Light Workers🔆
Открыть в Telegram
چو ذَرِه باش، پویان سویِ خورشید؛ که تا چون خاک، زیرِ پا نمانی چو اِستاره به بالا، شبروی کن که تا زآن ماه بیهمتا نمانی صفحه اینستاگرام https://www.instagram.com/lightworkers.ir @lightworkers
Больше379
Подписчики
Нет данных24 часа
+37 дней
+830 день
Архив постов
از دلم دور شدی فکر تو آمد به سرم
خواب میبینمت از خواب نباید بپرم
خواب پرواز تو با نامه ی خیسی در مشت
تو نباشی غم این عصر مرا خواهد کشت
عصر تلخی که به جز خاطرهای قرمز نیست
عصر تلخی که به جز ترس خداحافظ نیست
یک دو راهیست که از گریه به دریا برسم
به تو تنها برسم یا به تو تنها برسم
خندههای تو مرا باز از این فاصله کشت
قهر نه دوری تو قلب مرا بیگله کشت
موج موهای بلند تو مرا غرق نکرد حسم
از سردی این بیخبری فرق نکرد...
#علیرضا_قربانی
@lightworkers
#بریده_کتاب
مُردن چیزی نیست،
زندگی نكردن، هولناک است!
- بینوایان
#ویکتور_هوگو
@lightworkers
حقیقت آن چیزی است که همیشه باقی میماند، و غیرحقیقی چیزی است که میآید و میرود.
و بین این دو نابودن، بودن چگونه ممکن است؟
آن هستی که بین دو ناهستی باشد باید غیرواقعی، رویاگون باشد.
آنچه را که تغییر نمیکند را بیاب.
تازمانی که به آنچه که همیشه بوده است و همیشه خواهد بود نرسی، هر چیز دیگر را رویا بدان.
@lightworkers
با درد بساز، چون دوای تو منم
در کس منگر که آشنای تو منم
گر کشته شدی نگو که من کشته شدم
شکرانه بده که خون بهای تو منم
@lightworkers
لا نتوب عن احلامنا
مهما تکرر انکسارها
هرگز از آرزوهایمان دست نمیکشیم
هر چند که شکستش تکرار شود....
#محمود_درویش
برگردان
#طاهره_زاج
@lightworkers
سخن عاشقانه گفتن، دلیل عشق نیست،
عاشق کم است، سخن عاشقانه فراوان.
عشق عادت نیست،
عادت همه چیز را ویران می کند،
از جمله عظمت دوست داشتن را.
از شباهت به تکرار می رسیم،
از تکرار به عادت،
از عادت به بیهودگی،
از بیهودگی به خستگی و نفرت.
#نادر_ابراهیمی
@lightworkers
#بریده_کتاب
یک راز عجیب در خصوص نابود شدن خرد جمعی وجود دارد:
اگر تعداد چشمگیری از افراد یک توهم را مشاهده کنند آن توهم تبدیل به واقعیت میشود.
اگر تعداد کافی از مردم به یک نکبت و فلاکت بخندند آن بدبختی تبدیل به یک لطیفهی بامزه خواهد شد.
سه دختر حوا
#الیف_شافاک
@lightworkers
این است پند من که ز خوب و بد جهان ،
نه غره شو ، نه رنجه که هر چیز بگذرد ...
#ملکالشعرای_بهار
@lightworkers
زندگی این همه از خاطرهی گریه نگو
زندگی حال خوش پر تپش قلب تو کو
میدونم موندنم اینجا خود دیوونگیه
مرگ چی داره،اگه این هم غم،زندگیه
@lightworkers
#بریده_کتاب
نگذاریم عطر هیزم تر، بوی پنیر تازه بینمک، شکل ماهی قزل آلای خال قرمزی که بر خاک میافتد، سرمای «سرد چال» و کز کردن کنار آن چراغ خوراک پزی کهنه تلمبهای، صدای نفسهای دخترک که تازه به دنیا آمده، از یادمان برود
تا باز، زمانی، به یادشان آوریم.
مگر به تو نگفتهام که:
«یاد، انسان را بیمار میکند؟»
نگفتهام؟
یک عاشقانه آرام
#نادر_ابراهیمی
@lightworkers
بر شانه هايت باز دنبال چه می گردی ؟
انگيزه پرواز شايد در دلت باشد ...
#مهدی_فرجی
@lightworkers
غَمهای عالم اَر همه بر ما شوند جمع
ما را چه غم چو یار بُوَد غمگسار ما...
#سلمان_ساوجی
@lightworkers
اگه بخوام باهات رو راست باشم باید بگم که زندگی به شکل ناجوری سخته و ربطی به جایی که هستی و طوری که زندگی می کنی نداره.
من بهش میگم *اصل بقای سختی*
یعنی *سختی از شکلی به شکل دیگه تبدیل میشه ولی نابود نمیشه*
برای همین هم توی یک زندگی خیلی خوب و عادی،
جایی که هیچ کی به هیچ کی به خاطر عقایدش شلیک نمی کنه و همه چی آرومه؛
آدم های زیادی مشت مشت قرص ضد افسردگی میخورن که بتونن خودشون رو هر روز صبح از توی رختخواب بکشن بیرون.
