uk
Feedback
Light Workers🔆

Light Workers🔆

Відкрити в Telegram

چو ذَرِه باش، پویان سویِ خورشید؛ که تا چون خاک، زیرِ پا نمانی چو اِستاره به بالا، شب‌روی کن که تا زآن ماه بی‌همتا نمانی صفحه اینستاگرام https://www.instagram.com/lightworkers.ir @lightworkers

Показати більше
379
Підписники
+324 години
+27 днів
+430 день
Архів дописів
آدم در بیست سالگی انتخاب نمی‌کند، چون در بیست سالگی فکرها تازه اند و قهار. در بیست سالگی آدم حقایقی می‌بیند و متوجه نیست که آ
آدم در بیست سالگی انتخاب نمی‌کند، چون در بیست سالگی فکرها تازه اند و قهار. در بیست سالگی آدم حقایقی می‌بیند و متوجه نیست که آنچه دیده است حقیقت نیست، فقط زیبایی است. خداحافظ گری کوپر #رومن_گاری @lightworkers

مژده دادند که بر ما گذری خواهی کرد نیت خیر مگردان که مبارک فالی ست #حافظ @lightworkers

احترام به مرزهای خود، باعث رشد عزت نفس میشود. چقدر در زندگی مرزبندی مشخص دارید؟ این مرزها از رفتارهای ساده شکل می گیرد، اما مداومت لازم دارد... از رفتارها و باورهای زیر، تلاش کنید آنهایی که به نظرتان به زندگی شما آسیب وارد کرده را مشخص و سعی نمایید در زندگیتان اصلاح کنید، مانند: . من در مورد بدنم با احترام و مهربانی صحبت می کنم. . من می توانم زمانهایی را به دور از فضای مجازی برای خودم مشخص کنم. . زمانی که نیاز به کمک داشته باشم، از فرد متخصص راهنمایی می گیرم. . من می توانم انرژی خودم را در حیطه وقت گذاشتن برای افراد یا اشیا مدیریت کنم. . من برای حیطه ای که مقصر نیستم، عذرخواهی نمی کنم. . من برای خودم زمان استراحت درنظر می گیرم. . من انتظار ایده آل از زندگی ندارم. . من پیامهای کاری و شغلی ام را بعد از ساعت ۷شب پاسخ نمی دهم. . من برنامه خواب مشخص دارم. . من در فضای مجازی، پارتنر قبلی ام (همسر سابق، دوست پسر یا دختر قبلی) را دنبال نمی کنم. . من نیازهایم را می توانم اولویت بندی کنم. . من با خودم صادق هستم. . در هنگام بیدار شدن، اولین کار گوشی ام را چک نمی کنم. #دکتر_خوشنویسان @lightworkers

موجیم و وصل ما از خود بریدن است مقصد بهانه‌ایست، رفتن رسیدن است #قیصر_امین_پور @lightworkers
موجیم و وصل ما از خود بریدن است مقصد بهانه‌ایست، رفتن رسیدن است #قیصر_امین_پور @lightworkers

خدای مهربان کسی است که نه در هفت طبقه آسمان می‌گنجد و نه در هفت طبقه زمین ، ولی در دل آدمیزاد می‌گنجد ؛ پس زنهار که هیچ وقت دل کسی را نشکنی! نیکوس کازانتزاکیس @lightworkers

یک سیاره‌ی کوتوله‌ی سبز پیدا خواهم ‌کرد و همه‌‌ی آنهایی که دوستشان دارم را با خودم خواهم برد.آنجا گل خواهیم ‌کاشت و کلبه‌های چوبی خواهیم ‌ساخت و از عشق و خوشبختی حرف خواهیم‌ زد.آنجا مهربانی را معنا خواهیم ‌کرد و هر شب زیر نور خیال‌انگیز ستاره‌ها خواهیم ‌خوابید.... آنجا آرام خواهیم ‌بود و روزهای شاد زیادی خواهیم ‌داشت. یک سیاره‌ی کوتوله‌ی سبز پیدا خواهم ‌کرد که زادگاه پری‌ها باشد و میعادگاه پروانه‌ها، که در آن آرام باشیم و کسی آرامشمان را به‌هم نزند، که خوشبخت باشیم و کسی خوشبختی‌مان را خراب نکند. یک سیاره‌ی کوتوله‌ی سبز پیدا خواهم ‌کرد که در آن هیچ ردی از بیماری و اندوه و مرگ نباشد و من، عزیزانم را تا ابدیت کنار خودم داشته‌باشم، که هر روز در آغوششان بگیرم و آرام‌ شوم، که هرشب با آن‌ها حرف بزنم و آرام‌تر شوم. یک سیاره‌ی کوتوله‌ی سبز پیدا خواهم‌ کرد که زمستان نداشته ‌باشد و دائما بهار باشد، درختانش سبز و پرشکوفه، گل‌هایش خندان، آسمانش صاف، زمینش بِکر، هوایش پاک و خورشیدش همیشه تابنده... که در آن خبری از اندوه و ناامیدی نباشد، که حرفی از "صبر کن همه چیز درست می‌شود" نباشد، که همه چیز درست باشد!!! یک سیاره‌ی کوتوله‌ی سبز پیدا خواهم ‌کرد و آن‌جا به اندازه‌ی تمام ثانیه‌های زندگی‌ام خوشبخت خواهم ‌بود، به اندازه‌ی تک تک ثانیه‌هایی که ایمان داشتم این سیاره‌ی زخمی و خسته دیگر جای ماندن نیست... به اندازه‌ی تمام ثانیه‌هایی که چشمانم را بستم و برای آرامش خاطرم، خیال بافتم... یک سیاره‌ی کوتوله‌ی سبز پیدا خواهم‌کرد... در آن گل خواهم ‌کاشت، به آن رنگ خواهم ‌پاشید و خدا را با خودم به آن‌جا خواهم‌برد... #نرگس_صرافیان_طوفان @lightworkers

