fa
Feedback
Linuxor ?

Linuxor ?

رفتن به کانال در Telegram

اخبار لحظه ای تکنولوژی و معرفی ابزار های کامپیوتری و برنامه نویسی! ارتباطات و تبلیغات : @LinuxorContact

نمایش بیشتر

📈 تحلیل کانال تلگرام Linuxor ?

کانال Linuxor ? (@linuxor) در بخش زبانی فارسی بازیگری فعال است. در حال حاضر جامعه شامل 26 156 مشترک است و جایگاه 5 151 را در دسته فناوری و برنامه‌ها و رتبه 12 916 را در منطقه إيران دارد.

📊 شاخص‌های مخاطب و پویایی

از زمان ایجاد در невідомо، پروژه رشد سریعی داشته و 26 156 مشترک جذب کرده است.

بر اساس آخرین داده‌ها در تاریخ 26 ژوئن, 2026، کانال فعالیت پایداری دارد. در ۳۰ روز گذشته تغییر اعضا برابر 1 059 و در ۲۴ ساعت گذشته برابر 48 بوده و همچنان دسترسی گسترده‌ای حفظ شده است.

  • وضعیت تأیید: تأیید نشده
  • نرخ تعامل (ER): میانگین تعامل مخاطب 35.88% است و در ۲۴ ساعت نخست پس از انتشار، محتوا معمولاً 27.37% واکنش نسبت به کل مشترکان کسب می‌کند.
  • دسترسی پست‌ها: هر پست به طور میانگین 9 386 بازدید دریافت می‌کند. در اولین روز معمولاً 7 158 بازدید جمع‌آوری می‌شود.
  • واکنش‌ها و تعامل: مخاطبان به‌طور فعال حمایت می‌کنند؛ میانگین واکنش به هر پست 1 است.
  • علایق موضوعی: محتوا بر موضوعات کلیدی مانند مصنوعی, وقت, چیز, certified, اپل تمرکز دارد.

📝 توضیح و سیاست محتوایی

نویسنده این فضا را محل بیان دیدگاه‌های شخصی توصیف می‌کند:
اخبار لحظه ای تکنولوژی و معرفی ابزار های کامپیوتری و برنامه نویسی! ارتباطات و تبلیغات : @LinuxorContact

به لطف به‌روزرسانی‌های پرتکرار (آخرین داده در تاریخ 27 ژوئن, 2026)، کانال همواره به‌روز و دارای دسترسی بالاست. تحلیل‌ها نشان می‌دهد مخاطبان به‌طور فعال با محتوا تعامل دارند و آن را به نقطه اثرگذاری مهم در دسته فناوری و برنامه‌ها تبدیل کرده‌اند.

26 156
مشترکین
+4824 ساعت
+3507 روز
+1 05930 روز
آرشیو پست ها
Linuxor ?
26 168
پروژه‌ی OSSU یا "دانشگاه جامعه متن‌باز" یک برنامه‌ی درسی کامل برای یادگیری علوم کامپیوتره که کاملاً رایگان و به‌صورت آنلاین ا
پروژه‌ی OSSU یا "دانشگاه جامعه متن‌باز" یک برنامه‌ی درسی کامل برای یادگیری علوم کامپیوتره که کاملاً رایگان و به‌صورت آنلاین ارائه می‌شه این پروژه بر اساس منابع معتبر دانشگاه‌های برتر دنیا ساخته شده و دوره‌هایی از سایت‌هایی مثل Coursera، edX و MIT OpenCourseWare رو داره. هدف OSSU اینه که به هر کسی، توی هر جای دنیا، این فرصت رو بده که بدون نیاز به رفتن به دانشگاه، علوم کامپیوتر رو مثل یک دانشجوی واقعی یاد بگیره. توی گیتهابشون برنامه درسیشون هست : github.com/ossu/computer-science @Linuxor

Linuxor ?
26 168
اگه تو جاوا اسکریپت به مسئله الگوریتمی خوردید این ریپو بهتون کمک می‌کنه از الگوریتم های هوش مصنوعی KNN بگیر تا الگوریتم های مربوط به گراف ها و رشته ها، یه جدول هم اخر ریپو هست که مرتبه زمانی الگوریتم هارو مقایسه کرده github.com/trekhleb/javascript-algorithms @Linuxor

