ru
Feedback
شبه تحلیلگر

شبه تحلیلگر

Открыть в Telegram

اندکی چرت و پرت برای گذر زمان

Больше
1 776
Подписчики
+324 часа
-27 дней
+1230 день

Загрузка данных...

Привлечение подписчиков
июнь '26
июнь '26
+28
в 0 каналах
май '26
+58
в 0 каналах
Get PRO
апрель '26
+2
в 0 каналах
Get PRO
март '260
в 0 каналах
Get PRO
февраль '26
+3
в 0 каналах
Get PRO
январь '26
+2
в 0 каналах
Get PRO
декабрь '25
+4
в 0 каналах
Get PRO
ноябрь '25
+12
в 0 каналах
Get PRO
октябрь '25
+112
в 0 каналах
Get PRO
сентябрь '25
+3
в 0 каналах
Get PRO
август '25
+23
в 0 каналах
Get PRO
июль '25
+3
в 0 каналах
Get PRO
июнь '25
+1
в 0 каналах
Get PRO
май '25
+23
в 0 каналах
Get PRO
апрель '25
+52
в 4 каналах
Get PRO
март '25
+10
в 1 каналах
Get PRO
февраль '25
+10
в 0 каналах
Get PRO
январь '25
+18
в 0 каналах
Get PRO
декабрь '24
+13
в 0 каналах
Get PRO
ноябрь '24
+7
в 0 каналах
Get PRO
октябрь '24
+8
в 0 каналах
Get PRO
сентябрь '24
+2
в 0 каналах
Get PRO
август '24
+6
в 0 каналах
Get PRO
июль '24
+3
в 0 каналах
Get PRO
июнь '240
в 0 каналах
Get PRO
май '24
+5 653
в 0 каналах
Get PRO
апрель '24
+12 482
в 19 каналах
Дата
Привлечение подписчиков
Упоминания
Каналы
27 июня+3
26 июня+1
25 июня0
24 июня0
23 июня0
22 июня0
21 июня+2
20 июня+2
19 июня0
18 июня0
17 июня0
16 июня0
15 июня0
14 июня0
13 июня0
12 июня+2
11 июня0
10 июня+3
09 июня0
08 июня+1
07 июня+7
06 июня+1
05 июня0
04 июня+1
03 июня+2
02 июня+1
01 июня+2
Посты канала
از قطعی بانک به قطعی برق رسیدیم اگر اینا پیشرفت نیست پس چیه؟! مبارک ملت مبعوث شده

2
‼️بانک مرکزی: ذخایر ارزی بانک مرکزی ۴.۵ میلیارد دلار افزایش یافت
60
3
🔺️خب مشکل حل شد نگران نباشیم راه حل بانک مرکزی برای اختلال بانک ها
🔺️خب مشکل حل شد نگران نباشیم راه حل بانک مرکزی برای اختلال بانک ها
62
4
🔺️وقتی دلال های طلا و دلار میبینن مذاکرات تعلیق نمیشه با وجود نقض آتش بس
🔺️وقتی دلال های طلا و دلار میبینن مذاکرات تعلیق نمیشه با وجود نقض آتش بس
61
5
🔻رشد چشمگیر نقدینگی بی‌پشتوانه در ایران؛ تورم اوج می‌گیرد حجم نقدینگی و پایه پولی در پایان سال ۱۴۰۴ به بالاترین سطح تاریخ اقتصاد ایران رسید انتشار آمارهای اسفند ماه ۱۴۰۴ از سوی بانک مرکزی، تصویری کم‌سابقه از وضعیت متغیرهای پولی کشور ترسیم کرده است. آمارهای منتشرشده نشان می‌دهد حجم نقدینگی و پایه پولی در پایان سال گذشته رکوردهای جدیدی را ثبت کرده‌اند. بر این اساس، حجم نقدینگی با رشد ۵۳.۳ درصدی نسبت به پایان سال ۱۴۰۳ به حدود ۱۵ هزار و ۵۸۱ هزار میلیارد تومان رسیده و پایه پولی نیز با رشد ۶۱.۵ درصدی به بیش از دو هزار و ۱۹۶ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است؛ ارقامی که از ابتدای دهه ۱۳۵۰ تاکنون سابقه نداشته است. در توضیح این تحولات، بانک مرکزی بخشی از افزایش پایه پولی را ناشی از تغییر نرخ تسعیر دارایی‌های خارجی، شرایط خاص اقتصادی سال ۱۴۰۴، تامین نیازهای مالی دولت و همچنین آثار جنگ ۱۲روزه و جنگ اخیر و تحولات امنیتی عنوان کرده است. با این حال، اقتصاددانان معتقدند صرف‌نظر از عوامل مقطعی، ثبت چنین ارقامی نشان‌دهنده ادامه وضعی است که طی سال‌های گذشته در اقتصاد ایران شکل گرفته؛ شرایطی که در آن رشد مستمر نقدینگی و پایه پولی به یکی از ویژگی‌های پایدار اقتصاد تبدیل شده است. کارشناسان می‌گویند افزایش نقدینگی در کوتاه‌مدت بخشی از کمبود منابع مالی دولت یا شبکه بانکی را جبران می‌کند، اما در میان‌مدت و بلندمدت، اگر با رشد تولید و تامین و تحقق بودجه سالیانه از محل درآمدهای دولت همراه نباشد، نتیجه‌ای جز تورم، تشدید رکود، افزایش سطح عمومی قیمت‌ها، کاهش ارزش پول ملی و تشدید نااطمینانی اقتصادی نخواهد داشت. از همین رو، رکوردهای جدید پولی تنها یک آمار اقتصادی نیست، بلکه نشانه عمیق‌تر شدن مشکلات ساختاری اقتصاد ایران محسوب می‌شود.
