fa
Feedback
اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی

اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی

رفتن به کانال در Telegram

کانال رسمی اندیشه جویان استاد حسن عباسی اینستاگرام: Instagram.com/Hasanabbasi.students_ ایتا: eitaa.com/hasanabbasi_students بله: ble.ir/hasanabbasi_students

نمایش بیشتر
8 651
مشترکین
-324 ساعت
-27 روز
-3530 روز
جذب مشترکین
ژوئن '26
ژوئن '26
+64
در 4 کانال‌ها
مه '26
+25
در 1 کانال‌ها
Get PRO
آوریل '26
+34
در 4 کانال‌ها
Get PRO
مارس '26
+52
در 10 کانال‌ها
Get PRO
فوریه '26
+85
در 12 کانال‌ها
Get PRO
ژانویه '26
+36
در 10 کانال‌ها
Get PRO
دسامبر '25
+37
در 11 کانال‌ها
Get PRO
نوامبر '25
+64
در 10 کانال‌ها
Get PRO
اکتبر '25
+63
در 11 کانال‌ها
Get PRO
سپتامبر '25
+70
در 13 کانال‌ها
Get PRO
اوت '25
+111
در 10 کانال‌ها
Get PRO
ژوئیه '25
+157
در 22 کانال‌ها
Get PRO
ژوئن '25
+88
در 14 کانال‌ها
Get PRO
مه '25
+37
در 13 کانال‌ها
Get PRO
آوریل '25
+100
در 13 کانال‌ها
Get PRO
مارس '25
+60
در 10 کانال‌ها
Get PRO
فوریه '25
+72
در 13 کانال‌ها
Get PRO
ژانویه '25
+76
در 14 کانال‌ها
Get PRO
دسامبر '24
+132
در 12 کانال‌ها
Get PRO
نوامبر '24
+94
در 8 کانال‌ها
Get PRO
اکتبر '24
+163
در 14 کانال‌ها
Get PRO
سپتامبر '24
+184
در 16 کانال‌ها
Get PRO
اوت '24
+195
در 27 کانال‌ها
Get PRO
ژوئیه '24
+290
در 27 کانال‌ها
Get PRO
ژوئن '24
+168
در 17 کانال‌ها
Get PRO
مه '24
+173
در 26 کانال‌ها
Get PRO
آوریل '24
+184
در 13 کانال‌ها
Get PRO
مارس '24
+125
در 16 کانال‌ها
Get PRO
فوریه '24
+108
در 11 کانال‌ها
Get PRO
ژانویه '24
+111
در 10 کانال‌ها
Get PRO
دسامبر '23
+84
در 9 کانال‌ها
Get PRO
نوامبر '23
+102
در 14 کانال‌ها
Get PRO
اکتبر '23
+154
در 15 کانال‌ها
Get PRO
سپتامبر '23
+100
در 0 کانال‌ها
Get PRO
اوت '23
+96
در 0 کانال‌ها
Get PRO
ژوئیه '23
+88
در 0 کانال‌ها
Get PRO
ژوئن '23
+49
در 0 کانال‌ها
Get PRO
مه '23
+54
در 0 کانال‌ها
Get PRO
آوریل '23
+34
در 0 کانال‌ها
Get PRO
مارس '23
+56
در 0 کانال‌ها
Get PRO
فوریه '23
+50
در 0 کانال‌ها
Get PRO
ژانویه '23
+76
در 0 کانال‌ها
Get PRO
دسامبر '22
+85
در 0 کانال‌ها
Get PRO
نوامبر '22
+115
در 0 کانال‌ها
Get PRO
اکتبر '22
+185
در 0 کانال‌ها
Get PRO
سپتامبر '22
+201
در 0 کانال‌ها
Get PRO
اوت '22
+97
در 0 کانال‌ها
Get PRO
ژوئیه '22
+158
در 0 کانال‌ها
Get PRO
ژوئن '22
+219
در 0 کانال‌ها
Get PRO
مه '22
+146
در 0 کانال‌ها
Get PRO
آوریل '22
+105
در 0 کانال‌ها
Get PRO
مارس '22
+120
در 0 کانال‌ها
Get PRO
فوریه '22
+83
در 0 کانال‌ها
Get PRO
ژانویه '22
+67
در 0 کانال‌ها
Get PRO
دسامبر '21
+49
در 0 کانال‌ها
Get PRO
نوامبر '21
+87
در 0 کانال‌ها
Get PRO
اکتبر '21
+125
در 0 کانال‌ها
Get PRO
سپتامبر '21
+169
در 0 کانال‌ها
Get PRO
اوت '21
+151
در 0 کانال‌ها
Get PRO
ژوئیه '21
+122
در 0 کانال‌ها
Get PRO
ژوئن '21
+238
در 0 کانال‌ها
Get PRO
مه '21
+235
در 0 کانال‌ها
Get PRO
آوریل '21
+263
در 0 کانال‌ها
Get PRO
مارس '21
+203
در 0 کانال‌ها
Get PRO
فوریه '21
+115
در 0 کانال‌ها
Get PRO
ژانویه '21
+132
در 0 کانال‌ها
Get PRO
دسامبر '20
+15 461
در 0 کانال‌ها
تاریخ
رشد مشترکین
اشارات
کانال‌ها
27 ژوئن+1
26 ژوئن+1
25 ژوئن+4
24 ژوئن+4
23 ژوئن+3
22 ژوئن+3
21 ژوئن+1
20 ژوئن+3
19 ژوئن+7
18 ژوئن+3
17 ژوئن+3
16 ژوئن+1
15 ژوئن+1
14 ژوئن+1
13 ژوئن+2
12 ژوئن+2
11 ژوئن+2
10 ژوئن+2
09 ژوئن+2
08 ژوئن+3
07 ژوئن+3
06 ژوئن+3
05 ژوئن+2
04 ژوئن+2
03 ژوئن+4
02 ژوئن0
01 ژوئن+1
پست‌های کانال
🔰 در دولت پزشکیان رخ داد 🔹 تورم نقطه به نقطه در خرداد ماه با ثبت رکورد تاریخی به ۸۸ درصد رسید. @Hasanabbasi_students
🔰 در دولت پزشکیان رخ داد 🔹 تورم نقطه به نقطه در خرداد ماه با ثبت رکورد تاریخی به ۸۸ درصد رسید. @Hasanabbasi_students