Linuxor ?
26 168
برای اجرای برنامه های ویندوز روی لینوکس یه روش دیگه بجز wine هم هست، ماشین مجازی، ولی باز کردن ماشین مجازی خودش حوصله سر بره این ریپو اومده فرایند باز کردن ماشین مجازی ویندوزی و کلیک کردن روی برنامه مورد نظر ویندوزی رو راحت کرده و شما فقط کافیه روی آیکون برنامه ویندوزی کلیک کنید و خودش اون پشت ماشین مجازی رو توی بکگراند باز میکنه و با RDP بهش وصل می‌شه و برنامه رو اجرا می‌کنه github.com/Fmstrat/winapps @Linuxor

Linuxor ?
26 168
این دواپس دیز هم چیز قشنگیه، یه سری دواپس کار از سراسر دنیا جمع می‌شن و و تو کشور های مختلف کنفرانس و ایونت برگزار می‌کنن ! devopsdays.org حالا جالبه بدونید اکثر کتاب های DevOps سر چشمش از این کنفرانس ها بود و باعث شد که DevOps انقدر رشد کنه و تبدیل بشه به یکی از مهم ترین روش های توسعه نرم افزار و مدیریت زیرساخت. @Linuxor

Linuxor ?
26 168
ترمینال ویندوز یا CMD برای یونیکس یوزر ها کابوسه از دستوراتش بگیر تا اون کاراکتر های ممنوعه یونیکسی که توش باید بنویسی و اونجا ممنوع نیست ! این ریپو اومده با جاوا اسکریپت (به عنوان میانجی گر بین یونیکس و ویندوز) اومده ابزار cash رو نوشته که توی ترمینال CMD ویندوز بتونین دستورات با استایل یونیکسی بزنید‌ : github.com/dthree/cash @Linuxor

Linuxor ?
26 168
کامند ها به تنهایی توی لینوکس کار های ساده ای انجام می‌دن، زمانی قدرتمند می‌تونیم ازشون استفاده کنیم که با هم دیگه پایپشون کنیم ولی پایپ کردن بعضی مواقع خیلی سخت می‌شه چون توی هر مرحله پایپ باید بدونیم چه اتفاقی می‌افته ابزار UP بهتون کمک می‌کنه که هر مرحله به صورت زنده پایپ رو ببینید : github.com/akavel/up @Linuxor

Linuxor ?
26 168
Repost from N/a
دو سال پیش که دوره لیسانسم تو دانشگاه شریف رو به اتمام بود تصمیم به مهاجرت گرفتم، اما دیدم هزینه‌ها بالاست و همه از گرونی پرداخت‌های بین‌المللی و کارمزدهای زیاد گروه‌های مهاجرتی شاکی هستن. 🔹 این انگیزه شد برای من و دوستم ایمان که قید مهاجرت رو بزنیم، همینجا بمونیم و بازار این گروه‌ها رو بهم بزنیم... ⬅️ نتیجه این تصمیم شد گروهی که تو کمتر از ۶ ماه فعالیتش تونسته بیش از ۱/۵ میلیارد تومن برای دانشجوها صرفه جویی به بار بیاره. اسم این گروه رو هم گذاشتیم 👈 شریفی‌منش اگر قصد مهاجرت داری ما رو دنبال کن.

Linuxor ?
26 168
سئو دیگر کاری نیست که آن را به‌صورت جداگانه انجام دهی؛ سئو نتیجه‌ی درست انجام دادن همه‌چیز است @Linuxor ~ Bruce Clay

Linuxor ?
26 168
ما چطور باور نمی‌کنیم قبلیا اسمبلی رو حفظی کد می‌زدن؛ این جدیدام باور نمی‌کنن ما قبل از هوش مصنوعی کد هارو حفظی می‌زدیم @Linuxor

Linuxor ?
26 168
وقتی می‌خوای کد های خودتو به کامپوننت UI اضافه کنی @Linuxor
وقتی می‌خوای کد های خودتو به کامپوننت UI اضافه کنی @Linuxor

