fa
Feedback
جمع مدیران نامدار ایران

جمع مدیران نامدار ایران

رفتن به کانال در Telegram

با بزرگترین جمع مدیران خصوصی و نامدار ایرانی در داخل و خارج از کشور همراه شوید حامد پاک طینت @Hamedpaktinat

نمایش بیشتر

📈 تحلیل کانال تلگرام جمع مدیران نامدار ایران

کانال جمع مدیران نامدار ایران (@excellentmanagers) در بخش زبانی فارسی بازیگری فعال است. در حال حاضر جامعه شامل 27 614 مشترک است و جایگاه 2 292 را در دسته تجارت و رتبه 12 263 را در منطقه إيران دارد.

📊 شاخص‌های مخاطب و پویایی

از زمان ایجاد در невідомо، پروژه رشد سریعی داشته و 27 614 مشترک جذب کرده است.

بر اساس آخرین داده‌ها در تاریخ 25 ژوئن, 2026، کانال فعالیت پایداری دارد. در ۳۰ روز گذشته تغییر اعضا برابر -184 و در ۲۴ ساعت گذشته برابر -6 بوده و همچنان دسترسی گسترده‌ای حفظ شده است.

  • وضعیت تأیید: تأیید نشده
  • نرخ تعامل (ER): میانگین تعامل مخاطب 16.61% است و در ۲۴ ساعت نخست پس از انتشار، محتوا معمولاً 10.09% واکنش نسبت به کل مشترکان کسب می‌کند.
  • دسترسی پست‌ها: هر پست به طور میانگین 0 بازدید دریافت می‌کند. در اولین روز معمولاً 2 788 بازدید جمع‌آوری می‌شود.
  • واکنش‌ها و تعامل: مخاطبان به‌طور فعال حمایت می‌کنند؛ میانگین واکنش به هر پست 0 است.
  • علایق موضوعی: محتوا بر موضوعات کلیدی مانند مدیر, جا, آقا, وقت, کس تمرکز دارد.

📝 توضیح و سیاست محتوایی

نویسنده این فضا را محل بیان دیدگاه‌های شخصی توصیف می‌کند:
با بزرگترین جمع مدیران خصوصی و نامدار ایرانی در داخل و خارج از کشور همراه شوید حامد پاک طینت @Hamedpaktinat

به لطف به‌روزرسانی‌های پرتکرار (آخرین داده در تاریخ 26 ژوئن, 2026)، کانال همواره به‌روز و دارای دسترسی بالاست. تحلیل‌ها نشان می‌دهد مخاطبان به‌طور فعال با محتوا تعامل دارند و آن را به نقطه اثرگذاری مهم در دسته تجارت تبدیل کرده‌اند.

27 614
مشترکین
-624 ساعت
-317 روز
-18430 روز
آرشیو پست ها
سریع‌ترین راه شکایت از شرکت‌های بیمه ✅️ احتمالاً برای شما هم پیش آمده که با شرکت‌های بیمه بر سر پرداخت خسارت به اختلاف بخورید
سریع‌ترین راه شکایت از شرکت‌های بیمه ✅️ احتمالاً برای شما هم پیش آمده که با شرکت‌های بیمه بر سر پرداخت خسارت به اختلاف بخورید. در برخی موارد تنها راه برای حل مشکل، شکایت از شرکت بیمه است. جهت آشنایی با یکی از سریع‌ترین و موثرترین روش‌ها برای شکایت از شرکت‌های بیمه از کانال راهنمای بیمه‌ای کاروکسب دیدن فرمائید. 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 https://t.me/bimeh4businesses ✅️ همچنین در این کانال نکات مهم و کاربردی بیمه‌ای مخصوص کاروکسب‌های مختلف بیان می‌شود. نکاتی که رعایت کردن آن‌ها منجر به کاهش چالش‌های صاحبین کاروکسب با شرکت‌های بیمه خواهد شد. 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 https://t.me/bimeh4businesses

