fa
Feedback
🔊 روانپژوهشگران

🔊 روانپژوهشگران

رفتن به کانال در Telegram

🍎☤⛨ روانپژوهشگران ⛨☤🍎 مطالب علمی و کاربردی #روانشناسی نسل سوم روانشناسان و مشاوران ایران #محمدرضا_مهدوی_روانشناس_بالینی 09019095990 https://t.me/third_generation #روانپژوهشگران #روان_حامی #نسل_سوم

نمایش بیشتر
1 438
مشترکین
-124 ساعت
-57 روز
-730 روز
آرشیو پست ها
🍎 مربی بودن شغل نیست... باید با پوست و گوشت و استخوانت مربی باشی تا بفهمی چه می گویم. با دم و بازدم شاگردانت در طول تمرینات شروع میکنی... عرق میکنی... گلویت خشک می شود... در شرایط مختلف همنشین قطره های باران، فریاد هایی از اعماق دل، ضربان بالا... صدای قلبت را میشنوی... استرس را... هیجان را... صدای دم و بازدم ها را ... ولی باید برای همه مظهر اعتماد به نفس باشی. مربیگری شغل نیست، کار نیست، عشق است... مربی بودن یعنی تعهد بی قید و شرط... همیشه در تب و تاب... در تشویش... کسی با دوره گذروندن مربی نبوده و مربی نمیشه... تو با پوست و گوشت و استخوانت مربی شدی... 🍎 روز جهانی مربی بر تمامی مربیان زحمتکش مبارکباد.🍎 کانال ورزشی #دفاع_شخصی آموزش خصوصی @kateda_tehran @psycho_researcher

📍 برای عضویت در گروه های تخصصی روانشناسی پیام بدهید @psycho_researcher

کار بر احساس بیمار نسبت به درمانگر (بخش ۲) به یاد داشته باشید: بیمار احساساتی در هم آمیخته نسبت به شما دارد. از یک سو، او سپاسگزار شما است که سعی می کنید با او ارتباط برقرار نمایید. از سوی دیگر، شرطی سازی در او، باعث خشم و ترس درونش می گردد که مبادا شما نیز مانند دیگرانی که در گذشته اش بوده اند، به او آسیب برسانید. او بر مبنای تجربه های واقعی اش نسبت به شما و گرایشی که به شما دارد، احساساتی را تجربه می کند. و نیز احساساتی دارد که بر مبنای گذشته اش می باشند. و اینها همگی همزمان رخ می دهند. و به همین دلیل است که او این عکس العمل پر تعارض را نسبت به شما دارد. او هم می خواهد که امروز رابطه ای التیام بخش با شما برقرار نماد و هم از رابطه آسیب زای گذشته خود بیمناک است.  جان فردریکسن مترجم: سپیده به‌نژاد ☫☤⛨ نسل سوم ⛨☤☫ مطالب علمی و کاربردی روانشناسی حامی موسسان و مروجین نسل سوم روانشناسی و مشاوره در ایران https://t.me/third_generation #روانپژوهشگران #روان_حامی #نسل_سوم