65
6
یک جوی رو راه انداختند طرفداران وضع موجود که هر کی از درد واقعی این کشور حرف بزنه، میشه نالِه‌کن؛ انگار مطالبه‌گری جرم شده و سکوت، فضیلت. شما اگر با همین حقارت کنار اومدین، انتخاب خودتونه؛ ولی حق ندارید برای بقیه تعیین تکلیف کنید چی بگن و چی نگن. ما ایرانِ آباد، آزاد و توسعه‌یافته می‌خوایم؛ و تا وقتی این رویا محقق نشه، صدای اعتراضمون خاموش نمی‌شه.
63
7
داستان شب 🌙 روزی مردی داخل چاله ای افتاد و مجروح شد... خشک مقدسی او را دید و گفت: حتما گناهی انجام داده ای! یک دانشمند عمق چاله و رطوبت خاک آن را اندازه گرفت! یک روزنامه نگار در مورد دردهایش با او مصاحبه کرد! یک یوگیست به او گفت: این چاله و همچنین دردت فقط در ذهن تو هستند در واقعیت وجود ندارند! یک پزشک برای او دو قرص آسپرین پایین انداخت! یک پرستار کنار چاله ایستاد و با او گریه کرد! یک روانشناس او را تحریک کرد تا دلایلی را که پدر و مادرش او را آماده افتادن به داخل چاله کرده بودند پیدا کند! یک تقویت کننده فکر او را نصیحت کرد که: خواستن توانستن است! یک فرد خوشبین به او گفت: ممکن بود یکی از پاهات رو بشکنی! اما فرد بیسوادی گذشت و دست او را گرفت و او را از چاله بیرون آورد...! زيادى مسائل را پيچيده جلوه ندهيد و از تفاسير بپرهيزيد، گاهى فقط يك اقدام ساده لازم است.
69
8
‼️ایران و ایالات متحده یک خط ارتباطی مستقیم برای جلوگیری از حوادث در تنگه هرمز که می‌تواند به درگیری نظامی منجر شود، برقرار کرده‌اند. ✍️ اینم هماهنگی تنگه هرمز. همچنان آمریکا شیطان بزرگ هست
72
9
🔺️چیشد؟! مگه نمی‌گفتین بخاطر تورم و حجم نقدینگی طلا فقط قراره بره بالا؟! پس این اصلاح قیمت از کجا اومد؟! حتی احتمال ریزش تا
🔺️چیشد؟! مگه نمی‌گفتین بخاطر تورم و حجم نقدینگی طلا فقط قراره بره بالا؟! پس این اصلاح قیمت از کجا اومد؟! حتی احتمال ریزش تا محدوده ۱۲ میلیون هم متصورید... اونایی که این روزها غافلگیر نشدن، دلیلش شانس نبود؛ تحلیل درست بود. کانال ما از همون روزهای پرالتهاب جنگ، سناریوهای مختلف بازار طلا رو براتون بررسی کرد؛ برای همین وقتی بازار مسیرش عوض شد، برای مخاطبین ما دیدن طلای گرمی ۱۲ میلیون هم اتفاق عجیبی نیست. توی بازارهای مالی، برنده کسی نیست که خبرها رو زودتر بشنوه یا گزارش کنه؛ برنده کسیه که تحلیل رو زودتر از بقیه بفهمه. کانال ما؛ جاییه که تحلیل، فقط دنبال بازار حرکت نمیکنه؛ سعی می‌کنه یک قدم جلوتر از جریان بازار باشه.