#تبلیغات

🔴 ایران سرزمین پر خاطره، کم آرزو مجتبی لشکربلوکی قبل از اینکه به ایران بپردازم، بگذارید از عربستان مثال بزنم تا بتوانم منظورم را بهتر منتقل کنم. عربستان در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ (حدود هفت سال پیش) یک برنامه چشم اندازی بلندپروازانه ای را منتشر کرد با افق ۲۰۳۰ که حدودا هفت سال دیگر به پایان می رسد. این چشم انداز تصویر روشنی ارایه می کرد که عربستان در آینده چه خواهد شد. عربستان به سند چشم انداز خشک و خالی هم بسنده نکرد بلکه اولا هدف گذاری کمی انجام داد نه اینکه حرف های کلی و مبهم و چندپهلوی کیفی بزنند. دوم اینکه ۱۱ طرح ملی و حدود ۸۰ پروژه ملی را تعریف کرد. سوم اینکه فرایند تدوین آن به یک سو، تبلیغ جهانی کرد. به گونه ای که اکنون تمام رسانه ها و شرکت های بزرگ مشاوره دنیا آن را ردگیری می کنند. این سند یک سایت اختصاصی هم دارد. این سند هیچگاه فراموش نشد. تعهدی در کل مدیران ارشد عربستان ایجاد کرد که دیگر نه می توانستند آن را کتمان کنند، نه فراموش و نه آنکه از آن سر باز بزنند ... حالا که چند سالی است از انتشار این سند گذشته بد نیست نگاه کنیم به برخی ادعاها که آیا عملی شده اند یا نه؟ عربستان متعهد شده که سهم زنان را در بازار کار از ۲۲ به ۳۰ درصد برساند. امروز که صحبت می کنیم عربستان نرسیده به ۲۰۳۰ نه تنها این هدف را محقق کرده بلکه از آن عبور کرده و بر قله ۳۴ درصدی ایستاده. یا عربستان هدف بسیار جسورانه ای را گذاشته و آن اینکه درآمد غیرنفتی اش شش برابر شود! امروز که در میانه این برنامه هستیم، درآمد غیرنفتی عربستان ۲.۵ برابر شده. نرخ بیکاری از ۱۱ درصد به ۸ رسیده و تنها یک درصد با هدف نهایی فاصله دارد. البته عربستان در همه اهداف موفق نبوده و ناکامی هم داشته. مساله چیز دیگری است. مساله این است که آیا در کشور تعهد جمعی نسبت به تصویر مشترک از آینده وجود دارد یا نه؟ تصویری که اگر رسیدیم همه با هم خوشحال شویم و اگر نرسیدیم همه با هم تلاش بیشتری کنیم. بن سلمان جمله جالبی دارد: ثروت حقیقی ما، آرزو و جاه طلبی مردمان ماست. حتی در یک کشور پادشاهی غیردموکرات اقتدارگرا نیز به این باور رسیده اند که آرزوی مشترک جمعی نقشی کلیدی دارد. اما ایران؛ ما کشوری هستیم پرخاطره و کم آرزو. وقتی به گذشته نگاه می کنیم در بخش بزرگی از تاریخ، عظمت و شکوه است و تمدن وفرهنگ. در حوزه کشورداری امپراطوری بوده ایم. در حوزه فرهنگ حافظ و مولانا و فردوسی داریم. در حوزه هنر فقط به عنوان نمونه معماری های ایرانی هنوز که هنوز است مسحورکننده است. در حوزه دین، تاریخ بلند یگانه پرستی ایرانیان غیرقابل انکار است. در حوزه فناوری ابداع اولین یخچال، آسیاب و سیستم تهویه هوا را به ایرانیان نسبت می دهند. در حوزه علم بوعلی سینا افتخار ماست. معمولا وقتی به گذشته نگاه می کنیم غرورآفرین است. تاریخ ما بلند است و سنگین و مثبت. اما اما اما کشور را نمی توان با خاطره ها و گذشته ها اداره کرد. به تجربه دریافته ام فرآیند گفتگو برای دستیابی به تصویر مشترک از آینده از فرآورده (خود تصویر مشترک) مهم تر است.به قول آن شاعر: من و تو حق داریم که به اندازه ما هم شده با هم باشیم. گفتنی ها کم نیست. بگذارید با یک مثال کمی این را روشن کنم. به طراحی ماشین نگاه کنید. شما وقتی پشت فرمان ماشین می‌نشینید، سه آیینه کوچک وجود دارد یکی سمت راننده، یک سمت شاگرد و دیگری در وسط که تصویر پشت سر شما را نشان می دهد و در عوض شما سه شیشه بزرگ در پیش رو و دو طرف خود دارید تصویر دو طرف (وضعیت موجود) و تصویر پیش رو (آینده) شما را نشان می دهد. حرفم این است نمی توان با نگاه کردن به گذشته به آینده رسید. خب خواهید گفت وظیفه دولت است. من می گویم نه. وظیفه همه ماست. تصویرسازی از آینده قابل برون سپاری و دگرسپاری نیست. وظیفه همه ماست. تصویر از آینده از درون جامعه می جوشد. شکل می گیرد. در ذهن ها می نشیند و سپس روزی روزگاری پنجره فرصتی باز می شود تا این تصویر از آینده امکان بروز و ظهور پیدا کند. ما باید مشق شب خود را انجام دهیم. ما باید ذهن ها، قلب ها و تخیل مان را آماده و گرم نگاه داریم. باید با هم گفتگو کنیم. با بگوییم و بنویسیم که ما چه می خواهیم؟ چه سبک زندگی را دوست داریم. دولت مطلوب ما چگونه است؟ فکر می کنید که واضح است؟ به شما قول می دهم که نه! وقتی کمی از کلیات که پوزیسیون و اپوزیسیون و مذهبی و غیرمذهبی که در آن مشترکند گذر کنیم می فهمیم که نه فهم مشترکی داریم و نه تصویر مشترکی و در نتیجه نه عزم مشترکی. گفتگو باید کرد. مشق باید نوشت. خط باید زد و دوباره از نو نوشت و از نو گفتگو کرد. با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام 📌Paktinat.Hamed

🔴 من از قضا با حضور سعید حدادیان در دانشگاه تهران مساله‌ای ندارم. ✍️ عباس اکبری ♈️ نمی‌شود که وقتی سیل می‌آید و مملکت را می‌برد، انتظار داشته باشیم وارد دانشگاه نشود و با نظام آموزشی کاری نداشته باشد. بالاخره  «فلک به مردم نادان دهد زمام مراد». این را همان خواجه حافظ شیرازی سروده که هفتصد سال پیش تماشاگر زمام‌داری مردم نادان بوده، و دیوانش هم سال‌هاست توی دانشکده‌ی ادبیات همین دانشگاه تهران -که حالا زیر پاشنه‌ی کفش حاج‌سعید حدادیان قرار است متر شود - در درس «متون نظم» تدریس شده. ♈️ حضور حاج‌سعید در دانشکده‌ی ادبیات دانشگاه تهران ضروری است از قضا. دانشگاهی که «ژاله آموزگار» و «مظاهر مصفا» را در دوره‌ی احمدی‌نژاد بازنشسته می‌کند، و نظام آموزشی‌ای که نخبه‌ای مثل شریفی‌زارچی را اخراج، از قضا باید جولانگاه حاج‌سعید باشد. دانشگاهی که دانشجوی کارشناسی‌ارشد و دکترای رشته‌ی ا‌دبیاتش نمی‌تواند پایان‌نامه‌اش را روی آثار «شاملو» و «هدایت» و «ساعدی» و حتی همین «دولت‌آبادی» - که سند شش‌دانگش حالا دیگر مال خود شماست - بنویسد، حتما هم باید استادی مثل حاج‌سعید حدادیان داشته باشد. ♈️ نشئه‌ی حضور «سعید نفیسی»، «منوچهر ستوده»، «پرویز ناتل‌خانلری»، «ایرج افشار» و یک قطار آدم حسابی دیگر که اسم‌شان را تریلی هم نمی‌تواند بکشد هم در کرسی استادی در دانشگاه تهران، خوابی و خیالی بیشتر نبوده است.سیل فنا دارد همه چیز را می‌برد، وچه باک؟ دانشگاه را هم ببرد! این طور است که حاج‌سعید و حاج‌میثم و باقی حاجی‌ها و برادرها کم‌کم دارند سر از دانشگاه درمی‌آورند. آن‌ها برای اداره‌ی مملکتی با چنین مختصاتی آدم‌های بهتری‌اند حتما. ♈️ فقط، بی‌زحمت، کاش استاد ما، آقای شفیعی‌کدکنی را از دانشگاه تهران بازنشسته کنند؛ قبل از اینکه پیرمرد توی راهروهای دانشکده ادبیات با همکارش، حاج‌سعید حدادیان چشم‌توی‌چشم شود و از تماشای این تحقیر بزرگ و زوال تاریخی دق کند. فلک به مردم نادان دهد زمام مراد تو اهل فضلی و دانش همین "گناهت" بس با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام 📌Paktinat.Hamed

