fa
Feedback
☫•كآفِه رَحيـــٓــمی•☫

☫•كآفِه رَحيـــٓــمی•☫

رفتن به کانال در Telegram

«خداوندا! مرا پاكيزه بپذير...» •نویسـندهٔ متـن‌هایِ طولانـی| متن‌ها کُپـی نیستند. •بدونِ صلوات کُپی نکنید| گرچه فوروارد بهتر است. • دورهمیِ کوچکِ غیرجدی‌: https://t.me/+7bGhUfdHZhw1ZTI0

نمایش بیشتر
4 789
مشترکین
+824 ساعت
+607 روز
+2530 روز
آرشیو پست ها
امشب یک‌دقیقـه بیشتر منتظرِ صبحِ این شب یلداییم؛ چشم‌‌انتظارِ خورشـید..🤍
از چه نمُردم بی‌تو…؟

به یادِ «آن مردِ رفته». که هنوز طولانی‌ترین لحظاتِ من تا امروز؛ شبی از شب‌هایِ اردیبهشت ۱۴۰۳ بود. چشم‌به راهِ آن مردِ رفته…

امروز یه خبر حسابی فضای خبریِ اینترنشنال رو ملتهب کرده بود؛ عقیل کشاورز، جاسوس موساد اعدام شد. خبرگزاری قوهٔ قضاییه یه توضیح مفصل دربارهٔ ارتباط این جاسوس با سرویس‌های صهیونیستی نوشته. اردیبهشت ۱۴۰۴ گشت حفاظت ارتش در ارومیه متوجه می‌شه که این فرد درحال تصویربرداری از ساختمان ستاد لشکر پیادهٔ ارومیه‌ست! و با بازرسی گوشیش‌ همون ابتدا متوجه می‌شن که پیام‌هایی از سرشماره رژیم صهیونیستی توی گوشیش وجود داره و به همین ترتیب تحقیقات دربارهٔ جاسوس بودنش شروع می‌شه. عموی عقیل کشاورز سوابقِ عضویت و هواداری گروهک منافقین رو داشته. خودش از طریق فضای مجازی با سرویس‌های جاسوسی اسرائیل ارتباط برقرار کرده؛ برای شروع مشخصات یه سوله رو که شایعه شده بود محلِ تولید موشکه، برای سایت ارتش اسرائیل می‌فرسته. بعد مشخص می‌شه که سال ۱۴۰۱ هم با یه گروه‌ وابسته به منافقین همکاری می‌کرده و بیش از ۲۰۰ ماموریتِ ضدامنیتی از سمتِ صهیونیست‌ها در چندشهر از جمله تهران، اصفهان، ارومیه و شاهرود انجام داده. و کلی نکات دیگه. بخش جالب و همیشگی ماجرا واکنش اینترنشنال و بازوهایِ داخلیشه که صرفاً روی دانشجو بودنش تمرکز می‌کنن و هیچ اشاره‌ای به سوابق این فرد که کاملاً ضدِامنیتی و در راستای ارتباط با موساد بوده نمی‌کنن. دانشجو بوده! همین. و بخش خطرناکش هدف این نوع موج‌سواری‌هاست؛ ذهنِ مخاطب به همین راحتی وارد بازیِ با القابِ اجتماعی و عرفی می‌شه و منحرف می‌شه. دانشجو مگه جاسوس می‌شه؟ استاد مگه جاسوس می‌شه؟ پیرزن مگه جاسوس می‌شه؟ پیرمرد مگه جاسوس می‌شه؟ بله ممکنه که بشه. دانشجو بودن یا نبودن مصونیتی برای جرایمی که افراد مرتکب می‌شن ایجاد نمی‌کنه.

