ar
Feedback
Linuxor ?

Linuxor ?

الذهاب إلى القناة على Telegram

اخبار لحظه ای تکنولوژی و معرفی ابزار های کامپیوتری و برنامه نویسی! ارتباطات و تبلیغات : @LinuxorContact

إظهار المزيد

📈 نظرة تحليلية على قناة تيليجرام Linuxor ?

تُعد قناة Linuxor ? (@linuxor) في القطاع اللغوي Farsi لاعباً نشطاً. يضم المجتمع حالياً 26 168 مشتركاً، محتلاً المرتبة 5 151 في فئة التكنولوجيات والتطبيقات والمرتبة 12 881 في منطقة إيران.

📊 مؤشرات الجمهور والحراك

منذ تأسيسه في невідомо، حقق المشروع نمواً سريعاً وجمع 26 168 مشتركاً.

بحسب آخر البيانات بتاريخ 27 يونيو, 2026، تحافظ القناة على نشاط مستقر. خلال آخر 30 يوماً تغيّر عدد الأعضاء بمقدار 1 029، وفي آخر 24 ساعة بمقدار 11، مع بقاء الوصول العام مرتفعاً.

  • حالة التحقق: غير موثّقة
  • معدل التفاعل (ER): يبلغ متوسط تفاعل الجمهور 35.97‎%. وخلال أول 24 ساعة من النشر يحصد المحتوى عادةً 29.49‎% من ردود الفعل نسبةً إلى إجمالي المشتركين.
  • وصول المنشورات: يحصل كل منشور على متوسط 9 412 مشاهدة. وخلال اليوم الأول يجمع عادةً 7 717 مشاهدة.
  • التفاعلات والاستجابة: يتفاعل الجمهور بانتظام؛ متوسط التفاعلات لكل منشور يبلغ 1.
  • الاهتمامات الموضوعية: يركز المحتوى على مواضيع رئيسية مثل مصنوعی, وقت, چیز, certified, اپل.

📝 الوصف وسياسة المحتوى

يصف المؤلف القناة بأنها مساحة للتعبير عن الآراء الذاتية:
اخبار لحظه ای تکنولوژی و معرفی ابزار های کامپیوتری و برنامه نویسی! ارتباطات و تبلیغات : @LinuxorContact

بفضل وتيرة التحديث المرتفعة (أحدث البيانات بتاريخ 28 يونيو, 2026) تحافظ القناة على حداثتها ومستوى وصول مرتفع. وتُظهر التحليلات تفاعلاً نشطاً من الجمهور، ما يجعلها نقطة تأثير مهمة ضمن فئة التكنولوجيات والتطبيقات.

26 168
المشتركون
+1124 ساعات
+3487 أيام
+1 02930 أيام
أرشيف المشاركات
Linuxor ?
26 189
پروژه‌ی OSSU یا "دانشگاه جامعه متن‌باز" یک برنامه‌ی درسی کامل برای یادگیری علوم کامپیوتره که کاملاً رایگان و به‌صورت آنلاین ا
پروژه‌ی OSSU یا "دانشگاه جامعه متن‌باز" یک برنامه‌ی درسی کامل برای یادگیری علوم کامپیوتره که کاملاً رایگان و به‌صورت آنلاین ارائه می‌شه این پروژه بر اساس منابع معتبر دانشگاه‌های برتر دنیا ساخته شده و دوره‌هایی از سایت‌هایی مثل Coursera، edX و MIT OpenCourseWare رو داره. هدف OSSU اینه که به هر کسی، توی هر جای دنیا، این فرصت رو بده که بدون نیاز به رفتن به دانشگاه، علوم کامپیوتر رو مثل یک دانشجوی واقعی یاد بگیره. توی گیتهابشون برنامه درسیشون هست : github.com/ossu/computer-science @Linuxor

Linuxor ?
26 189
اگه تو جاوا اسکریپت به مسئله الگوریتمی خوردید این ریپو بهتون کمک می‌کنه از الگوریتم های هوش مصنوعی KNN بگیر تا الگوریتم های مربوط به گراف ها و رشته ها، یه جدول هم اخر ریپو هست که مرتبه زمانی الگوریتم هارو مقایسه کرده github.com/trekhleb/javascript-algorithms @Linuxor