🔴 چگونه باید مطالعه کنیم ✍️ دکتر پرویز ناتل خانلری ♈️ از جمله اموری که ما باید از غربیان بیاموزیم، روش درست مطالعه و دقت در تحقیق مطالب است، چه در مسائل علمی و چه در مباحث ادبی، حدس و گمان، تقریب و تخمین، و اتکا به ذوق و سلیقهٔ شخصی، امروز دیگر ارزش و اعتباری ندارد و حتی در انتقاد ادبی و امور ذوقی به کاری نمی‌آید. وصف‌های کلی و مبهم مانند «فصیح» و «بلیغ» و «منسجم» و «مستحکم» و «زیبا» و «شیوا» و مانند آن‌ها که معمول محقق و ادیب شرقی بوده است و هنوز هست، ممکن است درباره همهٔ شاعران و نویسندگان یکسان به ‌کار برود، اما هیچ‌یک بر علم خواننده یا شنونده چیزی نمی‌افزاید و شاید تنها فایدهٔ آن‌ها آن باشد که بر جهل و ابهامی که در ذهن گوینده یا نویسنده وجود دارد، پرده‌پوشی کند. ♈️ علت اصلی توسل به این عبارت‌های مبهم و کلی، کاهلی است. دقت و صراحت، زحمت دارد و فرصت می‌خواهد و ما که از زحمت گریزانیم و در شتابی که برای کسب شهرت داریم، فرصتمان تنگ است، کجا می‌توانیم دقیق و صریح باشیم. ♈️ آقای پل همبر [استاد دانشگاه نوشاتل سوییس] لغت‌های عربی شاهنامه را به‌ حسب دفعات استعمال آن‌ها تقسیم و تجزیه کرده است. از روی این تقسیم معلوم می‌شود که ٢٢ لغت عربی هر یک صد بار یا بیش‌تر در شاهنامه آمده است. این لغت‌ها از این مقوله‌هاست: علم افلاک، اصلاحات جنگ و شکار، آرایش و زیور، معانی و عواطف، حروف. ♈️ مولف رساله یادآور می‌شود که بعضی از محققان (از آن جمله هورن و ماسه) احتمال داده‌اند که کاتبان به‌تدریج بعضی لغت‌های عربی را در متن شاهنامه به جای لفظ‌های فارسی گذاشته باشند. این نکته صحیح است و در بعضی موارد می‌توان این احتمال را به یقین نزدیک دانست برای مثال می‌گوییم که کلمهٔ «عفو» فقط یک بار در شاهنامه آمده است در این شعر: خدایا «عفو» کن گناه ورا بیفزای در حشر جاه ورا تلفظ کلمه‌ی «عفو» بر وزن «سَبو» در فارسی وجود ندارد و صورت هندی این کلمه است. مصراع اول این بیت در نسخه بدل چنین است: «خدایا ببخشا گناه ورا...» پس به احتمال غالب عبارت «عفو کن» را کاتبی هندی به‌جای «ببخشا» در شعر فردوسی وارد کرده است. 🔰بیست و سه لغت هست که میان ۵٠ تا ١٠٠ بار به‌ کار رفته است، از مقوله‌های ذیل: علم افلاک، جانورشناسی، جنگ و سپاه، اداره و امور مدنی، آرایش و زیور، عواطف. 🔰شصت و نه لغت عربی در شاهنامه از ٢٠ تا ۵٠ بار استعمال شده است: دین، علم افلاک و طبیعت، بخت و طالع، جانورشناسی، علم و صنعت، خانواده، خوردنی‌ها، خانه، دولت و اداره، سپاه و شکار، آرایش و زیور، معانی و عواطف، صفات. 🔰چهار صد لغت از ٢ بار تا ٢٠ بار استعمال شده است، مربوط به: دین و سرنوشت (۵٢ لغت)، علم افلاک و طبیعت (۴۴ لغت)، سپاه و شکار (۴١)، آرایش و زیور (٢٩)، علم و صنعت (٢٦)، آلات و لوازم خانه (٢۵)، معانی و عواطف (۵٢)، صفات (۵١) و غیره. 🔰چهارصد و هفتاد لغت دیگر هست که هریک فقط یک بار به کار رفته است. مؤلف محترم در آخر رساله به عنوان نتیجه چند نکته سودمند را یادآور شده است. نخست آن‌که عدهٔ لغات مأخوذ از عربی در شاهنامه به‌نسبت اندک است. دیگر آن‌که مصدرهای عربی باب افتعال (مانند ابتسام، ابتکار، ابتلا و جز آن‌ها) که در فارسی بسیار رایج است، در شاهنامه هیج دیده نمی‌شود. 🔰هم‌چنین فعل‌های مرکب که از یک مصدر یا صفت عربی با یک فعل معین ساخته شده و در فارسی بسیار رایج است، در شاهنامه به‌ندرت به ‌کار رفته، مانند فداکردن، نثارکردن، وفاداشتن، نعره‌برداشتن، صف‌کشیدن، غرقه‌شدن، خبرشدن، خبرآمدن، غمی‌گشتن، کمین‌ساختن، رأی‌زدن، صف‌زدن، فال‌زدن، نعره‌زدن، حمله‌بردن، غم‌خوردن، خبریافتن و نظایر آن‌ها. 🔰کلمهٔ غنیمت ٦ بار در شاهنامه آمده است. اما فعل «غنیمت‌شمردن» که خیام و سعدی مکرر به‌ کار برده‌اند، هیچ در این کتاب دیده نمی‌شود. فعل‌های جعلی فارسی که از لفظ عربی ساخته شده (مانند طلبیدن و رقصیدن و غارتیدن) در شاهنامه ابداً به کار نرفته است. همچنین صیغه‌های فعل عربی که گاهی در فارسی عیناً به ‌کار می‌رود در شاهنامه وجود ندارد (مانند یمکن، یعنی، کما ینبغی، رحمةاللّه) 🔰حروف اضافه و ربط عربی که اغلب در نثر و شعر فارسی مکرر به ‌کار رفته در شاهنامه بسیار نادر دیده می‌شود، فقط کلمهٔ «لیکن» مکرر در این کتاب آمده است (١٠٩ بار). حروف ندا (یا ایها) و حروف استنثاء (غیر) هیچ در شاهنامه نیست. حاصل این‌که فردوسی صرف‌ونحو عربی را هیچ در شاهنامه وارد نکرده است. 🔰در هزار بیتی که از دقیقی در شاهنامه آمده است ۵۷ لغت عربی هست که روی‌هم‌رفته ١٠٢ بار استعمال شده است. ♈️ تحقیق آقای پل همبر درباره‌ی لغات عربی شاهنامه بسیار سودمند و گران‌بهاست و روش مطالعه او باید سرمشق ادیبان و دانش‌جویان ما قرار گیرد. با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام 📌Paktinat.Hamed