Linuxor ?
26 168
این ابزار اوپن سورس هم واسه نوت برداری توی لینوکس (مک و ویندوز) خوبه؛ روی پی دی اف آماده هم می‌شه نوت برداری کرد github.com/x
این ابزار اوپن سورس هم واسه نوت برداری توی لینوکس (مک و ویندوز) خوبه؛ روی پی دی اف آماده هم می‌شه نوت برداری کرد github.com/xournalpp/xournalpp @Linuxor

Linuxor ?
26 168
این ریپو بهتون یاد می‌ده چطوری لینوکستون رو Hardening کنید Hardening یعنی سخت سازی و افزایش امنیت لینوکس با کاهش سطح حمله درو
این ریپو بهتون یاد می‌ده چطوری لینوکستون رو Hardening کنید Hardening یعنی سخت سازی و افزایش امنیت لینوکس با کاهش سطح حمله درواقع یه سری نکات امنیتی توی کرنل، شبکه، فایروال و سیستم عامل بهتون یاد می‌ده که دیگه از سطح سیستم عامل ضربه نخورید github.com/trimstray/the-practical-linux-hardening-guide جمله تهدید آمیز سردر ریپو منو جذبش کرد : می‌دونستی همه در هات قفل بودن؟ @Linuxor

Linuxor ?
26 168
به اون تیکه کد هایی که نوشتین و دوست دارین جا های دیگه استفادش کنید می‌گن snippet با ابزار Lepton می‌تونین این snippet هارو م
به اون تیکه کد هایی که نوشتین و دوست دارین جا های دیگه استفادش کنید می‌گن snippet با ابزار Lepton می‌تونین این snippet هارو مدیریت کنید به gist هم متصل می‌شه gist خودش یه مخزن git هست که توش snippet و متن یا مستندات نگه داری می‌کنن و با بقیه به اشتراک می‌زارن. یکی از ویژگی های Lepton اینه که به gist وصل می‌شه و می‌شه باهاش کد هارو روی gist ذخیره کرد و همجا در دسترستون باشه. ابزار Lepton : github.com/hackjutsu/Lepton @Linuxor

Linuxor ?
26 168
اومدن و یه مجموعه از سوال هایی که برای SysAdmin توی مصاحبه می‌پرسن رو جمع کردن بعضیاش واقعا سادس و بعضیاش نیاز به درک عمیق تری داره و بعضیاش هم درباره زندگی شخصیتونه :) github.com/trimstray/test-your-sysadmin-skills @Linuxor

Linuxor ?
26 168
باند های فرکانسی رو سازمان مقررات می‌فروشه حالا باند مربوط به 5G که بین 3600 تا 3800 مگاهرتز هست رو با قیمت پایه 5000 میلیارد تومن گذاشته مزایده، (طبق خبر غیر رسمی) این اپراتور های خوب ما هم باهم رقابت کردن و رایتل و همراه اول اینو 14000 و 8000 میلیارد خریدن و این اضافه پول سر کله زدن توی مزایده رو می‌خوان از گرون کردن بسته ها از ما بگیرن خب یزیدا پول ندارین تو مزایده کمتر بگین، یاد علی صادقی تو فیلم نون-خ سر مزایده اون هواپیما افتادم @Linuxor

Linuxor ?
26 168
لایسنس کوپایلوتم تموم شد گفتم سزو دیگه وقتشه اقتصادی فکر کنی (پول مگه علف خرسه بدی به مایکروسافت پول باید برسه دست نیازمند) ر
لایسنس کوپایلوتم تموم شد گفتم سزو دیگه وقتشه اقتصادی فکر کنی (پول مگه علف خرسه بدی به مایکروسافت پول باید برسه دست نیازمند) رفتم مدل Qwen code 2.5 یکو نیم میلیاردی رو لوکال با Ollama و اکستنشن Continue آوردم بالا کلا 4.7 گیگ مدله؛ پیشنهاد هاش خیلی سریعه و خیلی هم نسبت به سایزش خوب چت می‌کنه فقط یه مشکلی که داره اینه GPU من 3050ti هست که تقریبا میچسبونتش به سقف موقع Autocomplete یا Chat و صدای فن لپ تاپ اذیت کننده می‌شه ولی روون کار می‌کنه، اگه گرافیک قوی تر دارین شاید حتی بی صدا تر کار کنه واستون. @Linuxor

