fa
Feedback
Light Workers🔆

Light Workers🔆

رفتن به کانال در Telegram

چو ذَرِه باش، پویان سویِ خورشید؛ که تا چون خاک، زیرِ پا نمانی چو اِستاره به بالا، شب‌روی کن که تا زآن ماه بی‌همتا نمانی صفحه اینستاگرام https://www.instagram.com/lightworkers.ir @lightworkers

نمایش بیشتر
377
مشترکین
-224 ساعت
+17 روز
+430 روز
آرشیو پست ها
خودخواهی مقدس وقتی از خودخواهی حرف می‌زنیم، از آن به عنوان یک صفت بد یاد می‌کنیم: خودخواهی را تک‌روی و فردگرایی می‌دانیم، نوعی ولع یا عطش نیرومند تحمیل خود به دیگران که از آن‌ها می‌دزدد و ارزش‌های‌شان را از ایشان می‌گیرد؛ می‌توان آن‌را بیمارگونه نامید، خودخواهی به معنای خودپرستی. ولی خودخواهیِ دیگری هم هست که مقدس و آسمانی‌ست، ولی همه‌کس آن‌را درک نمی‌کند؛ این عقیده از آغاز قرون وسطی در میان ما مُرده است. ما معتقدیم وقتی کسی در خود فرومی‌رود، وقتی اجازه نمی‌دهد دیگر مردمان از او استفاده کنند، بیمار شده یا به شدت خودپرست و از خود راضی است. این برداشت از این واقعیت سرچشمه می‌گیرد که مسیحیتِ متاخر به نخستین آموزه‌های مسیح باور دارد: «همسایه‌ات را دوست بدار» و به آموزه‌ی راستین مسیح که گفته «همسایه‌ات را همانند خودت دوست بدار» هیچ اشاره‌ای نمی‌کند. ولی اگر خودتان را دوست نداشته باشید، چطور می‌توانید دیگری را دوست بدارید؟ کاسه‌ی گدایی‌تان را نزد او می‌برید و او چاره‌ای جز بخشیدن ندارد. در حالی که اگر خود را دوست بدارید، غنی و مهربان می‌شوید و چنان از این ثروت لبریز می‌گردید که می‌گویید دوستت دارم، چون موهبتی برای دیگران به شمار می‌آیم و برای آنان خوشایند و دلپذیرم. وقتی به دیدن دوستان‌تان می‌روید، اول باید احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید؛ برای آن‌که شما را رفیق بامحبت و دوست‌داشتنی بدانند، باید چیزی برای بخشیدن و پیش‌کش داشته باشید. در غیر این‌ صورت سربار دیگرانید. اگر افسرده و گرسنه و تشنه باشید، فقط برای دیگران مزاحم و دردسرید، درست مثل یک توبره‌ی خالی. همان‌چیزی که این مسیحیان هستند؛ پوچ و تو خالی‌اند و همه‌چیز را از دیگران می‌خواهند. می‌گویند «ما تو را دوست داریم و تو هم مجبوری»، یعنی ناگزیرتان می‌کنند دوست‌شان بدارید. اول باید خود را دوست داشته باشید، باید چیزی هم به خود بدهید. وقتی از درک خود عاجزید، چه دارید که به دیگرن بدهید؟ اول یاد بگیرید خود را درک کنید. لازم است گه‌گاه با خود خلوت کنید. «اگر برای مدتی کوتاه هم تحمل خود را ندارید، مطمئن باشید اتاق‌تان پُر از جانور شده و بوی زننده‌ای از شما استشمام می‌شود. و تازه توقع دارید همسایه‌تان هم دوست‌تان داشته باشد.» خود را دوست داشتن خیلی سخت است، همان‌طور که دوست‌داشتن حقیقی دیگران هم خیلی دشوار است. ولی همین‌که بتوانید خود را دوست بدارید، دیگران را هم دوست خواهید داشت. نشانه‌ی دوست‌داشتن خود این است که بتوانید خود را تحمل کنید. این به‌غایت سخت است؛ هیچ غذایی بدتر از غذایی نیست که از گوشت خودتان درست شده باشد. بکوشید آن را به طریقی آیینی صرف کنید، عشای ربانی خویش را جشن بگیرید، گوشت خود را بخورید و خون خود را بنوشید، ببینید چه طعمی دارند: شگفت‌زده خواهید شد. بعد متوجه می‌شوید برای دوستان و بستگان خویش دقیقا چه هستید؛ در نظر آن‌ها همان‌قدر بدید که برای خودتان. اگر نتوانم با خود مهربان باشم، نمی‌توانم با کسی که گناهش را به من منتقل کرده (فرافکنی کرده) هم مهربان باشم. باید با برادرم سازش کنم، زیرا بدترین برادر، «خودم» هستم. پس باید صبور باشم و از درون مسیحی شوم. اگر الگوی خویش، فردیت خویش را به اجرا در آورم (اگر بشوم آن‌چه هستم)، حتی گنه‌کاری خویش را نیز می‌پذیرم و می‌گویم: «خیلی بد است، ولی همین است که هست، مجبورم بپذیرمش» و این‌جاست که الگوی خود را عملی می‌کنم و مسِ وجودم طلا می‌شود. کسانی که می‌توانند خود را بپذیرند، مانند طلا هستند. طعم خوشی دارند. و همه‌ی مگس‌ها در پیِ ایشانند.... #کارل_گوستاو_یونگ @lightworkers