کار با احساس بیمار نسبت به درمانگر (بخش ۱) می توان گفت که تقریبا تمامی درمانگران با این مساله روبرو می گردند. اینکه از بیمار بخواهیم احساساتش را نسبت به ما بیان کند، ترسناک به نظر می رسد. افرادی مثل بیمار شما، که خشم را به سمت خود بر می گردانند، با باز گرداندن خشم به سمت خود، از دیگران در مقابل خشم خود محافظت می کنند. به همین دلیل به ندرت از احساسی که نسبت به شما دارند، آگاهند. من وقتی می گویند حس "قدردانی" دارند، این را می پذیرم و می گویم "اینکه حس خوبی به من داری قابل درکِ. اما اگر این قدردانی تنها حس تو بود، دیگر دلیلی نداشت احساس افسردگی و اضطراب بکنی. به همین دلیل من مشتاقم بدونم چه حس دیگه ای نسبت به من درونت  اینجا ایجاد شده که پشت این افسردگی و اضطراب پنهان شده؟" گاهی نیاز است که برای بیست دقیقه یا بیشتر بر این پرسش بمانید تا آنها بتوانند به اندازه کافی به شما اعتماد کنند و فاش کنند که تا چه حد احساس "ناامیدی" می کنند. آنها معمولا از خانه هایی می آیند که در آن برای عصبانی شدن تنبیه میشدند. بنابراین برای اینکه باور کنند شما آنها را برای عصبانی شدن تنبیه نخواهید کرد، نیاز به افزایش اعتماد دارد. اما شما مداومت داشته باشید. اگر او بتواند خشمش را نسبت به شما احساس کند، دیگر نیازی نیست به جای آن خود را تنبیه کند و یا افسرده گردد. جان فردریکسن مترجم:سپیده به‌نژاد ☫☤⛨ نسل سوم ⛨☤☫ مطالب علمی و کاربردی روانشناسی حامی موسسان و مروجین نسل سوم روانشناسی و مشاوره در ایران https://t.me/third_generation #روانپژوهشگران #روان_حامی #نسل_سوم

اضطراب فرافکنی شده، فرافکنی سوپر ایگو گاهی اوقات ما آنقدر از مواجهه شدن با واقعیت احساسی خود می ترسیم که سعی در تنبیه و قضاوت دیگران هنگام بیدار شدن احساسات خود داریم. دانشجویی را فرض کنید که از استاد خود عصبانی می شود و زمانیکه با او مواجه می شود گمان می‌کند استاد دائما در حال تحقیر کردنش است و از استاد فاصله می‌گیرد؛ در حالیکه از فرافکنی وجدان سخت‌گیر خودش (ناشی از تحقیر احساسات خود) می‌ترسد. افرادی که دائما دیگران را بی‌دلیل سرزنش و نصیحت می‌کنند در واقع در حال فرافکنی سوپر ایگوی سخت‌گیر خود روی آنها هستند. بیماری که خودش را قضاوت می کند، به درمانگر می‌گوید : "من فکر می‌کنم شما مرا قضاوت می‌کنید" زمانیکه بیمار خودش را قضاوت می‌کند و این قضاوت را به درمانگر فرافکنی می‌کند، او از درمانگر به خاطر این قضاوت می‌ترسد. سپس می‌توان به بیمار کمک کرد تا مشکل خویش را درون روانی ببیند. درمانگر: دقت دارید چگونه این مکانیزم تنبیه‌گر درون ذهن شما سعی می‌کنه تصویر قضاوت رو روی من جابجا کنه ؟ (تمایز قائل شدن بین درمانگر و پروجکشن)! بیمار: من حس میکنم شما منو قضاوت می‌کنید. درمانگر: این نیت من نیست. شما خودتون دارید این قضاوت رو انجام می‌دهید و سپس این قضاوت درونی خود را به من نسبت می‌دهید (اشاره به پروجکشن سوپر ایگو). بیمار: اکنون می‌گویی که من الان واقعا بیمار و روانی هستم (فرافکنی) درمانگر: واو ! اکنون می‌بینید که این مکانیزم تنبیه‌گر چقدر بیرحمه نسبت به شما ؟ (نشان دادن سوپر ایگوی ظالم و کمک به بیمار و انگیختن او نسبت به سوپر ایگو) بیمار : (حالت اشک در چشمان) درمانگر: دقت دارید چگونه این مکانیزم تنبیه‌گر، کلمات حاکی از نگرانی من رو به عنوان شکنجه‌ی شما تلقى میکنه؟ بیمار: اما شما گفتید من بیمار هستم (فرافکنی) درمانگر: نه، من گفتم این مکانیزم تنبیه گر با روش سوء‌استفاده و زیان باری با شما رفتار می‌کنه و فکر می‌کنم این خیلی غیر منصفانه است نسبت به شما و گفتم که تلاش داره كلمات حاکی از اهمیت و نگرانی من رو با موضوعات ناگوار تلقی بکنه و سپس باعث سوءاستفاده و سرزنش شما می‌شه. نظرتون چیه نسبت به اینکه این مکانیزم تنبیه گر اکنون برای شما غیر منصفانه هستش؟ (جدا کردن بیمار از مکانیزم تنبیه گر) بیمار: ( به حالت آرام روی صندلی و کاهش اضطراب فرافکنی شده): بله همینطور است. زمانی که بیمار وجدانش را فرافکنی می‌کند، از قضاوت دیگران می‌هراسد و سپس نسبت به راه‌هایی که خودش را قضاوت کرده است جاهل می‌ماند. برگرفته از کتاب: هم‌آفرینی تغییر نوشته: جان فردریکسن ☫☤⛨ نسل سوم ⛨☤☫ مطالب علمی و کاربردی روانشناسی حامی موسسان و مروجین نسل سوم روانشناسی و مشاوره در ایران https://t.me/third_generation #روانپژوهشگران #روان_حامی #نسل_سوم