«شما در محضـرِ خدا هستید!» و همان خـدا از «آن مردِ رفته» دفاع خواهـد کرد... آن مردِ رفته! آن مردِ رفته در راهِ خدمت به مردم، آن مردِ رفته لابه‌لایِ خاکستر و آتش، آن مردِ رفته که جمعه‌هایش با شنبه‌ها هیچ فرقی نداشت! آن مردِ رفته که بی‌بی‌گل‌ها برای رفتنش اشک ریختند و گلی‌خانم‌ها بعد از رفتنش هنوز دلتنگی می‌کنند، آن مردِ رفته که کارگران هپکو می‌گفتند «حالِ خوب امروز هپکو را مدیونِ اوییم» هپکو یکی از هزاران کارخانهٔ احیایی در دوران اوست. آن مردِ رفته که عبا و قبایِ خاکی‌ش در سیل و زلزله‌ها هم به ذائقهٔ اشرافی‌ها خوش نمی‌آمد، آن مردِ رفته که «نصاب جدیدی در خدمتگزاری ایجاد کرد»، آن مردِ رفته که «یکی از بهترین عناصرِ زیر این آسمان» بود، آن مردِ رفته که برای ما پر نکرده هنوز کسی جایش را… علیرغــمِ تمامِ طعنه‌ها و ناسپاسی‌ها  همان خدا انداخت بر روی زبان‌ها، نام و یادت را…

«شما در محضر خدا هستید!» و خدا از «آن مردِ رفته» دفاع خواهد کرد... نُطقِ تو را تمسخُرِ اغیار خسته کرد؛ حالا چقَدر دورِ تو خالی زِ عیب‌جوست..

«این‌‌ها رو گفتم تا ثبت بشه» این بیانات رو در تاریخ ثبت کنید. بخشی از خصایصِ رئیس‌جمهورِ مغتنم و موردِ‌تمجیدی‌ که در راهِ خدمت به مردم سوخت! که خستگی نمی‌شناخت و پشتِ میزنِشین نبود که منّتِ سیل و زلزله و سرما و گرمایِ هوا رو سرِ مردم بذاره؛ مردمِ مناطقی که استاندار هم ندیده بودن؛ از اندیکا، تا بی‌بی‌گل، و تا گلی‌خانم‌ها و … کارگرانِ هزاران ‌کارخانهٔ تعطیل و نیمه‌تعطیلی که احیاشون کرد؛ هنوز براش دل‌تنگی‌ می‌کنن… رئیس‌جمهوری‌ که وفاق و سعهٔ‌صدر رو عملیاتی کرد؛ دیگران حرفش رو زدند، او عمل کرد. در برابرِ زخمِ‌زبانِ بی‌معرفت‌ها سکوت ‌کرد تا «وحدت» بهم نخوره؛ در‌ برابرِ تمسخر‌ و تهمت‌‌هایی ‌که خودی و غیرِ‌خودی بهش نسبت دادن -حتی برای این‌که بحرانِ کرونا رو ساماندهی کرد یا خاموشی‌ها رو تعطیل! درحالی‌که خیلی‌ها در برابرِ سوءمدیریت‌هایِ دولت فعلی و حتی در برابر یک‌دهه تعطیلی و عقب‌گرد در دولتِ یازدهم و دوازدهم هم از صفتِ سنگینِ «ضدایرانی» استفاده نمی‌کنن؛ شما چطوری هنوز دست از سرِ این شهیدِ مظلوم خدوم برنمی‌دارید و با بی‌اخلاقی؛ به دولتش اتهامِ «ضدایرانی» می‌زنید؟! خسته نشدید از اینهمه اهانت؟ اینه معنی وفاق؟

- ببینید. در گزارش واشنگتن‌پست دربارهٔ جنگ ۱۲ روزه اومده: «چهار سناریوی حمله به ایران در اولین سفر نتانیاهو برای دیدار با ترامپ ارائه شده بود. همزمان، نیرنگ‌های دیپلماتیک در جریان بود تا ایران را نسبت به حملهٔ قریب‌الوقوع کور کند. اسرائیل تصمیم به حمله گرفته بود و آمریکا این را به‌خوبی می‌دانست. دیپلماسیِ برنامه‌ریزی‌شده یک نیرنگ بود و مقامات هر دو کشور، گزارش‌های رسانه‌ای دربارهٔ اختلاف میان واشنگتن و تل‌آویو را تشویق می‌کردند. همهٔ گزارش‌هایی که نوشته شد مبنی بر این‌که بی‌بی با ویتکاف یا ترامپ هم‌نظر نیست، درست نبود. اما خوب بود که چنین برداشتی وجود داشت؛ این کمک کرد برنامه‌ریزی بدون جلب توجه زیاد پیش برود.» این گزارش خودشونه که «مذاکره با امریکا گره‌هارو بیشتر می‌کنه». حرفی که سال‌هاست رهبری با یک بینش مبتنی بر تجربه و دشمن‌شناسیِ عمیق؛ دربارهٔ خوش‌خیالیِ مذاکره‌پرست‌ها می‌گن اما این جماعت بازم به خوش‌خیالی خودشون ادامه می‌دن و آدرسِ غلط به جامعه می‌دن. بجای تمرکز روی ظرفیت‌هایِ داخلی و سیاستِ همسایگی؛ سال‌ها امور کشور رو معطل نیم‌نگاهِ غرب کردید و نهایتِ ابتکار‌عمل‌تون هم امید به ایجادِ یه اختلاف ظاهری بین امریکا و متحدین‌ش بود! درحالی‌که هر اختلافی، ظاهری و فریبه. دربارهٔ امریکا و نتانیاهو هم دنبال بازی بودید؛ اما ترامپ علناً اعتراف کرد حمله به ایران رو از ابتدا راهبری می‌کرده! اینکه با وجود همهٔ این موارد، هنوزم از محافلِ سیاسی بجای یه راه‌حل واقعی؛ صدای «مذاکره با امریکا» درمیاد؛ دیگه اسمش خوش‌خیالی نیست…!