2
🔰 هیچ دوره‌ای از ۷۶ تا امروز، اینقدر، رئیس‌جمهور مصون از دو قوه دیگر نبوده. طوری که یک قوه را حتی به خاطرش تعطیل کنند! 🔹 خا
🔰 هیچ دوره‌ای از ۷۶ تا امروز، اینقدر، رئیس‌جمهور مصون از دو قوه دیگر نبوده. طوری که یک قوه را حتی به خاطرش تعطیل کنند! 🔹 خاتمی، احمدی‌نژاد، روحانی، رئیسی، از یک قوه یا هر دو قوه دیگر، تحت فشار بودند. الان هیچِ هیچِ هیچ. اسم این پدیده، وفاق است. ✍ روح‌الله ایزدخواه @Hasanabbasi_students
133
3
🔰 دولت خفت و خاری 🤧😤😔😖😮‍💨😫 @Hasanabbasi_students
🔰 دولت خفت و خاری 🤧😤😔😖😮‍💨😫 @Hasanabbasi_students
240
4
🔰 کارنامه نهادها در موضوع حجاب و عفاف در میانه جهاد نظامی و امنیّتی با کافران حربی، یک جهاد فرهنگی بسیار مهم نیز درباره #حجاب و #عفاف، وجود دارد. نگرانی‌های امام شهید را در این موضوع مهم، در یاد داریم. اوضاع ظاهری کلانشهرها و کافی شاپها و مراکز تفریحی و مال‌ها و شبکه نمایش خانگی و فضای مجازی، مؤمنان و ایران‌دوستان را آزار میدهد و امنیت اخلاقی را تهدید می‌کند. مؤمنان دلسوز و ایرانیان عفیف و بااصالت، با همه توان خود در خطّ مقدّم این جهاد فرهنگی برای حفظ هویّت ایرانی اسلامی هستند. با گفتگوهای چهره به چهره، با کار فرهنگی در مساجد و مدارس و این شبها در میادین و خیابانها، با امر به معروف و نهی از منکرهای استاندارد و منضبط و #مهربانانه، با تولید آثار چندرسانه‌ای و پادپخش، با اهدای جوایز و نذر چادر و روسری و دهها کار دیگر. ۲۱ تیر، روز حجاب و عفاف است و قاعدتاُ امسال آن ایام، تحت الشعاع تشییع تاریخی امام شهیدمان، خواهد بود. فلذا از الان عرض می‌کنم: توقّع ما این است که اوّلاً مسئولان فرهنگی و همچنین نظارتی کشور، گزارشی از بودجه‌های دریافتی در زمینه ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و بویژه حیا و عفاف، ارائه دهند و سپس گزارشی از عملکرد خود بیان کنند. شورای عالی انقلاب فرهنگی مجلس قوه قضاییه مدیریت حوزه‌های علمیه وزارت آموزش و پرورش وزارت کشور وزارت ارشاد وزارت علوم وزارت بهداشت (بخشهای مرتبط با آموزش و همچنین محیطهای درمانی) وزارت صمت صدا و سیما سازمان تبلیغات اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی سازمانهای فرهنگی شهرداریها بویژه در کلانشهرها سازمان بسیج وزارت اطلاعات سازمان اطلاعات سپاه فرهنگی سپاه فراجا سازمان گردشگری ستاد امر به معروف قرارگاه فرهنگی بقیة الله (عج) و دهها نهاد دیگر ✍ سعید صلح میرزایی ۵ تیر ۴۰۵ @Hasanabbasi_students
287
5
💠💠 🔸بعضى نوکر بى ‌جیره و مواجبند ــ کسانى را هم دارند که این حرف‌ها را تبلیغ می‌کنند که «مگر می‌شود انسان با آمریکا قطع را
