fa
Feedback
احسان نرگسی

احسان نرگسی

رفتن به کانال در Telegram

دلبسته ی مرام کسی جز علی نباش در زندگی غلام کسی جز علی نباش

نمایش بیشتر
2 064
مشترکین
+324 ساعت
+187 روز
+8030 روز
آرشیو پست ها
💠 #کربلایی_امیدحسنی 💠 ✳️ شور شاعر؛ احسان نرگسی 🔰 #پیشنهاددانلود #شورجدید 🔺 مورخه 1397/10/4 🔸هیئت عمه سادات(س)همدان 🆔 @sadathamedan30001818181895

من پهن کردم سفره ی بی آب و نانم را آخر شنیدم می نشیند با گدا حیدر #احسان_نرگسی @ehsannargesi
من پهن کردم سفره ی بی آب و نانم را آخر شنیدم می نشیند با گدا حیدر #احسان_نرگسی @ehsannargesi

حیدر و ما حیدر و ما ادراک ما حیدر کعبه شود پا‌ می گذارد هر کجا حیدر جبریل در آتش به ابراهیم می فرمود: آتش گلستان می شود با ذکر یا حیدر هیزم برای آتش دوزخ شوند آری! آنها که در دنیا در افتادند با حیدر من پهن کردم سفره ی بی آب و نانم را آخر شنیدم می نشیند با گدا حیدر زهرا که جای خود، ملائک جای خود،گویی با خنده اش دل برده حتی از خدا حیدر در زندگی هر چند پایم بارها لغزید برداشت اما بار من را بارها حیدر ای کاش عزرائیل از من بگذرد،شاید بیرون کشاند از تنم جان مرا حیدر #احسان_نرگسی @ehsannargesi

ای کاش کسی به داد این دل برسد کشتی شکسته ام به ساحل برسد ای کاش شبیه باقیِ آدم ها بارِ کج ما نیز به منزل برسد #احسان_نرگسی_رض
ای کاش کسی به داد این دل برسد کشتی شکسته ام به ساحل برسد ای کاش شبیه باقیِ آدم ها بارِ کج ما نیز به منزل برسد #احسان_نرگسی_رضاپور #رباعی 🆔 @ehsannargesi

از اول خلقتم غلامت بودم من معتقدم که عشق مادر زادی ست #احسان_نرگسی #شب_زیارتی @ehsannargesi
از اول خلقتم غلامت بودم من معتقدم که عشق مادر زادی ست #احسان_نرگسی #شب_زیارتی @ehsannargesi

💠 #کربلایی_امیدحسنی 💠 ✳️ زمینه 🔰 #پیشنهاددانلود 🔺 مورخه 1397/9/27 ⭕️ شاعر: احسان نرگسی 🔸هیئت عمه سادات(س)همدان 🆔 @sadathamedan30001818181895

در مصافِ چشمِ خون ریزت سپر بی فایده ست غم که بیش آید شراب بیشتر بی فایده ست! هر کجای این جهان رفتم دلم بی تاب بود تازه فهمیدم سفر بی همسفر بی فایده ست دل به جنگِ عقل رفت اما خودش فهمیده بود جنگ با این اژدهایِ هفت سر بی فایده ست حفظ بودی شعرهایم را_منِ بی دست و‌پا ساده بودم ،فکر می کردم هنر بی فایده ست بی برو برگرد روزی بازمی گردی ولی بعد مرگم بازگشت تو‌ دگر بی فایده ست.. ای دل‌عاشق! حریف چشم هایش نیستی دست های خویش را بالا ببر....بی فایده ست #احسان_نرگسی_رضاپور @ehsannargesi

در غم من دلبرم هر چند بی‌تقصیر نیست من خودم عاشق شدم، خود کرده را تدبیر نیست کاش دست کم پس از مرگم به من دل می‌سپرد هیچ وقت آری‌ برای دل سپردن دیر نیست از چه رو قلب مرا اینگونه ویران می‌کند لشکر چشمان او وقتی پی‌ تسخیر نیست؟ بعد عمری جنگ با دنیا دگر آموختم طالع و تقدیر آدم قابل تغییر نیست خواب دیدم دارم از دستان او می می‌خورم شُکر، خوابِ عاشقانِ مست بی‌تعبیر نیست ظاهر آشفته‌ای دارم، دلیلش روشن است شیر وقتی دل به آهو بست دیگر شیر نیست #احسان_نرگسی_رضاپور #دوره_پنجم_آفتابگردانها #ما_همه_آفتابگردانیم @Aftab_gardan_ha

پرچم عشق تو را بر بام عالم می زنیم تا نفس داریم از کرب و بلا دم می زنیم #احسان_نرگسی #شب_زیارتی @ehsannargesi
پرچم عشق تو را بر بام عالم می زنیم تا نفس داریم از کرب و بلا دم می زنیم #احسان_نرگسی #شب_زیارتی @ehsannargesi

هزار بار خدا جان اگر به ما بدهد هزار بار برای حسین می میریم #احسان_نرگسی #شب_زیارتی @karbalaaaaaaaa
هزار بار خدا جان اگر به ما بدهد هزار بار برای حسین می میریم #احسان_نرگسی #شب_زیارتی @karbalaaaaaaaa