هرجور که بهش فکر می‌کنم خیلی عجیبه. یعنی در شرایطی‌که می‌شه نسبت به نوسانات عجیب و رکورد‌زنِ قیمت ارز و سکه و کالاهای اساسی و رها شدگیِ بازار در همین مدت کوتاه واکنشِ موثر نشون داد؛ یه عده دور هم جمع می‌شن و باهم فکر می‌کنن که خب امروز چطوری گیر بدیم به جلیلی؟ یس، بهترین و ضروری‌ترین مسئله‌ای که می‌تونیم پروژهٔ امروز و هر روزمون رو بهش اختصاص بدیم اینه که جلیلی رو تخریب کنیم. چون احتمالا همچنان رقیب بالقوهٔ ماست. چرا پراید سازمانیش فلانه؟ چرا ناهار خورده؟ چرا عکسِ ناهار خوردنش منتشر شده؟ واقعا انقدر بیکارید؟ یا نه، کارتون همینه؟ پررنگ کردنِ حواشی جهت به حاشیه رفتنِ اولویت‌ها؟ تا این حد اولویت واقعی‌ای نمی‌بینید؟ همیشه اینجوری بودید. کاش دخالت‌های فرانچسکو و اولویت‌های اصلی و … هم اندازهٔ ناهار خوردنِ جلیلی و «به شما ناهار ندادنِ» شهید رئیسی براتون حیاتی بود که شبانه‌روز بهش بپردازید تا ناکارآمدی بخش‌های مختلف دولت‌های مطلوبتون رو پنهون کنید. لااقل نسبت به اون‌ حجم تبلیغات سنگینی که در انتخابات کردید و به زمین و زمان چنگ زدید؛ مسئولیت‌پذیر باشید. یا حداقل دو خط «برنامه» وسط اینهمه بی‌برنامگی که بهش افتخار هم می‌کردید؛ ارائه بدید. خیلی عجیب‌اید.

شبکهٔ الجزیره ویدیوی باکیفیتِ حملهٔ اسرائیل به تجریش رو منتشر کرده. گفتم شاید یه عده یادشون رفته کیا به خاکِ ما حمله کردن، کدوم شازده و کدوم شبکه‌های فارسی‌زبان از این حمله خوش‌حال شدن، چه کسی و چه کسانی از خاکِ ما دفاع کردن و این دفاعِ جانانه رو فرماندهی کردن. و چه کسانی بعدِ عمری مجاهدت جون‌شون رو برای دفاع از این خاک فدا کردن و در مقابل چه کسانی تو راهروهایِ فرعی سازمان‌های بین‌المللی آویزونِ غربی‌ها بودن برای حمله و تحریمِ بیشتر علیه ایران! هنوز یه سال نشده که اینارو یادشون رفته! معلومه که تاریخِ معاصر ۱۰۰ سالهٔ اخیر ایران رو هم به راحتی براشون تحریف می‌کنن و از اجنبی و اجنبی‌پرست براشون قهرمانِ‌ پوشالی می‌سازن…