📣 دوره مدیر مارکتینگ حرفه‌ای 🟢 مدرسه عالی کسب‌وکار ماهان ✅ دوره «مدیر حرفه‌ای مارکتینگ» مدرسه عالی کسب‌وکار ماهان، بر اساس
📣 دوره مدیر مارکتینگ حرفه‌ای 🟢 مدرسه عالی کسب‌وکار ماهان ✅ دوره «مدیر حرفه‌ای مارکتینگ» مدرسه عالی کسب‌وکار ماهان، بر اساس استانداردهای جهانی طراحی و منطبق بر فضای کسب‌وکار امروز و نیاز مدیران ایرانی بومی‌سازی شده است. برخی از سرفصل‌های دوره: 🟠رهبری و مدیریت تیم مارکتینگ 🟢اصول مارکتینگ 🟠استراتژی‌های مارکتینگ 🟢تبلیغات و طراحی کمپین 🟠دیجیتال مارکتینگ 🟠مدیریت برند ☎️ جهت دریافت مشاوره تخصصی و ثبت نام، عدد 122 را به شماره 02188401313 بفرستید.

#تبلیغات

با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام 📌Paktinat.Hamed

♨️ زیارت با طعم فقر! در روایاتی که از اهل بیت علیهم السلام رسیده است فراوان به ثواب زیارت اباعبدالله علیه السلام پرداخته شده، تا جایی که برای عده ای، این اندازه پاداش برای یک عمل، غیرقابل باور است. اما وقتی خداوند حسین ع را ثارالله می نامد و خود خونخواهی اش را به عهده می گیرد، پس هر ثوابی که به عارف حق او و زائر قبرش بدهد پاداش خاص او و پذیرفتنی است. طبق روایات، ثواب زیارت قبر اباعبدالله معادل دهها حج و عمره، زیارت خود خدا در عرش اعلی و هم صحبتی با او، همراهی با انبیا و ملائک، مساوی زیارت رسول خدا و امیرالمومنین، گشاینده روزی، افزاینده طول عمر، سکونت در بهشت برین، آمرزش گناهان(البته غیر از حق الناس که با شهادت در رکاب امام حسین هم بخشوده نمی شود)، شفاعت انبیا و اولیا و...دهها ثواب دیگر شمرده شده است. از مرحوم محدث نوری نقل است: در ثواب اعمال، هزاران روایت را زیر و رو‌کردم و کفه ثواب زیارت اباعبدالله بی نهایت بود اما کفه ثواب خدمت به خلق و رفع حوائج مردم بر آن می چربید. اینکه چرا مومنین و مومنات برای زیارت مشتاق ترند تا رفع حوائج مردم، شاید به سختی کندن مال از خود مربوط باشد که به کندن جان می ماند! برخی متمولین در سال بارها زیارت می روند و اعمال مستحبی انجام می دهند اما حاضر نیستند قدمی در رفع نیاز نیازمندان بردارند! برخی نیز میلیاردها تومان هزینه هدایا برای قبور ائمه می کنند و البته نامشان را هم بر آنها حک می کنند تا چشم مردم را پر کنند از این همه ثواب! زیارت شخصی با مالی که حق ضعیفی در آن نباشد افضل الاعمال است اما وقتی حکومتی با تمام قوا و امکانات به دنبال فراهم کردن زمینه زیارت مردم باشد چطور؟ اگر حکومت با رضایت تمام مردمش چه مسلمان و چه غیر مسلمان و پس از فراهم کردن حداقل رفاه برای آنان دست به این اقدام بزند، باز هم تا حدی قابل قبول است اما وقتی ترویج مناسک دین ابزاری می شود برای تقویت حکومت، و حکمرانان بدون توجه به رضایت عموم  مردم از امکاناتی که متعلق به همه است در این راه هزینه می کنند، مصداق کامل تضییع حقوق عمومی است، حتی اگر صرف زیارت اباعبدالله شود! و حتی اگر برخی فقرا نیز با این امکانات به زیارت بروند. وقتی پيامبر اكرم ص می فرماید: بهترين اعمال در پيشگاه الهى سه چيز است: ايجاد خوشحالى در دل مؤمن، رفع گرسنگى، و زدودن غم و اندوه از چهره او. (بحارالأنوار، ج 74، ص 312) و سیدالشهداء ع به خدمتگزاران راستین به مردم نوید می دهد: هر کس اندوهی رااز دل یکی از اهل ایمان بزداید، خداوند متعال غصه های دنیا و آخرت او را از میان برداشته، مشکلاتش را حل خواهد نمود. (کشف الغمه، ج۲، ص ۲۹) می خواهند بگویند که از نظر ایشان، مهمترین تکلیف انسان در یک جامعه دینی،  رفع نیازمندیهای مردم است و نه انجام مناسک مستحبی. امام حسین ع در جایی دیگر بر سر زمامداران فریاد می کشد که [شما ای بزرگان و مسئولان جامعه!] حق ضعیفان را پایمال نمودید و آنچه را که حق خود تصور می کردید طلب کردید، ولی در راه خدا نه مالی بخشش کردید و نه جانتان را به مخاطره انداختید و نه از اقوام و بستگان خود برای رضای خدا بریدید . آیا [با این پرونده سیاه و اعمال زشت] بهشت خداوند و همجواری پیامبران او را آرزو می کنید و با این حال می خواهید از عذاب خدا در امان بمانید؟!» انگار این فریاد امام برای امروز و حاکمان اسلامی ماست که به نام دین و خدا حکومت می کنند و با اعمال و رفتارشان، به خیال خود، آخرتشان را آباد می کنند! امام در جایی دیگر درباره بی اعتنایی اغنیا به قشر ضعیف و ناتوان می فرماید: "شما می بینید که پیمانهای الهی شکسته می شود ولی هیچ فریاد نمی کشید در حالی که برای بعضی از پیمانهای پدرانتان آشفته خاطر می شوید. اینک پیمانهای رسول خدا ص مورد بی اعتنایی قرار گرفته و نابینایان، اشخاص کر و زمینگیر در همه شهرها بی سرپرست مانده اند، به آنان رحم نمی کنید و مطابق شان و منزلت خود عمل نمی کنید و به کسانی که در این راه خدمت می کنند توجه نمی کنید و با چرب زبانی و سازش با ستمکاران، خود را در حاشیه امن قرار داده اید.»(تحف العقول، ص ۲۳۷ و ۲۳۸) نگاهی گذرا به وضعیت امروز جامعه ایران با وجود سرمایه های عظبم مادی و‌ معنوی، و فقر و فاقه ای که اکثر مردم دچار آن هستند، هر عاقلی را با اندکی تفکر به این نتیجه می رساند که هزینه کردن از جیب این مردم و صرف امکاناتی چون آب و نان و دارو با وجود نیاز وافر مردم به آنها، در راه سفر اربعین و برای مردم دیگر کشورها، چه آنان که مسیرشان از ایران است و‌چه آنها که در عراق از این امکانات استفاده می کنند، نه تنها مورد رضایت اهل بیت و بخصوص سید الشهدا نیست بلکه موجب غضب ایشان است! و اسفبارتر اینکه تمام اینها نمایشی است حکومتی و نه عملی برای رضای خدا! ✍️فرشته مزینانی

