621
Подписчики
Нет данных24 часа
-17 дней
+1730 день
Архив постов
وقتی از چیزی ناراحتید؛ حرف بزنید!
با کنایه حرف نزنید، پوزخند نزنید، سرتونو از آدم برنگردونید
دوست داشتید داد و فریادم بکنید، ولی سکوت نکنید...
@Matn_NOCHAT
وقتی با کسی حس لذت عمیقی رو تجربه میکنی دوپامین توی بدنت خیلی بالا میره و وقتی از اون فرد جدا میشی میزان دوپامین بعد از دو ماه به حدقل میرسه و مغز برای اینکه دوباره میزان بالای دوپامین رو تجربه کنه خاطرات و ویژگی های مثبت اون فرد رو پررنگ میکنه تا تورو برگردونه.
گول نخور!
@Matn_NOCHAT
تو باشگاه کسی ماشالله میشنوه که
وزنه سنگین تر میزنه نه صحیح تر.
تو اجتماع کسی مورد احترامه که
پول بیشتر درمیاره نه حلال تر.
تو محافل کسی مورد توجهه که
مدارک بالاتر داره نه سواد بیشتر.
تو ادارات کسی ترفیع میگیره که
پاچه خوار تره نه متخصص تر.
اینجا همه معادلات معکوسه.!!!
@Matn_NOCHAT
براتون از خدا بهترین هارو میخام:
بهترين چيزها
بهترين روزها
و بهترين ادمها
@Matn_NOCHAT
تو همیشه به وقتش بهترین رفیقم بودی،نورِ تو تموم تاریکی های زندگیم بودی،
یه بغل نرم بودی و کنارم بودی،
بهترین استادم بودی،
راستش تو بهترین کسی هستی که یه آدم میتونه تو زندگیش داشته باشه،
چون با وجود تو نیاز به بودن هیچ آدمی نیست،
فقط خواستم بگم؛
مرسی که هستی قشنگ ترین سرمایه من
@Matn_NOCHAT
حالِ خوبِتان را،
نه از کسی طلب کنید،
نه برایش به این و آن رو بزنید،
و نه حتی منتظرِ معجزه باشید...!
قدری "تلاش" کافیست،
برایِ داشتَنَش!
این خودِ شمایید، که میتوانید، روحِتان را،
مملو از عشق و آرامش کنید...
@Matn_NOCHAT
میگفت آدم امن چجوریه؟!
گفتم اینجوریه که تو ضعیف ترین ورژنت رو بهش نشون میدی و اون تنها دغدغه ش این میشه که بهت آسیبی نرسونه.
@Matn_NOCHAT
وقتی با یکی تو رابطهاید عشقشو حیف و میل نکنید قدر ذره ذرهش رو بدونید شاید دیگه هیچوقت کسی رو پیدا نکنید که همچین احساسی بهتون بده...
@Matn_NOCHAT
وقتی از ته دل بخندی
وقتی هر چیزی را به خودت نگیری
وقتی سپاسگزار آنچه که هست باشی
وقتی برای شاد بودن نیاز به بهانه نداشته باشی
آن زمان است که واقعا زندگی میکنی..
@Matn_NOCHAT
یه بخش مهم و تکنیکی از سلامت روان رو بهتون یاد بدم که دیگه آدم های سمی رو بیخود تحمل نکنید؟!
از یک نقطه ی تصمیم بگیرید اونی نباشه که همیشه همه کس و همه چیز رو درک میکنه و کنار میاد!
درک کنید ولی کنار نیایید، وظیفه ی شما نیست که با همه چیز کنار بیاید و تحمل کنید.
@Matn_NOCHAT
مادربزرگ با چارقدش اشکش را پاک کرد و گفت:
آخ دلم میخواست عاشقی کنم ولی نشد ننه.
اونقده دلم می خواست یه دمپختک را لب رودخونه بخوریم، نشد.
دلم پر میکشید که حاجی بگه دوست دارم و نگفت.
گاهی وقتا یواشکی که کسی نبود، زیر چادر چند تا بشکن می زدم.
آی می چسبید.
گفت: بچگی نکردم، جوونی هم نکردم، یهو پیر شدم
به چشمهای تارش نگاه کردم و حسرت ها را ورق زدم
گفتم: مادر جون حالا بشکن بزن، بزار خالی شی
گفت: حالا که دستام دیگه جون ندارن؟
انگشتای خشک شده اش رو بهم فشار داد ولی دیگه صدایی نداشتند
خنده تلخی کرد و گفت:
اینقدر به همه هیس نگید.
بزار حرف بزنن.
بزار زندگی کنن.
آره مادر هیس نگو،
آدمیزاد از "هیس" خوشش نمیاد...
@Matn_NOCHAT
فصل ها برای درختان
هر سال تکرار میشوند
اما فصل های زندگی انسان
تکرار شدنی نیست !
تولد
کودکی
جوانی
پیری
امروزت را دریاب..
شاید فردایی نباشد
@Matn_NOCHAT
من اینجوریم
هی هَستم
هی هَستم
هی هَستم
ولی یهو میبینی
اون آدم صبورِ همیشگی دیگه نیست
دیگه هیچوقت نیست...
@Matn_NOCHAT
گفتنش شاید نباشد مرهم دردی ولی
زندگی آنطور که باید بر مراد ما نرفت(:
@Matn_NOCHAT
Уже доступно! Исследование Telegram 2025 — ключевые инсайты года 
