احسان نرگسی
Открыть в Telegram
دلبسته ی مرام کسی جز علی نباش در زندگی غلام کسی جز علی نباش
Больше2 064
Подписчики
+324 часа
+187 дней
+8030 день
Архив постов
2 064
💠 #کربلایی_امیدحسنی 💠
✳️ شور
شاعر؛ احسان نرگسی
🔰 #پیشنهاددانلود #شورجدید
🔺 مورخه 1397/10/4
🔸هیئت عمه سادات(س)همدان
🆔 @sadathamedan30001818181895
2 064
حیدر و ما حیدر و ما ادراک ما حیدر
کعبه شود پا می گذارد هر کجا حیدر
جبریل در آتش به ابراهیم می فرمود:
آتش گلستان می شود با ذکر یا حیدر
هیزم برای آتش دوزخ شوند آری!
آنها که در دنیا در افتادند با حیدر
من پهن کردم سفره ی بی آب و نانم را
آخر شنیدم می نشیند با گدا حیدر
زهرا که جای خود، ملائک جای خود،گویی
با خنده اش دل برده حتی از خدا حیدر
در زندگی هر چند پایم بارها لغزید
برداشت اما بار من را بارها حیدر
ای کاش عزرائیل از من بگذرد،شاید
بیرون کشاند از تنم جان مرا حیدر
#احسان_نرگسی
@ehsannargesi
2 064
ای کاش کسی به داد این دل برسد
کشتی شکسته ام به ساحل برسد
ای کاش شبیه باقیِ آدم ها
بارِ کج ما نیز به منزل برسد
#احسان_نرگسی_رضاپور
#رباعی
🆔 @ehsannargesi
2 064
💠 #کربلایی_امیدحسنی 💠
✳️ زمینه
🔰 #پیشنهاددانلود
🔺 مورخه 1397/9/27
⭕️ شاعر: احسان نرگسی
🔸هیئت عمه سادات(س)همدان
🆔 @sadathamedan30001818181895
2 064
در مصافِ چشمِ خون ریزت سپر بی فایده ست
غم که بیش آید شراب بیشتر بی فایده ست!
هر کجای این جهان رفتم دلم بی تاب بود
تازه فهمیدم سفر بی همسفر بی فایده ست
دل به جنگِ عقل رفت اما خودش فهمیده بود
جنگ با این اژدهایِ هفت سر بی فایده ست
حفظ بودی شعرهایم را_منِ بی دست وپا
ساده بودم ،فکر می کردم هنر بی فایده ست
بی برو برگرد روزی بازمی گردی ولی
بعد مرگم بازگشت تو دگر بی فایده ست..
ای دلعاشق! حریف چشم هایش نیستی
دست های خویش را بالا ببر....بی فایده ست
#احسان_نرگسی_رضاپور
@ehsannargesi
2 064
در غم من دلبرم هر چند بیتقصیر نیست
من خودم عاشق شدم، خود کرده را تدبیر نیست
کاش دست کم پس از مرگم به من دل میسپرد
هیچ وقت آری برای دل سپردن دیر نیست
از چه رو قلب مرا اینگونه ویران میکند
لشکر چشمان او وقتی پی تسخیر نیست؟
بعد عمری جنگ با دنیا دگر آموختم
طالع و تقدیر آدم قابل تغییر نیست
خواب دیدم دارم از دستان او می میخورم
شُکر، خوابِ عاشقانِ مست بیتعبیر نیست
ظاهر آشفتهای دارم، دلیلش روشن است
شیر وقتی دل به آهو بست دیگر شیر نیست
#احسان_نرگسی_رضاپور
#دوره_پنجم_آفتابگردانها
#ما_همه_آفتابگردانیم
@Aftab_gardan_ha
2 064
پرچم عشق تو را بر بام عالم می زنیم
تا نفس داریم از کرب و بلا دم می زنیم
#احسان_نرگسی
#شب_زیارتی
@ehsannargesi
2 064
هزار بار خدا جان اگر به ما بدهد
هزار بار برای حسین می میریم
#احسان_نرگسی
#شب_زیارتی
@karbalaaaaaaaa
2 064
در غم من دلبرم هر چند بی تقصیر نیست
من خودم عاشق شدم... خود کرده را تدبیر نیست
کاش دست کم پس از مرگم به من دل می سپرد
هیچ وقت آری برای دل سپردن دیر نیست
از چه رو قلب مرا اینگونه ویران می کند
لشکر چشمان او وقتی پی تسخیر نیست
بعد عمری جنگ با دنیا دگر آموختم
طالع و تقدیر آدم قابل تغییر نیست
خواب دیدم دارم از دستان او "می" می خورم