آدمهای پف کرده،
آدمهای بد حال؛
آدمهای روی لبه.
خیلی ها معتقدن که پیشرفت تکنولوژی، اینترنت، نخودفرنگیِ غیر ارگانیک و گلوتن، ما ها رو اینجوری کرده و قدیمها مردم خوشبختتر بودن.
تو بشنو و باور نکن.
حتی هزارها سال پیش شاهزادهای هندی به نام
*سیزارتا یا همون بودا* گفت که زندگی رنجه. رنج، یا به زبون بودا *«دوکا»*.
هایدگر فیلسوف بزرگ آلمانی بهش میگه *«اضطراب وجودی»*.
این ها رو نگفتم که نا امیدت کنم. چیزهای خوب و دلنشین هم توی دنیا کم نیست. می تونی ازشون توی راه کمک بگیری و هر وقت داشتی توی چاه غم فرو می رفتی مثل *"رسن"* بهشون چنگ بندازی و بیای بیرون.
یکی از این طناب ها؛
*موسیقیه*.
اگه تونستی سازی بزن؛
اگه نتونستی بهش گوش کن. وقت هایی که شادی موسیقی گوش کن
و وقت هایی که غمگین بودی بیشتر،
و اونجا که از هرحرکتی عاجز موندی؛
*برقص*.
رقصیدن بهترین و مفیدترین کاریه که میتونی برای روحت بکنی.
هرجا ریتمی شنیدی که میشد باهاش برقصی، خودت رو تکون بده، حتی اگه ریتم چکیدن قطرههای آب از شیروونی باشه.
*«رقص هم ارتعاش شدن با جریان هستی است*
،بیمهار و بدون ترس از دیده شدن برقص،
توی جمعیت...
راستی اگه صدای خوبی داشتی موقع رقصیدن یک کم هم آواز بخون،
اما اگه نداشتی هم مهم نیست، همیشه توی حموم و زیر دوش میتونی برای خودت بخونی.
چیز دیگهای که میتونی بخونی *کتابه*.
خوندن بهت کمک میکنه زندگیهای دیگهای رو که هیچ وقت نمیتونستی تجربه کنی رو تجربه کنی.
*فیلم* هم همین کار رو توی یک ابعاد دیگهای میکنه
اما کتاب همیشه یک سر و گردن بالاتر از فیلمه
چون قوهٔ تخیلت رو به کار میگیره؛ و بسیار ذهنیتر و عمیق تره.
*تا میتونی بخون*.
وسط کتابهات
حتما چند صفحه هم در مورد ستارهها و کهکشانها بگذار
چون کمکت میکنه که ابعاد چیزها رو بهتر درک کنی و یادت نره که توی کل هستی کجا وایسادی.
برای همین قدیمها بیشتر فیلسوفها ستارهشناس هم بودن.
شاید نخوای یا نتونی منجم بشی،
ولی همیشه میتونی وقتهایی که غمگینی به آسمون نگاه کنی ببینی که غمهات در برابر عظمت کهکشان
*چقدر کوچیکه*.
طنابهای دیگهای هم هست؛ چیزهایی
مثل
*نقاشی کردن*،
*کاشتن یک درخت*؛
*آشپزی با ادویههای جدید*، *سفر کردن*،
*حرکت*.
ما برای نشستن خلق نشدیم. صندلی یکی از خطرناکترین اختراعات بشریه.
به جای نشستن
*قدم بزن*؛
*بدو*؛
*شنا کن*...
اگر مجبور شدی بشینی؛
برای خودت همنشینهایی پیدا کن
و از مصاحبتشون لذت ببر.
*پیدا کردن دوست خوب* خیلی هم آسون نیست
اما اگه دوست خوبی باشی؛
دیر یا زود
چند تا آدم خوب دورت جمع خواهند شد.
در ضمن، دایرهٔ دوستات رو به آدمها محدود نکن.
تو میتونی
*تقریباً با همهٔ موجودات زندهٔ دنیا دوست باشی*؛
*گلها*،
*علفها*،
*ماهیها*،
*پرندهها*، و بله حتی *گربهها*.
حیوونها گاهی حتی از آدمها هم دوستهای بهتری هستن.
توی زندگی *چاه غم* زیاده
ولی *طناب* هم هست؛
سر رسن رو ول نکن.
اما مراقب باش که به *طناب های پوسیده* مثل
*الکل*،
*دود*،
*پول* و حتی
*موفقیت*،
آویزون نشی چون از توی چاه بیرونت نمیاره و بدتر ولت می کنه ته چاه.
*بگرد و طنابهای خودت رو پیدا کن* و اگه نتونستی پیداش کنی؛
*«ببافش»*.
آدم های انگشت شماری طناب بافی رو بلدن.
