uk
Feedback
Light Workers🔆

Light Workers🔆

Відкрити в Telegram

چو ذَرِه باش، پویان سویِ خورشید؛ که تا چون خاک، زیرِ پا نمانی چو اِستاره به بالا، شب‌روی کن که تا زآن ماه بی‌همتا نمانی صفحه اینستاگرام https://www.instagram.com/lightworkers.ir @lightworkers

Показати більше
378
Підписники
+224 години
+47 днів
+730 день
Архів дописів
+5
مُرغِ سَحر نالِه سَر کُن @lightworkers

⁠⁣هنوز هم کارهای خوب زیادی برای انجام دادن باقی مانده است. اینکه وقتی دیگران شایعه می سازند، دهان مان را ببندیم. اینکه بدون خصومت به انسان ها لبخند بزنیم. اینکه کمبود محبت در جهان را از طریق محبت های کوچکتر در زمینه های شخصی تر و کوچکتر جبران کنیم. به کارمان، ایمان بیش تری داشته باشیم. صبر و حوصله ی بیش تری داشته باشیم. و برای انتقام جویی های حقیر به سراغ نقد دیگران نرویم. @lightworkers

صدای ذهنت را خاموش کن تا آوای شگرف زندگی شنیده شود. «از درون خویش این آوازها منع کن تا کشف گردد رازها» #مولانا @lightworkwes

مثبت بیاندیشیم این شگفت انگیز است که قدرت ذهن ما بر روی همه چیز در زندگی ما تاثیر می گذراد. یک پیچیدگی ساده مثبت در یک وضعیت
مثبت بیاندیشیم این شگفت انگیز است که قدرت ذهن ما بر روی همه چیز در زندگی ما تاثیر می گذراد. یک پیچیدگی ساده مثبت در یک وضعیت می تواند یک مانع را به یک فرصت تبدیل کند. نه تنها ذوق بیشتری برای زندگی دارید ،سیستم ایمنی بدن شما در زندگی روزمره می تواند با سرماخوردگی و بیماری های قلبی بهتر مبارزه کند. برای شروع این مرحله دشوار، روی قدردانی تمرکز کنید. هنگامی که به فکر کردن درباره چیزهای بدی که در اطراف شما هستند می پردازی، سریعا متوقف کنید. آن را حذف کنید. به دو مورد از چیزهایی که برای آن سپاس گزارید فکر کنید. در نهایت، ذهن شما این الگو را متوجه خواهد شد و منفی ها را قبل از اینکه شما به طور آگاهانه آن را انجام دهید متوقف می کند. ‌‌‌‌‌‌@lightworkwes

در اساطیر یونان باستان، از شخصیتی افسانه اي به نام پروکروستس نام برده شده است. او همه مسافرانی که قصد ورود به آتن را داشتند، روی تختی می خواباند و اگر مسافری، کوتاه تر از اندازه تخت بود، آنقدر او را می کشید تا اندازه شود یا اگر هم بلندتر بود پاها یا دستهایش را قطع می کرد. از نظر پروکروستس تنها اشخاصی درست و کامل بودند که به اندازه تخت او بودند! داستان این تخت داستان هر روز زندگی ماست... در حقیقت تک تک ما آدم ها که خود را جزو افراد روشن و باسواد می دانیم، دیگران را با تخت پروکروستس خود می سنجیم . تختی که ابعادش اعتقاد، باور، ثروت، قدرت، زیبایی و... است! اگر فردی در این چهارچوب قرار نگیرد نه تنها باعث افتخار نیست; بلکه ما به عنوان یک آدم بازنده، بی عرضه و بی کفایت به او نگاه می کنیم و آنقدر او را می کشیم یا له می کنیم، تا از اندازه و فرم واقعی خودش خارج شود و طبق سلیقه و قضاوت ما شود. آنگاه که چیزی از خود واقعی اش نماند، تازه به او افتخار می کنیم. داستان آن تخت، روایت قالب های ذهنی و پیش داوری های ماست. @lightworkers

#بریده_کتاب خیالات انسان همانند چادرند و در چادر کسی پنهان است. هر گاه که خیالات از میان برخیزند و حقایق روی نماید، قیامت انس
#بریده_کتاب خیالات انسان همانند چادرند و در چادر کسی پنهان است. هر گاه که خیالات از میان برخیزند و حقایق روی نماید، قیامت انسان ظهور کند. فیه مافیه جلال الدین مولانا @lightworkwes

