Light Workers🔆
Открыть в Telegram
چو ذَرِه باش، پویان سویِ خورشید؛ که تا چون خاک، زیرِ پا نمانی چو اِستاره به بالا، شبروی کن که تا زآن ماه بیهمتا نمانی صفحه اینستاگرام https://www.instagram.com/lightworkers.ir @lightworkers
Больше375
Подписчики
-224 часа
-27 дней
+130 день
Архив постов
اگر من صد بار بگويم
كه خداوندم اوست،
تا او مرا بنده خود نداند،
فايدهای نبود...
#بایزید_بسطامی
@lightworkers
ابوحنیفه به راهی میگذشت؛
کودکی دید در گِل بمانده.
گفت:گوش دار تا نیفتی.
کودک گفت: افتادن من سهل است،
اگر بیفتم تنها باشم.
اما تو گوش دار که اگر پای تو بلغزد ،
همه مسلمانان که از پس تو آیند بلغزند
و برخاستن همه دشوار بود!
#تذکره_الاولیا
@lightworkers
دل ما همیشه شکسته است
اما امیدواری
هیچ وقت از جیب چپ پیراهنمان
کم نشد....
#ناظم_حکمت
@lightworkers
سوترایی از اهل" ذن" هست که میگوید؛
" همچون آسمان مرزی ندارد، با این وجود در جای خویش محکم و استوار است"
اهل ذن از خدا نام نمی برد ولی به آن اشاره میکند.
اگر بخواهی دنبال آسمان بگردی هرگز آن را نخواهی یافت.
آسمان را در کجا خواهی یافت؟
در جایی نیست و در همه جا هست.
و آنچه در همه جا هست را نمیتوانی در محلی مشخص کنی.
نمیتوانی بگویی در شمال است یا در جنوب.
( آنچه در همه جا هست، نمیتواند در جایی باشد)
و کجا را خواهی گشت؟
تو در هر جا به آسمان برخورد خواهی کرد
و همه جا آسمان است.
خداوند مانند آسمان است. مرزی ندارد.
پس نمیتواند تعریف شود.
نمیتوانی بگویی کجا شروع میشود و کجا پایان مییابد.
جاودانه است و بینهایت.
با این وجود درست در جای خودش است.
درست در مقابل تو....
اگر آسوده باشی، آن جاست.
اگر منقبض شوی ناپدید میگردد.
همان خواستن تو یک حالت انقباضی میشود و تو باریک و متمرکز میشوی و اینگونه او را از دست میدهی.
یکی از مرشدان "ذن" میگفت:
خدا واضح است، برای همین دیدنش این قدر دشوار است.
انسانی که در جستجوی خداست مانند کسی است که با مشعلی فروزان در جستجوی آتش است.
خدا در مقابل چشمانتان است و مردم به هر سویی میروند و میپرسند خدا کجاست؟
خدا شما را احاطه کرده است.
انسان مانند ماهی است که در دریا است و تمام زندگیاش از دریا است و به دنبال دریا میگردد.
خدا در درون است و در بیرون.
زیرا که تنها اوست....
@lightworkers
ملالت و بیحوصلگی، يكی از مهمترين چيزها در زندگي بشر است.
فقط بشر ظرفيت ملول شدن را دارد. هيچ حيوانی قادر به ملول شدن نيست. ملالت فقط وقتی وجود دارد كه ذهن دارد به روشن ضميری نزديك و نزديكتر میشود.
ملالت، درست نقطهی متضاد روشن ضميری است.حيوانات نمیتوانند روشن ضمير شوند،از اين رو ملول هم نمی شوند.
ملالت به سادگی نشان میدهد كه شما داريد از بيهودگی زندگی و چرخهی تكراری آن آگاه میشويد.
ملالت و دلزدگی اولين نشانهی اين است كه در شما ادراك بزرگی در مورد بيهودگی و بیمعنايی زندگی و راههای آن در حال شكل گرفتن است.
