uk
Feedback
انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته

انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته

Відкрити в Telegram

پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته http://www.rtcguild.ir info@rtcguild.com تلفن: ۶-۶۶۵۶۵۶۱۵ فکس: ۶۶۵۹۴۷۴۷ آدرس انجمن: تهران–خیابان توحید–خیابان غلامرضا طوسی–پلاک ۶۳ – واحد ۱۹ آیدی اینستاگرام: rtcguild

Показати більше
1 479
Підписники
-124 години
+17 днів
+1630 день
Архів дописів
⭕️ بلغارستان متعهد به سرمایه‌گذاری در راه‌آهن کریدور میانی شد 🔹رئیس‌جمهور سابق بلغارستان اعلام کرد که این کشور قصد دارد 1.8 میلیارد دلار در شبکه راه‌آهن خود به عنوان بخشی از کریدور میانی به رهبری آذربایجان سرمایه‌گذاری کند. 🔻پلونلیف گفت: «ما این سرمایه‌گذاری را برای اتصال بندر مدرن باکو به اروپا انجام می‌دهیم. کالاها از چین به باکو می‌رسند، از طریق راه‌آهن باکو-قارص عبور می‌کنند، از ترکیه می‌گذرند و سپس از مرز ترکیه به صربستان از طریق بلغارستان منتقل می‌شوند.» 🔻او افزود: «ما در حال ساخت راه‌آهن پرسرعت هستیم و اطمینان حاصل می‌کنیم که در چند سال آینده، یک اتصال راه‌آهن مدرن از باکو تا قلب اروپا در امتداد کریدور میانی وجود خواهد داشت». 🌐 متن کامل خبر 👇🏻👇🏻 https://tarabaran.com/?p=45672 🆔 @RTCGuild

🎦 گام دیگر راه آهن در انتقال بار از جاده به ریل/ تفاهم‌نامه سه‌جانبه راه آهن، سنگ‌آهن مرکزی و فولاد بافق امضا شد 🔻دکتر ذاکری، معاون وزیر راه‌وشهرسازی و مدیرعامل راه آهن در حاشیه مراسم امضا تفاهم‌نامه سه‌جانبه راه آهن با شرکت‌های سنگ‌آهن مرکزی و مجتمع صنعت آهن و فولاد بافق برای طراحی و احداث خط آهن صنعتی و تجاری: 🔹با این تفاهم نامه این ۲ شرکت به خطوط ریلی متصل خواهند شد. 🔹طراحی و ساخت این پروژه ریلی طی دو سال انجام خواهد شد. 🔹۱۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری برای این پروژه انجام شده است. 🔹این پروژه ریلی به طول ۳۲ کلیومتر است و سالانه ظرفیت جابجایی ۵ میلیون تن بار را دارد. 🔹با این کار گام بزرگی در زمینه انتقال بار از جاده به ریل صورت گرفت. 🔹این طرح صرفه‌جویی در مصرف سوخت را به همراه دارد که برای منافع ملی نیز بسیار مفید است. 🔹منافع اجتماعی حمل بار راه آهن، سالانه حدود یک میلیارد و دویست میلیون دلار است. 🆔 @anjoman_raili