برو، بی آنکه بدانی به کجا.... بیاور، بی آنکه بدانی چه چیز را.... مسیر دراز است و راه نا آشنا؛ قهرمان نمی داند چگونه به تنهایی
برو، بی آنکه بدانی به کجا.... بیاور، بی آنکه بدانی چه چیز را.... مسیر دراز است و راه نا آشنا؛ قهرمان نمی داند چگونه به تنهایی به آنجا برسد، باید در پی راهنمایی و کمک نیروهای عالی تر باشد! @lightworkers

من آن اتفاق دیگرم که بر لبه‌ی افسانه‌ها فرود آمدم و ماندم و بس ترسیدم و رقصیدم و لرزیدم و راه رفتم هنوز نیفتاده‌ام.... @light
من آن اتفاق دیگرم که بر لبه‌ی افسانه‌ها فرود آمدم و ماندم و بس ترسیدم و رقصیدم و لرزیدم و راه رفتم هنوز نیفتاده‌ام.... @lightworkers

‍ مطمئن بودم که اگر کسی فقط و فقط با لحظات حال زندگی کند، و با علاقه‌مندی کامل به هر گلی که سر راهش است نگاه کند، و هر درخششی را که بر روی هر لحظه گذرا می‌رقصد را گرامی دارد، آن‌وقت است که زندگی در برابرش خلع سلاح می‌شود. #هرمان_هسه @lightworkerd

بی‌سوادی عاطفی چیست؟ افرادیکه وقتي دچار بی‌حوصلگی، غمگيني، ناراحتي و....مي شوند نمی توانند توضيح دهند و فقط می‌گويند "حالم بده" يا "اعصابم خرُده". اما اينكه اين حال گرفته شان، ناشي از: خستگي، احساس خجالت، طرد شدن از جمع دوستان، حسادت، حس تنفر، احساس گناه، شرمندگي و يا حقارت است برايش مشخص و روشن نيست اين اصطلاح را در روانشناسي "كوري عاطفي" مي نامند كه بين "احساسات منفي" خود نمي توانند تفكيكي قائل شوند يا به خوبي ببينند. بعضي افراد نيز دچار بي سوادي عاطفي بوده و نمی‌توانند برای بيان احساس درون خود "واژگان" مناسب پيدا كنند. آدمها نیاز دارند بشنوند که شما دوستشان دارید،چرا امروز ناراحتید، چرا جواب تلفن ها را نمیدهید و... راهکار: تا حداقل یک هفته زمانیکه حالتان خوب نیست، همان لحظه احساستان را در کاغذی یادداشت کنید. بعد از آن متوجه خواهید شد که در شناخت احساس‌هایتان چقدر توانمند شده اید. @lightworkers

#بریده_کتاب و پرسیدند که تصوف چیست؟ گفت: تصوف امروز اسمی است و حقیقت پدید نه، و پیش ازین حقیقت بود بی اسم. تذکرةالاولیاء ذکر
#بریده_کتاب و پرسیدند که تصوف چیست؟ گفت: تصوف امروز اسمی است و حقیقت پدید نه، و پیش ازین حقیقت بود بی اسم. تذکرةالاولیاء ذکر شیخ ابوالحسن بوشنجی @lightworkers

بیستون بود و تمنای دو دوست. آزمون بود و تماشای دو عشق. در زمانی که زعشق ، ناله می‌زد " شیرین" ، تیشه می‌زد "فرهاد"! نه توان گفت به جانبازی فرهاد ، افسوس، نه توان کرد ز بی جانی "شیرین" ، فریاد. کار "شیرین" به جهان عشق برانگیختن است! کار فرهاد برآوردن میل دل دوست خواه با شاه درافتادن و گستاخ شدن خواه با کوه در آویختن است. رمز شیرینی این قصه کجاست؟ که نه تنها شیرین، بی‌نهایت زیباست آنکه آموخت به ما درس محبت می‌خواست جان چراغان کنی از عشق کسی به امیدش ببری رنج بسی به وصالش برسی یا نرسی سینه بی عشق مباد یک نفسی #فريدون_مشیری @lightworkers

گر مرا صد بار تو گردن زنی ‌همچو شمعم بر فروزم روشنی آتش ار خرمن بگیرد پیش و پس شبروان را خرمن آن ماه بس مولانا @lightworkers
گر مرا صد بار تو گردن زنی ‌همچو شمعم بر فروزم روشنی آتش ار خرمن بگیرد پیش و پس شبروان را خرمن آن ماه بس مولانا @lightworkers