شما میتوانيد به ملالت به دو طريق پاسخ دهيد.يك راه همان است كه معمولاً انجام میشود:
فرار كردن از آن، اجتناب كردن از آن و با آن رو در رو و مواجه نشدن. آن را پشت سر نهادن و دور شدن، گريختن به سوی چيزهايی كه بتواند شما را سرگرم و مشغول نگه دارد و شما را چنان از واقعيتهای زندگی دور كند كه هرگز دوباره برخاستن ملالت را نبينيد.
به همين دليل مردم الكل و مواد مخدر را اختراع كردند.اينها راههايی برای فرار از ملالت هستند.اما شما نمیتوانيد واقعاً فرار كنيد.شما فقط میتوانيد برای مدتی از آن اجتناب كنيد....
دوباره و دوباره ملالت خواهد آمد،و سنگينتر و سنگينتر خواهد شد.
شما میتوانيد به سكس فرار كنيد، به افراط در خوردن، به موسيقی يا هزار و يك چيز ديگر پناه ببريد.اما دوباره و دوباره ملالت برخواهد خاست.
اين چيزي نيست كه بتوان از آن اجتناب كرد، آن بخشی از رشد انسان است. بايد با آن روبرو شد.
پاسخ ديگر به مسئله ملالت، روبرو شدن با آن، مراقبه كردن روی آن و با آن همراه بودن و خودِ آن بودن است. آنچه بودا زير درخت بودي انجام میداد، همين بود. اين كاری است كه همهی اهل ذن در طی قرن ها انجام میدادهاند....
مديتيشن دقيقاً چيست؟
رويارويی با ملالت مديتيشن است. يك مديتيتور و مراقبه گر چه كار میكند؟
با نشستن در حال سكوت، نگاه كردن به ناف خود يا مشاهدهی تنفس خود، آيا فكر میكنيد كه او با اين چيزها تفريح میكند.او مطلقاً ملول است!
كل تلاش در مديتيشن اين است: ملول شدن اما از آن فرار نكردن و حفظ كردن هوشياری، اگر به خواب برويد، فرار كرده ايد.بيدار بمانيد!
آن را مشاهده كنيد.آگر آنجاست، پس آنجاست. بايد به آن نگاه كرد، بايد به خودِ هستهی آن نگاه كرد.
اگر به ملالت، بدون فرار كردن از آن، نگاه كنيد، انفجار رخ میدهد.روزی، ناگهان در حين نگاه كردن به ملالت، به هيچ بودن خود نفوذ میكنيد.
ملالت فقط يك سرپوش و ظرفی است كه هيچ بودنِ شما در آن قرار دارد.
اگر از ملالت فرار كنيد، از هيچ بودن و تهيای خود فرار میكنيد. اما اگر فرار نكنيد، شروع به زندگی كردن با آن كنيد و آن را بپذيريد،مديتيشن انجام دادهايد. كل مديتيشن همين است:
خوشامدگويی به ملالت و به ميل خود به درون آن رفتن، نه اينكه منتظر آمدن آن شدن، بلكه به جستجوی آن رفتن.
در رويارويی با ملالت چه اتفاقی می افتد؟
راز همهی مديتيشنها در همين است:
اگر شما بتوانيد به تماشا و تماشا و تماشا ادامه دهيد، ملالت بيشتر و بيشتر، شديدتر و شديدتر میشود و آنگاه در قله و اوج... هيچ چيز نمیتواند تا ابد ادامه يابد.
نقطهای وجود دارد كه از آنجا چرخ برمی گردد.اگر بتوانيد تا خودِ نقطه اوج پيش برويد،آنگاه تغيير، تحول، روشن ضميری يا هرآنچه كه آن را میخواهيد بناميد، روی میدهد.
شما وارد تهيای خود شدهايد...
اكنون ديگر هيچ ملالتی وجود نخواهد داشت. شما خود هيچ بودن و تهيای زندگی را ديدهايد.شما ناپديد شدهايد، چه كسي میتواند ملول باشد؟
شما ديگر وجود نداريد.شما نابود شده و از بين رفتهايد....