74
10
🔺️وحید اشتری: واقعیت اینه شکست خوردیم و تسلیم شدیم و توان انتقام نداریم ✍️ کم کم اعترافات داره علنی میشه. وحید اشتری خودش از
🔺️وحید اشتری: واقعیت اینه شکست خوردیم و تسلیم شدیم و توان انتقام نداریم ✍️ کم کم اعترافات داره علنی میشه. وحید اشتری خودش از افراد نزدیک به فرقه پایداری و شخص سعید جلیلی و نفر اصلی افشا علیه قالیباف بود در ماجرای واردات سیسمونی
69
11
🔻پزشکیان: نمی‌شود برای امام حسین اشک بریزیم اما در جامعه شاهد ظلم، بی‌عدالتی، فقر باشیم
69
12
نماهنگ وهب وار.mp3
69
13
‼️بیانیه مشترک ایالات متحده و کشورهای خلیج فارس: صلح در منطقه مستلزم مقابله با تهدیدات ایران، از جمله موشک‌ها، پهپادها و حمایت از نیروهای نیابتی آن است
71
14
💢چرا گاهی برای پیروزی باید زمین را ترک کرد؟ 🔺اریک بارکر، نویسنده کتاب گم‌کردن سوراخ دعا، می‌گوید "حرفی که اصولا زده نمی‌شود این است که بعضی وقت‌ها ول‌کردن، خیلی هم خوب است. شبانه‌روز فقط ۲۴ ساعت است؛ اگر هیچ وقت هیچ چیزی را ول نکنید، وقت کمتری برای چیزهایی خواهید داشت که واقعا اهمیت دارند." 🔺البته شکی نیست که پافشاری مهم است. مثلا اگر در مسابقه ماراتون تنها بعد از پنج کیلومتر کنار بکشید، هرگز به آخر خط نمی‌رسید. اما کارشناسان می‌گویند که شاید بهتر باشد به استعفا به‌عنوان آخرین تیر ترکش نگاه نکنیم و برایش ارزش جدیدی در نظر بگیریم. 🔺تحقیقات نشان می‌دهد: که ترک شغل، رابطه و یا حتی یک آرزو، در صورتی‌که به‌دلایل درستی انجام شود، می‌تواند باعث شادی، سلامتی و موفقیت بیشتر شما شود. یک مساله این است که خیلی‌ها از ابتدا اهداف غلطی را پیگیری می‌کنند. شاید هدفی که انتخاب کرده‌اید در ابتدا مناسب بوده باشد، ولی گذشت زمان می‌تواند خیلی چیزها را تغییر دهد. اما حتی وقتی تغییر مسیر اجتناب‌ناپذیر می‌شود، باز هم ترک مسیر فعلی هم‌چنان برای خیلی‌هایمان کار بسیار سختی است. 🔺این مساله نمایان‌گر یکی از گرایش‌های خاص بشری است:ضرر به شکل عجیبی ما را ناامید می‌کند. سرمایه‌گذاری‌هایمان، چه مالی و چه زمانی، هزینه‌هایی است که پرداخت کرده‌ایم. ول‌کردن این سرمایه‌گذاری کار سختی است. شما ترجیح می‌دهید پنج دلار ببازید یا پنج دلار نبرید؟ بیشتر آدم‌ها دومی را ترجیح می‌دهند، در حالی‌که فرقی در نتیجه نمی‌کند. آن‌هایی که وقت و پول زیادی صرف گرفتن مدرک پزشکی یا حقوق خود کرده‌اند اغلب به‌همین دلیل حاضر نیستند که در هیچ شرایطی شغل خود را عوض کنند. 🎯 پرنده‌ها زمین را ترک می‌کنند اما به‌جای این‌که به ترک زمین به چشم شکست نگاه کنند، انرژی خود را صرف کار بعدی می‌کنند و بعدی و بعدی. شاید این رمز رسیدن به‌همان چیزی است که ما هرگز از ترک زمین انتظار نداریم: پیروزی! @dr_daneshfard