ريشۀ مشترک بيماری‌ها همه‌گير⬇️ اکنون برای تمام مردم دنيا روشن شده که ويروس همه‌گير کرونا، که دنيا را فلج کرده، ريشه در بازارهای حيوانات وحشی در چين دارد. از آنجا که خوردن حيوانات وحشی زياد شايع نیست مردم دنيا می‌توانند به راحتی آن را زير سؤال ببرند و چين هم در حال حاضر بازار حيوانات وحشی برای خوراک را بسته است. اما درک و شناخت خطرات بيماری‌های همه‌گيری که در اثر مصرف معمول خوراک حيوانی شيوع می‌يابند به همان اندازه آسان نيست. حتی اگر تلفات مرگبار افراد مبتلا به اين ويروس در ابتدا کمتر از يک درصد بود، اما شيوع تصاعدی اين بيماری و افزايش باز هم تصاعدی قربانی‌های آن (که از ميزان کمتر از يک درصد اکنون به حدود ۵ درصد رسيده و اين ميزان هر روز افزايش می‌يابد) آغازی است بر همه‌گيرهای باز هم مهلک‌تر از آنفلوآنزای سال ۱۹۱۸ در کانزاس آمريکا که حداقل پنجاه ميليون قربانی گرفت. حقيقت اين است که اين بيماری‌های مرگبار ريشه در تمايل سيری‌ناپذير مردم در خوردن گوشت حيوانات دارد، چه وحشی و چه اهلی. امروزه نگهداری ده‌ها هزار حيوان در مکان‌های بسيار تنگ، به‌طور متراکم در داميروری‌ها شرايط بسيار مناسبی را برای شيوع انواع اپيدمی‌های ويروسی فراهم می‌آورد. گذشته از بيماری‌های همه‌گير «گاو ديوانه»، بيماری سارس و مرس، که طی دو دهۀ قبل همه از دامپروری‌های صنعتی سربر آورده بودند، اشارۀ مختصری به شمار ديگری از اين ويروس‌های کشنده می‌کنيم. در سال ۱۹۹۲ يک آنفلوآنزای مرغی در ايالات متحده شيوع پيدا کرد و باعث شد تا صاحبان مرغداری‌ها ده‌ها ميليون مرغ خود را بکشند تا مردم را آلوده نکنند. علاوه بر اين در همان زمان دو کشور هند و چين از شيوع آنفلوآنزای مرغی در مرغداری‌های‌شان گزارش دادند، که کسی را آلوده نکرد. اما پنج سال بعد، در سال ۱۹۹۷ آنفلوآنزای مرغی مشابهی از مرغداری‌های چينی سر برآورد، که اين‌بار حدود شصت درصد از مبتلايان را به کام مرگ کشيد. شيوع آنفلوآنزای خوکی سال ۲۰۰۹ ريشه در يک دامپروری خوک در کارولينای شمالی داشت. متخصصان بهداشت عمومی طی سال‌های اخير زنگ‌خطرها را در مورد بيماری‌های نشأت گرفته از حيوانات دامپروری‌های صنعتی به صدا درآورده‌اند. مايکل گره‌گر نويسندۀ مقالۀ «آنفلوآنزای مرغی را خودمان به‌وجود آورديم» دامپروری صنعتی را «توفان بی‌بديل زيست‌محيطی» برای بيماری‌های عفونی قلمداد کرده است و اخطار کرده که «اگر واقعاً می‌خواهيد