fa
Feedback
Light Workers🔆

Light Workers🔆

رفتن به کانال در Telegram

چو ذَرِه باش، پویان سویِ خورشید؛ که تا چون خاک، زیرِ پا نمانی چو اِستاره به بالا، شب‌روی کن که تا زآن ماه بی‌همتا نمانی صفحه اینستاگرام https://www.instagram.com/lightworkers.ir @lightworkers

نمایش بیشتر
375
مشترکین
اطلاعاتی وجود ندارد24 ساعت
اطلاعاتی وجود ندارد7 روز
+330 روز
آرشیو پست ها
رنجيدن از افراد نادان، خود نوعی نادانی است...... برخی از افراد كه در مسير عرفانی قدم بر می‌دارنند، بعد از اينكه قسمت اندكی از مسير را پيمودند، نسبت به افرادی كه در سطوح پايين‌تری از سطح آگاهی قرار دارند با ديده تمسخر يا نوعی ترحم آميخته با حماقت نگاه می‌كنند. اين نوع برخوردها به نوعی امتحان آن مرحله‌ای است كه فرد در آن قرار گرفته و اگر قبولی در آن مقام را بدست نياورد، مطمئنا از ادامه مسير جا خواهد ماند. نبايد انتظار داشته باشيم كه محيط و افراد حاضر در آن، دوشادوش ما و خواسته‌های ما پيشرفت كنند. ما نمی توانيم وارد هر سطحی از آگاهی كه می شويم، اطرافيان و آشنايان خود را نيز با آن سطح همسو كنيم. فراموش نكنيد كه شما برای رسيدن به اين مرحله، امتحانات روحی و فيزيكی گوناگوني را پشت سر گذاشته‌ايد كه باعث شده از لحاظ درونی ظرفيت بيشتری براي درك و شناخت حقايق پيدا كنيد.اطرافيان و دوستان شما هنوز ظرفيت درونی مناسبی براي پيشرفت در مسير ندارند و هر اطلاعاتی كه خارج از ظرفيت درك آنها باشد، همانند سمّ مهلكی برای آنان عمل خواهد كرد و نه تنها سبب پيشرفتشان نخواهد شد، بلكه باعث پسرفت‌شان نيز می‌گردد. افرادی كه در سطوح پايين آگاهی به سر می‌برند، اكثريت جامعه را تشكيل می دهند. اگر شما خود را جزو افرادی مي دانيد كه از لحاظ آگاهی در سطوح بالاتری از سطح عمومی جامعه قرار داريد، نسبت به افراد نادان، صعه صدر نشان دهيد. اگر نمی‌توانيد به آنها كمك كنيد كه خودشان را از لحاظ آگاهی بالاتر ببرند، برای پيشرفت آنها دعا كنيد. از خداوند بخواهيد كه به آنها ظرفيت درونی برای پيشرفت در مسير حقيقی را عنايت فرمايد. دعای شما دير يا زود برآورده خواهد شد. از افراد نادان نرنجيد. .... در هر مقام و مرحله‌ای كه قرار داريد، افرادی پايين‌تر و افرادی بالاتري از شما قرار دارند. اگر شما با ديده‌ای تحقيرآميز به افراد پايين دست آگاهی نگاه می‌كنيد، بايد انتظار داشته باشيد افرادی كه سطح آگاهی بيشتری از شما دارند نيز به همان شيوه به شما بنگرند. يادمان باشد كه ما در مقايسه با خود حقيقت، در مرحله‌ی بسيار پايين و پست تری قرار داريم. .... تمرین امروز آگاهی بر تمامی رنجش ها کوچک و بزرگ از خویش تا بیگانه یادداشت آنها و تفکر بر این نکته که هر رنجشی از توقع درک دیگران نسبت به ما بر می‌خیزد.... @lightworkers

باز بینم رازی اندر پرده‌یی هست دل را گوئیا؛ گم کرده‌یی وه که عشق از دانشم بیگانه کرد مستی این دل، مرا دیوانه کرد #حسام_الدین_سراج @lightworkers

رشد توانایی به تعویق انداختن لذت است... #فروید @lightworkers
رشد توانایی به تعویق انداختن لذت است... #فروید @lightworkers

