uk
Feedback
AS - Automaatio- ja systeemitekniikan kilta - tiedotus

AS - Automaatio- ja systeemitekniikan kilta - tiedotus

Відкрити в Telegram

Tiedotuskanava killan tiedotteille ja mainoksille. Oman tiedotteesi saat kanavalle ottamalla yhteyttä hallitukseen. Hallitus kokoustaa viikottain. Jos haluat osallistua kokoukseen, ota yhteys puheenjohtajaan @SHilderi.

Показати більше
1 343
Підписники
Немає даних24 години
Немає даних7 днів
-530 день
Архів дописів
Ulkona paistaa jo aurinko ja luonto herää jälleen henkiin, mutta jäävätkö nämä kokematta tietokoneen ruudulla ammottavien tehtävien takia. Ei hätää – jokakeväinen Inkubio x AS Retkihaaste tulee jälleen viemään sinut luonnon ääreen ja pelastamaan kevääsi! 🥾🌲🔥 Tenttiviikon jälkeen 14.–20.4. käytävässä haasteessa on luvassa tuttuun tapaan ulkoilua, kisailua ja killan kunniaa. Eri tehtäviä suorittamalla voit kartuttaa oman kiltasi pistepottia ja auttaa selvittämään, kummassa killassa on kevään kovimmat retkeilijät! 💪🏕 Haasteeseen kannattaa osallistua killan ja oman kunnian lisäksi myös kiltalaistenne puolesta, sillä häviäjäkillan retkimestareita ja puheenjohtajaa odottaa kurja kohtalo Laajalahden hyisissä vesissä. ❄️🫣 Eikä siinä vielä kaikki – kummankin killan kovimmat suoriutujat saavat moraalisen voiton lisäksi palkinnot! 🏆✨ Joten unohda hetkeksi dedikset ja nappaa makuupussi kainaloon, viritä trangia tulille ja lähde mukaan kevään parhaaseen kisaan kiltakavereiden kanssa! 🌳🔥🥳 Liity mukaan alla olevasta linkistä – polulla nähdään! 👇 https://t.me/TrekChallenge2025 🇬🇧ENGLISH VERSION 🇬🇧 The sun is already shining outside and nature is coming back to life — but will you miss it all because of the endless tasks glaring at you from your computer screen? No worries – the annual Inkubio x AS Trek Challenge is back once again to take you outdoors and save your spring! 🥾🌲🔥 Right after exam week, from April 14th to 20th, the challenge offers the familiar combo of fresh air, friendly competition, and guild glory. By completing various tasks, you can earn points for your guild and help determine which one has the most dedicated hikers this spring! 💪🏕 And it’s not just about points – the losing guild’s trek masters and chairperson will face a chilly fate in the waters of Laajalahti.❄️🫣 But that’s not all – the top performers from both guilds will receive not only moral victory but also real prizes! 🏆✨ So take a break from deadlines, grab your sleeping bag, fire up the trangia, and join the freshest competition of the spring with your guild buddies! 🌳🔥🥳 Join via the link below – see you on the trail! 👇 https://t.me/TrekChallenge2025

TiK x AS Alumnisitsit Wappu on tulossa ja alumnitkin ovat wappumielellä. TiK:n alumnitoimikunta järjestää Alumnisitsit perjantaina 25.4. Kello 18 OK20:ssä. Sitsaamaan ovat tervetulleita sekä TiK:n että AS:n jäsenet ja alumnit. Tilaisuudessa alumnit ja opiskelijat pääsevät veisaamaan yhdessä ja tutustumaan toisiinsa. Alumneille opiskelijoiden läsnäolo tilaisuudessa merkitsee paljon. Vanhojen hyvien aikojen lisäksi olisi sitten mahdollisuus päästä tutustumaan Otaniemen nykyisiin hyviin aikoihin. Tilaisuuden ilmoittautumisen yhteydessä voit myös tilata ja maksaa ennakkoon itsellesi tuoreen 2025 mallisen Äpy vappulehden. Ostamasi Äpyn saat sitten sitseillä. Ilmoittautumaan pääset tästä linkistä: https://ilmo.tietokilta.fi/events/alumnisitsit TLDR Mitä? Alumnisitsit Missä? OK20 Millon? Pe 25.4. kello 18 alkaen Miksi? Ainahan on hyvä aika sitsata ja alumnit odottavat innolla tapaamistasi Mitä maksaa? Opiskelijoilta 12€ ja alumneilta 20€. Jos haluat sitseillä itsellesi Äpyn, voit maksaa 12€ lisää. Jos heräsi kysymyksiä, niitä voi esittää tg:ssä TiK alumniyhteyshenkilölle: @koivusalon_erkki