📍 مدیرعاملی تنها یک جایگاه نیست، بلکه یک تخصص حرفه‌ای است. 🔼 دوره «مدیرعامل حرفه‌ای» مدرسه عالی کسب‌وکار ماهان ☄️ دوره مدیر
📍 مدیرعاملی تنها یک جایگاه نیست، بلکه یک تخصص حرفه‌ای است. 🔼 دوره «مدیرعامل حرفه‌ای» مدرسه عالی کسب‌وکار ماهان ☄️ دوره مدیرعامل حرفه‌ای مدرسه کسب‌وکار ماهان، به‌عنوان اولین دوره شخصی‌سازی‌شده برای مدیران عامل در ایران، تمامی نیازهای مدیران سازمان‌های امروزی را به‌صورت تخصصی مدنظر قرار داده است. شما با شرکت در این دوره از خدمات ذیل بهره‌مند خواهید شد: 🟠۹۰ ساعت آموزش کاربردی توسط اساتید تراز اول 🟢برگزاری جلسات منتورینگ گروهی با مدیران عامل الهام‌بخش 🟠فرصت شبکه‌سازی حرفه‌ای با مدیران عامل 🟢امکان حضور در رویدادهای هفتگی کافه‌نتورک (باشگاه کسب‌وکار ماهان) 📲 جهت دریافت مشاوره تخصصی و ثبت نام، عدد 177 را به شماره 02188401313 بفرستید.

#تبلیغات

🔴 تهاجمی تازه برای حذف هنر و فلسفه از دانشگاه‌ها   ✍️دکتر ناصر مهدوی ♈️به بهانه یورش به دانشگاه هنر و تلاش برای حذف رشته مجسمه‌سازی و سینما و نیز حذف رشته فلسفه از دانشگاه کرمان ♈️ از یک مهندس معماری پرسیدم عشق چیست ؟گفت؛ نظم حیرت‌انگیز ریاضی‌واری که بین پدیده‌های جهان جاری است از یک فیزیکدان پرسیدم عشق چیست؟ گفت عشق کشش و جاذبه‌ای است که بر روابط اتم‌های درون ماده حاکم است از یک شیمیدان پرسیدم عشق چیست؟گفت عشق‌؛ همکاری و ارتباط حیرت‌انگیز بین مولکول‌هاست از یک هنرمند پرسیدم عشق چیست ؟ گفت؛ عطش پیوند با زیبایی است از یک نویسنده پرسیدم عشق چیست ؟گفت عشق گسترش نور و آگاهی در جان و روان مردم است ♈️ از یک زندانی سیاسی پرسیدم عشق چیست ؟گفت عشق ظهور آزادی و شکستن درهای سلطه و تحقیر انسان‌است ا وبالاخره از یک روحانی پرسیدم عشق چیست ؟ گفت حرام است گرد آن نچرخید !! ♈️ پاسخ او مرا بر انگیخت که بپرسم  عشق که حرام است نظرتان در باره فلسفه چیست؟ گفت؛ فلسفه هم کفر است بهتر است از آن دوری کنید  پرسیدم؛ اگر عشق حرام و فلسفه کفر است پس برای فهم بشر؛ پرورش شعور و احساس بشر چه می‌ماند ؟ گفت اطاعت از ما؛ ارادت بی‌چون و چرا و دنباله روی بدون شرط از ما؛ این‌است راهی که برای سعادت بشر هموار کرده‌ایم و همه باید از این راه بروند  ♈️ از او پرسیدم؛ با خاموشی چراغ عقل و چراغ عشق ؛ جهان پر از جهل و خرافات می‌شود؛ زندگی را ظلمت و تاریکی فرا می‌گیرد؛ معماهای زندگی لاینحل می‌ماند؛ عقب ماندگی و درماندگی از راه می‌رسد؛ زندگی مردم از فقر و فساد  و زشتی آکنده می‌شود؛ این چه راهی است که پیشنهاد می‌دهید ؟ ♈️ گفت عقب‌ماندگی و درماندگی و جهل و بینوایی این جهانی هیچ اهمیتی ندارد؛ اگر راه ما را پیش بگیرید و از ما فرمان ببرید حتی اگر در دنیا مفلوک و وامانده باشید؛ در عوض آخرت باشکوهی خواهید‌داشت و آنجا تا ابد غرق در سرور می‌شوید۰ پرسیدم؛ این راهی را که نشان می‌دهید با رحمت خدا و راه قرآن سازگار نیست گفت معنی رحمت خدا و راه قرآن را فقط ما می‌فهمیم و بس؛ غیر از فهم ما هر چه بگویند و هر که بگوید بدعت و حرام است ۰ ♈️ پرسیدم؛ اگر خدا را بپرستیم و با عقل خودمان به قرآن عمل کنیم چه می‌شود؟ گفت عقل همه آدم‌ها غیر از ما روحانیون ناقص است ۰ لذا هر گونه پرستشی از خدا و هرگونه درکی از قرآن بدون إذن ما عین خطا و گمراهی است ♈️ پرسیدم؛ پس به‌همین منظور است که به دانشگاه هنر تاختید تا بساط زیبایی و عشق را براندازید؟ نمی‌ترسید که با حذف هنر و حذف زیبایی احساس مردم آسیب ببیند و زمینه گسترش خشونت فراهم شود ؟  گفت چه باخشونت چه بی‌خشونت برای ما مهم این است که مردم از ما اطاعت کنند و ملزم به‌رعایت تکالیف شرعی باشند ۰ ♈️ پرسیدم؛ گویا در پی آن هستید تا اندک اندک بساط فلسفه را نیز از دانشگاه‌ها برچینید؛ فکر نمی‌کنید این حرکت نماد نوعی عقل‌ستیزی و گسترش فرهنگ بی‌خردی باشد؟ گفت آفرین داری کم کم یک چیزهایی رو می‌فهمی  و در ادامه گفت: مردم وقتی هدایت می‌شوند که با متر ما خود را اندازه کنند؛ با ترازوی ما خود را وزن کنند؛ چه معنا دارد روی‌آوردن به فلسفه یا هنر که همه گمراه کننده هستند ♈️ به او گفتم؛ حاج آقا تازه فهمیدم چرا ما مسلمانها تا این اندازه داغدار و رنج کشیده و عقب مانده‌ایم و تازه فهمیدم امثال عین‌القضات همدانی؛ شیخ شهاب‌الدین‌سهروردی ملاصدرای‌شیرازی؛ علامه طباطبایی و مرحوم مرتضی مطهری چه خون دلی خورده‌اند و تازه فهمیدم که چرا برای  به دست آوردن تمام عیار قدرت و روی کارآوردن عناصر جوان مومن انقلابی این همه دست و پا  می‌زدید؛ این بود پروژه اصلی شما؛ سرکوب عقل؛ گسترش‌خشونت و ترویج تاریکی وبدبختی ؛؛؛ با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام 📌Paktinat.Hamed