⭕️ ۱۴۰۴؛ سالی سخت برای ترانزیت ایران 🔹مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با پیش‌بینی تحقق ترانزیت ۲۰ میلیون تنی از ایران در سال جاری، سال ۱۴۰۴ را برای ترانزیت ایران بسیار سخت خواند و گفت: «فارغ از افزایش تنش‌های اخیر در منطقه خاورمیانه، به نظر می‌رسد حداکثر ظرفیت عملی حال حاضر کشور به لحاظ مقررات و فرآیندها، ترانزیت حدود همین ۲۰ میلیون تن کالا است و برای جهش به ۴۰ میلیون تن پیش‌بینی شده در قانون برنامه هفتم باید ظرفیت‌سازی‌های گسترده جدیدی را عملیاتی کنیم.»  🔻به گزارش پایگاه خبری ترابران، پرهیز از تنش، امنیت و آرامش پیش‌شرط برقراری و توسعه ترانزیت است. از این رو، اگر چه در سال ۱۴۰۳، برخی مقررات مربوط به ترانزیت کالا از جمله مدت زمان مجاز برای ترانزیت، شرایط صدور ضمانت‌نامه و تعرفه ترانزیت کالا به‌منظور تسهیل عبور کالا از خاک ایران و افزایش جذابیت این مسیر برای ترانزیت کالا تغییر یافت و در زمینه رشد ترانزیت جاده‌ای در سال جاری به رکوردشکنی ترانزیت بیش از ۱۶ میلیون تن کالا دست یافته‌ایم، اما مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای معتقد است با توجه به فشارهای حداکثری و همه‌جانبه آمریکا برای تشدید تحریم‌های ایران و نبود راهبردهای اجرایی برای توسعه ترانزیت در کشور، نمی‌توان بر اساس برنامه هفتم توسعه، رشد ۶ میلیون ترانزیت را در سال ۱۴۰۴ انتظار داشت و به‌عبارتی، با اقتضائات موجود، حداکثر توان ما بیشتر از ترانزیت ۲۰ میلیون تن کالا در دو بخش جاده‌ای و ریلی در کشور نیست. 🌐 متن کامل خبر 👇🏻👇🏻 https://tarabaran.com/?p=45554 🆔 @RTCGuild

⭕️ یک ارزیابی مقدماتی از آئین‌نامه «قطار باری برنامه‌ای و قطار کامل» ✍🏻 علی نصیری اقدم (عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی) 🔹هیئت وزیران در جلسه ۰۵/ ۱۲/ ۱۴۰۳ آئین‌نامه اجرایی «قطار باری برنامه‌ای و قطار کامل» را تصویب نمود و مصوبه آن در تاریخ ۱۲/ ۱۲/ ۱۴۰۳ به وزارت راه و شهرسازی برای اجرا ابلاغ شد. این آئین‌نامه به موجب جزء ۳ بند ث ماده ۵۷ قانون برنامه هفتم پیشرفت تصویب شده است که مقرر می‌دارد «شرکت راه­‌آهن جمهوری اسلامی ایران مکلف است قطارهای باری را به‌صورت برنامه­ای مبدأ- مقصد سیر دهد و مجوز تشکیل و سیر قطار (قطار کامل) را به بخش خصوصی، غیردولتی و تعاونی اعطا کند، به‌نحوی که تا پایان سال دوم برنامه، سیر تمامی قطارهای باری کشور به‌صورت منظم و برنامه‌ای انجام شود.». 🔻سیر برنامه‌ای قطارهای باری و به رسمیت شناختن شرکت‌های حمل و نقل ریلی به عنوان کارور (اپراتور) قطار از جمله مطالبات فعالان و کارشناسان این صنعت بود و هست. سرعت بازرگانی کمتر از چهار کیلومتر در ساعت برای واگن‌های باری که نمادی از پایین بودن بهره‌وری واگن در حمل و نقل ریلی است تا حد زیادی ریشه در همین دو موضوع دارد: ۱. برنامه‌ای نبودن حمل و نقل ریلی بار یا پیش‎بینی پذیر نبودن زمان رسیدن بار ریلی به مقصد و ۲. عدم تفکیک نقش‌ها و مسئولیت‌های بازیگران از یکدیگر. 🌐 برای مطالعه متن کامل اینجا کلیک کنید. 🆔 @RTCGuild