76
15
🔺️سلطنت عمان بدون مشورت با ایران، بیانیه‌ای صادر کرد و از ایجاد یک کریدور دریایی موقت در جنوب تنگه هرمز خبر داد(رنگ سبز) ✍️
🔺️سلطنت عمان بدون مشورت با ایران، بیانیه‌ای صادر کرد و از ایجاد یک کریدور دریایی موقت در جنوب تنگه هرمز خبر داد(رنگ سبز) ✍️ وقتی بدون استراتژی و یلخی عمل کنید حتی دوستانتون هم شما رو رها خواهند کرد
67
16
ترامپ به وعده‌ای که داده بود عمل کرد؛ قیمت نفت برگشت به سطح قبل از جنگ و حالا هم از کاهش قیمت بنزین حرف می‌زنه. اما اینجا انگار اصل ماجرا چیز دیگه‌ایه؛ کسی دنبال ارزون شدن واقعی قیمت‌ها نیست. ما فراموش نمی‌کنیم روزهایی رو که دلار پایین می‌اومد، اما قیمت کالاها و خدمات افزایشی بود. وقتی دلار بالا می‌رفت،بازم قیمت‌ها با سرعت برق و باد گرون میشن؛ مردم دیگه فقط آمار و حرف و عده نمیخوان. مطالبه اصلی اینه که نتیجه این تصمیم ها کی قراره سر سفره‌ها دیده بشه؟ سؤال ساده است؛ کی قراره هزینه زندگی کمتر بشه؟ کی قراره قدرت خرید مردم برگرده؟ و کی قراره مردم حس کنن که ثمره تصمیمات اقتصادی، به جای جیب عده‌ای خاص، وارد زندگی روزمره‌شون میشه؟ اقتصاد وقتی موفقه که حال مردم بهتر بشه، نه فقط اعداد روی کاغذ و برای طیف خاص.
75
17
🔺️این مردم رو دیگه نمیشه گول زد
🔺️این مردم رو دیگه نمیشه گول زد
69
18
🔺️طبق داده‌های منتشرشده، ایران از ۱۵ ژوئن تاکنون ۴۰ میلیون بشکه نفت صادر کرده اما سؤال اصلی این نیست که چند بشکه نفت فروخته
🔺️طبق داده‌های منتشرشده، ایران از ۱۵ ژوئن تاکنون ۴۰ میلیون بشکه نفت صادر کرده اما سؤال اصلی این نیست که چند بشکه نفت فروخته شده؛ سؤال اصلی این است که اثر این درآمدها کجاست؟ چرا با وجود این حجم از صادرات و ورود ارز، دلار همچنان در مسیر صعودی قرار دارد؟ چرا ارزش پول ملی تقویت نمی‌شود؟ چرا مردم نتیجه این درآمدها را در زندگی روزمره خود احساس نمی‌کنند؟ مشکل اینجاست که ما اغلب به جای مطالبه درست، درگیر حاشیه‌ها شدیم. مطالبه واقعی باید این باشد: درآمدهای نفتی کجا هزینه می‌شوند؟ چه میزان از آن به اقتصاد کشور و بازار ارز تزریق شده است؟ سهم مردم از این منابع ملی چیست؟ مردم باید مطالبه‌گر باشند؛ نه فقط درباره قیمت دلار و طلا صحبت کنند، بلکه درباره سرنوشت میلیاردها دلار درآمدی که از فروش منابع ملی به دست می‌آید. وقتی پول نفت دریافت شود اما فشار اقتصادی بر مردم کمتر نشود، پرسیدن این سؤال نه تنها حق مردم، بلکه وظیفه مردم است: این درآمدها دقیقاً کجا می‌روند و چرا اثر آن در معیشت جامعه دیده نمی‌شود؟
72
19
🔺️نقره ۶۰ دلار رو هم از دست داد دقت کردید تا اینترنت به مشکل میخوره یا سیستم بانکی با اختلال مواجه میشه قیمت طلا و نقره و ..
