ru
Feedback
کُستیویسم

کُستیویسم

Открыть в Telegram

زن زندگی آزادی ترنس کوییر رهایی Anon: @kostivism_anonbot IG: instagram.com/Kostivism

Больше
Страна не указанаКатегория не указана
831
Подписчики
+624 часа
+1667 дней
+35130 день
Архив постов
شروع کنم رفتن پیوی اونایی که لفت دادن؟

عزیزم برگرد چی ناراحتت کرد

اه یه ممبر ناز لفت داد💔

البته اگر یک سلبریتی فراتر از صرفِ استایل (چون روی اینکه خودِ استایل‌ها ذاتا سن ندارن توافق کردیم)، به‌طور آگاهانه از نمادهایی مثل پستونک، پوشک، برخی عناصر لولیتا یا بقیه‌ی نشانه‌های فرهنگیِ مرتبط با کودکی استفاده کنه و اونارو با سکشوالیتی پیوند بزنه، بازنماییِ عمومیش می‌تونه محل نقد باشه برای بعضی‌ها. اما حتی اگر بازنمایی نقد بشه، نباید جای نقدِ نگاهِ سکشوالایزر، که مسئله‌ی اصلی هست رو بگیره! پستونک توی فرهنگ عمومی نمادی مرتبط با کودکی هست، اما هر استفاده‌ی یک بزرگسال از پستونک به‌خودیِ خود به معنای پدوفیلیا، سکشوالایز کردن کودکان یا ترویج اون نیست. صرفِ استفاده از یک نمادِ مرتبط با کودکی در یه بستر رضایتمندانه بین بزرگسال‌ها، برای یکی دونستنش با پدوفیلیا کافی نیست؛ چون بین استفاده‌ی بزرگسال‌ها از نمادهای کودکی و میلِ جنسی به کودکان تفاوت اساسی‌ای وجود داره؛ پدوفیلیا به کودکان مربوطه، نه به اشیایی که جامعه اون‌ها رو به کودکی نسبت داده. علاوه بر این، حتی در مواردی که همچین نمادهایی در یک زمینه‌ی جنسی یا اروتیک ظاهر می‌شن، الزاما موضوعِ میل جنسی «کودک» نیست. افراد ممکنه به مفاهیمی مثل مراقبت شدن، آسیب‌پذیری، صمیمیت، رها کردنِ موقتِ مسئولیت‌ها، بازیِ نقش یا پویایی‌های خاصی از رابطه واکنش نشون بدن و اون نمادها (مثلا پستونک) صرفا بخشی از اون سناریو باشن. بنابراین نمی‌شه صرفِ حضور یک نمادِ مرتبط با کودکی رو دلیلی قطعی بر وجودِ میل به کودکان دونست. (ageplay ≠ pedophilia) به همین دلایل و در کانکلوژنِ همه‌ی اینا، پرسش اصلی همچنان اینه: چرا بعضی افراد به محض دیدن این نمادها، مستقیما به کودکان و سکس فکر می‌کنن؟ چرا نقدِ نگاه و فرهنگی که هر لحظه و به راحتی آماده‌ی سکشوالایز کردنِ نشانه‌های کودکیه، اغلب جای خودشو به کنترل زنان و پلیس‌‌بازی دراوردن برای بدن و پوشش اونا می‌ده؟

مبارزه با پدوفیلیا، یا کنترل زنان؟ آیا یک لباس می‌تواند «ترویج‌کنندهٔ پدوفیلیا» باشد، یا مشکل در نگاهی است که هر نشانهٔ مرتبط
مبارزه با پدوفیلیا، یا کنترل زنان؟
آیا یک لباس می‌تواند «ترویج‌کنندهٔ پدوفیلیا» باشد، یا مشکل در نگاهی است که هر نشانهٔ مرتبط با کودکی را جنسی می‌کند؟ این متن به نقد این جابه‌جاییِ مسئولیت می‌پردازد.
➡️ Tap to read ୨୧ @kostivism