‏ به‌شتاب تصمیم نگیر آنوقت یکی مثل دیگری خواهی بود. با مشاهده تکه‌ای از حیات کل را داوری مکن. حقیقت این است که سفر پایان‌ناپذ
‏ به‌شتاب تصمیم نگیر آنوقت یکی مثل دیگری خواهی بود. با مشاهده تکه‌ای از حیات کل را داوری مکن. حقیقت این است که سفر پایان‌ناپذیر است. پایان یک راه، آغاز دیگری است. دری که بسته شود، در دیگری گشوده شده است ... #لائوتسه @lightworkers

عادت و غفلت.... عادت و غفلت از علل و عواملی هستند که مانع درک ضرورت رهایی و آگاهی می‌شوند. واقعیت این است که ذهن به مرور؛ به رنجها، بدبختی‌ها و مصیبت‌های اسارت، عادت می‌کند، و حالت کرختی می‌یابد! به همین دلیل، اسارت و وخامت وضعیت خودش رو به وضوح و با صراحت درک نمی‌کند، و نسبت به آنها غافل می‌شود. این عادت، و غفلت، مانع ایجاد شور و شوق رهایی می‌شود. به همین دلیل ذهن روزها و سالها رنجهای خودش رو حمل می‌کند، بدون اینکه کاری جدی برای رهایی از آن ها انجام بدهد به تدریج زندگی در رنج و عذاب برای ذهن تبدیل به یه مساله عادی می‌شود؛ و تصور و درک حالت آرامش و آزادی، برایش ممکن نیست! و این فاجعه‌آمیزترین مساله ست! عادت به اسارت، و فراموش کردن ضرورت و شوق رهایی.... پس برای بیرون آمدن از کرختی عادتها و روزمره شدن از هم اکنون همه‌ی کارها را با هوشیاری و تأمل و حضور انجام دهیم از خوردن یک لیوان آب تا پخت خوراک و قدم زدن و کارهای روزانه هر کدام را با حسی عمیق از سپاسگزاری انجام می‌دهیم و با شوق قلبی گویا مشغول خلق بزرگترین اثر هنری جهانیم.... @lightworkers

ما از افکارمان ساخته شده‌ایم. مراقب افکارت باش! کلام بعد از فکر می‌آید. افکار باقی می‌مانند و به دوردست‌ها سفر می‌کنند! سوامی
ما از افکارمان ساخته شده‌ایم. مراقب افکارت باش! کلام بعد از فکر می‌آید. افکار باقی می‌مانند و به دوردست‌ها سفر می‌کنند! سوامی ویوک‌آناندا @lightworkers

انسانم ! ساکت ، چون درخت سیب ! گسترده ، چون مزرعه‌ی یونجه ! و بارور ، چون خوشه‌ی بلوط ! به جز خداوند ، چه کسی شایسته‌ی پرستش
انسانم ! ساکت ، چون درخت سیب ! گسترده ، چون مزرعه‌ی یونجه ! و بارور ، چون خوشه‌ی بلوط ! به جز خداوند ، چه کسی شایسته‌ی پرستش من خواهد بود ؟!  #حسین_پناهی @lightworkers

پرورش عطوفت همیشه دنبال راهی هستم تا با عطوفت تصمیم بگیرم، حرف بزنم و عمل کنم. طبق آیین بودایی، خوبی ذاتی ما چهار ویژگی دارد: عطوفت، شفقت، شادی و خویشتن‌داری. ذات ما به این شکل است، اما غالباً خودمان را در جهت اشتباه می‌بینیم. روش مراقبه عطوفت کمکمان می‌کند این موهبت‌ها را برای خودمان و دیگران پرورش بدهیم. مکانی پیدا کنید که بدون حواس‌پرتی، بتوانید در آرامش بنشینید و این گام‌ها را دنبال کنید: با چند دقیقه سکوت شروع کنید، نفس‌های عمیق بکشید و به هرگونه احساس یا حس در بدنتان توجه کنید. با صدای بلند بگویید: «باشد که عطوفت را تجربه کنم». این جمله را تا وقتی که راحت هستید، تکرار کنید. بعد همین خصوصیت را برای فرد دیگری که دوستش دارید در نظر بگیرید و بگویید: «باشد که [اسم کسی را بگویید که دوستش دارید] عطوفت را تجربه کند.» بعد، همین را برای کسی بگویید که احساس خاصی به او ندارید، بعد برای کسی که مشکلاتی با او دارید و در نهایت، برای کل مخلوقات. بعد می‌توانید این چرخه را تکرار کنید و هر بار بر روی شفقت، شادی و خویشتن‌داری متمرکز شوید. وقتی این تمرین را انجام می‌دهیم، چرخه عشقمان کامل، فراگیر و بی‌قید‌وشرط می‌شود. می‌توانیم هر روز یا در هر موقعیتی که لازم می‌شود، این تمرین را تکرار کنیم. می‌توانیم عبارت مورد استفاده‌مان را تغییر بدهیم، البته تا جایی که همچنان بیانگر دغدغه‌ای از صمیم قلب برای خودمان و دیگران باشد. این تمرین می‌تواند کمکمان کند از بند ایگو رها شویم، چون در موقعیت‌هایی آن را به کار می‌بریم که احتمالاً به طور معمول باعث بروز پرخاش می‌شوند. برای مثال، وقتی کسی در ترافیک جلویمان می‌پیچد، می‌توانیم نفسی بکشیم، سرعتمان را کم کنیم و با صدای بلند بگوییم: «به امید آنکه ایمن و بدون اینکه به کسی آسیبی برسانی، به مقصدت برسی. باشد که آرامش را در رانندگی اصولی پیدا کنی. به امید آنکه به آگاهی برسی.» #دیوید_ریکو @lightworkers