معرفت در دل است شهادت بر زبان است و خدمت بر اندام است... از دل، شناخت و شفقت بر خلق... از زبان، ذکر و خوش زبانی به خلق... از اندام، پرستش و یاری دادن به خلق... شمس تبریزی @lightwrers

هدف از رابطه چیست؟ رابطه‌ها آنجا هستند تا تو را به آگاهی برسانند نه به خوشبختی..! #اکهارت_تله @lightworkers

#بریده_کتاب هیچ‌چیز فوری‌تر و کامل‌تر از حس بویایی نیست. در یک لحظه، قدرت دارد تو را به هرجایی انتقال دهد. حس بویایی‌ات، نه با حافظه خودت، بلکه با احساساتی که وقتی آن خاطره را میسازی و حس میکنی ارتباط دارد. خلق دوبارهٔ حافظهٔ بویایی یکی از چالش‌انگیزترین و فصیح‌ترین حرفه‌های ممکن است؛ شعر است، در فوری‌ترین شکل ممکن. کلکسیون عطر #کتلین_تسارو @lightworkers

یک گل سرخ پنداری امشب از قدیسانم من ماه را به دستم دادند و من دگربار به آسمانش نهادم که عشق خودخواهی بر نمی تابد و خدا پاداشم
یک گل سرخ پنداری امشب از قدیسانم من ماه را به دستم دادند و من دگربار به آسمانش نهادم که عشق خودخواهی بر نمی تابد و خدا پاداشم داد یک گل سرخ برسم عشق ویک گل سفید برسم صلح وآشتی با طیفی از نور مهربانی که این پاداش برایم تا ابد بس است.... #فدریکو_گارسیا_لورکا @lightworkers

صمیمیت چیست؟ صمیمیت یعنی رابطۀ عمیق و همدلانه با دیگران به خصوص با جنس مخالف. صمیمیت از ترکیب سه عنصر تشکیل می‌شود: ۱. شوخ طبعی ۲. گذشت از اشتباهات ۳. همدلی شما می‌توانید هویت یک فرد را بر اساس میزان موفقیت شغلی و تحصیلی او بررسی کنید، ولی جنبه ی دیگر هویت یک فرد میزان موفقیت و مهارت او در ایجاد روابط عمیق و پایدار است. ابعاد صمیمیت عبارتند از: صمیمیت روانی ، صمیمیت جسمانی، صمیمیت عاطفی،صمیمیت فکری، صمیمیت معنوی، صمیمیت تفریحی برای داشتن رابطه صمیمانه و پایدار نیاز است که تمامی ابعاد آن ارضا شوند، وگرنه رابطه از هم فرو می پاشد. صمیمیت با افراد زیر الزامی است و با افراد دیگر ممنوع است: پدر، مادر، فرزند، خواهر، برادر، همسر، دوست خوب. اگر رابطه صمیمی شما با یکی از این افراد مختل باشد به مرور زمان هر دو نفر آسیب روانی خواهند دید. در این صورت از روانشناس خود کمک بگیرید زیرا صمیمیت برای رشد و زندگی اجتماعی انسان بسیار مهم است. نتایج صمیمیت: اعتماد کردن ، گفتن اسرار، کمک کردن به یکدیگر. @lightworkers

می‌خواهم طوری زندگی کنم که از زندگی لذت ببرم. اگر در کنارش موفقیتی هم حاصل شد، چه بهتر. ولی اگر نشد، لااقل خوب زندگی کرده‌ام و همین کافی است. من موفقيت را بخودی خود هدف نمی‌دانم. خیلی از مردم این را نمی‌فهمند. مواجهه با مرگ #برایان_مگی @lightwirkers

عاقل از اتفاقات می‌آموزد اَسپی زیرک که یک‌بار مِهْماز خورَد حاجتِ مِهمازِ دیگر نباشد مَرد را می‌برد فرسَنگ‌ها و نیشِ آن مِهماز را فراموش نمی‌کند. امّا اسپِ کودن را هر لحظه مِهماز می‌باید او لایقِ بار مردم نیست او را سِرگین بار کنند. #فیه_ما_فیه @lightworkers

