רפאל חיון - בטחון שדה
Відкрити в Telegram
1 316
Підписники
+524 години
+787 днів
+18830 день
Архів дописів
איראן | המתיחות במפרץ הפרסי:
שני מטוסי תובלה אמריקאיים נחתו לפני זמן קצר בבסיס האמריקאי, אל-עודייד בקטאר.
לצורך המחשה: מצורפת מדיה שנוצרה ב AI
צפון קוריאה | קוריאה הצפונית ערכה ניסוי בטילים בליסטיים:
קוריאה הצפונית ביצעה ניסוי בטילים בליסטיים טקטיים
על פי סוכנות הידיעות המרכזית של קוריאה, חמישה טילים בליסטיים טקטיים פגעו באי במרחק של 136 ק"מ.
לפי הדיווח, הטילים כיסו שטח של כ-130 אלף מ"ר ברמת צפיפות גבוהה במיוחד. (התמונה המצורפת AI להמחשה בלבד.)
איראן - מצרי הורמוז | האיראנים משיבים אש:
לאחר תקיפת הספינה האירנית ע"י הצבא האמריקאי וההשתלטות עליה. ביצעו הכוחות האיראניים, לפני זמן קצר תקיפה באמצעות כטב"מים לעבר כלי שיט צבאיים אמריקאיים..
איראן - מצרי הורמוז | מפקדת חאתם אל-אנביאא:
ארצות הברית הפרה את הפסקת האש וביצעה פיראטיות ימית כאשר פתחה באש לעבר ספינת סחר איראנית במימי ים עומאן.
ארצות הברית שיבשה את מערכת הניווט של הספינה האיראנית ואף ביצעה הנחתה על סיפונה.
אנו מזהירים כי הכוחות המזוינים של איראן יגיבו בקרוב על פיראטיות מזוינת זו שביצעו הכוחות האמריקאיים.
הסבר קצת על מי שלא יודע מי אלו בעצם, חאתם אל-אנביאא:
זו מפקדה צבאית עליונה, שמנהלת ומרכזת את הפעילות המבצעית של איראן בזמן חירום ומלחמה.
היא פועלת מעל כמה זרועות – כולל הצבא הרגיל של איראן (הצבא האיראני) וגם כוחות של משמרות המהפכה
התפקיד שלה הוא פיקוד, תיאום ושליטה על מערכות כמו הגנה אווירית, תקיפות, ומבצעים רחבי היקף.
איראן - אבו דאבי | נזקי עתק בשווקים בשל סגירת מצרי הורמוז
מנהל חברת הנפט של אבו דאבי: סגירה של 50 ימים של מצרי הורמוז שיבשה את אספקתם של כ-600 מיליון חביות נפט לשווקים העולמיים.
לצורך דוגמא:
חבית נפט ברנט עולה בסביבות ה-90 דולר לנפט ברנט.
לפיכך, 600 מיליון חביות כפול 90 מגיע לנזק של 54 מיליארד דולר עד כה.
ארה"ב | איראן
טראמפ: "צבא ארה"ב תקף מכלית נפט איראנית והשתלט עליה לאחר שסירבה לעצור לדרישת כוחות המצור הימי במיצר הורמוז."
איראן - ארה״ב | אימונים אמריקאים ונוספים במזרח דיווח מיוחד:
מאושר צנזורה
על מספר גורמים, ארצות הברית ביצעה מספר תרגולים ייעודיים להנחתת כוחות על אי, כולל תרחיש של "השתלטות מלאה עליו" - בצל האיומים של טראמפ להשתלט על אי הנפט כראג' שבאיראן. "במסגרת ההיערכות, נערכו גם מספר דיונים משותפים עם ישראל וצה"ל."
איראן | רוחאללה איזד-ח'אה - חבר הפרלמנט האיראני:
בהתאם להנחיות מנהיגנו, לא נקבל שום משא ומתן תחת לחץ ולא נשתתף בו.
אם יתקיימו שיחות - נגיע אליהן בעמדה חזקה ובידיים מלאות, ואנו נותנים אמון בכוחותינו המזוינים.
נעמוד מול טראמפ וכל שליחיו באזור, והמטרה של המשא ומתן היא להבהיר לאמריקאים את תנאינו.
לא נוותר לאיש ונעמוד על זכויותינו במצרי הורמוז, ונקבע מנגנון מיוחד להסדרתו בהתאם לחוק הבינלאומי.
המצור של טראמפ על איראן הוא הצגה כושלת, והוא אינו מעז לתקוף את מדינתנו.