@lightworkers
خودت را دست کم نگیر!
بلند شو!
حیف است بهـترین روزهای عمرت را
منتظر دستی از غیب بـاشی
تا بیاید و بلندت کند...
خودت، جان پناه خودت بـاش!
سختی ها را دور بزن،
کینههایت را مچـاله کن و بغضت را ببار!
@lightworkers
خدای من
گیرم که بر آتش عذاب تو صبوری کنم
چگونه بر دوری تو صبر توانم کرد
چگونه در آتش دوزخ آرام گیرم
با این امیدواری که به عفو و رحمت ِ
بیانتهایت دارم....
ببخش هر جرم و گناهی که کردهام
و هر کار زشتی که پنهان داشتهام
خدایا
در همه حال بر من مهربان باش
و در همه کار بر من نگران باش...
@lightworkers
زندگی به من آموخت:
آدم ها نه دروغ میگویند،
نه زیر حرفشان میزنند،
اگر چیزی میگویند
صرفا احساسشان درهمان لحظه ست
@lightworkers
#بریده_کتاب
برای ابراز عشق به مردم، مجبور نیستید، هر فردی را که میبینید ببوسید. برای عشق ورزیدن به دیگران، لازم نیست یک کاسه برنج به آنها بدهید.
عشق ورزیدن یعنی، دربارهٔ دیگران کمتر قضاوت کردن، و دادن این اجازه به آنها که آنطور که دوست دارند زندگی کنند، و بدون انتقادِ ما "آن کسی باشند که هستند."
#اندرو_متیوس
آخرین راز شاد زیستن
@lightworkers
کشف کردن در این نیست که بهدنبال جاهای جدید باشی،
بلکه در این است که از "نگاهی نو" استفاده کنی.
#مارسل_پروست
@lightworkers
چو بشنوی سخن اهل دل مگو که خطاست
سخن شناس نه ای جان من خطا اینجاست
سرم به دنیی و عقبی فرو نمی آید
تبارک الله از این فتنه ها که در سر ماست
در اندرون من خسته دل ندانم کیست
که من خموشم و او در فغان و در غوغاست
دلم ز پرده برون شد کجایی ای مطرب
بنال هان که از این پرده کار ما به نواست
مرا به کار جهان هرگز التفات نبود
رخ تو در نظر من چنین خوشش آراست
نخفته ام ز خیالی که می پَزد دل من
خمار صد شبه دارم شرابخانه کجاست
چنین که صومعه آلوده شد ز خون دلم
گرم به باده بشویید حق به دست شماست
از آن به دیر مغانم عزیز می دارند
که آتشی که نمیرد همیشه در دل ماست
چه ساز بود که در پرده می زد آن مطرب
که رفت عمر و هنوزم دماغ پر ز هواست
ندای عشق تو دیشب در اندرون دادند
فضای سینه حافظ هنوز پر ز صداست
#حضرت_حافظ
@lightworkers
اسب، اسب به دنیا میآید؛
اما انسان، انسان به دنیا نمیآید....
باید او را آموزش و تعلیم داد
تا انسان شود....
#دنیای_سوفی
#یوستین_گردر
@lightworkers
در آنچه که کرانه دارد، سعادت پایداری وجود ندارد.....
سعادت در جذب به بیکرانگی است.
#چاندوگیه_اوپانیشاد
@lightworkers
و گفت: دوست چون با دوست حاضر آید دوست را بیند، خویشتن را نبیند.
#شیخ_ابوالحسن_خرقانی
@lightworkers
پروردگارم
یاریام کن تا در همه حال حضور تو را حس کنم و بدانم تو ناظر کوچکترین افکار و احساسات من هستی....
یاریام کن هر گاه توسط افکار و عواطف گوناگون آشفته میشوم،
به خود بگویم خدا به من مینگرد...
آتش احساسات را با یاد تو خاکستر کنم و آرامش عظیم تو قلبم را در آغوش کشد.....
@lightworkers
این زندگی
بیمارستانی است که در آن هر بیمار،
اسیرِ آرزویِ عوض کردن تختهاست. ..