همه‌گيرهای جهانی بيافرينيد دامپروری ايجاد کنيد». در سال ۲۰۰۷ سرمقاله‌ای در نشريۀ آمريکايی بهداشت عمومی منتشر شد و اظهار نگرانی کرد که پرورش و کشتار انبوه حيوانات برای غذا می‌تواند دومين عامل بزرگ همه‌گيرهای جهانی باشد. نشريۀ انجمن بهداشت عمومی آمريکا در سرمقاله‌ای بر رابطۀ ميان دامپروری صنعتی و خطر همه‌گيرها تأکيد کرد و نوشت: «تغيير عادات غذايی مردم با قطع يا به حداقل رساندن فرآورده‌های حيوانی به‌طور گسترده‌ای ميزان بيماری‌های همه‌گير را پايين می‌آورد». چنين دستورالعملی در سال ۲۰۰۷ می‌توانست غيرواقعی به‌نظر آيد، اما دستاوردهای علمی، تجربی امروز اين امکان را به ما داده تا بيش از گذشته توصيه‌های متخصصان بهداشت عمومی را جدی بگيريم. درست است که «گوشت» مردم را اغوا می‌کند، اما امروزه درک ما از گوشت ابعاد گسترده‌تر يافته است. زمانی «پروتئين» معادل يک تکه گوشت بود، اما امروز تعداد هر چه بيشتری از مردم به وجود طيفی از پروتئين‌ها پی برده‌اند که منشأ گياهی دارند. تعداد زيادی از کمپانی‌های توليد گوشت گزينه‌های گوشتی گياهی خود را به بازار عرضه کرده‌اند. کمپانی‌های توليد گوشت ديگری هم ترکيب‌هايی از پروتئين حيوانی و گياهی ارائه داده‌اند تا گامی در جهت سلامت عمومی و حفظ محيط زيست بردارند. عرصۀ ديگری از «گوشت کِشت‌شده» هم به وجود آمده که توسط کمپانی‌های توليد گوشت مورد حمايت قرار می‌گيرد، که از طريق کشت سلول‌های حيوانی حاصل می‌شود بدون آنکه کار به کشتارگاه‌ها برسد. اين نوع گوشت هنوز به بازار نيامده است، اما اکنون مراحل آمادگی آن برای عرضه به بازار طی می‌شود. با تغيير عادات غذايی و استفاده از پروتئين‌های متنوع گياهی: نياز به ايجاد دامپروری‌ها و کشتارگاه‌ها از بين می‌رود، خطر شيوع بيماری‌ها همه‌گير به حداقل می‌رسد، بدن ما از پذيرش حجم عظيم آنتی‌بيوتيک‌ها و ديگر مواد شيميايی خطرناک که در دامپروری‌ها به بدن حيوانات وارد می‌کنند، معاف می‌شود، آلودگی محيط زيست که در حد تعيين‌کننده‌ای به دليل پيامدهای دامپروری صنعتی است، کاهش می‌دهد، نابودی جنگل‌های سبز، آلودگی و اسيدی شدن اقيانوس‌ها و نابودی قريب‌الوقوع تنوع زيستی در سياره متوقف می‌شود برگرفته از: ScientificAmerican ترجمه: نيک گرگين ☫☤⛨ نسل سوم ⛨☤☫ مطالب علمی و کاربردی روانشناسی حامی موسسان و مروجین نسل سوم روانشناسی و مشاوره در ایران https://t.me/third_generation

