شعر بهـارنـارنـ🍃ـج
رفتن به کانال در Telegram
🍊🍃 بهارنارنج، باغیازشعر واحساس، متنادبی،جملات نابعاشقانه... اگربه دنیای واژهها و عطرشعرفارسیعلاقه دارید، بهجمع مابپیوندید 🧡 #شعر_عاشقانه #متن_ادبی #جملات_ناب لطفابدونانتقاد کانالخودتون روترکنکنید🍃 بامادرارتباطباشید @khosro_2535
نمایش بیشتر919
مشترکین
+624 ساعت
+147 روز
+11930 روز
آرشیو پست ها
قهوه های ترک
سیگارهای انگلیسی
میزهای روسی
آهنگ های فرانسوی
همه حرف مرا می فهمند
بغض های ایرانی ام را
کجا ترجمه کنم ؟؟
#جلال_حاجی_زاده
بعضی روزها عجيب
بوی تو را می دهند ...
دلتنگی كنج خانه می نشيند
زل می زند به چشمانم
و يادت را بر سينه ام می فشارد ...
گوش كن ؛
اين صدای قلب من است
كه بيقرار می كوبد ...
حالا باز هم نيا !
اما بگو
با عطر تو كه جاريست
در لحظه هايم چه كنم ؟!!...
#سارا_قبادی
حضورت
آرامش یڪ دریاست باش
تادریایی شوم
در ساحل
أمن نڪَاهت
ای همه آرامشــم ...
#هما_ڪشتگر
🧡🍃🍊
خوش آمد گل وَز آن خوشتر نباشد
که در دستت بجز ساغر نباشد...
زمان خوشدلی دریاب و دریاب
که دایم در صَدف گوهر نباشد...
گویند #سلام
طلائیترین کلید
برای صعود
به تالار آشناییهاست
پس صمیمیترین
#سلام تقدیم شما باد ...🍃
سپاس بیکران از اینکه با
عطر حضورتون کانال #بهار_نارنج
را عطرآگین می کنید...
#مقدمتان_گلباران
🧡🍃🍊
قطعهای از من كنار توست
و قطعهای كنار خودم
و قطعاتم دلتنگ یکدیگرند،
میشـود بیایی؟!
#محمود_درویش
.
هر بار
که سر بر شانه ام می نهی
هنگام که غرق در طره ی موهایت می شوم
در بیشه ی گیسوانت
چونان پروانه ای سرگردان
گم می شوم و باز نمی آیم
هر بار که دست در دستانم می گذاری
پنج انگشتم
پنج ماهیِ کوچک می شوند
می روند در ژرفای دیدگانت،
گم می شوند و باز نمی آیند
و هنگام
که به پیکر خود باز می گردم
آن دَم است
که می بینم تنهایم وُ
تو
اینجا نیستی
#شیرکو_بیکس
ترجمه : #بابک_زمانی
🌼
ناگهان دلم
هوای تو را کرده...
راستش را بخواهی،
ناگهان فکر کردم
تو کنار منی...
چقدر تو را
دوست میدارم،
خدای من
چقدر...
#احمد_شاملو..
.
من به تو یک رسیدن بدهکارم...
مانند تمام دلتنگی هایی که به سراغت می آیند,
و تو با سکوتی تلخ آن ها را در پَسِ لبخندهایت پنهان می کنی
مانند تمام دوستت دارم هایی که فرستاده شد, اما خوانده نه,
همان دوستت دارم هایی که دوست داشتی عاشقانه به چشمانش نگاه کنی و بگویی
من بدهکارم,
به تو
به تمام لبخندها
به تمام آغوش های دلتنگی
و عاشقانه هایی که در دل خاک خوردند
به تمام روزهایی که می توانستند خاطره شوند
اما تقدیری از تصمیمات غرور انگیز مانعشان شد
من به هردویمان یک رسیدن بدهکارم...
#یاسمن_جرگه
.
برای فرداهات..
برای فُراداهات
غریزه کدام خاک، سایش ابناء تو را
با قریحه اش
به آغوش خواهد کشید؟
با کدام جیغ، با کدام سلب
پلک هات در چهره ی ماندگار عکسها
بازتر خواهد ماند.
من تا صمیمیت اشباح، در نَوَردِ اتاق های گوش.دار چشم می گذارم
می خوابم
و در خواب،
صحبت سجده های گذاشته
وُ صحتِ نقاب هات
در شرجی ملکوت انکار نمیشوند...!