بیشترین قَسَم‌ های قرآنی دیدی یه نفر وقتی می‌خواد که حرفش رو با اهمیت جلوه بده، هِی قسم می‌خوره؟!... به پیر، به پیغمبر، به خدا، به قرآن و... قرآن هم وقتی می‌خواد یه موضوعی رو با اهمیت جلوه بده، پشت سر هم قسم میخوره... حالا می‌دونی بیشترین قسم‌های قرآنی تو کدوم سوره است؟!... سوره شمس یازده قسم پشت سر هم بیشترین رکوردِ قسم در یک سوره: و اَلشَّمْسِ وَ ضُحٰاهٰا... و اَلْقَمَرِ إِذٰا تَلاٰهٰا... و اَلنَّهٰارِ إِذٰا جَلاّٰهٰا... و اَللَّیْلِ إِذٰا یَغْشٰاهٰا... و ... ای انسان...! ☜ قسم به خورشید و ماه ☜ قسم به زمین و آسمون ☜ قسم به شب و روز ☜ قسم به... حالا فکر میکنی قرآن بعد از این همه قسم چه مطلب مهمی رو میخواد بگه؟!... قبل از اینکه جواب و ببینی یه خورده فکر کن. - فکر میکنی چه موضوع مهمیه؟!... قرآن بعد از ۱۱ تا قسم میگه: قدْ أَفْلَحَ مَنْ زَکّٰاهٰا... (شمس/۹) "به همه اینها قسم، که هر کس نفس خودش رو تزکیه کرد، رستگار شد." بعد سراغ گروه مخالفش هم میره و میگه: و قَدْ خٰابَ مَنْ دَسّٰاهٰا* (شمس/۱۰) "هر کس هم که نفس خودش رو با معصیت و گناه آلوده کرد، نومید و محروم شد." پس دقّت کنیم قرآن این همه قسم خورده که ما باور کنیم، تنها راه رستگاری، تزکیه و خودسازی، و دوری از گناه و معصیت است. اونایی که دنبال راه میانبُر می‌گردند، اونایی که دنبال ذکر و ... می‌گردند، بدونند که هیچ راه دیگه‌ای وجود نداره. فقط همین: ۱.تزکیه و خودسازی، ۲.دوری از گناه و معصیت #قرآن @lightworkers

جوانمردان راحتِ خلق اند ، نه وحشتِ خلق . ایشان را صحبت با خدای است از خلق ، و از خدای به خلق نگرند . صحبت با آن دار که باطن و ظاهر ، به صحبتِ او روشن شود . شیخ ابوالعباس قصاب @lightworkers

حالم خوب است، هنوز خواب می‌بینم ابری می‌آید و مرا تا سرآغازِ روییدن بدرقه می‌کند... #سید_علی_صالحی @lightworkers
حالم خوب است، هنوز خواب می‌بینم ابری می‌آید  و مرا تا سرآغازِ روییدن بدرقه می‌کند... #سید_علی_صالحی @lightworkers

شکیبایی(صبر ) و شادکامی خوشحال بودن یعنی توانمندی بالای ما در شکیبایی و استقامت در برابر سختی‌ها. خوشحالی یعنی اطمینانی درونی به اینکه درد و رنج و سختی و بیماری و مرگ جز لاینفک زندگیست اما هیچ کدام از آنها نمی‌تواند مرا از پا بیاندازد. خوشحالی یعنی میل به زندگی علی رغم علم به فانی بودن همه چیز، خوشحالی یعنی در سختی‌ها لبخند زدن، خوشحالی یعنی آگاهی از توانمندی بزرگ ما برای به دوش کشیدن مشکلات، خوشحالی یعنی بعد از هر زمین خوردن همچنان بتوانیم بلند شویم، بعد از هر گریه همچنان بتوانیم بخندیم و لبخند بر لب دیگر همنوعان بیاوریم، خوشحالی یعنی حضور کامل ما در هستی، خوشحالی یعنی همچون رود جاری بودن و در حرکت بودن، عبور کردن و به عظمتی بی پایان چشم دوختن خوشحالی یعنی توانایی ما به گفتن یک آری بزرگ به زندگی. #رفتارشناسی @lightworkers