Heippa rakkaat Aasit! Laulikki Äpy haluaa kutsua juuri teidät katsomaan Äpy-Gaalaa! Koska koko Otaniemi ei aivan mahdu A-sali
Heippa rakkaat Aasit! Laulikki Äpy haluaa kutsua juuri teidät katsomaan Äpy-Gaalaa! Koska koko Otaniemi ei aivan mahdu A-saliin, niin me järkätään mahis katella ja fiilistellä wappua yhdessä porukalla kiltiksellä 🎉 Tätähän ennen onnistuu myös tietysti Jäynäfinaalin katselu! Mikäs sen parempaa kuin asettua wappufiilikseen parhaalla porukalla 🌸 Mitä: Äpy-Gaalan ja Jäynäfinaalin katseluiltama 🍓 Miksi: Wappufiilistä, hyvää seuraa ja herkullisia herkkuja 😋 Milloin: 12.4. klo 16 Jäynäfinaali, klo 19 Äpy-Gaala!

Hellurei! 🎉 Wappu alkaa lähestyä kovaa vauhtia ja sehän tarkoittaa, että tämän vuoden opintokysely on auki! 📝✨ Opintokyselyn tulokset raportoidaan koululle, joten se on yksi parhaimmista keinoista antaa palautetta opinnoista 📚💬 Lisäksi leikkauksista huolimatta palkinnot ovat tänäkin vuonna mitä mahtavimmat! 🏆 Jokainen vastaaja saa haalarimerkin 🧵 sekä jäätelön ASkin pakkasesta 🍦 Lisäksi vastaajien kesken arvotaan viisi 15 € Wolt-lahjakorttia 🍽🎁 🗓 Opintokysely on auki 16.5. asti – muista vastata ajoissa! https://forms.gle/ZP5e1vKruedoVikC9 /// Hellurei! 🎉 Wappu is fast approaching, and that means this year's Study Survey is now open! 📝✨ The results will be reported directly to the school, so it's one of the best ways to give feedback on your studies 📚💬 And despite the budget cuts, the prizes this year are still absolutely amazing! 🏆 Every respondent will receive an overall patch🧵 and an ice cream from ASki's freezer 🍦 Plus, all participants will be entered into a raffle to win one of five 15€ Wolt gift cards 🍽🎁 🗓 The survey is open until 16.5. – don’t miss your chance to participate! https://forms.gle/ZP5e1vKruedoVikC9

Wappu lähestyy? 🌸 Naksututtaa? 🎲 Lämpeneekö ASkin takapihalla oleva pyöräkontti? Perinteiset Konttauskauden Avajaiset järje
Wappu lähestyy? 🌸 Naksututtaa? 🎲 Lämpeneekö ASkin takapihalla oleva pyöräkontti? Perinteiset Konttauskauden Avajaiset järjestetään Gorsun edessä 24.4. Klo 16.00 alkaen! Tasatunnein alkavien ihmiskimblepelien lisäksi sekä grilli että sauna ovat kuumina! Talo tarjoaa holittomat pelijuomat. 🔴🔵🟡🟢 TLDR; Mitä? Konttauskauden avajaiset Missä? Gorsun edessä (Jämeräntaival 5) Milloin? 24.4. klo 16 Hinta? 0€!! // Wappu approaching? 🌸 Craving to pop? 🎲 The bike container in ASki’s backyard starting to warm up? The traditional Konttauskauden Avajaiset will be held in front of Gorsu on April 24th starting at 16:00! In addition to human-sized Kimble games starting every hour, both the grill and sauna will be warm! The house provides non-alcoholic gaming drinks. 🔴🔵🟡🟢 TL;DR: What? Konttauskauden avajaiset Where? In front of Gorsu (Jämeräntaival 5) When? April 24th at 4 PM Cost? 0€!!