sticker.webp0.00 KB

للغخعققنهبهیفبه

یا این؟

هوم؟

sticker.webp0.00 KB

Repost from N/a

اولین توت‌فرنگیست که بود؟

اینم بگم تا ما راجع به این موضوع صحبت می‌کنیم، سریعا نپرید بگید وای نه من فلان‌کسو دوست دارم خوبه، من نمیتونم از همه‌ی مردای سیس‌هت متنفر باشم و... ببینید دوست داشتنِ یه مرد سیس‌هت بد نیست، کسیم نگفت هیچکس هیچ مرد سیسهتی رو دوست نداشته باشه. (دوست داشتنِ یه مرد سیسهت با پرابلماتیک بودنش منافاتی نداره بای د وی خیلی وقتا برا خیلیا. پرابلماتیکه ولی خب بابامه، ولی خب داداشمه، ولی خب عاشقشم، ولی خب ولی خب ولی خب... you know؟) و اینکه نفرتِ شخصی خیلی با نفرتِ عمومی و نفرتِ سیستماتیک فرق داره که بحث دوست داشتنِ شخصی وسط می‌کشید. بازم میگم بحث بحثِ سیستمه، نه فرد. + خیلیا میگن فلانِ مردِ سیسهت توی زندگی یا اطرافِ من «خوبه»... ولی ببخشید متر و معیارِ خوب بودن برای مردای سیسهت چیه دقیقا؟ اگه صرفا رعایتِ بیر مینیموم‌هاست ساکت شید، اگه خشونت نکردن نیست ساکت شید، اگه پروفمینیست بودن هست ساکت شید. اینا انسان‌های معمولین، نه فرشته‌. بعضیام که توهم دارن مردای سیسهتِ اطرافشون خوبن چون یا اکتِ مستقیم ندیدن ازشون، یا موشکافانه به حرفاشون و عقایدشون دقت نکردن. یکم نظراتشون راجع به زنا رو انگولک کنید و بیشتر به حرفای روزمره‌شون دقت کنید، پترن‌های بسیار زیادی از زن‌ستیزی می‌بینید. (و اینکه کسی که کونش گوهی نباشه، انتقاد از کون‌گوهیارو به خودش نمی‌گیره و سریع در برابرش گارد نمی‌گیره. پس اگه واقعا استثنایی، نیاز نیست وقتی بدا کال‌اوت میشن سکته‌ کنی و به خودت بگیری) اینم در نظر بگیرید که System works so good for them that no cishet man is ready to completely leave it.

اون پیامی که گذاشته و داخلش گفته شد: «مردهای خوب حتی با احتساب مردان غیرسیسهت تو یه مینی‌بوس هم جا نمیشن» باید با دقت بیشتری نوشته میشد. سوء تفاهم پیش اومد و کسایی که بد برداشت کردن حق داشتن کاملا. بنده صمیمانه عذرخواهی میکنم‌ بابتش هیچ قصدِ ترنسفوبیا یا ذات‌گرایی داخلِ اون متن نبود. این کانال فعالیت کوئیراکتیویستی داره و هرگونه کوئیرفوبیا درش جا نداره. بنده آگاهم وقتی گفتم مردان غیرسیسهت حتی، باید تاکید میکردم که مردان ترنس یا هر فردی که amab هست رو نمیگم. اشتباه از من بود که این تاکید رو نکردم و اونجا بهش اشاره نکردم. منظورم این بود ‌که تعداد مردهای زن‌ستیز انقدر کمن که در برابر مردهای غیرزن‌ستیز به چشم نمیان. و بله درسته، جمله‌ی all men غلطه چون مردان ترنس هم مرد هستند و ناخودآگاه اینکلود میشن. قطعا منظور ترنسفوبیا نبود و قصد از این all men مردهای سیسهت بودن عموما که بیشترین پرویلیج رو از مردسالاری دارن... اونجا هم بیشتر میخواستم تاکید کنم که فکر نکنید مردهای سیسِ غیرهترو لزوما خوبن. و پسِ ذهنم کاملا میدونستم که مردهای ترنس هیچگونه پرویلیجی از مردسالاری دریافت نمیکنن و تحت ترنسفوبیا هستند، و ناخوداگاه جزو همونایی که داخلِ به اصطلاح مینی‌بوس قرار میگیرن حسابشون کردم:) ولی بازم اشتباه هستش در گفتمان کوئیرفمینیستی و یک اشتباهِ سهوی بود، بابتش باز هم عذرخواهی می‌کنم.

