.Home.
رفتن به کانال در Telegram
"ریشه های ما به آب، شاخه های ما به آفتاب می رسد، ما دوباره سبز می شویم." 🕯 @Homebodiesbot
نمایش بیشتر2 560
مشترکین
اطلاعاتی وجود ندارد24 ساعت
-77 روز
-330 روز
آرشیو پست ها
2 559
ویدیو صد بار پلی شده، از صدای زندانیای که با بچهاش خداحافظی میکنه. با صدای بلند اشک میریزم، بند نمیان، خالی شدم، پوچ شدم، سست شدم، حس می کنم نای ادامه دادن ندارم، تصویر صورتهای قشنگشون جلوی چشممه، صدای خانوادههای داغدارشون تو گوشمه، هیچوقت فراموش نمیشن، نمیدونم چجوری میشه ادامه داد؟ چجوری میشه سوگ رو پذیرفت؟ چجوری میشه بلند شد و ایستاد؟ چجوری میشه غرق نشد؟ تهی نشد؟ بیحس نشد؟
داره میشه چهل روز که این بیرون نیستی، واقعا نمیدونم جز صبر چیکار میتونم کنم
کاش یه راهی بلد بودم برای کم کردن از رنجت
کاش زیر شونههاتو بگیریم بلندت کنیم
نگهت داریم پا به پای اشکای تو دووم بیاریم
تا ببینیم باز ایستادی موندی
و یک روزی باز لبخند میزنی
لبخند گذشتن از روز های سختت
کاش اون روز برسه
2 559
چون داد عادلان به جهان در بقا نکرد
بیداد ظالمان شما نیز بگذرد
در مملکت چو غرش شیران گذشت و رفت
این عوعوی سگان شما نیز بگذرد
2 559
«مینویسی که جنگ لهت کرده، که دلت میخواهد بمیری. نامهات را میخوانم و درکت میکنم. ما هرگز پیش از این، چنین یکپارچه بهدست نابودی سپرده نشده بودیم.»
2 559
Repost from Humint.
بعد از وصل شدن اینترنت، دو کانال شکل گرفت:
نامها را بخاطر بسپار و نامشان را صدا بزن.
امروز کانال اول بیش از هفتاد و پنچ هزار عضو دارد، اما کانال دوم هنوز به چهارده هزار نفر هم نرسیده. این اختلاف، یک واقعیت تلخ و تکاندهنده را نشان میدهد.
جاویدنامهای ما بینهایت عزیزند، ارزشمندند و یادشان همیشه با ماست. ما داغدارشان هستیم و خشم و اندوهمان از ظلمی که به آنها شد، خاموش نمیشود.
اما در کنار این سوگ، یک مسئولیت فوری و حیاتی داریم: زندگان.
کسانی که ربوده شدهاند، کسانی که زیر شکنجهاند، کسانی که هر لحظه در خطر اعداماند. اگر امروز صدای آنها نباشیم، فردا فقط به جمع جاویدنامها اضافه میشوند.
در این مقطع، پرداختن مداوم به زندهها اهمیت حیاتی دارد. اینکه هر روز، هر بار، چندبار نامشان تکرار شود، دیده شوند، فراموش نشوند. این تفاوت توجه میان کشتهشدگان و ربودهشدگان واقعاً آزاردهنده است.
من هر دو کانال را اینجا به اشتراک گذاشتم، اما نمیشود از اهمیت کانال «نامشان را صدا بزن» گذشت. این کانال صدای زندههاست؛ صدای کسانی که هنوز میشود نجاتشان داد.
2 559
دق که ندانی که چیست گرفتم
دق که ندانی تو خانم زیبا
حال تمامَم از آن تو بادا
گر چه ندارم خانه در این جا
خانه در آن جا
سَر که ندارم که طشت بیاری
که سر دَهَمَت سر
با توام ایرانه خانم زیبا
با توام ایرانه خانم زیبا
شانه کنی یا نکنی آن همه مو را
فرق سرت باز منم
باز کنی یا نکنی باز
کاکل از آن سوی قارهها بپرانی یا نپرانی
بیتو گدایم
بیتو گدایم ببین گدای کوچهی دنیا
با توام ایرانه خانم زیبا
با توام ایرانه خانم زیبا
2 559
آنچه که بر ما بارید خون بود
و حالا ما سوگوارانیم
با سینههای آکنده از خشم
و چشمانی که مرگ بسیاران دید.
2 559
بگذر از خلأ تا آغاز شه رقصت
مست شو خودت رو از ترس پس بگیر
نفس شو دوباره محو رقص شو
ببین رقص شو حقت رو خشم کن بگیر
دست شو
گسست شو
کشف کن
بمیر
اکنون در دسترس! پژوهش تلگرام ۲۰۲۵ — مهمترین بینشهای سال 