Linuxor ?
26 189
برای اجرای برنامه های ویندوز روی لینوکس یه روش دیگه بجز wine هم هست، ماشین مجازی، ولی باز کردن ماشین مجازی خودش حوصله سر بره این ریپو اومده فرایند باز کردن ماشین مجازی ویندوزی و کلیک کردن روی برنامه مورد نظر ویندوزی رو راحت کرده و شما فقط کافیه روی آیکون برنامه ویندوزی کلیک کنید و خودش اون پشت ماشین مجازی رو توی بکگراند باز میکنه و با RDP بهش وصل می‌شه و برنامه رو اجرا می‌کنه github.com/Fmstrat/winapps @Linuxor

Linuxor ?
26 189
این دواپس دیز هم چیز قشنگیه، یه سری دواپس کار از سراسر دنیا جمع می‌شن و و تو کشور های مختلف کنفرانس و ایونت برگزار می‌کنن ! devopsdays.org حالا جالبه بدونید اکثر کتاب های DevOps سر چشمش از این کنفرانس ها بود و باعث شد که DevOps انقدر رشد کنه و تبدیل بشه به یکی از مهم ترین روش های توسعه نرم افزار و مدیریت زیرساخت. @Linuxor

Linuxor ?
26 189
ترمینال ویندوز یا CMD برای یونیکس یوزر ها کابوسه از دستوراتش بگیر تا اون کاراکتر های ممنوعه یونیکسی که توش باید بنویسی و اونجا ممنوع نیست ! این ریپو اومده با جاوا اسکریپت (به عنوان میانجی گر بین یونیکس و ویندوز) اومده ابزار cash رو نوشته که توی ترمینال CMD ویندوز بتونین دستورات با استایل یونیکسی بزنید‌ : github.com/dthree/cash @Linuxor

Linuxor ?
26 189
کامند ها به تنهایی توی لینوکس کار های ساده ای انجام می‌دن، زمانی قدرتمند می‌تونیم ازشون استفاده کنیم که با هم دیگه پایپشون کنیم ولی پایپ کردن بعضی مواقع خیلی سخت می‌شه چون توی هر مرحله پایپ باید بدونیم چه اتفاقی می‌افته ابزار UP بهتون کمک می‌کنه که هر مرحله به صورت زنده پایپ رو ببینید : github.com/akavel/up @Linuxor

Linuxor ?
26 189
Repost from N/a
دو سال پیش که دوره لیسانسم تو دانشگاه شریف رو به اتمام بود تصمیم به مهاجرت گرفتم، اما دیدم هزینه‌ها بالاست و همه از گرونی پرداخت‌های بین‌المللی و کارمزدهای زیاد گروه‌های مهاجرتی شاکی هستن. 🔹 این انگیزه شد برای من و دوستم ایمان که قید مهاجرت رو بزنیم، همینجا بمونیم و بازار این گروه‌ها رو بهم بزنیم... ⬅️ نتیجه این تصمیم شد گروهی که تو کمتر از ۶ ماه فعالیتش تونسته بیش از ۱/۵ میلیارد تومن برای دانشجوها صرفه جویی به بار بیاره. اسم این گروه رو هم گذاشتیم 👈 شریفی‌منش اگر قصد مهاجرت داری ما رو دنبال کن.

Linuxor ?
26 189
سئو دیگر کاری نیست که آن را به‌صورت جداگانه انجام دهی؛ سئو نتیجه‌ی درست انجام دادن همه‌چیز است @Linuxor ~ Bruce Clay

Linuxor ?
26 189
ما چطور باور نمی‌کنیم قبلیا اسمبلی رو حفظی کد می‌زدن؛ این جدیدام باور نمی‌کنن ما قبل از هوش مصنوعی کد هارو حفظی می‌زدیم @Linuxor

Linuxor ?
26 189
وقتی می‌خوای کد های خودتو به کامپوننت UI اضافه کنی @Linuxor
وقتی می‌خوای کد های خودتو به کامپوننت UI اضافه کنی @Linuxor