شکر! خوابِ عاشقانِ مست بی تعبیر نیست
ظاهر آشفته ای دارم...دلیلش روشن است
شیر وقتی دل به آهو بست دیگر شیر نیست
#احسان_نرگسی
@ehsannargesi
2 064
چندی ست جای دوست و دشمن عوض شده ست
دیگر نمی توان به کسی اعتماد کرد
#احسان_نرگسی_رضاپور
@ehsannargesi
2 064
ما را به غلامی خودش شاه پذیرفت
با ما به از این بود که با خلق جهان است
#احسان_نرگسی
#امام_رضا
@ehsannargesi
2 064
با گریه از روی ضریحت بوسه می چینم
افسوس در خواب است...اما باز شیرین است
#احسان_نرگسی
#امام_حسنی_ام
@ehsannargesi
2 064
#غزل_امام_حسن
نامت شفا بخش است ، بر هر درد تسکین است
یادت مسِّرَت بخشِ دلهایی که غمگین است
دنیا و اهلش روز و شب روزی خورت هستند
یعنی همیشه سفره ی لطفِ تو رنگین است
کافر اگر دلبسته ات شد جای حیرت نیست
عشق تو چیزی ماورای دین و آیین است
ما را بخواهی یا نخواهی ، عاشقت هستیم
جای تعجب نیست...رسم نوکری این است
با گریه از روی ضریحت بوسه می چینم
افسوس در خواب است...اما باز شیرین است
تعداد عاشق های تو بالاست ، با این حال
تعداد زائرهای تو اینقدر پایین است
روضه نمی خوانم... فقط یک جمله می گویم
زهرا کجا و دستِ نامردی که سنگین است
#احسان_نرگسی
@ehsannargesi
2 064
ما همانیم که از عشق تو غفلت کردیم
با همه آدمیان غیر تو خلوت کردیم
جای خالی تو را هیچکس احساس نکرد
به گمانم که به دوری تو عادت کردیم
جمکران هم که رسیدیم ،به جای ندبه
فقط از حاجت خود پیش تو صحبت کردیم
سال ها می گذرد...منتظری برگردیم !!
پس مشخص شده ماییم که غیبت کردیم
نمک سفره ی تان را همه خوردیم ولی
با گناهان، به همین سفره خیانت کردیم
□□□
دلمان از همه ی مردم عالم که گرفت
گریه کردیم و سپس سجده به تربت کردیم
هر کجا ذکر حسین است همانجا حرم است...
قبل هیئت همگی قصد زیارت کردیم
اربعین با همه دنیا به دل جاده زدیم...
لذت عشق تو را با همه قسمت کردیم
#احسان_نرگسی
#غزل_امام_زمان
@ehsannargesi
2 064
#اربعین_حسینی #امام_حسین
#شب_جمعه_شب_زیارتی_ارباب
@shere_aeini
فطرس گدایِ هر شبِ صحن و سرای توست
هر کس که سینه زن شده تحت لوای توست
هر جای این جهان که نظر می کنم تویی
یعنی که جای جای جهان کربلای توست
آری! دلیل باد وزیدن مشخص است
او مستِ رقصِ پرچمِ گنبد طلای توست
هیهات! من کجا و غلامیّ خانه ات؟
من می شوم گدایِ کسی که گدای توست
حال و هوای شهر حسابی عوض شده ست
من فکر می کنم اثر روضه های توست
سینه زنان و گریه کنانت که جای خود
هستی و هر چه هست درآن خاک پای توست
منت سرم گذاشتی و نوکرت شدم
کار خداست این که دلم مبتلای توست
جایی برای وصف صفای بهشت نیست
وقتی که صحبت از حرم با صفای توست
آبی که سیئات مرا شستشو کند
تسنیم و کوثر است؟ نه! اشک عزای توست
نزدیک اربعین شده_برگ برات ما
در دست های دختر مشگل گشای توست
🔸شاعر:
#احسان_نرگسی_رضاپور
__________________________________
🔹اشعار ناب آئینے🔹
@shere_aeini
2 064
شب ها چه گلایه ها که با ماه نداشت
چون او احدی غصه ی جانکاه نداشت
این طفل بزرگ تا رسیدن به کمال
انگار سه سال بیشتر راه نداشت
#احسان__نرگسی_رضاپور
#شب_سوم
@karbalaaaaaaaa
Уже доступно! Исследование Telegram 2025 — ключевые инсайты года 