מצרי הורמוז לא יחזרו למצבם הקודם, וניסיון האויבים להשיג אורניום מועשר, מטרתו לחזור למלחמה.
לא נסכים להפסקת העשרת אורניום ולא נקבל תנאים חדשים - האויב הפסיד במערכה ועליו לקבל את התנאים שלנו.
סוכנות הממשלתית האיראנית IRNA: איראן דוחה בתוקף השתתפות בסבב שיחות נוסף עם ארה״ב
ראש הממשלה בנימין נתניהו:
בכל פעם שחאבייר מילאי מבקר בישראל, זה ממש לפני שמשהו גדול מאוד קורה.
מי יודע מה יביא מחר או מחרתיים?
איראן | ארה"ב
סוכנות הידיעות האיראנית תסנים: באיראן אין כרגע החלטה לשלוח צוות למו״מ בפקיסטן כל עוד ישנו מצור ימי.
המו"מ בין איראן לארה"ב
מקור פקיסטני:
איראן לא תוותר על הקווים האדומים שלה בנוגע להמשך העשרת אורניום בשטחה, מאגרי האורניום הקיימים, ומצרי הורמוז.
עיראק - גדודי חזבאללה | האחראי הביטחוני של ההתנגדות האסלאמית בכתאא'ב חיזבאללה, חאג' אבו מוג'אהד אל־עסאף:
עמידתם האיתנה של האחים בחזבאללה וחוסנם מניחים יסוד לאסכולה חדשה בלחימה בלתי סימטרית, אשר אילצה את האויבים לקבל את ההסכם. מה שאירע הוא ניצחון ברור של הארגון, למרות הלחצים החיצוניים והמורכבויות הפנימיות, ולמרות מה שפגע במדינה האחות מצד ממשלה רופסת.
השפעת "אחדות הזירות" על האויב מחייבת אותנו לפעול לגיבוש מנגנון חדש שיגביר את רמת התיאום בין כוחות ההתנגדות והגורמים האחרים, ולפתוח צירים חדשים לבלימת יהירות האויב האמריקאי והישות הציונית, אשר מהווים בפשיעה שני צדדים של אותו מטבע.
בעיצומן של נסיבות המלחמה הציונית־אמריקאית נגד הרפובליקה האסלאמית, המשטר השולט בכווית הרחיק לכת בפגיעה בחלק מהעם. היזהרו מזעמו של הסבלן, הו נחותי העם.
בהתאם לעיקרון "ביטחון לכולם או שלא יהיה ביטחון לאיש", אנו מדגישים כי ההבנות בין כתאא'ב חיזבאללה לבין המתווך העיראקי קבעו כי ביטחון "מחנה א־תוחיד" - או מה שמכונה השגרירות האמריקאית - ועובדיו, מותנה בהתחייבות האויב שלא לתקוף אזורים אזרחיים במחוזות עיראק. אנו נפעל לפירוק המוסדות הביטחוניים והצבאיים של הכיבוש במדינה, לפירוק נשקם בתוך הערים הבטוחות, וכן לסיום השפעתם במשרדים ובסוכנויות הביטחוניות והפוליטיות, "ולכזה ראוי שיפעלו הפועלים".
אם האחים ב"מסגרת" לא יצליחו להעביר את חאג' אל־מליכי או מר א־סודאני לראשות הממשלה, ראוי שראש הממשלה ימונה מתוך שתי סיעותיהם. אחרת, אין זה מקובל שקבוצה אחת תשלוט בארבע הרשויות, "חלוקה זו אינה צודקת".
סנטקום - מצרי הורמוז | הסיורים של ספינות מלחמה אמריקאיות במצרי הורמוז נמשיכים:
משחתת טילים מונחים USS Pinckney (DDG-91) מסיירת במים האזוריים במסגרת פעולות אכיפת המצור.
המצור עצר לחלוטין את הסחר הכלכלי הימי הנכנס אל איראן והיוצא ממנה.
איראן | סגן שר החוץ האיראני סעיד חטיבזאדה לסוכנות Associated Press:
לא יישלחו כל חומרים מועשרים לארצות הברית, והנושא הזה אינו עומד לדיון.
הוחלפו מסרים רבים בין איראן לארצות הברית, אך האחרונה מתעקשת על דרישות שטהראן רואה בהן שאיפות מופרזות.
טרם הגענו לנקודה של קיום פגישה ממשית, משום שיש סוגיות שבהן האמריקאים עדיין לא ויתרו על עמדתם המקסימלית.