⭕️ سوت قطار تهران – وان به صدا درآمد 🔹مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا با اعلام خبر حرکت قطار تهران – وان، امروز از تهران افزود: «با پیگیری‌های راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت رجا و توافقات صورت گرفته با راه‌آهن ترکیه، در راستای توسعه گردشگری و سفر ایمن، قطار بین‌المللی تهران-وان بعد از ۵ سال توقف مجدد آغاز به کار کرد.» 🔻به گزارش پایگاه خبری ترابران، ناصر بختیاری با اشاره به اینکه این قطار بین‌المللی روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته از ایستگاه راه‌آهن تهران حرکت کرده و روزهای دوشنبه و پنج‌شنبه مراجعت می‌کند، گفت: «با لحاظ انجام تشریفات گمرکی در دو مرز رازی و کاپیکوی، مدت زمان انجام این سفر در مسیر رفت یا برگشت حدود 22 ساعت است.» 🔻او ظرفیت جابه‌جایی قطار سریر 4 تخته را در مسیر تهران-وان که از قطارهای 4 ستاره شرکت رجا است، حدود 280 نفر اعلام و اظهار کرد: «هموطنان گرامی برای خرید بلیت این قطار می‌توانند از طریق سایت رجا به نشانی www.raja.ir یا سایر سکوهای مجاز فروش اینترنتی اقدام کرده یا به دفاتر مجاز فروش بلیت قطار مراجعه کنند.» 🌐 متن کامل خبر 👇🏻👇🏻 https://tarabaran.com/?p=45546 🆔 @RTCGuild

سرپرست جدید اداره کل واگن ها منصوب شد مدیرعامل راه آهن، حبیب اله ملاطفی را به عنوان سرپرست اداره کل واگن ها منصوب کرد. به گزا
سرپرست جدید اداره کل واگن ها منصوب شد مدیرعامل راه آهن، حبیب اله ملاطفی را به عنوان سرپرست اداره کل واگن ها منصوب کرد. به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، دکتر ذاکری در متن حکم انتصاب حبیب اله ملاطفی آورده است: با اتکال به خداوند متعال و نظر به تعهد، تخصص و تجارب علمی و اجرایی جنابعالی، به موجب این ابلاغ به عنوان سرپرست اداره کل واگن ها تعیین و منصوب می‌شوید. امید است با استعانت از خداوند متعال و بهره جستن از حسن روابط و همکاری صمیمانه با سایر بخش‌ها در راستای تحقق اهداف و راهبردهای شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران نسبت به انجام امور محوله اهتمام ورزید. گفتنی است دکتر ملاطفی، دانشیار گروه مهندسی ماشین های ریلی دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران است و پیش از این به عنوان معاون مهندسی قطار مترو ملی در طراحی، ساخت و راه اندازی اولین قطار ۷ واگنه مترویی مشغول بوده است. 🌍 کانال راه آهن ایران ✅ @Railir

Repost from ریل ایران
⭕️ راه‌آهن به دنبال جذب سرمایه‌گذاری در صنعت ریلی/ افزایش درآمد ذی‌نفعان، دغدغه اصلی را‌ه‌آهن است 🔵 مدیرعامل راه آهن گفت: مش
+4
⭕️ راه‌آهن به دنبال جذب سرمایه‌گذاری در صنعت ریلی/ افزایش درآمد ذی‌نفعان، دغدغه اصلی را‌ه‌آهن است 🔵 مدیرعامل راه آهن گفت: مشکل اصلی صنعت ریلی، مربوط به اقتصاد حمل و نقل در حوزه باری و مسافری است که انگیزه برای سرمایه‌گذاری مجدد در این حوزه را کم کرده است. 🔵 دکتر ذاکری در مراسم افطاری انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی، انجمن صنایع ریلی و انجمن دانش آموختگان دانشکده مهندسی راه آهن، افزود: یکی از مهمترین برنامه‌هایی که در این دوره داریم این است که بتوانیم صنعت ریلی را برای فعالان آن جذاب‌تر کنیم تا درآمد شرکت‌های فعال در صنعت ریلی بالا رفته و به تبع آن سرمایه‌گذاری در این حوزه بیشتر شود. 🌐 railiran.ir/49729 🚂 @Railiran_IR