:)))) دلم این وسط خیلی برای این بازماندهٔ سلسلهٔ فراریِ پهلوی می‌سوزه. این موجودِ ته‌ماندهٔ همیشه در حسرت، جداً لایقِ ترحمه. پدر و پدربزرگش که با کودتا اومدن و در بحران‌ها یا فراری بودن یا اخراجی؛ پدرش به شاهِ چمدان به دست معروف بود، چون اولین چیزی که به ذهنش می‌رسید این بود که فلنگ رو ببنده بره. خودش هم که سال‌هاست داره از اون ثروتِ عظیمِ مردم ایران که توسط پدرش از کشور خارج شد خرج می‌کنه و هیچ دستاوردی- تاکید می‌کنم- هیچ دستاورد و کار و حتی یه قدم و حرکتِ مستقلی از خودش نداره که لااقل همون تعداد معدود طرفداراش بتونن بگن شازدهٔ ما تو این مدت اینکارارو کرده پس ما و جمعیتِ ربات‌هامون بهش وکالت می‌دیم بیاد ایران رو بگیره. دست در جیبِ مادر‌ملکه! الانم که پیر شده و عنوان وزینِ حسرت‌السلطنه رو از آنِ خودش کرده؛ اما بی‌نصیب از تاجِ شاهی. حتی با دلار و بودجه‌های کلان اجنبی، با آویزونی و عکسِ یادگاری با نتانیاهویِ کودک‌کش، با لابی‌های غربی و حمایت علنی از حملهٔ نظامی به ایران! چقدر مفلوکی. خر داغ می‌کنن، کبابِ پادشاهی نیست. اشتباهی به عرضت رسوندن شازده. ما هیچ تمایلی برای ‌مصرف استفراغ خودمون رو نداریم.

دارن زور می‌زنن‌ها! البته که به گفتهٔ صریح ژنرال‌ کلارکِ امریکایی؛ سال‌هاست می‌خوان چنین سرنوشتی رو برای ایران هم رقم بزنن، ا
دارن زور می‌زنن‌ها! البته که به گفتهٔ صریح ژنرال‌ کلارکِ امریکایی؛ سال‌هاست می‌خوان چنین سرنوشتی رو برای ایران هم رقم بزنن، از سودان تا ایران. اما فکر یه جاشو نمی‌کنن؛ بالاخره وقتی سرنوشت اینارو جلوی چشمِ ما گذاشتید و از بد روزگار، اپوزیسیون ضدایرانی همه‌شون سرشون به اخورِ اجنبی گرمه و آویزون نتانیاهو و امریکان؛ ما که نوچهٔ چشم و گوش‌بستهٔ نوچه‌های شما نمی‌شیم. جالبه. فیلم دوربین مدار‌بسته که از دفترِ خود مرحوم منتشر شده نشون می‌ده ایست قلبی کرده. برادرش هم دیده و تایید کرده! اما همین برادر تو مراسم ختم؛ از نرگس محمدی -همون‌ که می‌گفت اوضاعم تو زندان وخیمه و دارن شکنجه‌ام می‌کنن و پاهام شکسته اما داشت تو زندان قر می‌داد!- دعوت می‌کنه بیاد شعار بده که بیاین یه‌ جوری بالاخره این جنازه رو هم بندازیم گردن حکومت. خب چرا؟ چطور؟ بر‌چه اساسی؟ چه‌دلیلی دارید؟ تنها دلیل می‌تونه این باشه که جمعی از اجنه متولیِ این موضوع بوده باشن. همون داستان‌ همیشگی. اگه ویدیویی منتشر نمی‌شد دیگه چه سناریوهایی ردیف می‌کردید؟ دنبال لقمهٔ چرب و نرم می‌گردید؟ نمی‌شه. ما از حلق شماها خیلی بزرگ‌تریم. تکراری شدید. مرده‌خورها.

«اللّهُمَّ صَلِّ‌عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم…» برسد به آسمان، در سالروزِ تولدت. سید...