Linuxor ?
26 189
این ابزار اوپن سورس هم واسه نوت برداری توی لینوکس (مک و ویندوز) خوبه؛ روی پی دی اف آماده هم می‌شه نوت برداری کرد github.com/x
این ابزار اوپن سورس هم واسه نوت برداری توی لینوکس (مک و ویندوز) خوبه؛ روی پی دی اف آماده هم می‌شه نوت برداری کرد github.com/xournalpp/xournalpp @Linuxor

Linuxor ?
26 189
این ریپو بهتون یاد می‌ده چطوری لینوکستون رو Hardening کنید Hardening یعنی سخت سازی و افزایش امنیت لینوکس با کاهش سطح حمله درو
این ریپو بهتون یاد می‌ده چطوری لینوکستون رو Hardening کنید Hardening یعنی سخت سازی و افزایش امنیت لینوکس با کاهش سطح حمله درواقع یه سری نکات امنیتی توی کرنل، شبکه، فایروال و سیستم عامل بهتون یاد می‌ده که دیگه از سطح سیستم عامل ضربه نخورید github.com/trimstray/the-practical-linux-hardening-guide جمله تهدید آمیز سردر ریپو منو جذبش کرد : می‌دونستی همه در هات قفل بودن؟ @Linuxor

Linuxor ?
26 189
به اون تیکه کد هایی که نوشتین و دوست دارین جا های دیگه استفادش کنید می‌گن snippet با ابزار Lepton می‌تونین این snippet هارو م
به اون تیکه کد هایی که نوشتین و دوست دارین جا های دیگه استفادش کنید می‌گن snippet با ابزار Lepton می‌تونین این snippet هارو مدیریت کنید به gist هم متصل می‌شه gist خودش یه مخزن git هست که توش snippet و متن یا مستندات نگه داری می‌کنن و با بقیه به اشتراک می‌زارن. یکی از ویژگی های Lepton اینه که به gist وصل می‌شه و می‌شه باهاش کد هارو روی gist ذخیره کرد و همجا در دسترستون باشه. ابزار Lepton : github.com/hackjutsu/Lepton @Linuxor

Linuxor ?
26 189
اومدن و یه مجموعه از سوال هایی که برای SysAdmin توی مصاحبه می‌پرسن رو جمع کردن بعضیاش واقعا سادس و بعضیاش نیاز به درک عمیق تری داره و بعضیاش هم درباره زندگی شخصیتونه :) github.com/trimstray/test-your-sysadmin-skills @Linuxor

Linuxor ?
26 189
باند های فرکانسی رو سازمان مقررات می‌فروشه حالا باند مربوط به 5G که بین 3600 تا 3800 مگاهرتز هست رو با قیمت پایه 5000 میلیارد تومن گذاشته مزایده، (طبق خبر غیر رسمی) این اپراتور های خوب ما هم باهم رقابت کردن و رایتل و همراه اول اینو 14000 و 8000 میلیارد خریدن و این اضافه پول سر کله زدن توی مزایده رو می‌خوان از گرون کردن بسته ها از ما بگیرن خب یزیدا پول ندارین تو مزایده کمتر بگین، یاد علی صادقی تو فیلم نون-خ سر مزایده اون هواپیما افتادم @Linuxor

Linuxor ?
26 189
لایسنس کوپایلوتم تموم شد گفتم سزو دیگه وقتشه اقتصادی فکر کنی (پول مگه علف خرسه بدی به مایکروسافت پول باید برسه دست نیازمند) ر
لایسنس کوپایلوتم تموم شد گفتم سزو دیگه وقتشه اقتصادی فکر کنی (پول مگه علف خرسه بدی به مایکروسافت پول باید برسه دست نیازمند) رفتم مدل Qwen code 2.5 یکو نیم میلیاردی رو لوکال با Ollama و اکستنشن Continue آوردم بالا کلا 4.7 گیگ مدله؛ پیشنهاد هاش خیلی سریعه و خیلی هم نسبت به سایزش خوب چت می‌کنه فقط یه مشکلی که داره اینه GPU من 3050ti هست که تقریبا میچسبونتش به سقف موقع Autocomplete یا Chat و صدای فن لپ تاپ اذیت کننده می‌شه ولی روون کار می‌کنه، اگه گرافیک قوی تر دارین شاید حتی بی صدا تر کار کنه واستون. @Linuxor

