"زنی کهگم کردم "
رفتن به کانال در Telegram
برای نوشتن که جهان از نوشتن زیباست عادله زمانی راه ارتباطی با من : @Aydel70
نمایش بیشتر4 455
مشترکین
+7724 ساعت
+657 روز
+3530 روز
آرشیو پست ها
4 456
دوستم از صبح داره لحظه به لحظه قیمت دلار و برام میفرسته 😑
کاش اول بهم بگه دلار مریضه بردنش بیمارستان
من واقعا این خبرای یهویی و نمیکشم...
@adelehz
4 456
روشنای زندگیام
نسیم من، فانوسم،
بیانیه ی باغهای من!
پلی به سمت من بکش از عطر نارنج
جایی به من بده چون شانه عاجی
در میان شب گیسوانت
و آنگاه فراموشم کن...
نزار قبانی
🌱
@adelehz
4 456
ننه امروز ظهر آسمونی شد .
نسل خوبی دارن میرن
حیف از اینهمه مهربونی و انسانیت که باهاشون تموم میشه...
4 456
یه زمانی مردم اینقدر مَلال و غم نداشتند، توی مکالمهها و نامهها مینوشتند:
« هیچ ملالی نیست جز دوری شما»...
@adelehz
4 456
فکر میکنم در این سالها یکی از اتفاقاتی که عملا باعث اجحاف به زنان گردید .
پیشرفت صنایع غذایی بود!!!
شاید در ظاهر هزاران نفر این نظر مرا رد کنند و از خوبی ربها،مرباها و ترشی های کارخانه ای تمجید کنند .
اما برای من داستان چیز دیگریست..
من فکر میکنم زنان کمی دورترها،سالهای دورتر ..خوشبخت تر بودند .
گرچه سخت بود ولی میدانستند که فرزندان شان سر صبحانه مربای آلبالوی مادرانه لای نان سنگک میچپانند و با ولع میخورند.
مردشان بین کار روزانه وقتی برای ناهار بساط ناهارخانگی را باز میکرد کمی از ترس های پارسال خانم خانه را روی کتلت ها می ریخت و در دهانش مزه مزه میکرد .
عطر رب های خانگی که میپیچید در کوچه ی شان صدای قل قل رب های جوشان در دیگهای بزرگ روحی و مسی که به تمام اهل محل ندا میداد اینجا زنی عاشق خانواده اش ست .
من هربار که لقمه ی نان و پنیر گردویی که مادرم پنیرش را در خانه درست کرده بود یا کیکهای گردویی مادرم در مدرسه را میخوردم به مادرم فکر میکردم .
و خوب میدانم که همه ی ما با دستپخت های مادرانه مان برای لحظاتی در روز بیشتر به مادر فکر کردیم .
راز اصلی همین ست ..آنچه زنها خالق آن هستند راهی برای تکرار بیشترشان در روزهای کسانی ست که دوستشان دارند.
خلق آنچه با لذت و آرامش همراه ست مثل یک مزه ی دلچسب یا عطر غذایی وسوسه کننده..
بگذارید بگویم که خریدن مرباهای آماده از فروشگاهها آسان ترین کاری ست که میتوانیم در روز انجام دهیم .
اما چرا هیچکدام از آن چیزهایی که میخریم مزه ی آنچه مادر درست میکند را ندارد؟
من معتقدم زنان همیشه باید راهی برای زیستن در روزهای آنان که عاشق شان هستند بیابند ولو که این راه پیچیدن یک ساندویج کوچک باشد که لابلای کره اش مربای توت فرنگی امسالی مادرانه ریخته شده باشد ...
#عادله_زمانی
@adelehz
4 456
یادت باشد عزیزِ نازک رنج من!
از یک سنی به بعد دیگر بزرگتر نمیشوی
فقط با تجربه تر میشوی.
#عادله_زمانی
@adelehz
4 456
مادربزرگ این خانوم چند روزی هست بیمارند و در بیمارستان هستند .مادرم مدام میره استوری هارو چک میکنه و گریه میکنه .
و طوری شده که من از بیرون زنگ میزنم میگم مامان، مادربزرگی که تو اینستا دنبال میکنی حالش خوب شده ؟ استوری جدید گذاشته؟
ما آدمها بی آنکه بدانیم بهم نزدیکیم،خودمان را با مرزها و برچسب ها از هم جدا میکنیم اما چیزی مشترک در روح و خاطره مان در نهایت به یکدیگر وصل مان میکند.
امیدوارم ننه زودتر بهتر شود و به خانه برگردد بعنوان کسی که هرگز ندیدمش زبانش را نمیفهمم و فقط میبینم که مادرم اینگونه دوستش دارد،دلم میخواهد دوباره چشمان درخشان و خندانش را ببینم.
آمین
#عادله_زمانی
@adelehz
4 456
باورم نمیشه اما این بچه گویا تو کماست متاسفانه 🥺براش دعا کنید الهی این صدا خاموش نشه .
خدایا توکل بر خودت🥺
4 456
من نیاز دارم آن قدر واقع گرا شوم که بپذیرم باید بعضی انسانها را از زندگیم حذف کنم .
حتی اگر غیرممکن و نا مانوس بنظر رسد .
#عادله_زمانی
@adelehz
4 456
بسیاری از آدمها با دردهایش رشد میکنند و دیگران در دردهایشان غرق میشوند.
باید حرف زد
اما کجا
اما با چه کسی
#عادله_زمانی
@adelehz
4 456
بسیاری از آدمها با دردهایش رشد میکنند و دیگران در دردهایشان غرق میشوند.
باید حرف زد
اما کجا
اما با چه کسی
#عادله_زمانی
@adelehz
اکنون در دسترس! پژوهش تلگرام ۲۰۲۵ — مهمترین بینشهای سال 