*دانشمند ها*،
*کاشف ها*،
*مربی های فوتبال*،
*کمدین ها*، و
*هنرمندها*
همه طناب باف هستن
و طناب هایی رو بافتن که آدم های دیگه هم می تونن سرش رو بگیرن و باهاش از توی چاه بیرون بیان.
اگه ما امروز از سیاه سرفه
نمی میریم
برای اینه که
طنابی رو گرفتیم که *لویی پاستور* سالها پیش بافته، *سمفونی شماره پنج* طنابیه که *بتهوون* با نت ها به هم پیوند زده،
*رمان صد سال تنهایی* طنابیه که *مارکز* با کلمه و خیال به هم بافته.
بیشتر طنابها رو یک روزی کسی که شاید ته چاه زندونی بوده بافته...
*مولانا* در دفتر پنجم مثنوی میگه:
*آه کردم؛ چون رسن شد آه من*؛
*گشت آویزان رسن در چاه من*؛
*آن رسن بگرفتم و بیرون شدم*؛
*چاق و زفت و فربه و گلگون شدم*.
*کسی چه می دونه*؛
*شاید یک روز تو هم طناب خودت رو بافتی*...
#اصل_بقای_سختی
@lightworkers
از عالَم معنی الفی بیرون تاخت که هرکه آن الف را فهم کرد همه را فهم کرد هرکه آن الف را فهم نکرد هیچ فهم نکرد.
طالبان چون بید میلرزند از برای فهم آن الف امّا برای طالبان سخن دراز کردند.
شرح حجاب ها را که هفتصد حجاب است از نور و هفتصد حجاب است از ظلمت، به حقیقت رهبری نکردند، ره زنی کردند بر قومی، ایشان را نومید کردند که ما این حجابها را کی بگذریم؟
همه حجابها یک حجاب است جز آن یکی هیچ حجابی نیست
آن حجاب "این وجود" است.
#شمس_تبریزی
@lightworkers
#بریده_کتاب
پرندهها دیرشان نمیشود.
هیچ سگی ساعتش را نگاه نمی کند.
گوزن ها دلواپس فراموش کردن تولدها نیستند.
فقط انسان زمان را اندازه می گیرد
فقط انسان ساعت را اعلام می کند
و به همین دلیل فقط انسان از ترسی فلج کننده رنج می برد که هیچ موجود دیگری تحمل نمی کند؛ ترس تمام شدن وقت ...
ارباب زمان
#میچ_آلبوم
@lightworkers
بعضی وقت ها از خودم میپرسیم که ما چرا بچهدار میشیم.
فکر میکنم جوابش این باشه که تو یه نقطه از زندگی به این نتیجه میرسیم که بدجور خراب کردیم و قابل بازگشت هم نیست...
پس تصمیم میگیریم که دوباره شروع کنیم از اول ، بخاطر همین بچه دار میشیم .
کپیهای کوچکی از خودمون به وجود میاریم و بهشون میگیم تو باید کارهایی که من نتونستم رو انجام بدی، اون جایی که شکست خوردم به موفقیت برسی . چون میخوام این بار دیگه همه چیز درست پیش بره...
اگر نتوانیم تنهاییمان را در آغوش کشیم، از دیگری به عنوان سپری در برابر انزوا سود خواهیم جست...!
بی حساب بچهدار شدن اشتباه است، بچهدار شدن برای کاستن از تنهایی خویش غلط است، هدف دار کردن زندگی با تولید چون خودی، اشتباه است.
و اشتباه است اگر با تولید مثل، درصدد رسیدن به جاودانگی باشیم...!
#اروین_یالوم
@lightworkers
الهی!
او که یک نظر دید عقل او پاک رمید، پس او که همیشه به دیده دل بدید چگونه بیارمید؟!
شگفت کاری است کار کسی که در او می نگرد و او را هم از او میجوید !
او با جوینده خود همراه است، پس جستن او را به چه کار است؟
چون دیده به هر طرف نگه کرد تو دید
گر بانگ اناالحق نزند نادان است...
#خواجه_عبداله_انصاری
@lightworkers
در هر لحظه ذهن خود را خارج از خويشتن مشاهده كن...
ببين چه در درونت بابت رفتار و كنش هاي محيط میگذرد...
اينگونه هوشياری خود را حفظ نما...
هميشه بر آنچه اختلال در تو ايجاد می كند دقت كن و با سناريوهای ذهنی حركت كن به اين ترتيب بر درک من كيستم؟ فائق میشوی...
در اين مسير تا با خويش در صلح نيفتی آموزههای جاری بیمفهوم هستند...
آفت خودسازی بیحوصلگی نسبت به أصول روحانی و خودشناسی است...
با تمايل و روشنبينی قدم بردار و هرگز در قيد نتايج مباش....
@lightworkers
ما پیش از آنکه
به اندیشیدن خو کنیم،
به زیستن عادت میکنیم.....!
#آلبر_کامو
@lightworkers
Уже доступно! Исследование Telegram 2025 — ключевые инсайты года 