خشم موهبت شگفت انگیز...... ابراز کامل خشم به این معنا نیست که من احساسات عمیق پشت آن را ابراز کنم، سرزنش کنم و یا توهین کنم بلکه این است کاری کنم که طرف مقابل این احساسات را درک کند...... ابراز کامل خشم به این معنی است که آگاهیمان را به صورت کامل بر نیازی که محقق نمی‌شود ، معطوف کنیم.... بهترین راه برای دریافت درک از دیگران این است که من هم حال آنها را درک کنم. اگر می‌خواهم نیازها و احساساتم را بشنوند ، اول باید همدلی کنم. وقتی همدلی را که دیگران نیاز دارند به آنها می‌دهم ، دیگر زیاد دشوار نیست که آنها هم حرف مرا بشنوند.... تمرین با آگاهی بر رفتار خود در هر لحظه حق به جانب بودن خویش را نظاره کنید و خشمی که در ورای آن نهان است. مواردی که می‌توانستید با درک کردن آرامش را بازیابید اما ترجیح دادید حق به جانب باشید... این تمرین را هشیارانه و دقیق انجام‌ دهید و موارد را یاد داشت کنید.... #تمرین @lightworkers

خود را پذیرای هر چه که در محیط روی می‌دهد نگه دارید. تلاش بیش از حد نکنید چرا که موجب ایجاد تنش می‌شود، فقط اجازه دهید در آنجا هوشیاری بدون انتخاب باشد. گرچه ممکن است اثرات حسی مختلفی وجود داشته باشند، صدا برجسته‌ترین آنهاست. از صداهای بیرونی آگاه باشید. صدا ممکن است یک ماشین باشد،تلفن، زنگ، رادیو، پرندگان، حرف زدن مردم... هرچیزی، با دقت، با هوشیاری منفصل گوش کنید. به این اصوات بدون قضاوت، فکر کردن و تجزیه تحلیل گوش کنید، فقط به اصوات بدون اهمیت دادن به دلیل آنها گوش دهید.اگر صدای یک زنگ در اتاق مجاور را شنیدید، به یک زنگ فکر نکنید... تنها به صدا گوش کنید. اما باید هوشیار باقی بمانید، یک جدا کننده باشید، خود را با هیچ یک از اصوات شناسایی نکنید. به خود بگویید "من یک بیننده هستم" کسی که تحت تاثیر این اصوات قرار نمی‌گیرد.... @lightworkers

فقط بنشینید با ستون فقرات راست و کشیده دستها به روی زانو به آرامی چشمها را ببندید شروع کنید به نفس کشیدن پنج تا ده دقیقه فقط تنفس تنفس های عمیق، آرام و طولانی هوا را احساس کنید آمدن و بیرون رفتن هوا را احساس کنید به آرامی سوراخهای بینی را لمس کنید هوا بصورت عمیق حرکت می‌کند عمیق‌تر به سطح پائین‌تر ریه‌ها این یک لذت الهی است تمرکزکن بر روی چشم سوم وسط ابروها بین چشم‌ها به آرامی،به نرمی بدون فشار بدون هیچ مبارزه‌ای با افکار راحت راحت باشید بدون کنترل و مسیر آنجاست راهی به سوی آگاهی راهی به سوی بیداری... #مراقبه @lightworkers