🔴 خاطره يك انقلابي از رفتار ساواك با دانشگاه ✍🏻سید محمود حسینی 🔹ماجرای من و ساواک که به یادم آمد از این قرار بود. در آبان سال ۵۴، ترم سوم دانشگاه، توسط ساواک دستگیر شدم و حدود ۴ ماه یعنی تا نیمه اسفند بازداشت و زندان بودم. بدین ترتیب دو ترم تحصیلی ام از دست رفت. در تابستان سال ۵۵ تصمیم گرفتم به سربازی بروم. لذا به هنگ ژاندارمری مراجعه و برگه اعزام گرفتم. ساواک خبردار شد و در شهریور ماه،طی نامه‌ای مرا احضار کرد. در آنجا با نادری بازجو و شکنجه گر معروف که آن زمان مدیر امنیت داخلی ساواک اصفهان بود؛ مواجه شدم. با عصبانیت پرسید،چه کسی به تو گفته به سربازی بروی؟ گفتم خودم تصمیم گرفته ام. گفت بیخود کردی. زنگ زد به تیمسار تاجیک رئیس حفاظت(حراست) دانشگاه و گفت فلانی الان می آید آنجا کار او را برای ثبت نام انجام دهید. من نزد تیمسار تاجیک رفتم و او به مرحوم آقای عمو زیدی یکی از مسئولین آموزش زنگ زد و به او دستور ثبت نام داد. همان روز به اداره آموزش رفتم. آقای عمو زیدی کارهای ثبت نام مرا انجام داده بود. کارت دانشجویی جدید هم صادر کرده بود. ورقه انتخاب واحد را به من داد تا روز شنبه برای ثبت نام به گروه فیزیک مراجعه کنم. و به این ترتیب به دانشگاه بازگشتم. 🔹 سیاست ساواک و رژیم شاه این بود که دانشجوی مبارز در دانشگاه بیشتر تحت کنترل است و محرومیت از تحصیل، باعث می شود، دانشجو جذب گروه های برانداز شود. با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام 📌Paktinat.Hamed

📈مناگ، افزایش فروش با سئوی چهاربُعدی📈 🔻 خیلی از مدیرانی که از خروجی تیم سئو داخلیشون ناراضی هستند دلیلش رو این میدونند که
📈مناگ، افزایش فروش با سئوی چهاربُعدی📈 🔻 خیلی از مدیرانی که از خروجی تیم سئو داخلیشون ناراضی هستند دلیلش رو این میدونند که چه خودشون چه تیم سئوشون، تخصص و زمان کافی برای نظارت و گزارش دهی در سئو رو ندارند 🔹 مشاوره تخصصی سئو، نظارت دقیق بر اجرای اصولی روند، استراتژی حرفه‌ای و گزارش‌دهی دقیق و منظم یا به اختصار مُناگ، خدمت جدید #وب۲۴، دقیقا برای تحولی چهاربعدی در عملکرد سئوی شما طراحی شده. 🔸 برای کسب اطلاعات بیشتر و درخواست مناگ میتونید از لینک زیر فرم مخصوص رو پر کنید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند: 👇🏻👇🏻 B2n.ir/d63131 ——————— @seo24