Hallitus kokoustaa tänään 17:00. Mikäli haluat liittyä kokoukseen, ota yhteyttä puheenjohtajaan: @m_rmnv Kokousten esityslistat löydät täältä /// The board is having a meeting today at 17:00. If you'd like to join the meeting, please contact the chairperson: @m_rmnv Meeting agendas can be found here

38. JÄYNÄFINAALI 12.4. 🌋 Wapputunnelma kohoaa kunnolla korkeuksiin lauantaina 12.4. Jäynäfinaalin ja sen kokkareiden merkeis
38. JÄYNÄFINAALI 12.4. 🌋 Wapputunnelma kohoaa kunnolla korkeuksiin lauantaina 12.4. Jäynäfinaalin ja sen kokkareiden merkeissä ⛰🔝 Kokkarit alkavat klo 15 Kandidaattikeskuksen U-aulassa (M-ovi), ja itse Jäynäfinaali starttaa klo 16 U2-salissa 🔥 Saavuthan ajoissa paikalle varmistaaksesi paikkasi yleisössä! Lisätietoja Jäynän tiedotuskanavalta @jaynakilpailu P.S. Jäynäfinaalin jälkeen voit jatkaa päivää Äpy-Gaalan merkeissä 🍓 🇬🇧 IN ENGLISH 🇬🇧 38th JÄYNÄ FINALE 12.4. 🌋 The Wappu hype will climb to new heights on Saturday April 12th with the Jäynä Finale and its cocktail party ⛰🔝 The cocktail party starts at 15 in the U-lounge of the Undergraduate Centre (M-door), and the Jäynä Finale itself is at 16 in U2-hall 🔥  Arrive early to secure your spot in the audience! For more details, check out Jäynä's info channel @jaynakilpailu P.S. After the Jäynä Finale, you can continue the day with the Äpy-Gala 🍓

Onko vappu saanut sinut tanssimaan ilosta, Vipeltääkö tanssijalkasi kuin Anna Pavlovalla, vai ovatko tanssitaitosi yhtä ruost
Onko vappu saanut sinut tanssimaan ilosta, Vipeltääkö tanssijalkasi kuin Anna Pavlovalla, vai ovatko tanssitaitosi yhtä ruosteessa kuin IE:n ryyppyputki? Tule tanssimaan lavatansseja 9.4. smökissä. Illan aloittaa tanssinopettaja, joten tapahtuma on sopiva myös kokenemattomille tanssijoille. Smökin ovet aukeavat kello 17:30 ja tanssin pauloihin pääsee kello 18:00 alkaen tanssinopettajan johdatuksella. Kello 19:00 on aika antaa musiikin viedä, kun tanssi alkaa toden teolla. Mukaan parketille pääsee vain 5 € hintaan, ja lipunmyynti alkaa keskiviikkona 26.3. kello 14 täällä. Näitä tansseja ei kannata jättää välistä! TL;DR MITÄ? IE:n Lavatanssit MISSÄ? Smökki Milloin? 9.4. klo 18 Liput? 26.3. klo 14 täällä. - - - - - - - Has May Day got you dancing with joy? Are your dancing feet as swift as Anna Pavlova’s, or are your dance skills as rusty as IE’s känni pipe? Come join us for a ballroom dance night on April 9th at Smökki! The evening will kick off with a dance instructor, making the event suitable even for beginners. The doors to Smökki open at 5:30pm and the dancers' feet are warmed up starting at 6pm with the lead of a dance teacher. At 7pm it is time to let the music take one away, as the floor is opened up to all. Joining on the dancefloor costs only 5€, with tickets sold here starting on Wednesday 26th March at 2pm. Be there of be square. TL;DR What? Ballroom Dance Night by IE Where? Smökki When? 9th April at 6pm Tickets? Here on March 26th at 2pm

⚠️ Registration for Nokia Excursion starts in 15 minutes!

