fa
Feedback
Electrical Power 26⚡

Electrical Power 26⚡

رفتن به کانال در Telegram

نمایش بیشتر
468
مشترکین
-124 ساعت
اطلاعاتی وجود ندارد7 روز
+1230 روز
آرشیو پست ها
حصل تعديل بسيط في سكشن 1 و 2 و دا الجدول النهائي خلاص

Power Last Table.pdf1.76 KB

اخر تعديل ان شاءالله ضيفنا شويه اسماء ياريت كله يخش يتأكد انه تمام ولو حد عنده مشكله ميكلمناش

لو حد يقدر يساعد يا شباب ياريت و ربنا يكرمه ان شاءالله
لو حد يقدر يساعد يا شباب ياريت و ربنا يكرمه ان شاءالله

حصل شوية تعديلات ياريت كله يتأكد من تيمه تاني

ازيكم يا شباب دي فورم تيمات لاب الاليكترونكس ياريت كل الناس تتأكد من تيمها أنه مظبوط و الناس اللي ماكانش ليها تيم و دخلناها في تيم ياريت ليدر التيم يتواصل معانا و الشخص اللي دخلناه في التيم يتواصل معانا عشان نوصلكم ببعض بس كدا بالتوفيق 💗 https://docs.google.com/spreadsheets/d/1mfFkg3LTbm9qvHr9b9hc7vma35B91C82EJi4bc7s2-s/edit?usp=drivesdk

ازيكم يا شباب لاب الالكترونيكس هيكون فاضي في المواعيد دي إن شاء الله للي عايز يروح يجرب البورد بتاعته 🔹السبت التانية 🔹التلات اولي 🔹الاربع التانية

محاضرة الالكترونيكس شغاله بكرا ان شاءالله يا شباب

للتوضيح عشان في ناس بتسأل تسليم الالكترو هيكون ازاي مافيش شرح هيكون زي اللوجيك هنسلم : -البورد -دايرة السيمويولاشن بتاعت مالتيسيم مطبوعة -ورقة اللاب اللي في اخر كل تجربة في المنيوال اللي هنكتب فيها الاسامي و نجاوب علي الاسئلة اللي بتكون موجودة فيها

شباب الي مملاش الفورم لسه بتاعة التيمات يملاها علشان المعيد محتاجها ضروري

بالنسبة للناس اللي عندها تسليم الالكترو يوم الحد و بسبب الزنقة اللي حصلت ف ممكن تسلموا لابين مع بعض في الاسبوع الزوجي بتاعكم
بالنسبة للناس اللي عندها تسليم الالكترو يوم الحد و بسبب الزنقة اللي حصلت ف ممكن تسلموا لابين مع بعض في الاسبوع الزوجي بتاعكم

Week 3 😔 Sections: 🔺Math 5 فردي 🔺Power Stations ✅ 🔺Machines ✅ 🔺Electronics ✅ 🔺Communication ❌ 🔺Transmission & Distribution هيكون اونلاين Labs: 🔺Machines زوجي مش محتاجين تتفرجوا علي فيديو 🔺Electronics زوجي هتسلموا البريد بورد في اللاب 🔺Transmission & Distribution هيكون اونلاين

ازيكم يا شباب بإذن الله هيكون في تسليمات اونلاين ل لاب الماشينز هتكون من تيمات ولازم التيم من نفس السكشن التيم من ٣ أو ٤ طلبة بس اول تسليم هينزل لما الزوجي ياخدوا اللاب الأسبوع الجي ف لسة معاكوا وقت يعني تجمعوا التيمات

صباح الخير بالنسبة لتيمز الالكترونكس دي فورم للتيمز كل تيم واحد منهم بس يدخل يسجل عليها وبالنسبة لاسم التيم ف هو اوبشنال https://forms.gle/Bfvqae2CCit5A7iP8 و دي فورم للناس اللي مادخلتش تيم لسة ، سجلوا عليها واحنا هنظبطها إن شاء الله https://forms.gle/DT1VQJzckvu5RXqP8