گروه اخبار و نکات آموزشی و درمانی در حوزه کرونا تبلیغات و ارسال لینک و پیام خصوصی ممنوع ویژه دانش آموخته های روانشناسی و مشاوره و گروه پزشکی 👇 @psycho_corona

#توجه #زوج_درمانی ☫☤⛨ نسل سوم ⛨☤☫ مطالب علمی و کاربردی روانشناسی حامی موسسان و مروجین نسل سوم روانشناسی و مشاوره در ایران https://t.me/third_generation #روانپژوهشگران #روان_حامی #نسل_سوم

🍎🎤 #چه_شد #بهروز_مهدوی @derakhtesib_hami

🍎 کاری جدید از پسر عموی عزیزم #بهروز_مهدوی چه بد کردم چه شد از من چه دیدی ♬♫♪ که ناگه دامن از من درکشیدی ♬♫♪ چه افتادت که از
🍎 کاری جدید از پسر عموی عزیزم #بهروز_مهدوی چه بد کردم چه شد از من چه دیدی ♬♫♪ که ناگه دامن از من درکشیدی ♬♫♪ چه افتادت که از من برشکستی ♬♫♪ چرا یکبارگی از من رمیدی🍎 به هر تردامنی رخ می‌نمایی  ♬♫♪ چرا از دیده من ناپدیدی ♬♫♪ تو را گفتم که مشنو گفت بد گوی  ♬♫♪ علی‌رغم من مسکین شنیدی 🍎 @derakhtesib_hami

🍎 سلام خدمت #روانپژوهشگران عزیز پایه گذاران #نسل_سوم روانشناسی و مشاوره ایران بر اساس تصمیمات و پیشنهادات مطرح شده فعالیت تمام گروه های نسل سوم و مرتبط به صورت ۲۴ ساعت اعلام می‌شود. سایر قوانین گروه ها مانند قبل می‌باشد. با سپاس قوانین گروه ها : ✅ مطالب مرتبط با عنوان گروه ارسال شود . ✅ارسال مطالب با منبع تبلیغات و ارسال هرگونه لینک به جز لینک سایت 👈ممنوع است ⛔️ 👈بی احترامی ⛔️ 👈پیام خصوصی ⛔️ به جز به ادمین ها و فقط برای دعوت عضو جدید ✅ 📌برای دعوت عضو جدید یا ادد کردن به موارد زیر دقت کنید حتما فرد مورد نظر حداقل دانشجوی مقطع کارشناسی در یکی از گرایش های روانشناسی. مشاوره. تربیتی. پزشکی. جامعه شناسی باشد 📍مشخصات فرد به صورت خصوصی به یکی از ادمین ها ارسال شود @psycho_researcher نام و نام خانوادگی شماره تماس مقطع و گرایش تحصیلی شهر سکونت 🔰 این گروه وابسته به هیچ دانشگاه. موسسه و سازمانی نمیباشد 🔰گروه ۲۴ ساعتِ فعال می‌باشند 🔰اصول اخلاقی ایرانی اسلامی و حرفه ای رعایت شود

🥋🌹۲۶ مهر، روز #تربیت_بدنی گرامی باد. @kateda_tehran
🥋🌹۲۶ مهر، روز #تربیت_بدنی گرامی باد. @kateda_tehran

🍃🍃🍃🍃🍃🍃 هسته بیماری زای ناهشیار نخست، بیمار احساس خشم مرگباری را نسبت به تصویر فرد همخون در خود می یابد. دوانلو این خشم
🍃🍃🍃🍃🍃🍃 هسته بیماری زای ناهشیار نخست، بیمار احساس خشم مرگباری را نسبت به تصویر فرد همخون در خود می یابد. دوانلو این خشم مرگبار را بر روی یک طیف توصیف می کند. از یک سو، این خشم می تواند دارای ماهیت کاملا مرگبار یا جنایت آمیز باشد. در سوی دیگر طیف، خشم می تواند جنبه های بدوی داشته باشد و ماهیت شکنجه گری به خود بگیرد. اخیرا، او بیمارانی را توصیف کرده که نه تنها دارای خشم بدوی مرگبار و شکنجه گر هستند، بلکه حالت سادیستیک نسبت به شخصیت های همخون نیز پیدا کرده اند. این مسأله نیز همین اواخر در برنامه آموزشی مدار بسته دوانلو مورد بحث قرار گرفته (دوانلو،۲۰۱۵). شایان توجه است که این خشم بدوی آن چنان شدید است که در بیشتر بیماران به صورت ناهشیار باقی می ماند، یعنی معمولا تا زمانی که این افراد در صدد درمان خویش بر می‌آیند. برگرفته از کتاب: شش نوشتار در روان درمانی پویشی فشرده کوتاه مدت حبیب دوانلو نوشته: آلان بیبر، کاترین هیکی و ... ☫☤⛨ نسل سوم ⛨☤☫ مطالب علمی و کاربردی روانشناسی حامی موسسان و مروجین نسل سوم روانشناسی و مشاوره در ایران https://t.me/third_generation #روانپژوهشگران #روان_حامی #نسل_سوم

