بازارآموزان (بورس ایران)
رفتن به کانال در Telegram
حضور در بازار مالی ریسک فراوانی دارد و به همه توصیه نمی شود. رانت نداریم و معرفی سهم رانتی نداریم اگر دنباله روی تحلیل های ما هستید مدیریت سرمایه را رعایت کنید. ارتباط با ادمین: @sadmin25
نمایش بیشتر1 008
مشترکین
-224 ساعت
-47 روز
+730 روز
آرشیو پست ها
⏺️ در نتیجه ریزش متوالی و پی درپی بازار سرمایه طی روزها و هفته های گذشته و بی تفاوتی سیاست گذاران به این موضوع برخی از معامله گران و تریدرهای بازار سرمایه به نشانه اعتراض سیستم خود را خاموش کردند ...
دامنه نوسان تغییر کرد
🔹به اطلاع کلیه فعالان و ذینفعان بازار سرمایه میرساند، هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در روز جاری با هدف حمایت از حقوق سهامداران و جلوگیری از تداخل در فرآیندهای بازارهای سرمایه که ذینفعان وسیعی دارد تشکیل جلسه داد.
🔹در این جلسه موضوعاتی از قبیل بررسی درخواستهای جاری چند نهادهای مالی، موافقت با تغییر سهامداری یک نهاد مالی، اصلاح دستورالعمل مرتبط با صندوق های سرمایه گذاری مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.
🔹همچنین دامنه نوسان معاملات سهام ۲+- درصد و صندوق های سهامی ۴+- درصد تعیین گردید.
چهارشنبه سراسر ایران تعطیل است. معاون اجرایی رئیسجمهور: بهدلیل برگزاری مراسم تشییع پیکر رئیسجمهور چهارشنبه تعطیل است.
چهارشنبه تعطیل است
سایر روزهای عزای عمومی تعطیل نیست.
⏺️ رهبری: اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم و به ملت عزیز ایران تسلیت میگویم
جناب آقای مخبر طبق اصل ۱۳۱ قانون اساسی در مقام مدیریت قوهی مجریه قرار میگیرد و موظف است به همراهی رؤسای قوای مقنّنه و قضائیه ترتیبی دهند که ظرف حداکثر پنجاه روز رئیس جمهور جدید انتخاب شود
بورس تعطیل شد
رضا عیوضلو ،عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت و گو با بورس ۲۴ : بورس امروز تعطیل است و برای روزهای آینده متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.
#فوری #مهم
امروز تمام مدارس و دانشگاه ها و ادارات و بانک ها و #بورس مثل روزهای کاری #دایر میباشند
@bourselearningpersian
⏺️ هلال احمر:
در محل حادثه تخته سنگ های عظیمی با ارتفاع بیش از 70 متر پشت به پشت هم قرار دارند .
امکان جستجوی هوایی وجود ندارد.
@bourselearningpersian
❇️ سید محمدرضا میرتاجالدینی نماینده آذربایجان شرقی به فراز گفت: « بالگرد حامل رئیس جمهوری پس از سقوط هنوز پیدا نشدهاست. خبری از وضعیت سلامت ابراهیم رئیسی در دست نیست.»
@bourselearningpersian
فوری
واکنش بازار به اعلام خبر مفقودی بالگرد رییس جمهور
بزودی اطلاعات تکمیلی و واکنش به بازار اعلام میشه
@bourselearningpersian
فوری
واکنش بازار به اعلام خبر مفقودی بالگرد رییس جمهور
بزودی اطلاعات تکمیلی و واکنش به بازار اعلام میشه
@bourselearningpersian
نماز امروز دعا گوی عزیزان هستیم و البته برای صعودی شدن بازار بورس هم دعا می کنیم .
همچنین برای سیل زدگان مشهد
#کهرام
سه سال آزگاره این سهم مشغول ریزشه و به خاک سیاه نشسته .
یک الگوی خوبی زده که اگر بخت و حقوقیش یاری کنند می تونه روند سهم رو عوض کنه و در بازه زمانه شیش ماهه 129% سود هم بده.