- فاشیست‌های متوهّمِ تاریخ ‌مصرف‌گذشته؛ که فقط لایق ترحم‌ان. هیچی قرار نیست خواب خرگوشیِ این جماعتِ کاسبِ دروغ رو که همیشه در اوهام به‌ سر می‌برن و از مرگ تغذیه می‌کنن بپرونه؛ هیچی! حتی موشک‌های اربابان اسرائیلی-امریکاییِ ضد‌ایرانی‌های خارج‌نشینی که همیشه به سازشـون می‌رقصن! سه سال از اون دروغ بزرگ می‌گذره؛ اما یه عده هیچ‌وقت‌ قرار نیست بفهمن. نفعِ اینا در نفهمیدنه! اینترنشنال صراحتاً می‌گفت که اگه خیلی اتفاقی یه گربه بیفته تو جوب پاش بشکنه بازم ما میندازیم گردن جمهوری اسلامی‌ها! بازم باورمون نمی‌شد یه عده تا این حد مسخِ این جماعت خون‌خوار و کاسبِ خونی باشن که برای کشتارِ هزار‌نفر از هموطنان ما بدست اسرائیل صداشون درنیومد که هیچ؛ توجیه هم می‌تراشن و پشتِ متجاوزان به وطن هم درمیان و هنوزم آرزویِ حمله به خاکِ ایران رو تو بلندگوهاشون فریاد می‌زنن. همون بلندگوهایی‌ که چشم‌ها و گوش‌هارو با «دروغ» کور و کر می‌کنه تا لقمهٔ چرب و نرم‌تری باشن برای استحمار و استعمار! الانم داستان همینه.

هوا مصداق بارزِ «چادرت را بتکان، روزیِ ما را بفرست»ـه قشنگ.. 🌧️

- تصاویر دریاچهٔ ارومیـه رو دیدم نوشته بود «بعد از بارش‌ها جانی تازه گرفت» و میاد تو ذهنم که: «و اینکه پایان [همهٔ امور] به سوی پروردگارِ توست؛ و این اوست که می‌خنداند و می‌گریاند، و اوست که می‌میراند و زنده می‌کند…» - سورهٔ نجم. الحمدلله برای قطرات بارانی‌که مُقدّر شده تا فرشته‌ای اون‌ها رو همراهی کنه، و فرشته‌ای اون‌ها رو در محلی معیّن فرود بیاره.🤍

بچه‌ها ممنون می‌شم هرکسی که تونست برای یکی از آشنایان ما که تازه به رحمت خدا رفته نماز لیلة‌الدفن بخونه، اگه فاتحه برای این دخترِ نوجوون بخونید هم خیلی لطف می‌کنید.🌱 «سیده حدیث فرزند سید‌حمید.»

خداجون به داده و نداده‌ت؛ به داده ‌و گرفته‌ت؛ شُکـــر.🤍

خوندن دعای ۱۹ صحیفهٔ سجادیه -معروف به دعایِ باران- حدود سه دقیقه زمان می‌بره. چقدر صحیفهٔ سجادیه زیباست! به قول استاد شجاعی؛ هنرِ چگونه خواستن رو بهت یاد می‌ده. وقتی می‌خونی با خودت می‌گی حضرتِ سجاد(ع) که امامِ معصوم بودن؛ اینطور دلبرانه و با تواضع از خدای خودشون طلبِ رحمت‌الهی می‌کردن؛ منِ معمولیِ ناشکر چرا انقدر شاکی و طلبکارم…؟ بخونیم. بخونیم که بارشِ رحمتِ الهی امروز به برکت همین دعاهاست. رحمتی که مدت‌ها منتظرش بودیم.🤍

هر خیری که از زمانِ پیامبر(ص) تا ابد به عالَم برسه به برکت حضرت زهراست… ــــــــــــــــــــــــ خدا به بچه‌های حضرت زهرا(س) در همه‌جایِ این کرهٔ خاکی توانِ مضاعف بده؛ که حرکت کنن، رسالت به عهده بگیرن، که مثلِ همیشه سردمدارِ پیروزی این میدانِ نبرد باشن، چون «مادر» داره بچه‌هاش رو سازمان‌دهی می‌کنه، برای رسیدن به اون هدفِ والایِ نهایی… و من عاشقِ این مسلمونی‌ام، عاشق این هویّت و ریشه‌ام که شما خط‌‌دهنده و ربط‌دهنده‌اش به تمام خلقتی! شما محورِ اصلیِ چطور زیستنی خانم‌جان، شما فرماندهٔ بچه‌های خطِ مقدمی، که اسمِ شماست حک شده روی سربندِ فرزندان‌تون سراسرِ این عالَم! به امیدِ روز موعود.🤍 @caffeRahimi