Linuxor ?
26 189
یادمه اوایل که ChatGPT ترند شد اصلا سمتش نرفتم چون فکر نمی‌کردم اونقدری قدرت پردازشی زیاد شده باشه که بشه چیزی سنگین تر از Google Assitant رو برای استفاده عمومی ترین کرد ! ترند شدن اینستاگرامم همینطور بود اصلا فکرشو نمی‌کردم اینترنت به قدری سریع شده باشه که یه سوشیال مدیا فقط توش عکس و فیلم باشه ! حس می‌کنم یه مدیر عامل Nokia درون دارم. @Linuxor

Linuxor ?
26 189
بر خلاف طراحی لایه‌محور که ساختار سیستمو بر اساس لایه‌های فنی مثل دیتابیس، سرویس و رابط کاربری سازمان‌دهی می‌کنه، طراحی دامنه‌محور Domain-Driven-Design ساختار سیستمو بر اساس مفاهیم و منطق واقعی کسب‌وکار مدل می‌کنه، تا نرم‌افزار بهتر با دنیای واقعی منطبق بشه. اگه داری با DDD کار می‌کنی و بین منابع پراکنده گم شدی، این ریپو یه جمع‌وجورِ مرتب از ابزارها، کتاب‌ها، مقاله‌ها و پروژه‌های مرتبط با DDD هست که کارت رو آسون‌تر می‌کنه. نه فقط برای شروع، بلکه وقتی وسط یه پروژه‌ای و دنبال الگو یا راهکار مشخصی می‌گردی، می‌تونه به دادت برسه. منابعش هم هم فنی‌ان، هم کد داره و هم طراحی. برای کساییه که یه پایه‌ای از طراحی نرم‌افزار دارن و می‌خوان DDD رو درست‌تر و کاربردی‌تر جلو ببرن. github.com/heynickc/awesome-ddd @Linuxor

Linuxor ?
26 189
یه ریپو هم هست به اسم Vuls که کارش اسکن آسیب‌پذیری توی سرورهای لینوکسیه، روی تک سرور هم کار می‌کنه ولی ایده‌ش اینه که وقتی کل
یه ریپو هم هست به اسم Vuls که کارش اسکن آسیب‌پذیری توی سرورهای لینوکسیه، روی تک سرور هم کار می‌کنه ولی ایده‌ش اینه که وقتی کلی سرور داری، نخوای بری دونه‌دونه چک کنی چی آسیب‌پذیره. Vuls این کارو اتومات می‌کنه و گزارش نسبتا قابل فهمی هم می‌ده. اگه دنبال یه راه آسون و سبک برای کنترل وضعیت امنیت سرورات هستی، یه نگاه بهش بنداز یه لیست عظیمی از آسیب پذیری هارو چک ‌می‌کنه. github.com/future-architect/vuls @Linuxor

Linuxor ?
26 189
Repost from N/a
⭐️کنارتیم تا بدرخشی!⭐️ 📣 هفتمین دوره از مسابقات کداستار در ۴ مسیر. فرصتی برای ورود به دنیای برنامه‌نویسی و مدیریت‌ محصول. 🚩
⭐️کنارتیم تا بدرخشی!⭐️ 📣 هفتمین دوره از مسابقات کداستار در ۴ مسیر. فرصتی برای ورود به دنیای برنامه‌نویسی و مدیریت‌ محصول. 🚩 مسابقات روز پنج‌شنبه ۱ خرداد: ⬅️ دواپس | ساعت ۱۶:۰۰ ⬅️ مدیریت محصول | ساعت ۱۰:۰۰ 🚩 مسابقات روز جمعه ۲ خرداد: ⬅️ فرانتاند | ساعت ۱۰:۰۰ ⬅️ مهندسی نرمافزار | ساعت ۱۶:۰۰ ⭐️ در پایان این مسابقات نفرات برتر هر مسیر به بوت‌کمپ کداستار دعوت می‌شن و در نهایت می‌تونی شانس #استخدام در شرکت مهیمن رو داشته باشی. ✅ اطلاعات بیشتر و‌ ثبت‌نام: 🔗 https://quera.org/r/s39ju ➖➖➖➖ #Quera‏