⭕️پاسخ دبیر انجمن صنفی شرکت‌های ریلی مسافری به ادعای مدیرعامل سابق شرکت راه‌آهن: ۵۰ درصد ظرفیت بلیت قطارها فقط در روز اول پیش فروش توسط آژانس‌های مجاز و ۵۰ درصد اینترنتی عرضه می‌شود/ خرید بلیت گروهی غیرفعال شده است 🔻دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی مسافری گفت: با اقداماتی که انجام شده است ربات‌های خرید گروهی بلیت، شناسایی و غیرفعال شده است. 🔻ابوالقاسم سعیدی افزود: در حال حاضر ۵۰ درصد ظرفیت پیش‌فروش بلیت قطارهای‌ مسافری،‌ اینترنتی عرضه می‌شود که مردم می‌توانند از این طریق بلیت را خریداری کنند و ۵۰ درصد دیگر بلیت‌ها از طریق آژانس‌ها در روز اول پیش‌فروش عرضه می‌شود. واگذاری گروهی هم ممنوع است.تقاضای سفر با قطار بسیار بالاست و در سال‌های گذشته هیچ اقدام موثری برای افزایش تعداد واگن مسافری معمول نشده بود و به‌دلیل کمبود آماده‌به‌کاری لکوموتیو همین تعداد واگن مسافری هم زمین‌گیر شده بودند. 🔻دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی مسافری با بیان این که تلاش مدیران شرکت راه‌آهن ارائه خدمات با کیفیت به مردم است تصریح کرد: شرکت راه‌آهن از نارضایتی مسافران در خصوص کمبود عرضه نسبت به تقاضا و بلیت قطار مطلع است و تمام تلاش خود را در شش ماه گذشته، برای بهسازی و نوسازی و افزایش ناوگان حمل‌ونقل ریلی انجام داده و تعداد قابل توجه قطارهایی که متوقف بودند به چرخه سیر برگشته است. 🔻سعیدی افزود: ظرف ۶ ماهه اخیر، آماده‌به‌کاری لکوموتیوها در شبکه ریلی، ۱۳ درصد رشد کرده است به طوری که با تمرکز بر راه‌اندازی تعداد قابل توجهی از لکوموتیوهای متوقف منتظر تعمیرات اساسی، متوسط تعداد کل لکوموتیوهای آماده‌به‌کار شبکه ریلی روزانه از ۴۸۹ دستگاه به ۵۵۵ دستگاه رسیده است. 🔻وی یادآور شد: در بهمن ماه سال جاری نسبت به مرداد ماه، ۶۶ دستگاه لکوموتیو برای جابجایی بار و مسافر به شبکه ریلی افزوده شده است. 🔻سعیدی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی دو رام قطار خودکشش ترن‌ست در مسیر تهران- مشهد و بالعکس با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت پس از ۵ سال وقفه در ۶ ماه اخیر از دیگر اقدامات شرکت راه‌آهن برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران عزیز است. 🔻لازم به توضیح است مدیر عامل دوره قبل در هر پیش فروش بلیط‌های قابل توجه را از شرکت‌های مختلف لاک می‌کرده و خودش آن‌ها را عرضه می‌کرده است. 🆔 @RTCGuild

Repost from ریل ایران
▫️مردم فراموش نکرده‌اند 🔻 سرپرست روابط عمومی راه آهن در حساب شخصی خود اعلام کرد: 🔹فروش ۵۰ درصد بلیط‌ها از طریق آژانس‌ها در
▫️مردم فراموش نکرده‌اند 🔻 سرپرست روابط عمومی راه آهن در حساب شخصی خود اعلام کرد: 🔹فروش ۵۰ درصد بلیط‌ها از طریق آژانس‌ها در ۲ ساعت اولین روز پیش فروش و ممنوعیت واگذاری گروهی؛ مگر همان فروش بلیط از طریق «مردم» به «مردم» نیست؟ 🔹 مردم فراموش نکردند که چطور آقای بلیط‌فروش آنلاین‌، فروش‌های بدون مجوز با ریل‌بات را جایگزین ۳۰۰۰ آژانس مجوزدار کرد و چه بازار سیاهی به راه انداخت. 🚂 @Railiran_IR