‏آدم‌هایی وجود دارند که جز در جمع نمی‌توانند سرگرم شوند. قهرمان حقیقی، خود به‌تنهایی سرگرم می‌شود. #شارل_بودلر @lightworkers

اگر لحظه به لحظه با خود صادق باشيد، ديگر به اثبات اعمال خود نيازی نداريد و اگر در زندگی حادثه‌ای پيش آيد، می‌دانيد كه مصلحت اوست ... و ماهيت وجود شما ثابت و سازگار باقی خواهد ماند. #گاندی @lightworkers

#بریده_کتاب خوشبختی حاصل جمع و تفریق لحظات خوشایند و ناخوشایند نیست، بلکه ناشی از نگرش به کلیت زندگی به عنوان چیزی بامعنا و ارزشمند است. در خوشبختی یک عنصر مهم شناختی و اخلاقی وجود دارد. همان‌طور که نیچه گفت، اگر دلیلی برای زندگی داشته باشی، تقریباً هر ناملایمی را می‌توانی تحمل کنی. زندگی مفید، حتی در بطن دشواری‌ها، می‌تواند بی‌اندازه رضایت‌بخش باشد. اما زندگی بیهوده، با هر میزان از رفاه، مصیبتی وحشتناک است. انسان خردمند #یووال_نوح_هراری @lightworkers

وجودی که به حقیقت خویش نائل گشته، همچون زرگری که طلا را در زیورآلات مختلف تخمین می‌زند، خویش را می‌بیند. هنگامی که شما خودتان را با بدن هم هویت کنید. آنگاه فقط فرم ها و اشکال در آنجا وجود دارند. اما هنگامی که از بدن فراتر بروید، دیگران به همراه آگاهی‌تان از بدن ناپدید می‌شوند. #رامانا_ماهاریشی @lightworkers

#بریده_کتاب "عشق" را هیچ آرزو نیست مگر آنکه به‌ ذاتِ خویش در رسد. اما اگر شما عاشقید و آرزویی می‌جویید، آرزو کنید، که ذوب شوید و همچون جویباری باشید که با شتاب می‌رود و برای شب آواز می‌خواند. آرزو کنید که رنجِ بیش از حد مهربان بودن را تجربه کنید. آرزو کنید که زخم خورده فهم خود از عشق باشید و خون شما به رغبت و شادی بر خاک ریزد. پیامبر #جبران_خلیل_جبران @lightworkers ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

آیا برآنی که خویش را از عوالم پستِ زندگی آزاد و رها کنی؟ آیا بر آنی که جهان را از تباهی و انحطاطی که به نظر می‌رسد تقدیرِ آن است نجات بخشی؟ پس از جنبش‌های سطحی توده‌ها کناره گیر و به آرامی رویِ خودآگاهی خویش کار کن. اگر بر آنی که تمامیِ بشریت را بیدار کنی، پس تمامیِ خویشتن را بیدار کن. اگر بر آنی که رنج را از جهان محو و نیست کنی، پس آنگاه هر آنچه را که در تو تاریک و منفی است، محو و نیست کن. براستی بزرگترین هدیه‌ای که می‌باید ببخشایی «دگرگون کردنِ خویش» است... کتاب "هوآ هو چینگ" ص ۱۲۸ از تعالیم نهانی لائوتزو @lightworkers

فروید می‌گوید: تمدن از آنجا آغاز شد که انسان به جای سنگ، کلمه پرتاب کرد.... انگار انسان متمدن فهمیده بود سنگ‌ها به‌اندازه کافی دردناک نیستند و دیگر پاسخگوی پرخاشگری او نخواهند بود. کلمات متنوع‌تر از سنگ‌ها بودند، می‌شد قبل از پرت کردن، انتخاب کرد که چقدر دردآور یا ویرانگر باشند. از سنگ‌ها می‌شد گریخت اما از کلمات نه. درد سنگ‌ها و کبودی‌شان فقط تا چند روز باقی می‌ماندند اما کلمات می‌توانستند تا آخر عمر همراه روز و شب و خواب و بیداری باشند و چنان چسبنده و پنهان در گوشه‌ای از روانمان زندگی کنند که دست هیچ روان‌درمانگری در هیچ جلسه درمانی به آن‌ها نرسد. کدام سنگ چنین قدرتمند بود؟ ما سنگ‌هایمان را پشت درهای تمدن جا گذاشتیم، اما آموختیم که چگونه آن حجم از خشونت و بیزاری و نفرت را در ابزار دقیق‌ترمان که کلمات بودند، بگنجانیم. انسان متمدن امروز در برابر کلمات بی‌دفاع‌تر است، چون دیگر سپری در کار نیست. یادمان باشد قبل از پرتاب سنگ‌ها، به این فکر کنیم که هیچ انسانی رویین‌روان نیست! حرف باد هوا نیست، حرف آسیب می‌زند، حرف می‌کشد و‌ زنده می‌کند.... کلمات را به‌دقت، بااحتیاط و مشفقانه انتخاب کنیم... خشونت کلامی مخرب‌تر از خشونت فیزیکی است.... @lightworkers