uk
Feedback
3imar سیمار

3imar سیمار

Відкрити в Telegram

...

Показати більше
547
Підписники
Немає даних24 години
+27 днів
Немає даних30 день
Архів дописів

. راه یا چاه؟ قدرتِ نظامیِ معطوف به مقابله با آنچه "نظام جهانی" خوانده می‌شود، اگر از حدود متعارف خود خارج شود، به جای بازدارندگی خودش به تهدید تبدیل می‌شود. نمونهٔ روشنش وضعیت عراق پس از جنگ ۸ ساله با ایران است. عراق که در طول جنگ برای مهار "امواج انسانی نیروهای ایرانی" مورد حمایت قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای قرار گرفته بود، توانست زرادخانهٔ عظیمی از موشک و تسلیحات شیمیایی برای خود فراهم کند. با فرونشستن آتش جنگ، #اسرائیل همین زرادخانه را به عنوان تهدیدی علیه خود و به هم خوردن توازن قوا در خاورمیانه به حساب آورد و حامیان غربی‌اش را به حمله نظامی علیه آن کشور ترغیب کرد. برخی تحلیلگران عرب می‌پنداشتند که قدرت موشکی و شیمیایی عراق، آن کشور را غیرقابل شکست و مصون از حملهٔ نظامی آمریکا و متحدانش کرده است، حال آنکه همان قدرت موشکی و شیمیایی، دلیل اصلیِ تعریف عراق به عنوان تهدیدی منطقه‌ای و جهانی و زمینه‌ساز حمله به آن شد. بنا بر این تجربه، مقام‌های جمهوری اسلامی هر چه بیشتر در بارهٔ توانایی‌های نظامی کشور داد سخن دهند و بخصوص از  تغییر استراتژی اتمی کشور حرف به میان آورند، کار را برای خودشان سخت‌تر و برای آمریکا و اسرائیل آسان‌تر می‌کنند. رفع تهدید نظامی از کشور، نه تهدید به ساخت #سلاح_اتمی و نه دعوت به همکاری اقتصادی با آمریکا بدون رفع چالش‌های امنیتی و سیاسی با آن است! راهش حل منازعات سیاسی و امنیتی با طرف مقابل در یک گفتگوی رو در رو بر اساس یک فرمول منصفانه است. بنابراین، آنچه این روزها #علی_لاریجانی مطرح کرده و شماری دیگر از حرف او استقبال کرده‌اند، حرکت در جهت افتادن به چاهی است که اسرائیلی‌ها پیش پای ایران کنده‌اند!

Faramousham Nakon Moein فراموشم نکن معین @simar50

عزیزم سینا سرلک @simar50 #سریال_شهرزاد

دل دیوانه محمدرضا شجریان @simar50 تنظیم: #سروش_کمالیان #ساز_و_آواز

... 🔴نقشه جنگ تمرکز جدی و فوری آمریکا بر تضعیف حداکثری یمن اطمینان بخشی به خود و کشورهای حوزه خلیج فارس در ارتباط با تحدید تهدید حوثی‌ها در صورت وقوع جنگ با ایران است. حوثی‌ها در بیخ گوش سعودی مهمترین ابزار گروگانگیری قیمت انرژی در خلیج فارس و جهان هستند. تضعیف حداکثری توان آنها مترادف با مهار ایران در صورت وقوع جنگ است! ایران در تقابل با آمریکا و خسارت‌های دهشتناک نفتی و گازی مترتب به هیچ‌وجه نمی‌تواند خود بصورت مستقل وارد درگیری با دیگر کشورها شود. تاکید می‌کنم به هیچ‌وجه، چرا که آن‌وقت ابعاد خسارت بعدی برای ایران اساسا محیرالعقول و غیرقابل تصور خواهد شد. آیا استراتژیست‌های وابسته که در حال ادراک‌ و تصمیم‌سازی برای حاکمان هستند، همچنان تحلیلشان بر این است جنگ نخواهد شد؟ آمریکا صفحه بازی را برای یک جنگ کامل شکل داده است، تنها مانع درگیری صلح لحظه آخر و برآمده از عقلانیت سیاسی‌ و نگاه واقع‌بینانه است. @simar50

عمر دوباره منی تو رو واسه نفس میخوام.. https://t.me/NasimAtaei

تو میتونی شهرام شبپره @simar50 #ریمیکس

javad yasari mehrab محراب جواد یساری @simar50 #یادها_و_خاطره‌ها #نوستالژی

تو میتونی شهرام شبپره @simar50 #ریمیکس