⭕️ درخت دوستی و بهره‌مندی از هم‌افزایی 🔹به گزارش تین نیوز برای دومین سال پیاپی انجمن‌های شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی، صنایع ریلی ایران و کانون دانش‌آموختگان مهمانی افطاری ماه مبارک رمضان را برگزار کردند.  🔻سبحان نظری رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی به نمایندگی از میزبانان مراسم در سخنانی به مهمانان خوش آمد گفت و ابراز امیدواری کرد که این هم‌نشینی‌ها و همراهی‌ها ادامه یاید تا صنعت ریلی از آن بهره ببرد.  🌐 متن کامل خبر 👇🏻👇🏻 https://www.tinn.ir/fa/tiny/news-293172 🆔 @RTCGuild

⭕️ هم‌افزایی راه‌آهن و بخش خصوصی را با جدیت دنبال می‌کنیم 🔹مراسم معنوی افطاری سه تشکل ریلی ـ انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی، انجمن صنایع ریلی و کانون دانش‌آموختگان دانشکده مهندسی راه‌آهن - چهارشنبه شب ۱۵ اسفندماه در مجتمع ملاصدرا برگزار شد. 🔻به گزارش خبرنگار تین نیوز، جبار علی ذاکری مدیرعامل شرکت راه‌آهن که به همراه قائم مقام، معاونین و مسئولان این شرکت در این مراسم حضور یافته بود با اشاره به تاسیس دانشکده مهندسی راه‌آهن در سال ۱۳۷۶ بر ضروت استفاده از ظرفیت‌های دانش‌آموختگان این دانشکده در صنعت ریلی تاکید کرد. 🔻وی بیان کرد: صنعت حمل‌ونقل ریلی در شرایط کنونی نیازمند هم‌افزایی مضاعف است و راه‌آهن و شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و سایر حلقه‌های این زنجیره باید خود را به شکل شرکای تجاری ببینند و هم‌افزایی را دنبال کنند.به گفته ذاکری، لازمه تحقق این امر تعامل بیشتر طرفین و مشارکت فعالان صنعت ریلی در تصمیم گیری‌ها است که در طول ماه‌های گذشته مباحث مهم این صنعت با نظرخواهی از انجمن ها انجام شده است. 🌐 متن کامل خبر 👇🏻👇🏻 https://www.tinn.ir/fa/tiny/news-293152 🆔 @RTCGuild

⭕️ مراسم افطاری انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی، انجمن صنایع ریلی و کانون دانش‌آموختگان دانشکده مهندسی راه‌آهن 🔹این گردهما
⭕️ مراسم افطاری انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی، انجمن صنایع ریلی و کانون دانش‌آموختگان دانشکده مهندسی راه‌آهن 🔹این گردهمایی امشب (۱۴۰۳/۱۲/۱۵) در محل مجتمع ملاصدرا و با حضور مدیرعامل کنونی و چند تن از مدیران‌عامل اسبق شرکت راه‌آهن ج.ا.ا، اعضای هیئت مدیره تشکل‌های ریلی بخش خصوصی کشور، برخی از معاونین و مدیران شرکت راه‌آهن، مدیران عامل شرکت‌های بخش خصوصی حمل‌ونقل ریلی، اساتید دانشکده مهندسی راه‌آهن دانشگاه علم و صنعت و همچنین دانش‌آموختگان این دانشکده برگزار گردید. 🔻در این مراسم دکتر ذاکری، مدیرعامل شرکت راه‌آهن، و دکتر نظری، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته، در سخنرانی خود از همکاری هر چه بیشتر بخش دولتی و خصوصی ریلی کشور، به‌عنوان عاملی مهم در پیشرفت صنعت ریلی یاد کردند. 🆔 @RTCGuild