زیر نظر داشته باشید ولی فعلا به چشم سیگنال نگاهش نکنید چون شرایطش رو نداره و ریسکش خیلی بالاست.
اگر خوب شد سیگنالش میکنیم
دو تا مفهوم مختلف داریم :
1- میانگین بازار : مثلا میانگین رفتار قیمتی دلار و طلا نشان می ده هرگز در ایران کسی از خرید دلار و سکه و .... ضرر نکرده.
2- ماهیت بازار : طلا پناهگاه سرمایه های مردم است وقتی که می ترسن .
دلار رو بیشتر افرادی نگه میدارن که کار تجارتی میکنن و یا سفر خارجی میرن .
بورس بازا کسانی هستند که دنبال سود نامتعارف و میانبر هستند
اما سود بانکی مال کیه؟ کسی که هیچ هنر و تخصصی نداره و فقط میخاد زنده بمونه .
میانگین بازار بورس از بعد 99 منفی بوده و خود ما هم بارها گفتیم و این حرف رو قبول داریم. اما :
میانگین بازدهی سهام کانال خود ما در سال 1402 منفی نبوده و حتی در برخی سهم ها بالای 100% بوده .
پس مایی که پرایس اکشن و تحلیل بلدیم و بورس بازیم می تونیم از میانگین بازار بیشتر سود کنیم . اما برای فردی که هیچ سواد و تخصص اقتصادی نداره بره طلا و دلار و ... بخره بازم بهتر از سود بانکی و ریاله چرا؟ چون میانگین بازار به کمکش میاد و فوقش سه ماه یا شیش ماه دیگه بازم توی سوده.
اما کسی که سود بانکی داره میگیره و سپرده اش رو قفل کرده تا بالاترین سود رو بگیره یهو یه موج تورمی بیاد چشم باز میکنه می بینه 50% ارزش پولش هیچ شده.
حالا از کجا میخاد بیاره اون رو جبران کنه؟ در حالی که اگر سهام بورس تکون بخوره خیلی راحت دو برابر میشن و سود عالی میدن.
هر کس خودش برای سرمایه اش تصمیم می گیره اما در بعد اقتصاد کلان هم که نگاه کنیم تنها زمانی که در طول تاریخ سود بانکی در ایران توجیه داشت سال 1392-1396 بود که طیب نیا وزیر اقتصاد بود و رکود کامل تو ایران داشتیم . اونم نتیجه اش این شد که دلار 3 هزار تومنی شد 18 هزار تومن و بعدش 70 هزار تومنی.
خودتون رو به کوچه علی چپ نزنید و فکر نکنید طیب نیا الان هم وزیر اقتصاده ، این دولت به صورت پله ای و با سیاست های اقتصادیش داره بازار ارز رو مدیریت میکنه و هیچ ناراحتی و ترسی هم بابت این که دلار بشه 100 هزار تومن نداره. همون جور که از 22 هزارتومن قیمت دلار رسید به 70 هزار تومان و هیچ کسم ناراحت نشد.
ضرب المثل فارسی :
پول کون دادن خرج بواسیر میشه.(منفعت از راه های نادرست ضررهایی به بار میاره که برای جبرانش آن منفعت هم هزینه میشه)
به عبارتی وقتی کشور بالای 60% تورم دارد شما اگر هر چیزی( طلا ، دلار و ....) نخرید و سود 30% بانکی رو بگیری و فکر کنی خیلی زرنگی در نهایت چی میشه ؟ این که 30% هم ضرر کردی(حداقل 30% چون تورم ایران و آمارش هم واقعی نیستن) .
یه کم به معنا و ریشه بعضی از حرفا و تحلیل ها دقت کنید مفیده .
با این همه تحلیل و توضیح که دادیم کسی که پول توی بانک میزاره برای سود 30%ای بانکی با تورم 60% ای ایران کارش منطقیه؟
اکنون در دسترس! پژوهش تلگرام ۲۰۲۵ — مهمترین بینشهای سال 