Linuxor ?
26 168
یادمه اوایل که ChatGPT ترند شد اصلا سمتش نرفتم چون فکر نمی‌کردم اونقدری قدرت پردازشی زیاد شده باشه که بشه چیزی سنگین تر از Google Assitant رو برای استفاده عمومی ترین کرد ! ترند شدن اینستاگرامم همینطور بود اصلا فکرشو نمی‌کردم اینترنت به قدری سریع شده باشه که یه سوشیال مدیا فقط توش عکس و فیلم باشه ! حس می‌کنم یه مدیر عامل Nokia درون دارم. @Linuxor

Linuxor ?
26 168
بر خلاف طراحی لایه‌محور که ساختار سیستمو بر اساس لایه‌های فنی مثل دیتابیس، سرویس و رابط کاربری سازمان‌دهی می‌کنه، طراحی دامنه‌محور Domain-Driven-Design ساختار سیستمو بر اساس مفاهیم و منطق واقعی کسب‌وکار مدل می‌کنه، تا نرم‌افزار بهتر با دنیای واقعی منطبق بشه. اگه داری با DDD کار می‌کنی و بین منابع پراکنده گم شدی، این ریپو یه جمع‌وجورِ مرتب از ابزارها، کتاب‌ها، مقاله‌ها و پروژه‌های مرتبط با DDD هست که کارت رو آسون‌تر می‌کنه. نه فقط برای شروع، بلکه وقتی وسط یه پروژه‌ای و دنبال الگو یا راهکار مشخصی می‌گردی، می‌تونه به دادت برسه. منابعش هم هم فنی‌ان، هم کد داره و هم طراحی. برای کساییه که یه پایه‌ای از طراحی نرم‌افزار دارن و می‌خوان DDD رو درست‌تر و کاربردی‌تر جلو ببرن. github.com/heynickc/awesome-ddd @Linuxor

Linuxor ?
26 168
یه ریپو هم هست به اسم Vuls که کارش اسکن آسیب‌پذیری توی سرورهای لینوکسیه، روی تک سرور هم کار می‌کنه ولی ایده‌ش اینه که وقتی کل
یه ریپو هم هست به اسم Vuls که کارش اسکن آسیب‌پذیری توی سرورهای لینوکسیه، روی تک سرور هم کار می‌کنه ولی ایده‌ش اینه که وقتی کلی سرور داری، نخوای بری دونه‌دونه چک کنی چی آسیب‌پذیره. Vuls این کارو اتومات می‌کنه و گزارش نسبتا قابل فهمی هم می‌ده. اگه دنبال یه راه آسون و سبک برای کنترل وضعیت امنیت سرورات هستی، یه نگاه بهش بنداز یه لیست عظیمی از آسیب پذیری هارو چک ‌می‌کنه. github.com/future-architect/vuls @Linuxor

Linuxor ?
26 168
Repost from N/a
⭐️کنارتیم تا بدرخشی!⭐️ 📣 هفتمین دوره از مسابقات کداستار در ۴ مسیر. فرصتی برای ورود به دنیای برنامه‌نویسی و مدیریت‌ محصول. 🚩
⭐️کنارتیم تا بدرخشی!⭐️ 📣 هفتمین دوره از مسابقات کداستار در ۴ مسیر. فرصتی برای ورود به دنیای برنامه‌نویسی و مدیریت‌ محصول. 🚩 مسابقات روز پنج‌شنبه ۱ خرداد: ⬅️ دواپس | ساعت ۱۶:۰۰ ⬅️ مدیریت محصول | ساعت ۱۰:۰۰ 🚩 مسابقات روز جمعه ۲ خرداد: ⬅️ فرانتاند | ساعت ۱۰:۰۰ ⬅️ مهندسی نرمافزار | ساعت ۱۶:۰۰ ⭐️ در پایان این مسابقات نفرات برتر هر مسیر به بوت‌کمپ کداستار دعوت می‌شن و در نهایت می‌تونی شانس #استخدام در شرکت مهیمن رو داشته باشی. ✅ اطلاعات بیشتر و‌ ثبت‌نام: 🔗 https://quera.org/r/s39ju ➖➖➖➖ #Quera‏