⭕️ مراسم افطاری انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی، انجمن صنایع ریلی و کانون دانش‌آموختگان دانشکده مهندسی راه‌آهن 🔹این گردهما
⭕️ مراسم افطاری انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی، انجمن صنایع ریلی و کانون دانش‌آموختگان دانشکده مهندسی راه‌آهن 🔹این گردهمایی امشب (۱۴۰۳/۱۲/۱۵) در محل مجتمع ملاصدرا و با حضور مدیرعامل کنونی و چند تن از مدیران‌عامل سابق شرکت راه‌آهن ج.ا.ا، اعضای هیئت مدیره تشکل‌های ریلی بخش خصوصی کشور، برخی از معاونین و مدیران شرکت راه‌آهن، مدیران عامل شرکت‌های بخش خصوصی حمل‌ونقل ریلی، اساتید دانشکده مهندسی راه‌آهن دانشگاه علم و صنعت و همچنین دانش‌آموختگان این دانشکده برگزار گردید. 🔻در این مراسم دکتر ذاکری، مدیرعامل شرکت راه‌آهن، و دکتر نظری، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته، در سخنرانی خود از همکاری هر چه بیشتر بخش دولتی و خصوصی ریلی کشور، به‌عنوان عاملی مهم در پیشرفت صنعت ریلی یاد کردند. 🆔 @RTCGuild

⭕️ مراسم افطاری انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی، انجمن صنایع ریلی و کانون دانش‌آموختگان دانشکده مهندسی راه‌آهن 🔹این گردهما
⭕️ مراسم افطاری انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی، انجمن صنایع ریلی و کانون دانش‌آموختگان دانشکده مهندسی راه‌آهن 🔹این گردهمایی امشب (۱۴۰۳/۱۲/۱۵) در محل مجتمع ملاصدرا و با حضور مدیرعامل کنونی و چند تن از مدیران‌عامل سابق شرکت راه‌آهن ج.ا.ا، اعضای هیئت مدیره تشکل‌های ریلی بخش خصوصی کشور، برخی از معاونین و مدیران شرکت راه‌آهن، مدیران عامل شرکت‌های بخش خصوصی حمل‌ونقل ریلی، اساتید دانشکده مهندسی راه‌آهن دانشگاه علم و صنعت و همچنین دانش‌آموختگان این دانشکده برگزار گردید. 🔻در این مراسم دکتر ذاکری، مدیرعامل شرکت راه‌آهن، و دکتر نظری، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته، در سخنرانی خود از همکاری هر چه بیشتر بخش دولتی و خصوصی ریلی کشور، به‌عنوان عاملی مهم در پیشرفت صنعت ریلی یاد کردند. 🆔 @RTCGuild

⭕️ جنگ کریدورهای ایران و ایالات متحده 🔹کریدور اقتصادی شرق-غرب کشورهای جنوب غرب و آسیای مرکزی، شامل افغانستان، جمهوری‌های آسیای مرکزی، هند، ایران و پاکستان را از طریق زیرساخت‌های حمل‌ونقل فرامرزی برای جابه‌جایی افراد، کالاها، خدمات و انرژی به یکدیگر متصل می‌کند.ایالات متحده و اروپا با هر پروژه‌ای که از افغانستان عبور کند یا ایران را از طریق خط لوله گاز به بازارهای انرژی جنوب آسیا متصل کند، مخالفت خواهند کرد. 🔻به گزارش گروه سیاست خارجی ایرنا، اندیشکده «رند» در گزارشی ویژه به بررسی امکان سنجی کریدور اقتصادی شرق-غرب برای آسیای جنوبی و مرکزی پرداخته که در بخش خلاصه این گزارش آمده است: کریدور اقتصادی شرق-غرب (EWEC) به‌عنوان طرحی معرفی شده که کشورهای جنوب غرب و آسیای مرکزی، شامل افغانستان، جمهوری‌های آسیای مرکزی، هند، ایران و پاکستان را از طریق زیرساخت‌های حمل‌ونقل فرامرزی برای جابه‌جایی افراد، کالاها، خدمات و انرژی به یکدیگر متصل می‌کند. این طرح از لحاظ مقیاس و جاه‌طلبی بسیار گسترده است و باید به نفع تمامی کشورهای منطقه باشد. با این حال، تاریخ گذشته نشان‌دهنده سابقه‌ای تاریک از پروژه‌های ناتمام و زیرساخت‌های هدررفته است که هزینه‌ای معادل میلیاردها دلار را به این منطقه‌ای تحمیل کرده است. بسیاری از این پیشنهادها فراتر از مطالعاتی که صرفاً امکان‌سنجی اقتصادی پروژه‌ها را روی کاغذ نشان می‌دادند، پیش نرفتند. اما چه چیزی می‌تواند تغییر واقعی ایجاد کند؟ 🌐 متن کامل خبر 👇🏻👇🏻 https://irna.ir/xjSZsN 🆔 @RTCGuild