موانع موجود بر سر راه درمان در طرحواره درمانی: ۱-عدم پذیرش طرحواره و برخورد مسئولانه با آن ۲-اجتناب از طرحواره ۳-چسبیدن به طرحواره وپذیرش بی قیدوشرط آن ۴-انتخاب طرحواره خیلی سخت برای درمان ۵-عدم همخوانی احساس و هیجان فرد در رد عقلی و منطقی طرحواره ۶-عدم تلاش منظم و اصولی برای درمان ۷-در نظر نگرفتن عوامل مهم تداوم بخش ۸-عمیق بودن مشکل فرد و نیاز به خدمات تخصصی افراد مجرب و کارآزموده منبع : زندگی خود را دوباره بیافرینید. نویسنده : #جفری_یانگ و همکاران مترجم : #دکتر_حمید_پور و همکاران @third_generation

📖چرا اینجا و اکنون 🔹 علی‌رغم اینکه بسیاری از روان‌کاوان، کار کردن در اینجا و اکنون را به طور حسی پذیرفته اند اما نظريه دقيق اهمیت آن در درمان وجود ندارد. من بر این باورم که آنچه ما را ملزم به کار در اینجا و اکنون می کند در سه ساختار بالینی کلیدی مستتر است: ذات اندیشیدن در باب اندیشیدن، اندیشه‌ی ناخودآگاه به مثابه پیش مفهوم و ایگوی ناخودآگاه. 🔸 اساس روش تحلیلی که این سه ساختار را به هم پیوند می دهد، این ضرورت است که تحلیلگر می‌باید نخست پدیده‌ی روانی را شناسایی و روشن کند و بعد آن را تحلیل نماید. این مثال را در نظر بگیرید. بیماری را تصور کنید که با تقاضای کمک به نزد ما آمده است و روسی حرف می‌زند، نمیداند که روسی حرف می زند و «روسی» را نمی‌فهمد. در مقابل، ما آموزش دیده ایم که «روسی» را بفهمیم و صحبت کنیم. چگونه می توانیم به این شخص کمک کنیم؟ فکر می کنم که عموما موافق اند که در قدم اول باید به او کمک کنیم متوجه شود که دارد به زبانی خارجی سخن می گوید؛ این موضع ما به عنوان تحلیلگر است. ما نخست باید به او کمک کنیم که متوجه شود زبان آگاهانه اش زبان پیش آگاه و ناخودآگاه را نیز با خود حمل می کند. مشخصه های ذهن، که در تمامی بیماران جهان یکسان است (یعنی، تفکر عینی در مقابله با مناقشات)، باعث می شوند که این کار تنها در اینجا و اکنون ممکن باشد. 📚منبع: خلق یک ذهن روان‌کاوانه 🖊نوشته:فرد بوش @third_generation