در این دنیا،هم اینجا هم اینک بمان و به راهت ادامه بده با قهقه‌ای برﺧﻮاسته ازعمق وجودت راهت را بسوی خدا برقص راهت را بسوی خدا
در این دنیا،هم اینجا هم اینک بمان و به راهت ادامه بده با قهقه‌ای برﺧﻮاسته ازعمق وجودت راهت را بسوی خدا برقص راهت را بسوی خدا بخند راهت را بسوی خدا آواز بخوان.... @lightworkers

دست بَردار ! از رابطه ها و آدم هایِ اشتباه ، از تلاش هایِ بی فایده و تنش هایِ بی نتیجه ... نه آدم ها عوض می شوند ، نه همه چیز ، همانی می شود که تو می خواهی ! بیخیالِ نداشته هایی که چون - دست نیافتنی اند - ، خواستنی شده اند ، و بیخیالِ آدم هایی که جز ترسِ از دست دادنشان ، دلیلِ موجهی برایِ نگه داشتنشان نیست ! گاهی باید تمامِ حاشیه ها را دور ریخت و رویِ داشته ها تمرکز کرد . همان هایی که چون خیالت از داشتنشان راحت بود ، از دایره ی توجهت خارجشان کردی ! باید زیبایی هایِ زندگی را دید و درگیرِ زیاده خواهی نشد ! گاهی همینی که هست ، بهترین حالتی ست که می تواند باشد . این حسرت هایِ بی نتیجه ، فقط ثانیه هایِ عمرِ تو را هدر می دهد ، ثانیه هایی که می تواند برشی از بهترین خاطره ها باشد ، نه پازلِ مبهمی از چراها و شاید ها ... باید از خواستن هایِ بی نتیجه و حسرت هایِ بی دلیل ، دست برداشت ! آنی که برایِ تو باشد ؛ بی هیچ التماس و دویدنی برایِ توست ، و آنی که سهمِ تو نباشد ؛ حسرتِ نداشتنش ، احمقانه است ! منطقی تر نگاه کن ؛ این هایی که داری ، آرزویِ خیلی هاست ! قدرِ داشته هایت را بدان و درگیرِ نداشته هایت نباش ! همه مان دیر یا زود ، تمامِ سهمِ مان از زندگی را خواهیم گرفت ، این حسرت کشیدن و دویدن هایِ بی نتیجه ؛ فقط از لذتِ شادی و آرامش ، محرومت می کند ... دنبالِ اتفاقاتِ عجیب و آدم هایِ تازه نباش ! خوشبختی ؛ همین چیزهایِ ساده است ، همین شادی هایِ کوچک ، همین آدم هایِ اصیلی ؛ که بی بهانه ، تو را دوست دارند ... #نرگس_صرافیان @lightworkers

مهمترین ویژگی انسان( شخصیت) سالم عبارتند از: +هدفمند بودن.. +با انگیزه بودن.. +مثبت اندیش بودن.. +زندگی در زمان حال.. +نشاط،آ
مهمترین ویژگی انسان( شخصیت) سالم عبارتند از: +هدفمند بودن.. +با انگیزه بودن.. +مثبت اندیش بودن.. +زندگی در زمان حال.. +نشاط،آرامش و شادابی.. +و... #رفتارشناسی @lightworkers

#بریده_کتاب پیتر بروک کارگردان و هم نظریه‌دار تئاتر در کتاب رازی در میان ما نیست یا اندیشه‌هایی درباره‌ی بازیگری و تئاتر می‌گوید: "تئاتر درباره‌ی زندگی است. ما برای این به تئاتر می‌رویم تا زندگی را تماشا کنیم. ولی اگر زندگی بیرون از تئاتر با زندگی درون تئاتر تفاوتی نداشته باشد، تئاتر اصلن بی‌معناست، اجرای آن بیهوده است. ولی اگر بپذیریم که زندگی درون تئاتر آشکارتر و پرشورتر از زندگی بیرون است آن وقت می‌بینیم که این زندگی همان زندگی بیرون است و هم چیزی دیگر." #محمد_صالح_علاء خط‌کش‌ها و شقایق‌ها @lightworkers

