uk
Feedback
ماذا بعد! 🖤

ماذا بعد! 🖤

Відкрити в Telegram

ما بنتعوضش.. ولا لينا بديل ما بنتكررش.. ووصالنا جميل 🧚‍♀️💙

Показати більше
639
Підписники
-124 години
-37 днів
-730 день
Архів дописів
عموماً رجعنا كل شخص لحجمه الطبيعي وسطّحنا العلاقات وبطلنا اسلوب العتاب.

يا ربي ع الجمال والحلاوة اللي ف المسدج بجد 😭💗. وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته ،لأ الحقيقه أنا بحس سيرة يعني أحمد عامر مفي
يا ربي ع الجمال والحلاوة اللي ف المسدج بجد 😭💗. وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته ،لأ الحقيقه أنا بحس سيرة يعني أحمد عامر مفيش نقاش 😂💗. بس لو لقيت هقولك علطول💗.

يعني حضرتك اقولك أنه هطلت استلم الشهاده ع انشوده تقوم تشغلي الشقيانه كسبانه هنا قلب قلب ما بيخفشي ، لأ بجد والله ؟

💗.
💗.

جاءَ في معنىٰ "التَوفيق" أنْ تجتمعَ مشيئةُ الله معَ مشيئة العبد فيُوفَّق لما يُريد. ' يا ربّ أن توافقَ مشيئتُكَ مشيئتِي '.

طالما رضيت بقضاء الله وتيقنت أن ما يأتي به الله خير؛ فسيراضيك الله دومًا. وطالما صبرت على الابتلاء والحزن والضيق؛ فسيراضيك الله. وطالما آمنت بعوض الله مهما كانت الطرق مغلقة في وجهك؛ فسيراضيك الله. ربنا سبحانه وتعالى يقول: أنا عند ظن عبدي بي ونحن والله نحسن الظن ونؤمن بأن كل ما عند الله خير : ))🦋

محارِم المرأة: - أبوك - أخوك (الشقيق أو من أمك أو من أبيك) - زوجك - ابنك - حفيدك - جدك/جد والدك/جد والدتك - عمك/عم والدك/عم والدتك - خالك/خال والدك/خال والدتك - والد زوجك - ابن زوجك - زوج ابنتك - زوج أمك (بعد دخوله بها) - ابن أختك - ابن أخيك - زوج حفيدتك أي رجل خارج هذه القائمة لا يجوز السّلام عليه باليدّ، ولا خلع الحجاب الشّرعيّ أمامه، ولا المزاح معه، ولا الخلوة به. زوج عمتك وخالتك ليسا كأبيك. ابن عمك وخالك وابن خالتك وعمتك وأخ زوجك ليسوا كأخيك. ابن أخ زوجك ليس كإبنك. وإن تربيتِ في بيته، أو تربيتِ معه، أو ربيتِه كإبنك.

وَآتَاكُم مِّن كُلِّ مَا سَأَلْتُمُوهُ💗🦋.

الحر بتاع النهاردة خلاني اعرف ليه الخلايجه بيقولوا لبعض: ايش لونك !!

محدش ي اخواتي يستهون ب الذنب ، انت مش قد النار ولا والعذاب ،فانيه والله متلخيش ملذاتها اللي هي ولا شئ ينسيك ملذات ونعيم الجنه ، ولا ينسيك عذاب جهنم بردو !

عموماً احنا هنا ضيوف ،كل واحد مسؤول ع ملئ صحيفته ، ف إنك مثلاً تسب حد ف العلن أو ف السر ،يعرفك أو ميعرفكش ،هو ف صحيفته حسنه ،وانت ف صحيفتك ذنب كبير. ف يباشا انت حر ف صحيفتك أملاها كيف ما شئت .

حسبي الله ونعم الوكيل في من أذانا ومن ظلمنا ومن ذكرنا بالسوء ، حسبي الله فيمن قال فينا ما ليس فينا ونسب إلينا ما لم نفعل وتجاوز في حقنا وأنكر ما فعلنا من خير يارب ( أذاقهم نفس الشعور) حسبي الله وحده وكفى به وکیلا اللهم فوضت أمري إليك.

بصراحه البُعد عن الناس راحه وأنا حبيت الموضوع جداً.

أكثروا من الصلاة على النبي ففيها الرحمة والمغفرة وبها ننال الشفاعة🦋.

photo content

أبكي على نفسي وعلي ما فعلته الدنيا بي وبقلبي، فلا أنا أنا ولا قلبي قلبي كأني تجردت مني تماما وأصبحت إنسانا لا أعرفه.

عن بطل كان مغمور ومحدش فيه سائل ،حلمه مشافش النور لكنه مات بيحاول.

- ربنا يعلمني ويؤدبني، ويرزقني التوفيق والستر! : ) ويجبر لي زلاتي وعثراتي..

يعيال لو حد مزغرطلوش يبعتلي ازغرطله😂💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗.

مات بسبب الجوع ! مش عارفه لما نقابل ربنا هنقوله ايه ؟ لما نتسأل عنهم حجتنا ايه ؟ يا رب اشكو اليك ضعف قوتنا❤️‍🩹.
مات بسبب الجوع ! مش عارفه لما نقابل ربنا هنقوله ايه ؟ لما نتسأل عنهم حجتنا ايه ؟ يا رب اشكو اليك ضعف قوتنا❤️‍🩹.