این یکی میخواهد روبهروی بخاری رنج بکشد
و آن دیگری گمان میبرد سلامتیاش را کنار پنجره باز خواهد یافت...
#شارل_بودلر
@lightworkers
نوشتم اينبار بهار
كه گل كنى در من،
دستهايم دارند
شكوفه مىدهند...
#کامران_رسول_زاده
@lightworkers
وارستگی از نتیجه تمرین
یک اصلی بسیار مهم که در تمرینات معنوی همیشه ذکر شده است، رها بودن از وابستگی به نتایج تمرین است، وقتی تمرین میکنید نباید پیوسته خود را مورد تحلیل و قضاوت قرار بدهید که چه قدر پیش رفت کردهاید، اینکار باعث آشفته شدن ذهن و ایجاد وابستگی ذهنی بیشتر و سختتر شدن تمرین میشود.
از دید معنوی عدم وابستگی به نتیجه یک صفت مثبت و لازم برای پیشرفت محسوب میشود،
گفته شده که وابستگی به نتیجه تمرینات معنوی خود موجب ایجاد کارمای بیشتر میباشد در حالی که تمرین کردن بدون انتظار نتیجه موجب پاکسازی کارماهای گذشته میباشد.
به عبارتی در برخی از مکاتب این اصلی را اینطور بیان میکنند: تمرینات معنوی خود را انجام دهید و نتیجه را به خداوند بسپارید.
گرچه شاید برای برخی افراد درک مفهوم صحیح این اصلی سخت به نظر برسد و بگویند که ما تمرین را برای نتیجه گرفتن انجام میدهیم و گرنه چرا اصلا انجام دهیم!
این استدلال کاملا درست است اما نباید به نتیجه وابسته و دائم در حال انتظار و حرص برای پیشرفت سریع باشید چرا که این حالت خود موجب ایجاد یک مانع می باشد.به خصوص اینکه تمرینات مدیتیشن در طی تمرین و گذشت زمان نتیجه میدهند.
رهروی این راه باید فردی صبور باشد و حالت پذیرش و نرمی نسبت به آنچه هست و پیش میآید را در خود تقویت کند.چرا که اصلا یکی از اهداف اصلی تمرین توسعه شادی و رضایت درونی در هر لحظه و همیشه است....
@lightworkers
تسلیم شدن بر این نکته تاکید دارد که ما نمیخواهیم بیش از این به زندگی توام با درد و رنج ادامه دهیم و نشانگر تلاش در تغییر عواطف منفی ماست.
تسلیم، ما را به سوی زندگیای فراتر از منیت و آن بخش از وجودمان که پیوسته به ما یاد آور میشود جدا، متفاوت و تنها هستیم، رهنمون میگردد.
تسلیم،ما را به سوی سرشت حقیقیمان باز میگرداند تا بیهیچ تکاپویی در رقص هستی که زندگی نام دارد، به جنبش درآییم....
تسلیم،حالتی قدرتمند است، که بیانگر کمال حکمت کیهانی میباشد.
هنگامی که آرزوهای خود را تسلیم می کنید، در واقع میگویید: «اگر چه شرایط دقیقا به گونهای که من دوست دارم نیستند،اما من با واقعیت رو به رو خواهم شد.مستقیم به چشمانش نگاه می.کنم و به آن اجازه حضور میدهم.»
تسلیم و آرامش مترادف هم هستند و شما نمیتوانید یکی را بدون دیگری تجربه کنید.
پس اگر به دنبال آرامش هستید، در کنار شماست.
همگی شما باید از مقام گرداندن کل هستی استعفا دهید. انتخاب کنید به این مسأله که طرحی عظیم تر برای زندگی شما وجود دارد و این که اگر تسلیم شوید آن طرح در همین دم آشکار خواهد شد، اطمینان داشته باشید....
#دبی_فورد
#جدايی_معنوی
@lightworkers
Уже доступно! Исследование Telegram 2025 — ключевые инсайты года 