قابل توجه شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی: ساعات کاری مرکز تماس سامانه بارفرابران در ماه مبارک رمضان به شرح ذیل می‌باشد: روزهای شنبه تا چهارشنبه:  08:00 الی 17:00 پنجشنبه‌ها: 08:00 الی 14:00 جمعه‌ها و تعطیلات: 11:00 الی 14:00 شماره مرکز تماس:  ۷۵۴۹۲۰۰۰ (۰۲۱) داخلی ۶ @barfarabaran https://barfarabaran.ir barfarabaran.ir@gmail.com barfarabaran@rmto.ir https://aparat.com/barfarabaran

🔹بازگشت امیدوارکننده (گزارش عملکرد 9 ماهه و 3 ماهه سوم سال 1403 حمل‌ونقل ریلی) 🔻گروه مطالعات سیاست‌گذاری و پایش فضای کسب و کار انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته می‌کوشد با ارائه گزارش‌های آماری، تصویری شفاف از عملکرد گذشته صنعت و اثرات آن روی شاخص‌های مختلف حمل‌ونقل ریلی تهیه و منتشر نماید. 🔻گزارش پیش رو شاخص‌های مهم این صنعت را در بازه‌ 9 ماهه سال 1403 با مدت مشابه 3 سال گذشته و همچنین 3 ماهه سوم سال 1403 را با 3 فصل گذشته مقایسه می‌کند. امید است با افزایش دقت و جامعیت تصمیمات مدیران بر مبنای آمار و اطلاعات به‌روز، شاهد بهبود و پیشرفت در صنعت حمل‌ونقل ریلی کشور باشیم. 🆔 @RTCGuild

⭕️ احداث پروژه‌های ریلی بدون توجیه اقتصادی؛ توسعه تجارت در گرو گلوگاه‌ها 🔹سید حسین میرشفیع نماینده و مشاور سابق وزیر راه و شهرسازی در امور زیربنایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ظرفیت‌های زیرساختی و ترانزیتی کشور اظهار کرد: در حال حاضر، زیرساخت‌های کشور ظرفیت جابه‌جایی و ترانزیت تا سه برابر میزان فعلی را دارند، اما مشکلات اساسی در گلوگاه‌های کریدوری، به‌ویژه در پایانه‌های ورودی و خروجی کشور و تخلیه و بارگیری در بنادر، موجب محدودیت در بهره‌گیری از این ظرفیت شده و برای رفع این مشکلات، باید سرمایه‌گذاری‌های ویژه‌ای انجام شود. 🔻نماینده و مشاور سابق وزیر راه و شهرسازی در امور زیربنایی بیان کرد: با این حال، به‌جای سرمایه‌گذاری گسترده در توسعه کریدورها، ابتدا باید گلوگاه‌های موجود را برطرف کنیم و روابط بین‌المللی خود را در این حوزه تقویت کنیم. همچنین، نیازمند یک بازاریابی فعال در بخش حمل‌ونقل به‌صورت خصوصی هستیم، به‌گونه‌ای که دولت فقط نقش پشتیبان را در این فرآیند ایفا کند. اگر این چارچوب اجرایی شود، می‌توانیم بدون نیاز به سرمایه‌گذاری‌های کلان، درآمد قابل‌توجهی از طریق ترانزیت کسب کنیم. 🌐 متن کامل خبر 👇🏻👇🏻 mehrnews.com/x37gPd 🆔 @RTCGuild