📪 Viikkotiedote 14/2025 📭 Hallituksen terveiset: Tällä viikolla käytiin läpi laskuja ja jäsenhakemuksia sekä puhuttiin vähän wapusta. 💜 Huhtikuu-drive on auki! 💜 Nokia-ekskursio 14.4. 💜 IK x AS wanhojen wappusitsit 22.4. 💜 ELEC etsii opintoneuvojaa 2025-2026 💜 Haussa matematiikan ja systeemianalyysin tuntiopettajia syksylle '25 💜 Dipolin Wappu 30.4. 💜 mÖLkky 25.4. // 📫 Weekly Newsletter 14/2025 📭 Board's greetings: The board handled invoices and member applications this week and discussed some wappu plans. 💜 April drive is open! 💜 Nokia excursion 14 April 💜 IK x AS Oldies' Wappu sitsis 22 April 💜 Apply for hourly-paid teacher position in mathematics and system analysis for fall '25 💜 Dipoli Wappu 30 April 💜 mÖLkky 25 April #asweekly

‼️HUOM TUAS kiinni viikonloppuna‼️ Kaikille tiedoksi: laitoksen suunnalta tuli tieto, että tänä viikonloppuna TUAS:illa suoritetaan perusrakennemittauksia, ja liikkuminen on kielletty sekä lauantaina että sunnuntaina. ASki on kiinni lauantaina ja sunnuntaina. ** ‼️Important: TUAS Closed During the Weekend‼️ The department of IEM has informed us that they will be performing some structural measurements of the building during the weekend, so moving inside the building is forbidden. ASki will be closed Saturday through Sunday.

ASki on kiinni tänään 17.45 - 18.45! Pahoittelut mahdollisesta vaivasta /// ASki is closed today 17.45 - 18.45! Apologies for possible inconvenience.

⚠️ Registration for Tuxera Excursion starts in 15 minutes!

Nokia Excursion The excursion will be held on April 14th at 5:00 PM at Nokia Campus, Karakaari 7, and will last approximately
Nokia Excursion The excursion will be held on April 14th at 5:00 PM at Nokia Campus, Karakaari 7, and will last approximately 1.5 hours. During the excursion, you will have the opportunity to learn about what Nokia is currently doing and what career opportunities Nokia offers to AS guildies. There will be light refreshments and a few demonstrations of Nokia technologies. The excursion will start in the main lobby of Karakaari 7. You can get there by public transport and there are plenty of parking spaces in the area. If you have any questions or encounter any problems getting there, please contact @Santerisi on Telegram. Note for non-Finnish speakers: Some parts of the demonstrations may be held in Finnish, but the excursion will be mainly in English. When: April 14th, at 5:00 PM - 6:30 PM. Joint departure from A Bloc at 16:10 PM. What: Company visit for AS students Why: You'll have the opportunity to explore the world of Nokia and, of course, uncover potential future career opportunities! Where: Karakaari 7 (main lobby), 02610 Espoo. The location is easiest to access by HSL light rail 15, metro and/or bus but it’s also possible to arrive by car. About Nokia Nokia is a Finnish technology company and a pioneer in network infrastructure, developing 5G, cloud, and AI solutions globally. Its innovative technologies connect people and businesses worldwide, and the company invests heavily in research, sustainability, and building the digital future. Sign-up opens next Monday 7.4. at 12! Register here: https://ilmo.as.fi/events/nokiaexcursion #corporate