انگار که انوار در مشایعت وحشتم
شأنِ نزول ملائک بی ملت را در ملأعام،
عور و لُخت از من بخواهند.
انگار که برای فرداها
فُراداهات، عطرِ تَن خیس از ترس اَم را
در لمس زنده ی اذان ها
بلند.بلند بِگِریند
و تو باز سر به سجده ی هزارفکر بِسایی
و من، دوان دوان از صحت خوابهام
در قید به تنهایی
بگذرم...!
#مهناز_توماج_آوات
🌞
صبحات رو باشادی شروعکن
حتی اگرتهته قلبتخوشحـال نیستی
وقتی بهیه روزشـاد فکرکنی
میتونی به غمها غلبهکنی.
باورداشتهباش...!!!
سلام
#صبحتـون_شــاد...
شبها شناورم
در رودِ ستارگان
که مرا خواب میبینند.
در آدینهی روزها
در سایهی جنگل لم میدهم
و شوقِ نوری دارم
تا بدرخشد
تا من
راهم را بیابم
در راه تو ...
#رزه_آوسلندر
«گفتند: چشمانت ترانهایست در مَرغزارِ
زیبایی
گفتم: حبیبم در آن سکنی دارد
و شمایان در آن، سایه!»...
#لمياء_عمر_عياد
#شاملو تو یکی از نامههاش به #آیدا میگه:
" من با تو ، انسانی را که هرگز در زندگیِ خود نیافته بودم ، پیدا کردم "
و چقدر قشنگه یکی بیاد تو زندگیت که کل عمرش ، دنبالِ آدمی شبیه تو بوده ...
تا تو پیدا آمدی
پنهان شدم
زانڪه
با معشوق پنهان خوشتر است
درد بر من ریز و
درمانم مڪن
زانڪه
درد تو ز درمان خوشتر است
#عطار_نیشابوری
عهد بستم نفسم باشی
من باشم و تو،
ای که بی تو نفسم تنگ است
و دلم تنگ تر ...
#علیرضا_آذر
تو باشی
زندگی بوی نان تازه است...
بوی نعنا و ریحانِ
باغچهی مادر است ...
بوی عشق کهنه و
شراب صد ساله است...
عطر سیب ِ
کوچه باغ خاطرهست
لذت تماشایِ غروب دریا
در ساحل دلدادگیست
و قدم زدن
زیرباران عاشقیست...
آری #تو باشی
همه چیزِ زندگی
دلنواز و زیباست...
#الهه_وزواری
.
زن خواست بنویسد:
«به یادت هستم.»
ننوشت.
دید «یادِ او» در مقابل
«بودنِ او»
اعتباری ندارد.
دید اگر «بودن»ش
شبیه درخت سرو است،
«یاد»ش فقط
شاخهٔ کوچکیست از این درخت.
در آخر
برایش اینطور نوشت:
«این روزها با منی،
حتی اگر نباشی.»
اینطور نوشت
تا بگوید «یاد» اگر واسطه
درک حضور کسی است
من تمامِ تو را بیواسطه
درک میکنم.
«یاد»
بعد از «حضور و بودن» است
تو تماما حضور داری.
تو تماما بودنی.
تو تماما هستی
حتی اگر نباشی.
کارِ دل من به «یادت» نمیرسد
بودنت تماموکمال با من است.
#فاطمه_بهروزفخر
💕
اونجایی که #نیمایوشیج میگویند:
برای خانهای که تو نیستی
در اضافی است،
پنجره اضافی است،
باید گفت برای جهانی که تو نیستی
"من اضافی است...
💕
.
ای عجیب خوب
گاهی از دور به تماشایت می نشینم
می دانی؟
نداشتنت را بی انصافی می انگارم
و می پندارم چقدر زیبا می بود که اگر
برای ثانیه ای حتی دوست داشتیم...
ای عجیب خوب
می دانی؟
عجیب خوب های زندگی هرکس،انگشت شمارند! کم پیدایند!ستاره ی سهیل اند!همیشه همین گونه بوده است!
اما
گاهی دلم پر می کشد برای داشتن بی اندازه ات!
دل است دیگر! معنای دوری ودوستی را نمی فهمد!
می دانی؟
ای همیشگی خوب...
گاهی از دور به تماشایت می نشینم
در همین فاصله از من بمان
جایی که در محدوده ی مرز دستانم جا نگیری اما
در پلک پلک ،چشانم غرق شوی!!
#آرزويزدانى_ر_ه_ا
اکنون در دسترس! پژوهش تلگرام ۲۰۲۵ — مهمترین بینشهای سال 