ازيكم يا شباب كلام مهم ياريت تقروه بتركيز🤏🏻 دلوقتي زي لابات اللوچيك بتاعت اولي عندنا لابات الالكترونيكس زيها بالظبط يعني كل سكشن يتقسم تيمات ماكس عدد التيم هيكون 5 جروبات السكاشن هتلاقوها في كوميونتي جروب الدفعة علي الواتساب كل واحد يدخل جروب سكشنه ولو بتدور علي تيم اسأل علي جروب سكشنك عندنا 4 تجارب هنسلمهم كل اسبوعين تجربة اسبوع زوجي و اسبوع فردي ( مسموحلكم تسلموا الاربع تجارب مع بعض في سكشن واحد بس , كلهم قبل الميد ، أو كلهم بعد الميد ودا مش حلو عشان لو عندك غلطة مش هتلحق تصلحها) التجربة الواحدة هتتعمل هارد وير علي بريد بورد عادية *واللي عايز يعمل pcb* لسة مش اكيد أن عليه بونص ف براحتكم يعني و هتتعمل سوفت وير علي multisim و نطبع سكرين شوت لدايرة السيميولاشن (ولو حد بيحب يشتغل على اي برنامج سوفت وير تاني براحته بس المعيد قال الافضل مالتي سيم) ولو في اسأله في المانيوال اللي حاطه لينكه تحت نجاوب عليها البورد الهارد وير تبقي جاهزة قبل اللاب عشان هتروحوا في اللاب تجربوها هناك و لو اشتغلت هتسلموا للمعيد و هنحاول نجيبلكم مواعيد للاب يكون فاضي فيها عشان اللي حابب يجرب قبل ما يروح يسلم و دا احسن عشان ما نعملش زحمة في اللاب وقت التسليم ياريت كل تيم قبل ميسلم يبقى متأكد ان الدايره شغاله عشان وقت اللاب قصير والمعيد مش هيستنى مكان اللاب الدور التالت آخر الطرقة اللاب مالهوش فيديوهات و الباشمهندس معاكوا في اللاب قبل ما تسلموا ولما تسلموا لو الباشمهندس اخد باله أن في حد مش فاهم هيسأله يعني نقول إن هيكون في مناقشة بسيطة عن اللي اشتغلتوه اول لاب هيبقي الاسبوع التالت هنبدأ بالسكاشن * الزوجية * المعيد لسة مبلغنا بالتفاصيل ف اتزنقنا في الوقت ف الناس بتوع الحد الأولي حقكم علينا 🥹 المواعيد الحد الأولي و الاربع التالتة كل سكشن في معاده و بلاش زحمة علي اللاب لو روحتوا لقيتوا ناس كتير بتسلم ف ياريت ماحدش يستني عند الباب و نبعد عنه شوية عشان المعيدين بيتضايقوا Lab manual: https://drive.google.com/drive/folders/1Mna2YgtVqP9HPyy5ZfXcXXyWR_fn5IOP بس كدا بالتوفيق 💗

سكشن ماث 5 فترة اولي في صالة ٤٣ مبني ميكانيكا

بالنسبة لفورم التسجيل مع دكتور حسام قطب الناس اللي عليها هايلايت بالاصفر ف تسجيلها تم و تقدر تتأكد من ابن الهيثم الناس اللي ع
بالنسبة لفورم التسجيل مع دكتور حسام قطب الناس اللي عليها هايلايت بالاصفر ف تسجيلها تم و تقدر تتأكد من ابن الهيثم الناس اللي عليها هايلايت بالاخضر دول التحسين ف يروحوا بالاستمارة للخزنة خلال الأسبوع دا و اللي جي يدفعوا و يصوروا الوصل و يبعتوه لدكتور حسام قطب علي الواتساب في ماسدچ فيها ال id بتاعهم عشان يسجلهم المادة

اللي عندهم لاب ماشينز بكرا فترة اولي و يوم الاتنين فترة اولي اللاب هيبدأ الساعة 9 وربع

لاب الماشينز في مبني كهربا الدور الاول

مواعيد دكتور حسام ان شاءالله الاسبوع ده في المكتب يوم التلات من ١١ ل ١٢