آها دفعه‌ی بعد خواستید بگید نه همه‌ی مردا، این سایتو یه چکی بکنید!
آها دفعه‌ی بعد خواستید بگید نه همه‌ی مردا، این سایتو یه چکی بکنید!

دوست داشتنِ یه مرد بد نیست، کسیم نگفت هیچکس هیچ مردی رو دوست نداشته باشه. (دوست داشتنِ یه مرد با پرابلماتیک بودنش منافاتی نداره بای د وی خیلی وقتا برا خیلیا. پرابلماتیکه ولی خب بابامه، ولی خب داداشمه، ولی خب عاشقشم، ولی خب ولی خب ولی خب... you know؟) و اینکه نفرتِ شخصی خیلی با نفرتِ عمومی و نفرتِ سیستماتیک فرق داره که بحث دوست داشتن شخصی وسط می‌کشید. بازم میگم بحث بحثِ سیستمه، نه فرد. + خیلیا میگن پدر من خوبه برادر من خوبه شوهر من خوبه دوست‌پسر من خوبه دوستِ پسرِ من خوبه و... ولی ببخشید متر و معیارِ خوب بودن برای مردا چیه دقیقا؟ اگه صرفا رعایتِ بیر مینیموم‌هاست ساکت شید، اگه خشونت نکردن نیست ساکت شید، اگه پروفمینیست بودن هست ساکت شید. اینا انسان‌های معمولین و average woman‌، نه فرشته‌. بعضیام که توهم دارن مردای اطرافشون خوبن چون یا اکتِ مستقیم ندیدن ازشون، یا موشکافانه به حرفاشون و عقایدشون دقت نکردن. یکم نظراتِ مردای اطرافتون راجع به زنا رو انگولک کنید و بیشتر به حرفای روزمره‌شون دقت کنید، پترن‌های بسیار زیادی از زن‌ستیزی می‌بینید. خلاصه بگم مردایی که تو هیچکدوم از دسته‌هایی که گفتیم جا نمیشن، از پریویلیجاشون استفاده نمی‌کنن و... تو یه مینی‌بوس هم جا نمی‌شن عزیزان (آره با احتساب مردای غیرسیسهت حتی)، انقدر کمن که ارزش نداره به خاطرش نگیم همه‌ی مردا. Cause system works so good for them that no man is ready to leave it.

فکر کنم اشتباه متوجهِ اون جمله‌ی کوت‌شده شدی. جمله‌ی نه همه‌ی مردها زن‌ستیزانه‌ست (فکر‌ می‌کنم به اندازه‌ی کافی واضح باشه با توجه به توضیحاتی که داده شده داخل تلگراف) و نه، قرار نیست کسیو مجبور کنیم بگه از همه‌ی مردا متنفرم؛ قراره به آدما یاد بدیم تا هروقت یه زن دهنشو باز کرد دردشو بگه، سریع نگن نه همه‌ی مردا، دهنشونو ببندن و فقط گوش بدن. با قربانی امپاتی کنن، نه فاعل. So simple.

آره..؟ ساده‌ست. Cause all men honey, all men.

بازم که معیارتون اینه که یه وقت مردا ناراحت نشن بهشون بگیم چقدر وحشتناک هستن.😭

کسی قرار نیست بگه از همۀ مردها متنفر باش، فقط گفته می‌شه موقع مبارزه با سیستم مردسالاری بهمون نگید "ولی همۀ مردا بد نیستن😭" و موقع صحبت از مشکلات ساختاری و تبعیض‌هایی که مردها ازش سود و غیرمردها ازش رنج می‌برن تمرکز رو برگردونیم رو ناراحت نکردن مردها