⭕️ تعرفه‌های ترامپ قلب شبکه ریلی آمریکا را نشانه گرفت 🔹به گزارش ایسنا، نتایج بررسی‌های جدید انجمن راه‌آهن آمریکا نشان می‌دهد که این کشور در سال ۲۰۲۴، حدود ۲۰۳.۱ میلیارد دلار تجارت فرامرزی با کانادا و مکزیک ثبت کرده که داده‌های آماری حمل‌ونقل شامل رقم ۱۰۴.۸ میلیارد دلار در تجارت آمریکا و کانادا (۶۶ درصد واردات و ۳۴ درصد صادرات) و ۹۸.۳ میلیارد دلار در تجارت آمریکا و مکزیک (۶۵ درصد صادرات و ۳۵ درصد واردات) است. 🔻گروه تجارت ریلی هشدار داد که سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های حمل‌ونقل، نیازمند اقتصاد رو به رشد است. ایان جفریز، مدیرعامل انجمن راه آهن آمریکا گفت: وقتی اقتصاد خوب پیش می‌رود، ما خوب عمل می‌کنیم و همه ما در صدد سرمایه‌گذاری برای رشد اقتصادی هستیم. تجارت بخش مهمی از رشد، چه صادرات به شرکای آمریکای شمالی و چه واردات از بنادر ماست. 🌐 متن کامل خبر 👇🏻👇🏻 isna.ir/xdSY7G 🆔 @RTCGuild

⭕️ بی‌تدبیری‌های لجستیکی 🔹با وجود اینکه در دوره‌ای، سرمستانه شعار سر می‌دادیم که همه راه‌ها از ایران می‌گذرد و با اتکا بر این تکیه‌گاه سست، هیچ گونه دیپلماسی ترانزیتی نداشتیم، حالا دیگر باید بپذیرم که نه‌تنها همه راه‌ها از ایران نمی‌گذرد، بلکه اگر نجنبیم، روزگاری را خواهیم دید که دیگر هیچ راهی -تاکید می‌شود هیچ راهی- از ایران نخواهد گذشت. آن زمان از رهاوردهای ترانزیتی مانند آبادانی، رونق صنایع، امنیت اقتصادی و حتی نفوذ سیاسی و اقتصادی در دیگر کشورها نیز بی‌بهره می‌مانیم. پس هم بر همه دولتمردان و هم بر فعالان اقتصادی، تجاری و ترانزیتی فرض است که جبران روزگار از دست رفته کنند؛ اما چگونه و به چه تدبیری؟ به نظر می‌رسد که یکی از شاهراه‌های پیش رو، به‌نوعی قرارگیری در طرح ابتکاری چین باشد. در همین زمینه، ترابران به سراغ دکتر مهدی صفری‌مقدم، نماینده سابق ایران در کمیته لجستیک همکاری‌های اقتصادی اجتماعی آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل متحد UNESCAP رفت. او که معتقد است چاره این کار، اجرای الگوی «توسعه لجستیک‌محور» است، با بازگشت به گذشته و بازخوانی اشتباهات استراتژیک رجل سیاسی و اقتصادی ایران در حوزه ترانزیت و لجستیک، به اهمیت بحث تحریم و FATF تاکید کرد و گفت: «این پنجره همیشه باز نیست و به مرور در حال بسته شدن است. تا زمانی که می‌توانیم از درآمد نفتی برای سرمایه‌گذاری و ورود به زنجیره‌های تامین جهانی استفاده کنیم باید این فرصت را مغتنم بدانیم.» 🌐 متن کامل خبر 👇🏻👇🏻 https://tarabaran.com/?p=45378 🆔 @RTCGuild