جلسه خود شناسی باورهای ما در خصوص احساسات مفهوم بزرگی یعنی توانایی انتخاب رضایت فردی در شرایطی که دیگران حماقت را انتخاب کرده اند. کسی همواره همراه شماست که نامش فرشته مرگ است.شما می‌توانید از این همرا بترسید یا او را در جهت خدمت خود در آورید.انتخاب با شماست.مرگ سرنوشت محتوم من است و زندگی بسیار کوتاه است.حال به سوالات زیر پاسخ دهید : آیا باید آنگونه که دیگران می‌خواهند زندگی کنم؟ آیا اشیا آنقدر ارزش دارند که همه عمرم را به جمع آوری آنها بگذرانم؟ آیا به تاخیر انداختن خواسته‌ها روش درستی برای زندگی کردن است؟ بر حسب تصادف پاسخ‌هایتان را در این مقولات خلاصه کنید : زندگی کن / خودت باش / لذت ببر / عاشق باش از مرگ بترسید که بی‌فایده است.به این چشم انداز بنگر چقدر با مرگ فاصله دارید؟ حال که سفر ما کوتاه است پس کاری کنیم که حداکثر لذت را ببریم. نمودار واقعی برخورداری از شعور و آگاهی یعنی داشتن یک زندگی مطلوب و توام با شادکامی یعنی زندگی در همین روز و لحظه‌ای که در آن حضور داریم . اگر با وجود آگاهی از اینکه نمی‌توانید مشکلی که موجب نگرانی شما شده است را حل کنید و همچنان سعی در شادکامی دارید و تمایلی به غم و اندوه نشان نمی دهید پس انسان با شعوری هستید.مردم با شعور شادی را جانشین غم می‌کنند مهم این است مواجهه با مشکلات زندگی نه صرفا حل آنها. مشکلات بخش گریزناپذیر زندگی هستند. پس کسی که شادی را در بی‌مشکلی جستجو کند بی‌شعور است.نوع احساسات ما انتخابهایی است که خودمان داریم یعنی عکس‌العمل‌هایی که ما انتخاب می‌کنیم در واقع احساساتی که بر ما غلبه می‌کنند انتخابی‌اند و نه ناشی از شرایط زندگی.در حقیقت احساسات نوعی عکس‌العمل فیزیکی به یک تفکر است. در وقت گریه سرخ می‌شویم.پس هر احساسی که در ما پدید می‌آید نتیجه یک تفکر است و بدون مغز هیچ‌گونه احساسی نخواهیم داشت.با اصلاح افکار خود می‌توانید احساس خود را کنترل کنید.برای شاد زیستن باید نوع دیگر تفکر کردن را آموخت.در خیلی موارد باید بدانیم آنچه که دیگران راجع به ما فکر می‌کنند بی‌اهمیت‌تر از آن چیزی است که ما راجع به خودمان می‌دانیم. در مسیر زندگی آموزه‌هایی داریم که همگی سوق دهنده ما به رکود و بدبختی است: جملاتی که واضح یا کاملتر از آنچه گفتم بیان می‌کنیم و هر کدام پیامی ویژه برای ما دارد. تو احساسات مرا جریحه‌دار می‌کنی : احساسات من به دلیل چیزهایی که راجع به عکس‌العمل تو نسبت به خودم گفتم جریحه‌دار می‌شود . باعث می‌شی راجع به خودم حس بدی داشته باشم : خودم باعث می‌شم که نسبت به خودم احساس بدی داشته باشم. نمی‌توانم جلوی احساسم رو بگیرم : خودم دلم نمی‌خواد ناراحت باشم تو منو دستپاچه می‌کنی : هر وقت کنارشم هیجان دارم پیام این مقایسه آشکار است ، شما مسئول احساسات خود هستید شما آنچه را که فکر می‌کنید احساس می‌کنید حال بپرسید از غم چه عایدت شده است؟ @lightworkers

اگر به من بگویند زیباترین واژه‌ای که یادگرفتی چیست ؟ میگویم پذیرش است پذیرش یعنی: پذیرفتن شرایط با تمام سختی‌هاش.... پذیرش یعنی: پذیرفتن آدم‌ها با تمام نقص‌هاشون.... پذیرش یعنی: پذیرفتن اینکه مشکلات هست و باید به مسیر ادامه داد.... پذیرش یعنی: پذیرفتن اینکه گاهی من هم اشتباه میکنم.... پذیرش یعنی: پذیرفتن اینکه من کامل نیستم... پذیرش یعنی: پذیرفتن اینکه هیچ کس مسئول زندگی من نیست.... پذیرش یعنی: پذیرفتن اینکه انتظار از دیگران نداشتن.... داشتن پذیرش توی زندگی یعنی پایان دادن به تمام دعواها ، اختلاف ها و جدل ها..... @lightworkers

