ru
Feedback
"زنی که‌گم کردم "

"زنی که‌گم کردم "

Открыть в Telegram

برای نوشتن که جهان از نوشتن زیباست عادله زمانی راه ارتباطی با من : @Aydel70

Больше
4 455
Подписчики
+7724 часа
+657 дней
+3530 день
Архив постов

یادش آهوی جنگل دور ...

Downloaded by @MegaSaverBot 🤖

نه که آدم کینه باشم . اما اگر زخمی که بعضی آدمها به من زدند را فراموش کنم. یعنی به خودم بی احترامی کرده ام. بگذار یادم نرود روزگاری آدمی بود که مرا در هیچ ترین حالت ممکن می دانست و از آسیب رساندن به من به هرشکلش ابایی نداشت. #عادله_زمانی @adelehz

اَمن باشید و قابل اعتماد که اگر روزی تمامِ جهان برای آدمی سیاه شد و امیدی اگر نبود ‌‌‌تنها قسمتِ روشنِ جهانش شما باشید ‌و روزنه‌ی نور و امیدی شوید در بی‌نهایت تاریکی... @adelehz

آرام باش عزیز من، آرام باش حکایت دریاست زندگی گاهی درخشش آفتاب، برق و بوی نمک، ترشح شادمانی گاهی هم فرو می‌رویم، چشم‌هایمان را می‌بندیم، همه جا تاریکی است آرام باش عزیز من آرام باش دوباره سر از آب بیرون می‌آوریم و تلالؤ آفتاب را می‌بینیم زیر بوته‌ای از برف که این دفعه درست از جایی که تو دوست داری، طالع می‌شود شمس لنگرودی صدای خاص:سمیرا جان بهرامی @adelehz

😅❤️

یادت نرود آدمها به پایان می رسند ولی قصه ها نه .. تلاش کن قصه ات زیبا نگاشته شود... #عادله_زمانی @adelehz

تو خیال میکنی که او همیشه پیر بوده ست ؟ نه به چشمانش بنگر مطمئنم روزی عاشقی را کوچه به کوچه پشت سرش میگردانده ست . #عادله_زمانی @adelehz

خونه ی قشنگ کودکی های من زیر نور کمرنگ شب چراغها حوالی سحر و روشن شدن آسمان و صدای ملکوتی دعای سحری که از رادیو دل سکوت شب را می‌شکافت... ما کودکی های زیبایی داشتیم بعید میدانم هیچ نسل دیگری مثل ما بتواند اصالت را در کودکی مزه کند... #عادله_زمانی

خونه ی قشنگ کودکی های من زیر نور کمرنگ شب چراغها حوالی سحر و روشن شدن آسمان و صدای ملکوتی دعای سحری که از رادیو دل سکوت شب را می‌شکافت... ما کودکی های زیبایی داشتیم بعید میدانم هیچ نسل دیگری مثل ما بتواند اصالت را در کودکی مزه کند... #عادله_زمانی

‏داستایوفسکی میگه : « زنی که کتاب می‌خواند، به آسانی عاشق نمی‌شود؛ او تنها به دنبال همتای معنوی‌ای است که با جزئیات کوچکش تشابه داشته باشد.» صدای خاص: بانو سمیرا بهرامی ❤️ @adelehz

این زندگی هزار غصه برای خوردن دارد اما غم بی کسان از همه بزرگتر ست ... #عادله_زمانی @adelehz
این زندگی هزار غصه برای خوردن دارد اما غم بی کسان از همه بزرگتر ست ... #عادله_زمانی @adelehz

نمایش محلی عروسکی در بخارا لذت بردم گویا در دل قصه ها گم شوی ... @adelehz

تقدیم به همه ی خانم ها و مادران عزیزی که در طول این یک ماه حسابی زحمت می‌کشند.. خسته نباشید .

بین شستن ظرف‌ها داشتم فکر می‌کردم ماه رمضون، سخت‌تر از روزه داشتن، #زن بودنه! تصور کن؛ سحر زودتر از بقیه بیدار میشی، سفره سحری رو آماده می‌کنی، بعد سحر سفره رو جمع می‌کنی، ظرف‌ها رو‌ می‌شوری، آشپزخونه رو مرتب می‌کنی، آخر از همه می‌خوابی؛ وقتی بیدار شدی، یه نماز و شاید چند صفحه قرآن و یکم مرتب کردن خونه؛ دوباره باید بدویی دنبال آماده کردن افطار! دوباره افطار تموم میشه، سفره رو جمع می‌کنی، ظرف‌ها رو می‌شوری، نماز می‌خونی، و حالا نوبت پختن سحریه! پخت که تموم شد، آخر از همه و گوش به زنگ، می‌خوابی؛ و یک ماه تمام تکرار و تکرار و تکرار... بعد از همه این فکر و خیال ها، انگاری یه نفر، یه صدایی، تو ذهنم گفت: اگه ماه رمضون ماه مهمونی خداست، شما خانوم‌ها مهمانداران خدایید! با همین یه جمله، عجیب حال دلم زیر و رو شد 🪴 رمضانتون مبارک و پر افتخار مهماندارانِ مهمانی خدا ☺️🌙 #شما_فرستادین @adelehz

فقط اندکی به شنیدن این صدای قشنگ و لرزیدنی کوتاه از هوای خنک بهار باقی مونده ...

اما فهمیدن این موضوع کار سختی نبود که زن خود زندگی ست . و زندگی بدون زن معنا ندارد . که گیسوان زن شاخه های حیات زندگانی ست . و زندگی بدون زن درخت بی ریشه است. که البته کسی، تا بحال جنگلی از درختان بی ریشه ندیده است . روزتان مبارک ریشه های زندگی ❤️ #عادله_زمانی