#تبلیغات

🔴 چرا کتاب‌خوان‌ها بهترین آدم‌هایی هستند که می‌توان عاشق‌شان شد؟ چندی پیش، مقاله‌ای در مجله تایم منتشرشد که نویسنده‌اش ادعا می‌کرد، آنچه «مطالعه عمیق» نامیده‌می‌شود، به‌زودی ازبین‌خواهدرفت؛ چرا که میزان مطالعه عمیق میان آدم‌ها کمترشده و این روزها دیگر آدم‌ها سرسری کتاب می‌خوانند و با وجود مطالب خلاصه‌شده اینترنتی، تعداد خواننده‌های کتاب‌ها روز‌ به‌ روز تقلیل‌ پیدا می‌کند. نکته اینجاست که مطالعات ثابت‌کرده، کتاب‌خوان‌ها در قیاس با افراد عادی آدم‌های خوب‌تر و باهوش‌تری هستند و شاید تنها آدم‌هایی روی این کره خاکی باشند که ارزش عاشق‌شدن را داشته‌باشند. بر پایه مطالعاتی که روان‌شناسان در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۹ انجام‌داده‌اند، کسانی که رمان می‌خوانند، میان انسان‌ها بیشترین قدرت هم‌دلی با دیگران را دارند و قابلیتی دارند با عنوان «تئوری ذهن» که در کنار آنچه خود به آن اعتقاددارند، می‌توانند عقاید، نظر و علائق دیگری را مدنظر قراردهند و درباره آن قضاوت‌کنند. آنها می‌توانند بدون اینکه عقاید دیگران را رد کنند یا از عقیده خودشان دست‌بردارند، از شنیدن عقاید دیگران لذت‌ ببرند. تعجبی هم ندارد که کتاب‌خوان‌ها آدم‌های بهتری باشند. کتاب‌خواندن، تجربه‌کردن زندگی دیگران با چشم غیرواقعی است؛ یادگرفتن این نکته که چطور بدون اینکه خودت در ماجرایی دخیل باشی، بتوانی دنیا را در چارچوب دیگری ببینی. کتاب‌خوان‌ها به روح هزاران آدم و خرد جمعی همه این آدم‌ها دسترسی دارند. آنها چیزهایی دیده‌اند که غیرکتاب‌خوان‌ها امکان ندارد از آن سردربیاورند و مرگ انسان‌هایی را تجربه‌کرده‌اند که شما هرگز آنها را نمی‌شناسید. آن‌ها یادگرفته‌اند که زن‌ بودن چیست و مرد بودن یعنی چه. فهمیده‌اند که تماشای رنج دیگران یعنی چه. کتاب‌خوان‌ها بسیار از سنشان عاقل‌ترند. تحقیق دیگری در سال ۲۰۱۰ ثابت‌کرده که هرچه‌قدر بیشتر برای کودکان کتاب بخوانیم، «تئوری ذهن» در آنها قوی‌تر می‌شود و در نهایت باعث‌می‌شود این بچه‌ها واقعاً عاقل‌تر شوند، با محیط‌شان بیشتر انطباق پیداکنند و قدرت درک‌شان بالاتر برود. تجربه‌های قهرمان‌های داستان‌ها تبدیل به تجربه‌های خود خواننده‌ها می‌شود. هر درد و رنجی که شخصیت داستان می‌کشد، تبدیل به باری می‌شود که خواننده باید تحمل‌کند. خواننده‌های کتاب‌ها هزاران‌بار زندگی‌می‌کنند و از هرکدام از این تجربه‌ها، چیزی یادمی‌گیرند. اگر دنبال کسی هستید که شما را تکمیل‌کند و فضای خالی قلبتان را پُرکند، می‌توانید این کتاب‌خوان‌ها را در کافی‌شاپ‌ها، پارک‌ها، متروها و... پیداکنید. چند دقیقه که صحبت‌کنید، آنها را به‌ جا خواهید آورد. کتاب‌خوان‌ها با شما حرف‌ نمی‌زنند، با شما رابطه برقرار می‌کنند. آنها در نامه‌ها یا پیام‌هایشان انگار برایتان شعر می‌نویسند. صرفاً به سوالاتتان جواب‌نمی‌دهند یا بیانیه صادرنمی‌کنند، بلکه با عمیق‌ترین فکرها و تئوری‌ها پاسخ شما را می‌دهند. انها #شما را با دانش بالای کلمات و ایده‌هایشان مسحور خواهندکرد. تحقیقات دیگری در دانشگاه برکلی نشان‌داده، کتاب‌خواندن برای کودکان باعث می‌شود آنها کلماتی را یادبگیرند که هرگز در مدرسه به آنها یادنمی‌دهند. به خودتان لطف‌کنید و با کسی قرار بگذارید که می‌داند چطور از زبانش استفاده‌کند. آنها فقط شما را نمی‌فهمند، درک‌تان‌می‌کنند. آدم‌ها فقط باید عاشق کسی شوند که بتواند روحشان را ببیند. این آدم باید کسی باشد که به روح شما نفوذمی‌کند و به بخش‌هایی از روح شما دسترسی پیدامی‌کند که هیچ‌کس دیگر قبلاً کشف‌ش نکرده‌است. بهترین کاری که خواندن داستان‌ها با آدم‌ها می‌کند، این است که کامل‌نبودن شخصیت‌ها باعث می‌شود ذهن شما سعی‌کند از ذهن دیگران سردربیاورد. این‌جور آدم‌ها توانایی هم‌ دلی پیدامی‌کنند. ممکن است همیشه با شما موافق نباشند، اما سعی‌می‌کنند ماجراها را از زاویه دید شما ببینند. آنها نه‌‌تنها باهوشند، که عاقل هم هستند. باهوش‌بودن همیشه هم خوشایند نیست، اما عاقل‌بودن آدم‌ها را تحریک‌می‌کند. همیشه مقاومت در برابر آدم‌هایی که می‌شود چیزی ازشان یادگرفت، کمی سخت است. عاشق یک آدم کتاب‌خوان شدن نه‌تنها کیفیت گفت‌وگو را بالا می‌برد، بلکه باعث می‌شود سطح گفت‌وگو بالا برود. برپایه تحقیقات، کتاب‌خوان‌ها به دلیل دایره وسیع واژگانشان و مهارت‌های حافظه، آدم‌های باهوش‌تری هستند. ذهن آنها در قیاس با آدمی معمولی که کتاب نمی‌خواند، توانایی درک بالاتری دارد و راحت‌تر و به‌ شکل موثرتری می‌توانند با دیگران ارتباط برقرارکنند. قرار و مدارگذاشتن با آدم اهل کتاب، به قرارگذاشتن با هزاران‌ نفر می‌ماند. انگار که تجربه‌ای را که او با خواندن زندگی همه این آدم‌ها به‌دست‌آورده، در اختیار شما قراردهد، انگار با یک کاشف قرار گذاشته‌باشید. با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام 📌Paktinat.Hamed

فروش ویژه اینترنت اختصاصی آسیاتک ویژه کسب‌وکارها، بدون محدودیت در حجم ترافیک و سرعت امکانات و مزیت‌های پهنای باند اختصاصی آسی
فروش ویژه اینترنت اختصاصی آسیاتک ویژه کسب‌وکارها، بدون محدودیت در حجم ترافیک و سرعت امکانات و مزیت‌های پهنای باند اختصاصی آسیاتک: ✅ حجم ترافیک نامحدود ✅ ارائه تجهیرات امانی به مشترکین ✅ عدم محدودیت در سرعت ✅ پوشش سراسری با بیشترین تعداد پاپ‌سایت ✅ پشتیبانی و مانیتورینگ شبانه‌روزی   ◀️ لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۰۰۰۰ ۹۰۰۰ داخلی ۱۴۷۰ و ۱۴۲۰ تماس بگیرید یا روی لینک زیر کلیک کنید. 🔗 لینک مشاوره و خرید 🔗 لینک مشاوره و خرید