به یاد دندانها به یاد ناخنها به یاد پرهایم گلی کبود شکفت شکفت و گفت:سلام شکنجه‌گرهایم هزار سر دارم_هزار سودا نیز ولی خدای عزیز میان این همه چیز حواله می‌دهدم به دردسرهایم میان رؤیاها و چینه‌دان خودم،همیشه در سفرم چنان‌که در سفرند گلوله‌ها بین من و سفرهایم سلام شلیک تفنگ تنهایی سلام حجله‌ی شب که ریسه‌هایت را به خاک می‌ریزی به یاد پرهایم سلام تنهایی که دور می‌کنی‌ام از این جماعت کور چه می‌شد از این دور،کشان‌کشان ببری به دورترهایم هزار دفتر را به آب دادم رفت منی که هیچ زمان نه از خودم آبی به جوی مردم ریخت نه از هنرهایم امارتی کهنم که نور،نور که هیچ هوا_هوا حتی بر اندرونی من نمی‌تراود از شکاف درهایم سلام پرسشها سلام پاسخها سلام بایدها سلام شایدها سلام امّاها سلام اگرهایم سلام ای غم‌ها که از شما در من گلی کبود شکفت گلی که گفت:سلام سلام بر همه‌ی شکنجه‌گرهایم... #حسین_صفا خوانش:#مجتبی_شکوری @lightworkers

می‌شود به جای خواب به ریلها و کفش‌ها و چشم‌ها فکر کرد و از نو نتیجه گرفت که با وفاترین جفت های عالم ، کفش‌های آدمی‌اند! #حسین
می‌شود به جای خواب به ریلها و کفش‌ها و چشم‌ها فکر کرد و از نو نتیجه گرفت که با وفاترین جفت های عالم ، کفش‌های آدمی‌اند! #حسین_پناهی @lightworkers

هرگز نمی‌توانیم از لذتی چشم بپوشیم بلکه صرفا لذتی دیگر را جایگزین آن می‌کنیم.... #فروید @lightworkers
هرگز نمی‌توانیم از لذتی چشم بپوشیم بلکه صرفا لذتی دیگر را جایگزین آن می‌کنیم.... #فروید @lightworkers

خویشتن باش.... به دنیا واکنش نشان نده.. حتی به جسم خود واکنش نشان نده... حتی به خود فکرهای خود واکنش نشان نده.. یاد بگیر که ش
خویشتن باش.... به دنیا واکنش نشان نده.. حتی به جسم خود واکنش نشان نده... حتی به خود فکرهای خود واکنش نشان نده.. یاد بگیر که شاهد باشی یاد بگیر که ساکت باشی ... #رابرت_آدامز @lightworkers

وقتی دو انسان پخته و معنوی به هم دل می‌بازند،یکی از بزرگترین پارادوکس‌های زندگی اتفاق می‌افتد، یکی از زیباترین پدیده‌های جهان هستی رخ می‌دهد: آنها با هم هستند و در عین حال به شدت مستقل و تنها هستند! آن‌قدر به هم نزدیک‌اند که انگار هر دو آن‌ها یک نفرند،اما در عین حال،با هم بودنشان،فردیتشان را نابود نمی‌کند با هم هستند و تنها هستند،با هم بودنشان کمک می‌کند که تنها باشند. دو انسان پخته و معنوی اگر عاشق هم شوند،بدون حس مالکیت،بدون سیاست،بدون ریاکاری،به هم کمک می‌کنند که آزاد باشند... #فرانک_پورسل @lightworkers

برای هر رنجی مرزی وجود دارد که رنج را تنها تا بدانجا راه است. پس از آن یا پایان فرا می‌رسد و یا رنج دگرگون می‌شود و رنگ زندگی
برای هر رنجی مرزی وجود دارد که رنج را تنها تا بدانجا راه است. پس از آن یا پایان فرا می‌رسد و یا رنج دگرگون می‌شود و رنگ زندگی به خود می‌گیرد.... این دگرگونی هرچند می‌تواند دردآور باشد، اما در این حال، رنج به منزله‌ی امید و زندگیست.‌... @lightworkers