🔺️نقره ۶۰ دلار رو هم از دست داد دقت کردید تا اینترنت به مشکل میخوره یا سیستم بانکی با اختلال مواجه میشه قیمت طلا و نقره و ... هم کاهشی میشه؟ بارها گفتیم بخش قابل توجهی از تقاضا متاسفانه توسط مردم ایران هست به خاطر اعتماد غیرمنطقی به دلار و طلا و ... به طوری که وقتی دسترسی مردم ایران به نحوی قطع میشه تقاضا در سطح جهانی کاهش پیدا میکنه. چیزی که در خلال دو جنگ قبلی هم شاهد بودیم یر خلاف پیش‌بینی ها
66
20
السلام علیک یا ابوعلی شهادتت مبارک ای پسر علی و فاطمه و ای پدر علی ها و فاطمه ها از تو غیر از تو بخواهم همه را باخته ام من فقط از تو، تو را خواستم ای خواستنی عاشقی ترس ندارد که نگویم به کسی عاشقم، عاشق تو، عاشق اسمت علنی بزرگترین افتخارم در تمام زندگی ام این است که به اسم پرعظمت تو صدایم کنند ای حضرت عزیز پروردگار شنیده ام که ۶ ماهه به دنیا آمده ای و می‌گویند متولدین ۶ ماهه احساسی اند و مصیبتی که بر تو گذشت در حد تحمل افراد احساسی نیست. آیا میان تولد ۶ ماهگی تو و فرزند ۶ ماهه ات و ضریح ۶ گوشه ات سری نهفته است؟ مرا درگیر اعداد کرده ای ارباب بی کفن من ای ز مهریه ی زهرا محروم... ای مظلوم... حیوانات وحشی از آب فرات سیراب شدند ولی شما را با لبان عطشان و ترک خورده کشتند مولا. در هنگام آب نوشیدن از شما خجالت میکشم دشمن من یهود و نصارا نیستند. وهب نصرانی تو را یاری کرد، مسیحیان تکریت به تعظیم و اجلال تو بعد از خبر شهادتت ناقوس های کلیسا ها را شکستند ولی شیوخ اهل سنت تو را نحر کردند. به احترامت اهل سنت را برادر دینی خود نمی‌دانم. مرا با اهل سقیفه دوستی نیست باران مراعاتت نکرد بادی به تو نزد خورشید مراعاتت نکرد سوخت تنت چقدر با احترام خاکت نکرد آخر بنی اسد ای پادشاهی که کفنش زیرانداز مردم روستایی شد؛ فکر اینکه خون خدا و عزیز خدا سه روز و دو شب به ریگ های بیابان افتاده بود مجنونم می کند. سلام تشنه ی بر خاک دشت صد پاره... مصیبتی به جهان همچو این مصیبت نیست از تابستان و هوای آفتابی اش و از بیابان های بی آب و گرم بیزارم از آن گیسو که در دست رقیبان رایگان می‌گشت... اگر یک تار مو هم میفروشی من خریدارم... مقاتل آورده اند که موهایت به خنجر دشمن گره خورده بود از موی بلند بیزارم دلالان و بنگاهداران کوفی ملک بدنت را تفکیک و بین خود تقسیم کردند. از دلالان و بنگاهداران بیزارم آنها که فتوا دادند به کشتن تو حجت الاسلام بودند. به مجتهدین و فتاوایشان بدبینم برای درآوردن انگشتر، انگشت را قطع نمی کنند. تو میدانی که انگشتری توصیه شده به شیعیان را به دست نمیکنم پیراهن تو نا اهلان را به طمع انداخت که عریانت کنند. جالباسی ام پر است از لباس های نویی که میلی به پوشیدنشان ندارم تو را جمعیت زیادی محاصره کردند. شاید درون گرایی ام ناخودآگاه باشد. از شلوغی و جمعیت بیزارم آورده اند که سرت را به روی نیزه ۲۰ منزل حمل کرده اند. از سفرهای طولانی بیزارم. گفته اند آخرین نگاهت قبل از جان دادن سوی کودکان خیمه گاه بوده. مقاتل گفته اند نحر شده ای لعنت به لحظه آشنایی خنجر هندی و رگان گلویت. اشیاء تیز و برنده نگرانم میکنند گفته اند آخرین نفس هایت در غروب بوده و روز شهادتت جمعه بوده. شاید سِر دلگیر بودن غروب جمعه هر هفته همین باشد. از جمعه و غروب های دلگیرش بیزارم تمام وجودم به فدای لحظه ای که دشمن خنجر بر گردنت افکنده بود و رضاً برضائک بر لبانت جاری شد در بی ارزش بودن دنیا همین بس که سر چون تویی را روزی بر نیزه، روزی بر صندوق، روزی بر تنور، روزی در خرابه، روزی در کلیسا و روزی در تشت و مجلس شراب گرداندند نمی دانم بین سر تو و راهب مسیحی در وادی قنسرین چیه گذشت که تمام زندگی اش را بخشید تا شبی میزبان سر تو در صومعه اش باشد، اما می‌دانم چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است. اینکه غریبه را شفاعت کنی و شیعه ات را رها کنی دور از تحمل من است. در مقابل همه اینها که سوگنامه ای که برایت نوشتم را خواندند از تو میخواهم که شفاعتم کنی و تو میدانی که من کیستم. نیمه شب محرم ۱۴۴۸
72