חטיבזאדה לגבי האפשרות לתגובה איראנית על התקיפות הישראליות בלבנון: אין בפני איראן ברירה אלא להדוף את התוקפנים אחת ולתמיד.
איראן קיבלה את הפסקת האש והודיעה לכולם כי עליה לכלול את כל המדינות, כולל לבנון.
יוגדרו הנחיות חדשות למצר הורמוז כחלק מהמשא ומתן, והוא יישאר פתוח ובטוח למעבר כל האזרחים.
על הצדדים האחרים להבין את החששות המרכזיים שלנו ולטפל בהם, ובראשם הסנקציות החד-צדדיות הבלתי חוקיות.
איראן - משמרות המהפכה | מצרי הורמוז - הצד האיראני:
אתמול חצו כלי שיט את מצרי הורמוז תחת ניהולנו ותיאומנו, לאחר שהרפובליקה האסלאמית הודיעה על מתן אפשרות מעבר לספינות אזרחיות דרך מעבר לארק.
האויב האמריקאי הפר את התחייבויות תנאי הפסקת האש ולא הסיר את המצור הימי מעל הספינות והנמלים האיראניים.
מצרי הורמוז ייסגר החל מהיום אחר הצהריים ועד להסרת מצור זה.
אנו מזהירים את כל סוגי כלי השיט מפני ביצוע כל תנועה ממעגניהן במפרץ ובים עומאן.
אנו מדגישים כי התקרבות למצרי הורמוז תיחשב לשיתוף פעולה עם האויב, והספינה המפרה תותקף.
נלחץ בחום את ידו של כל מי שמפגין כבוד, ונשבור בעוצמה את צווארו של כל תוקפן, וכבר הוכחנו זאת בעבר.
איראן - יושב ראש הפרלמנט האיראני מוחמד באקר קאליבאף:
אנו מודיעים לעמנו כי מצרי הורמוז נמצא תחת שליטת הרפובליקה האסלאמית.
פעלנו בנחישות מול ניסיונות אמריקאיים להסרת מוקשים, ורואים בכך הפרה של הפסקת האש.
הגענו לשלב של עימות ישיר, אך האויב נסוג.
אם מתבצעת כיום תנועה במצרי הרומוז, הרי שהשליטה בתנועה זו נמצאת בידינו.
החלטת האמריקאים להטיל מצור היא פזיזה ונובעת מבורות.
לא ייתכן שאחרים יוכלו לעבור במצרי הורמוז בעוד שאנו לא נוכל לעשות זאת.
אם ארצות הברית לא תסיר את המצור, תוגבל בוודאות התנועה במצרי הורמוז.
אמרתי למשלחת האמריקאית בפקיסטן כי נפתח באש אם שולות המוקשים שלהם יתקדמו ממקומן, והם הורו על נסיגה לאחר דקות.
רפאל חיון - בטחון שדה
Telegram:
https://t.me/RefaelHayunOfficial
Facebook:
https://www.facebook.com/IsrBts/
צפון, גבול לבנון | חזבאללה ממשיך להפר את הפסקת האש הזמנית בת 10 הימים:
מאז כניסת הפסקת האש ל10 ימים לתוקף, חזבאללה מתחכם עם שיטות שונות על מנת לפגוע בכוחותינו. לצערינו לפעמים הוא מצליח.
עם ישראל חייב להתעורר ולדרוש הכרעה עכשיו!
לא הגיוני מה שקורה.
זו תוצאה ישירה של אותם בכירים בצבא ובמערכת הביטחון שבמשמרת שלהם הגענו לשבעה באוקטובר, עדיין בתפקיד.
עם אותה חשיבה מעוותת. עם גאווה ואגו בשמיים, כאילו הם מבינים יותר מכל אחד אחר.
דיי! נמאס!! אסור לעם ישראל לשתוק.
החיילים הגיבורים שלנו, לא כבשים ולא צריכה ליפול להם שיערה מהראש בגלל הטמטום של הקודקודים למעלה.
שבוע טוב ובעזרת ה׳ שיהיו לנו רק בשורות טובות.
כותב לכם בכאב רב,
רפאל חיון - בטחון שדה
דרום, רצועת עזה | פיצוצים כתוצאה מפעילות כוחותינו:
לפני זמן קצר נשמעו מספר פיצוצים ביישובים וערים הסמוכים לשטח רצועת עזה.
מדובר בפעילות תקינה והכרחית של כוחותינו נגד תשתיות חמאס.
כמו כן, פיצוצים חזקים ופיצוצי משנה יישמעו גם בהמשך.
Вже доступно! Дослідження Telegram за 2025 — головні інсайти року 