دل بر گذر قافله ی لاله و گل داشت این دشت که پامال سواران خزان است هوشنگ ابتهاج @lightworkers

زندگی يك فرصت است. فرصتي براي شناختن خودت. تو مي تواني اين فرصت را از دست دهی. بسياری اين فرصت را از دست مي دهند. فقط تعداد اندكی از آن استفاده مي كنند و آنان كساني هستند كه وارد دنيای درونشان می‌شوند. درگير ساختن خود با پول و قدرت و جاه و مقام، بيهوده تلف كردن فرصت زندگی است. درگيری اصلی تو بايد جست و جوی پاسخ اين پرسش باشد كه « من كيستم؟ » تا پاسخ را پيدا نكردی رضايت نده. در درونی ترين هسته وجودت تصميم قاطع بگير « من بايد به اين پاسخ دست يابم » تا اين تصميم به يك بذر تبديل شود. @lightworkers

تازه گردد از نسیم صبحگاهی جانِ من .. #شیخ_بهایی @lightworkers
تازه گردد از نسیم صبحگاهی جانِ من .. #شیخ_بهایی @lightworkers

هزار جهد بکَردم که سِرّ عشق بپوشم نبود بر سَرِ آتش مُیسّرَم که نجوشم سید #خلیل_عالی_نژاد ♥️

بلوغ روانی چیست؟ - بلوغ یعنی آنکه تلاش برای تغییر دیگران را متوقف ساخته و بر خویش متمرکز شوید. - بلوغ یعنی دیگران را همانگونه که هستند بپذیرید - بلوغ یعنی به این درک برسید که هر کسی از دیدگاه خودش درست است. - بلوغ یعنی قدرت انکه بتوانید رها کنید و بگذرید. - بلوغ یعنی بجای انتظارات پی در پی از یک رابطه؛ سخاوتمندانه برای آن تلاش کنید و ببخشید و آنرا بسازید. - بلوغ فهم این واقعیت ست که هر آنچه کرده اید؛ فقط از برای خود و آرامش تان بوده ست. - بلوغ متوقف کردن مسیری ست که در آن بکوشید که خود را برتر نشان بدهید و به جای ان بر نقاط مثبت دیگران متمرکز بشوید. - بلوغ یعنی انکه بدنبال تایید دیگران نباشید و خودتان را با کسی مقایسه نکنید. 💎بالندگی پذیرش خویشتن ست، همانگونه که هستید و درک این نکته که تا هنگامی که خود را نپذیریم هیچ تغییری رخ نخواهد داد. @lightworkers

#بریده_کتاب کیمیاگری تبدیل مس به طلا نیست، بلکه تبدیل جهل به آگاهی، تبدیل نفرت به عشق و تبدیل غم به شادی است پس همه ما می‌توانیم با کلام زیبا کیمیاگر باشیم. #پائولو_کوئلیو کیمیاگر @lightworkers

لحظه به لحظه زندگی کن. به مدت سه هفته امتحان کن. هر کاری میکنی تا جای ممکن با تمام وجود انجام بده. عاشق باش و از آن لذت ببر. اگر چای مینوشی، این که زیادی از آن لذت ببری شاید مضحک به نظر بیاید. این فقط یک چای معمولی است. اما همین چای معمولی میتواند به طرز فوق العاده ای زیبا شود. از آن لذت ببر و ببين چگونه تجربه ای فوق العاده مي شود. در هنگام چای دم کردن ، به صدای قل قل کتری گوش بده. سپس چای را بریز. رایحه اش را بو کن. سپس چای را مزه مزه کن . به حسي كه از بو و مزه چاي در تو ايجاد ميشود توجه كن . از زنده بودنت لذت ببر. در این لحظه چای مینوشی. قدر دانی کن. و به آینده فکر نکن. لحظه بعدی، خودش از خودش مراقبت خواهد کرد. به فردا فکر نکن. به مدت سه هفته در لحظه زندگی کن. کلمه ای که اهالی ذن برای مراقبه به کار میبرند ، " وو' شی" است. به معنای چیز خاصی نبودن، بی عجله و بی دغدغه و هیاهو بودن است. #تمرین @lightworkers

اگر آنچه برای خود می خواهم با خواست خداوند متضاد باشد، تنها به خواست او تن در می دهم و بی گمان به آرامش دست خواهم یافت! #جی_پی_واسوانی @lightworkers