از جان می‌گوید: #شهرام_ناظری💚 @lightworkers

بدین سان به یاد داشتن مذکور همان وضوح و کیفیت دیدن است. این به یاد داشتن در حالت متعالی خود بسان دیدن می‌شود. از متون مقدس چنین استفاده می شود که پرستش، حالتِ به یاد داشتن دائم است. دانستن، که طبیعتی یکسان با پرسش مداوم دارد، به عنوان به یاد داشتن دائم توصیف شده... پس هنگامی که حافظ انسان به چنان درجه متعالی برسد که بسان مشاهده مستقیم عمل کند، آنگاه است که متون مقدس آن را وسیله رستگاری خوانند. این آتمان با دانش های گوناگون به دست نیاید، نه با هوش و نه با بسیاری مطالعه متون کهن. هر را که این آتمان بخواهد، برای او آتمان به دست می آید، و بر او آتمان آشکار می‌شود. #سوامی_ویوکاناندا @lightworkers

مثلث خود مشغولی چيست؟ رنجش و عصبانیت و ترس، سه راس مثلث خود مشغولی هستند. تمام نواقص اخلاقی از این سه واکنش سرچشمه می‌گیرند. رنجش : واکنش ما در برابر آن قسمت از گذشته‌مان است که مسایل طبق خواسته و روال ما پیش نرفته. از این طریق ما دوباره به گذشته باز می‌گردیم و در آن زندگی می‌کنیم و حال را از دست می دهیم. عصبانیت : روش رویارویی ما با زمان حال و واکنشی به منظور انکار واقعیت است. ترس : احساسی است که وقتی ما به آینده‌مان فکر می‌کنیم دچار آن می‌شویم. واکنش ما در مقابل ناشناخته‌ها و احساس نگرانی از به وقوع نپیوستن رویاهایمان است. ✅ دیدگاه تان را در مورد این احساسات در مقابل آدم‌ها و مکان‌ها و وقایع گذشته و حال و آینده تغییر دهید و پذیرش را جایگزین رنجش عشق را جایگزین عصبانیت و ایمان را جایگزین ترس کنید. ✅آنگاه به آرامش رسیده و ذهن تان به حل مسئله سوق پیدا کرده و کامیابی نصیبتان می گردد . @lightworkers

#بریده_کتاب باهم پیر شدن و چین و چروک زمان را در چهره همسر خود دیدن و هم‌دیگر را دوست داشتن، چقدر زیباست. پنداری هر یک با چین و چروک‌های چهره دیگری احساس یگانگی می‌کند، و می‌داند که چگونه بوجود آمده‌اند. و می‌دانند موهای دیگری چگونه به سفیدی گراییده است. و می‌دانند به خاطر همدیگر چه رنج‌ها برده‌اند، و چه بدبختی‌ها را تحمل کرده‌اند. و پنداری که به یکدیگر می‌گویند عزیزت می‌شمارم، چون به خاطر من رنج کشیده‌ای و پیر شده‌ای! ژان کریستف رومن رولان @lightworkers

از دردها، عمیق‌ترین‌هاشان را دوست می‌دارم. از رنج‌ها، آن‌هاشان را که چنان جان بسوزانند و از نو برآورند. از تلخی‌ها، غمّازترین
از دردها، عمیق‌ترین‌هاشان را دوست می‌دارم. از رنج‌ها، آن‌هاشان را که چنان جان بسوزانند و از نو برآورند. از تلخی‌ها، غمّازترین‌هاشان را، پرآزترین‌هاشان، آن‌ها که تا خاک نکنند شعف پاک از اعماق روح بیرون نریزند. وصل نمی‌جویم. فراق می‌جویم، فراقی که جان آتش زند. چرا که در آن فراق آتش وصل‌هاست و در میان آن شعله‌ها، جان می‌بیند، می‌شنود و هست، و هست خویش تمرین می‌کند و در آن هستِ پرزبانه‌ی نیستی، جان از خدا هدیه‌ها می‌ستاند و روانه‌ی عالم می‌کند. هرچند با خلق شادمانه می‌رقصم و سخن از شعف می‌گویم، امّا این شادمانی‌ها و رقص‌ها آسان به کف نیاورده‌ام. این زایش‌های آفتابی به تاب شبهای طولانی از رقص درد در تار و پود جان فروپاشیده‌ام به کف آورده‌ام. هزار بار فرو پاشیدم، تا هزار بار فرا پاشم. لبان سرخ آزادی را از پس هزار نبرد بی‌انتها بوسیده‌ام، و جان سپید موج‌موج‌اش از قعر هزار اقیانوس بی‌کف به جان آورده‌ام و به آغوش کشیده‌ام..... #حلمی @lightworkers

‍ معبد در اعماق قلب توست به دنبال چیزی در بیرون نباش که وعده های دروغ است تنها عشق حقیقت مطلق است عشق بورز و عابد شو تا معبد وجود باشی @lightworkers