#تبلیغات

با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام 📌Paktinat.Hamed

🔴 در ژاپن اعداد خجالت نمی‌کشند! مقایسه ایران و ژاپن در ژاپن هر کسی دیپلم داره، مفاهیم اولیه آمار رو به صورت کامل بلده و می‌تونه با نرم‌افزارهای تحلیل آماری کار کنه و نمودار و تحلیل براش کار ساده‌ایه. از سوم ابتدایی تا دیپلم، از دانشکده‌های فنی تا دانشکده‌های علوم سیاسی، حقوق و روانشناسی، حداقل نصف وقت افراد صرف آمار، تحلیل و مدل‌سازی ریاضی پدیده‌ها و رویدادها می‌شه. حتی یک میوه‌فروشی کوچیک محلی هم برید، طرف از کشو چندتا برگه پر از جدول و نمودار درمیاره و می‌گه مثلا فروش گوجه گیلاسی بعد از کرونا، سی درصد کمتر شده، یا نسبت به قبل، مردم بیشتر اول صبح خرید می‌کنن! و بعدش طبق چیزی که به دست آورده برنامه‌ریزی کاری آینده رو انجام می‌ده. در ژاپن ریزترین مسائل هم به صورت آماری بررسی می‌شن. مثلا مدرسه‌ای که من درس می‌دم، هر ماه یه نمودار بهمون می‌دن که چند درصد از کسانی که کلاس آزمایشی میان، واقعا برای ثبت‌نام برمی‌گردن و هر معلم چند درصد در جذب شاگردان آزمایشی موفق بوده. متاسفانه آمار در ایران بسیار ضعیف و نحیفه. خود من بارها در این دام افتادم که مثلا تو لابراتوار گفتم عه چه جالب ایران هم همین طوره! بعد استادم ذوق زده گفته برو آمارشو بیار که با ژاپن مقایسه کنیم! بعد من رفتم دست از پا درازتر برگشتم که ببخشید از بیخ آمارشو نداریم یا صدتا مرکز حرفای مختلف زدن و همدیگه رو نقض کردن!! نه فقط تو نکات منفی، که در موارد مثبت مثل موفقیت‌ها هم اگر کشور آمار درستی ارائه می‌کرد، این همه دست دیگران برای شایعه‌سازی باز نبود. وقتی یک کشوری مثل ژاپن آمار دقیق کوچک‌ترین مشکلاتش رو درمیاره، بعد میاد با سروصدا اعلام می‌کنه، مثل دزدیده شدن سه عدد دوچرخه طی یک سال گذشته در شهر کیوتو، یا اطلاعیه‌های بیشمار پلیس در منطقه ما که یک فرد مزاحم پیدا شده که خانمی که داشته تو بالکن لباس پهن می‌کرده رو دید می‌زده، به همه اعلام کردن اگر آدم مشکوک چشم‌چران دیدین فورا با پلیس تماس بگیرید. اگر چنین آمارهایی رسما و با سروصدا اعلام می‌شه، کاملا قابل استناده و پلیس و دولت برای اطلاع‌رسانی عمومی این کارو می‌کنن. این به معنای غرق شدن جامعه در دزدی و فساد نیست مثلا. به معنای اینکه «ببین دیگه چه خبره که خودشونم می‌گن» نیست!! آنچه خواندیم از زینب بهرامی است که همزمان در ژاپن هم دانشجوی دکتراست و هم معلم مدرسه بزرگسالان. چهار نکته کلیدی و مهم: ◻️«در ژاپن عدد محترم است.» اول آن که عدد تولید می‌شود؛ آن هم مستمر، منظم و با کیفیت. در کشوری که عدد وجود دارد دیگر نمی‌توان گفت که همه مردم از این طرح راضی‌اند! یا نمی‌شود گفت که شرایط بهتر یا بدتر شده است یا نمی‌توان گفت که عملکرد ما نسبت به قبلی‌ها بهتر بوده است، مگر اینکه همراه با یک فکت آماری قابل اطمینان باشد. دیگر کشور با حدس و گمان و حرفِ روی هوا اداره نمی‌شود. ◻️«در ژاپن اعداد خجالت نمی‌کشند!» هر واقعیتی که لازم باشد اندازه‌گیری و افشا می‌شود. در ایران اما اصل بر آبروداری است. به همین خاطر است که ما یعنی عموم جامعه و تحلیل‌گران، اطلاعات دقیقی در مورد تعداد دقیق ایرانیان خارج از کشور، میزان فرار سرمایه، میزان رضایت جامعه از حاکمیت و روسپیان خیابانی و غیرخیابانی نداریم. چرا چون در ایران اعداد خجالت می‌کشند! ما ترجیح می‌دهیم ندانیم تا اینکه بدانیم و شرمگین باشیم. ما اعداد را انکار می‌کنیم. ما ترجیح می‌دهیم اعداد را دفن کنیم! ◻️در ژاپن عدد نه تنها محترم است که «عدد به اشتراک گذاشته می‌شود.» در رسانه و اخبار هم پیوسته نمودار، رقم و آمار ارائه می‌شود و نه کلی‌گویی. اعداد در ژاپن امنیتی نیستند؛ دارایی ملی‌اند. مبنای مفاهمه‌اند. اعداد تولید می‌شوند تا بهبود حاصل شود نه اینکه مبنای اداره افکار عمومی باشد! چگونه؟ بخشی از آن که مطلوب است ارائه شود و بخشی از آن که مطلوب نیست منتشر نشود. ◻️«در ژاپن اعداد فهمیده می‌شوند.» ژاپنی‌ها مسلط به فهم جهان از زاویه اعداد، آمار و ریاضیات هستند. بنابراین نمی‌توان مردم را به راحتی فریفت. نمی‌توان یک بار تورم مصرف‌کننده گزارش داد و یک بار تورم تولیدکننده، یک بار تورم نقطه به نقطه و یک بار ... نمی‌توان با اعداد بازی کرد. نمی‌توان آنقدر اعداد را زجر داد که به هر چه می‌خواهی اعتراف کنند! چه باید کرد؟ اول اینکه نسل فعلی و بعدی را توانمند کنیم که از دریچه عدد و رقم جهان را ببینند؛ به عبارتی «اعداد را بفهمند». دوم اینکه مطالبه‌گریِ جمعی کنیم که اعداد در ایران منظم، قابل‌اعتماد و پایدار تولید شوند، نه آنکه یک مرکز دولتی تصمیم بگیرد که از این پس آمار مسکن را منتشر نمی‌کنیم. سوم اینکه تلاش کنیم آمارهایی که تولید یا منتشر نمی‌شوند، منتشر شوند. بگذار از خجالت بمیریم اگر قاچاق دختران زیاد شده و ذوق کنیم اگر قاچاق دختران به صفر رسیده.

جمع مدیران نامدار ایران - آمار و تحلیل کانال تلگرام @excellentmanagers