!! IK x AS Oldies Wappu sitsis !! Have you already forgotten what sparkling wine tastes like? Has it been too long since your last Wappu? No worries, because it's time to celebrate Wappu together with the Oldies (2+ years) of IK and AS! So dust off your songbook, refresh your memory on how to get to Smökki, and head out with your friends to show off your overalls, decorated with the finest Wappu gear, on Tuesday, April 22nd at 18:00! If you're planning to celebrate Wappu on the ferry, these are the perfect pre-Wappu ferry party sitsit! There are a total of 180 spots available for the fastest ones—86 for IK members and 86 for AS members. Registration opens on Monday, April 7th at 12:00 LINK and closes on Sunday, April 13th at 23:59, after which it becomes binding! TLDR; WHAT?: Wanhojen Wappusitsit (for 2+ year students) 🥳🥂 WHERE?: Smökki, Jämeräntaival 4 WHEN?: April 22, 2025, cocktails at 18:00, gong at 18:30 HOW MUCH?: 11 euros 🤯 WHY?: Because WAPPU DC: Overalls + Wappu + pre-Wappu ferry More info: @SHilderi and @annaelina_4

👩 IK x AS Wanhojen Wappusitsit 🍾 Oletko kerennyt unohtaa, miltä skumppa maistuu? Onko viime Wapusta liian kauan aikaa? Ei h
👩 IK x AS Wanhojen Wappusitsit 🍾 Oletko kerennyt unohtaa, miltä skumppa maistuu? Onko viime Wapusta liian kauan aikaa? Ei hätää, sillä on tullut aika juhlia Wappua yhdessä IK:n ja AS:n Wanhuleiden (2+) kesken! Pyyhi siis pölyt laulukirjastasi, palauta mieleesi reitti Smökkiin ja lähde kavereidesi kanssa tuulettamaan haalareita, koristeltuina upeimmilla wappuhärpäkkeillä tiistaina 22.4. klo 18.00! Jos aiot viettää Wappua lautalla, tässä on täydelliset pre-wappulautta bileet! Paikkoja on yhteensä 180:lle ensimmäiselle, 86 IK:n jäsenille ja 86 AS:n jäsenille. Ilmottautuminen aukeaa maanantaina 7.4. klo 12.00 LINKKI ILMOON ja sulkeutuu sunnuntaina 13.4. klo 23.59 muuttuen samalla sitovaksi! TLDR; MITÄ?: Wanhojen Wappusitsit (2+ opiskelijoille)🥳🥂 MISSÄ?: Smökki, Jämeräntaival 4 MILLOIN?: 22.4.2025, kokkarit klo 18, kongi klo 18.30 MAKSAA?: 11 euroa🤯 MIKSI?: Koska WAPPU DC: Haalarit + Wappu + pre-wappulautta Lisätietoja: @SHilderi ja @annaelina_4

Vielä on aikaa ilmottautua Simon mysteeriin tänä torstaina 3.4.! 🤩🤩 Tule selvittämään vuosikymmenten takainen mysteeri ja t
Vielä on aikaa ilmottautua Simon mysteeriin tänä torstaina 3.4.! 🤩🤩 Tule selvittämään vuosikymmenten takainen mysteeri ja tietenkin myös tutustumaan rakkaan ystäväjärjestömme Kannunvalajien jäseniin ❤️💜 Tätä seikkailua et halua missata! Ilmoa heti mukaan täällä https://ilmo.as.fi/events/simonmysteeri 🔎💥 PS tapahtumalla on avoimet jatkot OK20:ssä klo 21->, tulkaa bailaa! 🥳 // There's still time to sign up for Simo's Mystery this Thursday 3.4.! 🤩🤩 Come solve a decades spanning mystery and, of course, get to know the students from our beloved friend organization Kannunvalajat ❤️💜 This adventure you don't want to miss! Sign up right now here https://ilmo.as.fi/events/simonmysteeri 🔎💥 PS the event has an open afterparty at OK20 from 21->, come to baila! 🥳