در غم من دلبرم هر چند بی تقصیر نیست من خودم عاشق شدم... خود کرده را تدبیر نیست کاش دست کم پس از مرگم به من دل می سپرد هیچ وقت آری‌ برای دل سپردن دیر نیست از چه رو قلب مرا اینگونه ویران می کند لشکر چشمان او وقتی پی‌ تسخیر نیست بعد عمری جنگ با دنیا دگر آموختم طالع و تقدیر آدم قابل تغییر نیست خواب دیدم دارم از دستان او "می" می خورم شکر! خوابِ عاشقانِ مست بی تعبیر نیست ظاهر آشفته ای دارم...دلیلش روشن است شیر وقتی دل به آهو بست دیگر شیر نیست #احسان_نرگسی @ehsannargesi

photo content

چندی ست جای دوست و دشمن عوض شده ست دیگر نمی توان به کسی اعتماد کرد #احسان_نرگسی_رضاپور @ehsannargesi

ما را به غلامی خودش شاه پذیرفت با ما به از این بود که با خلق جهان است #احسان_نرگسی #امام_رضا @ehsannargesi
ما را به غلامی خودش شاه پذیرفت با ما به از این بود که با خلق جهان است #احسان_نرگسی #امام_رضا @ehsannargesi

به نفس: #حاج_مجتبی_روشن_روان به قلم: #احسان_نرگسی @ehsannargesi

با گریه از روی ضریحت بوسه می چینم افسوس در خواب است...اما باز شیرین است #احسان_نرگسی #امام_حسنی_ام @ehsannargesi
با گریه از روی ضریحت بوسه می چینم افسوس در خواب است...اما باز شیرین است #احسان_نرگسی #امام_حسنی_ام @ehsannargesi

#غزل_امام_حسن نامت شفا بخش است ، بر هر درد تسکین است یادت مسِّرَت بخشِ دلهایی که غمگین است دنیا و اهلش روز و شب روزی خورت هستند یعنی همیشه سفره ی لطفِ تو رنگین است کافر اگر دلبسته ات شد جای حیرت نیست عشق تو چیزی ماورای دین و آیین است ما را بخواهی یا نخواهی ، عاشقت هستیم جای تعجب نیست...رسم نوکری این است با گریه از روی ضریحت بوسه می چینم افسوس در خواب است...اما باز شیرین است تعداد عاشق های تو بالاست ، با این حال تعداد زائرهای تو اینقدر پایین است روضه نمی خوانم... فقط یک جمله می گویم زهرا کجا‌ و دستِ نامردی که سنگین است #احسان_نرگسی @ehsannargesi

ما همانیم که از عشق تو غفلت کردیم با همه آدمیان غیر تو خلوت کردیم جای خالی تو را هیچکس احساس نکرد به گمانم که به دوری تو عادت کردیم جمکران هم که رسیدیم ،به جای ندبه فقط از حاجت خود پیش تو صحبت کردیم سال ها می گذرد...منتظری برگردیم !! پس مشخص شده ماییم که غیبت کردیم نمک سفره ی تان را همه خوردیم ولی با گناهان، به همین سفره خیانت کردیم □□□ دلمان از همه ی مردم عالم که گرفت گریه کردیم و سپس سجده به تربت کردیم هر کجا ذکر حسین است همانجا حرم است... قبل هیئت همگی قصد زیارت کردیم اربعین با همه دنیا به دل جاده زدیم... لذت عشق تو را با همه قسمت کردیم #احسان_نرگسی #غزل_امام_زمان @ehsannargesi

#اربعین_حسینی #امام_حسین #شب_جمعه_شب_زیارتی_ارباب @shere_aeini فطرس گدایِ هر شبِ صحن و سرای توست هر کس که سینه زن شده تحت لوای توست هر جای این جهان که نظر می کنم تویی یعنی که جای جای جهان کربلای توست آری! دلیل باد وزیدن مشخص است او مستِ رقصِ پرچمِ گنبد طلای توست هیهات! من کجا و غلامیّ خانه ات؟ من می شوم گدایِ کسی که گدای توست حال و هوای شهر حسابی عوض شده ست من فکر می کنم اثر روضه های توست سینه زنان و گریه کنانت که جای خود هستی و هر چه هست درآن خاک پای توست منت سرم گذاشتی و نوکرت شدم کار خداست این که دلم مبتلای توست جایی برای وصف صفای بهشت نیست وقتی که صحبت از حرم با صفای توست آبی که سیئات مرا شستشو کند تسنیم و کوثر است؟ نه! اشک عزای توست نزدیک اربعین شده_برگ برات ما در دست های دختر مشگل گشای توست 🔸شاعر: #احسان_نرگسی_رضاپور __________________________________ 🔹اشعار ناب آئینے🔹 @shere_aeini

شب ها چه گلایه ها که با ماه نداشت چون او احدی غصه ی جانکاه نداشت این طفل بزرگ تا رسیدن به کمال انگار سه سال بیشتر راه نداشت #احسان__نرگسی_رضاپور #شب_سوم @karbalaaaaaaaa