#محمدرضا_مهدوی #سبک_زندگی
#محمدرضا_مهدوی #سبک_زندگی

#فقر‌ ... بیشتر بیماری های انسان از روح او سرچشمه میگیرد. بیمارستان‌های روانی پر از بیمارانیست که سال‌ها زیر فشار مالی بوده‌اند و این تنش، ذهن و جسم آن‌ها را از کار انداخته . برآورد کرده‌اند که نُه دهم بیماری‌هایِ انسان، ناشی از فشار و محنت و نکبت، زاییده از فقر است . فقر سبب می‌شود زندان‌ها از دزدان و جنایتکاران پر شود.فقر انسان‌ها را به‌سوی اعتیاد و فساد و فحشا و خودکشی سوق می‌دهد. از کودکان بی گناه پاک و با استعداد و باهوش، مجرم و بزهکار می‌سازد. باعث می‌شود مردم به کارهایی دست بزنند که اگر فقیر نبودند حتی به فکرشان هم خطور نمی‌کرد. عواقب معصیت‌بار فقر بی‌انتهاست. جایی که فقر بیاید ایمان و عشق از بین خواهد رفت . در واقع عاملین فقر، پلیدترین و جنایتکارین انسانهای روی کره زمین هستند. #کاترین_پاندر #فراتر_از_روان حرفهایی هست که نه در علم و نه در روان می گنجد ,,, حرفهایی هست اینجا برای اولین گفته خواهد شد.. مطالب این کانال همیشه حذف می شود برای متفاوت بودن اینجا بمانید https://telegram.me/Beyond_the_psyche

🍎 #اختلال_تبدیلی ، #نورولوژیک_کارکردی یا #هیستری چیست؟ https://t.me/psycho_Coaching اختلال تبدیلی (Conversion Disorder) که اختلال سمپتوم نورولوژیک کارکردی (Functional Neurological Symptom Disorder) هم نامیده می‌شود در گذشته با نام #هیستری ( Hysteria# ) شناخته می‌شد. این اختلال یکی از اختلالات سوماتیک سمپتوم است. اختلال هیستری حالتی است که در آن فرد پریشانی و  اضطراب‌هایش را به نشانه‌های بیماری تبدیل می‌کند بدون این‌که یک وضعیت جسمانی خاص باعث تجربهٔ بیماری جسمانی شود. به این اختلال نورولوژیک کارکردی نیز گفته می‌شود چون نورون‌ها در این اختلال درگیر می‌شوند. این اختلال شامل نقایص حسی و حرکتی است که ریشهٔ جسمانی ندارد بلکه مشکلات روان‌شناختی باعث بروز آن‌ها شده است. در هیستری میل شدید به خودداری از انجام دادن یا تجربه کردن برخی از کارها یا موقعیت‌ها و نیز میل شدید به مورد مراقبت قرار گرفتن وجود دارد. وجود همین تمایل به وابستگی، شخصیت هیستریک را دچار تلقین‌پذیری می‌کند. نشانه‌های اختلال نورولوژیک کارکردی https://t.me/psycho_Coaching نشانه‌های این اختلال روانی در افراد گوناگون متفاوت است. هم‌چنین شدت بروز این نشانه‌ها در افراد گوناگون متفاوت است. نشانه‌ها شامل موارد زیر هستند: لرزش‌ها، احتمالاً با آگاهی اندک فلج معمولاً در دست و پا نداشتن تعادل ضعف یا بی‌حسی در پاها یا بازوها کم‌بینایی یا نابینایی کم‌شنوایی یا ناشنوایی ناتوانی در گفتار بی‌اختیاری ادرار بیهوشی و غش کردن حاملگی کاذب تیک راه رفتن غیر ارادی تشنج و صرع مشکل در قوت دادن غذاها گاز گرفتن زبان تهوع و استفراغ و… ادامه دارد.. مطالب علمی و کاربردی در حوزه روانشناسی #روانشناس_بالینی #طرحواره_درمانی #روانکاوی #پژوهشگر #روانپژوهشگر #مربی https://t.me/psycho_Coaching مطالب از صفحات مجازی جمع آوری و نشر داده می شود. صاحبان اثر پیام بدهند

نحوه تشخیص ماسک ۳ لایه اصل از تقلبی !❌😷 + در هنگام خریدن ماسک دقت کنید چون بعضی داروخانه‌ها ماسک مناسب نمی‌دهند برای تهیه ماسک در واتس اپ پیام بدید ارسال فقط در تهران 09197833239