📬Viikkotiedote 13/2025 📬 💜 Vielä ehtii laittamaan materiaalia maaliskuun koosteeseen! Muistakaa kerätä rrrRankalta parhaat palat! 💜 AYY:n yhdenvertaisuuskysely 💜 Tuxera-ekskursio 9.4. 💜 PreWappuCruise 23.4. 💜 Kannu x AS Simon mysteeri 3.4. 💜 Uusi kurssi 5. periodissa 💜 IE:n lavatanssit 9.4. 💜 AYY15 17.5. // 📫 Weekly Newsletter 13/2025 📫 💜 There's still time to upload content for March's compilation! Remember to gather all the higlights from rrrRankka! 💜 AYY's equity survey 💜 Tuxera excursion 9 April 💜 PreWappuCruise 23 April 💜 Kannu x AS Simo's Mystery 3 April 💜 New course in the fifth period 💜 IE's Ballroom dance night 9 April 💜 AYY15 May 17 #asweekly

VK x ELEC Aamusitsit 12.4. In English below! Oletko ikinä herännyt aamulla darraisena, etkä jaksa tehdä itsellesi aamupalaa?
VK x ELEC Aamusitsit 12.4. In English below! Oletko ikinä herännyt aamulla darraisena, etkä jaksa tehdä itsellesi aamupalaa? Tai haluatko jatkaa illan jatkoilta suoraan sitsaamaan samoilla silmillä? Ei hätää, meillä on ratkaisu. Nimittäin VK ja ELEC ovat yhdistäneet voimansa aamujen ankeutta vastaan yhteisillä aamusitseillä! Saavu aamusitseille la 12.4. OK20 isolle puolelle nauttimaan virkistävästä tai tasoittavasta alkumaljasta klo. 9.00, ja sitsit alkavat klo. 9.30. Tule nauttimaan kiltarajoja rikkovasta aamiaisseurasta! Sitseille on paikkoja yhteensä 44, joista 22 vuorimiehille ja 22 eleckiläisille. Sitsit maksavat 14 € ja maksu suoritetaan käteisellä paikan päällä. Ilmoittautuminen on auki osoitteessa https://kide.app/events/cb332be7-ea0c-4b1e-8323-798b4c59759d. Ilmoittautuminen on sitova ilmon sulkeuduttua 7.4. klo. 23.59, ja osallistumismaksu tulee maksaa, vaikka ei pääsisi paikalle. TL;DR Mitä? Aamusitsit hyvässä seurassa! Missä? OK20 alakerta Milloin? 12.4. kello 9.00 -> Miksi? Skumppa, aamu, pala ja hyvä jengi koossa taas Mitä maksaa? 14€ DC? Aamu … VK x ELEC Morning sitsis 12.4. Have you ever woken up in the morning hungover and can't bring yourself to make breakfast? Or do you want to simply extend the previous night’s afterparty?No worries, we have a solution. VK and IK have joined forces against the dreariness of mornings with shared Morning sitsis! Come to the Morning sitsis on Saturday 12th of April at OK20 downstairs to enjoy a refreshing drink at 9.00 AM — and the sitsis will begin at 9.30 AM. Welcome to enjoy a breakfast company that breaks guild boundaries! There are a total of 44 spots for the sitsis, of which 22 are for mining engineers and 22 are for civil engineers. The sitsis costs 14 € and it will be paid in cash. Registration is open at https://kide.app/events/cb332be7-ea0c-4b1e-8323-798b4c59759d. Registration is binding after the registration deadline which is on 7.4. at 23.59. The participation fee must be paid even if you can’t attend. TL;DR What? Morning sitsis with good company! Where? OK20 downstairs When? 12.4 at 9:00 am Why? Sparkly wine, morning, breakfast, the gangs together again What costs? 14€ Dresscode? Morning