوات اتصال. فيقومو باعطاء هواتف للاسري للاتصال باهاليهم وذويهم من نفس الشرائح التي كانت في اجهزة التجسس لينصدم جهاز الشاباك ان الشرائح مازلت تعمل ولكنها تجري اتصالات ولا يعرفون كيف ذلك وحدث تخبط كبير فيما بينهم واصيبوا بخيبة امل وضغط نفسي وان احدث اجهزة تصنت في العالم هي في يد حمـ..اس الأن بشكل مجاني وبدون مقابل.

photo content

‏اللهم صلِّ على قرَّة أعيُننا محمَّد، واحشرنا في زمرته، واجعلنا من أهل شفاعته، وأحينا على سُنَّته وتوفَّنا على ملَّته وأوردنا حوضه يا حيّ يا قيّوم إنَّكَ على كلِّ شيءٍ قدير 💗.

مادام فيها تأخير يعني فيها خير أڪثر من الي انت بتتمنى . صلاة الفجر💗🦋.

يا رب أرزق كل بنت بالزوج الصالح المصلح التقي النقي ، يصب عليها الحب والمال صبا صبا💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗.

يجماعة أنا حقيقي لما اوافق ع شريك العمر ، خليكوا عارفين أنه بإذن الله هو اللي هيبقى قادر يجاوب ع كل الأسئلة اللي ف دماغي ،لأ وكمان لما اشوفه دماغي أو اعصابي يهدوا 💗.

عاوزه نكون عيلة لتشارك كل حاجه مع بعض ، يعني أنا ابقى عارفه كل التفاصيل عن اولادي وعن جوزي وهما كذالك، مش عيله كل واحد ف اوضته !! بمعنى يكون بيتي زي بيوت زمان فيها الونس والمشاركة . مش المشاركة ع الفيس بوك !

أنا عاوزه اكون أنا السكن مش البيت ! يعني لما اكون غايبه عن البيت ، يبقى البيت ملوش طعم ، عشان أنا اللي بديله نسمة الهوا والدفى.

تختار واحد يبقى فاهم طبيعة المرأة. يعني مثلاً ميشوفش أنه الاسكين كير دا حاجه دلع أو رفاهية ، لأ الانثى بطبعها تحب تهتم بنفسها وتشوف نفسها حلوه ،حتى لو هو شايفها دايما جميله ،هي الانثى ربنا خلقها كدا ، ف يقدر دا . زي ما انا بردو اقدر أنه يحب يقعد مع أصحابه ع القهوة ، يقعد براحته طالما مفيش ذنوب ولا ضرر ،يبقى يعمل الحاجه اللي تبسطه حتى لو أنا مليش نصيب فيها .

لازم تختار اللي وجهته نفس وجهتها ،نفس الأهداف نفس التفكير ، عشان الاولاد فيما بعد متقولش ( بابا ولا ماما صح ؟ ).

لازم تختار الشخص الكريم ، الكريم دا بيبقى كريم ف كل حاجه ، الحنيه ، اللطف ، الاحتواء ، المال . أنا البخيل ،بخيل ف كل حاجه ( وعموماً البخل محرم ع الرجال).