💠💠 🔸بعضى نوکر بى ‌جیره و مواجبند ــ کسانى را هم دارند که این حرف‌ها را تبلیغ می‌کنند که «مگر می‌شود انسان با آمریکا قطع رابطه باشد؟ اگر قطع رابطه باشیم، نمی‌شود زندگى بکنیم؛ اگر رابطه‌مان را برقرار بکنیم، اگر اقلّاً مذاکره‌ با آمریکا بکنیم، همه‌ مشکلات ما برطرف می‌شود». از این حرف‌ها هم رایج می‌کنند؛ حرف‌هایى که پوچ و بى‌مغز و بکلّى عارى از حقیقت است. بسیارى از کشورهایى که آمریکایى‌ها بدترین خیانت‌ها را به آن‌ها کردند، کسانى بودند که با خود آمریکا هم ارتباطات دوستانه داشتند. آمریکایى‌ها ملاحظه‌ کسى را نمی‌کنند؛ فقط ملاحظه‌ منافع خودشان را می‌کنند. رابطه مشکلى را حل نمی‌کند، مذاکره مشکلى را حل نمی‌کند. مگر ملّت بخواهد تسلیم آمریکا بشود که خب چنین چیزى هم محال است. امام شهید - ۷۶٫۸٫۱۴ 🔎#قرن_جدید 🔎#نظام_معترض 🆔 به کانال نظام معترض در بله، ایتا، روبیکا و تلگرام بپیوندید: ꞋꞌꞋ✎ @MaysamAzarbakhsh ༺𑁍︎𑁍︎𑁍︎𑁍︎༻
292
6
🔰 تو اسلام آباد به پزشکیان بیل دادن تا درخت بکاره، شهباز شریف اگه جلوش رو نمیگرفت تمام اسلام آباد رو بیل میزد :) @Hasanabbas
🔰 تو اسلام آباد به پزشکیان بیل دادن تا درخت بکاره، شهباز شریف اگه جلوش رو نمیگرفت تمام اسلام آباد رو بیل میزد :) @Hasanabbasi_students
273
7
🔰 واکنش حجت الاسلام محمد قمی به اظهارات عبدالناصر همتی: اظهارات کسی که هنوز اقتصاد کشور و معیشت مردم از مدیریت خسارت‌بارش زخ
🔰 واکنش حجت الاسلام محمد قمی به اظهارات عبدالناصر همتی: اظهارات کسی که هنوز اقتصاد کشور و معیشت مردم از مدیریت خسارت‌بارش زخم خورده، از صحبت‌های ترامپ تاسف‌بارتر است. @Hasanabbasi_students
280
8
🔰 خواب غرب پرستان لیبرال برای رابطه با آمریکا تعبیر نخواهد شد، بیهوده دست و پا می زنند [ البته چاره‌ای ندارند، شاید چیزی دست
🔰 خواب غرب پرستان لیبرال برای رابطه با آمریکا تعبیر نخواهد شد، بیهوده دست و پا می زنند [ البته چاره‌ای ندارند، شاید چیزی دست دشمن دارند 🤣😆 ]. ما با کفار آمریکایی پدر کشتگی داریم [ و البته با لیبرال های داخلی ]. 👇👇 - - - - - 🔹 حسین سلاح ورزی: تجارت کالاهای اساسی و کشاورزی با آمریکا به نفع معیشت مردم، عقلانی و پایه‌ای برای توافق پایدارتر و همکاری اقتصادی واقعی‌تر است. @Hasanabbasi_students
244
9
🔰 واکنش سخنگوی کمیسیون امنیت ملی به بیانه کشورهای خلیج فارس: بیانیه وقیحانه ایالات متحده و گاوهای شیرده آمریکا نشان داد که م
🔰 واکنش سخنگوی کمیسیون امنیت ملی به بیانه کشورهای خلیج فارس: بیانیه وقیحانه ایالات متحده و گاوهای شیرده آمریکا نشان داد که موشک‌ها مذاکره‌کنندگان مناسب‌تری هستند. @Hasanabbasi_students
231
10
چرا اساتید دانشگاه پاسخگو نیستند؟! ◾️ جایگاه دانشگاه و نظام تولید علم، همواره به عنوان یکی از کانون‌های اصلی مهندسی فرهنگی و
چرا اساتید دانشگاه پاسخگو نیستند؟! ◾️ جایگاه دانشگاه و نظام تولید علم، همواره به عنوان یکی از کانون‌های اصلی مهندسی فرهنگی و شکل‌دهی به افق‌های فکری، در منظومه اندیشه‌ای امامین انقلاب مورد توجه و تأمل جدی قرار گرفته است. دغدغه‌های بنیادین رهبران انقلاب اسلامی پیرامون ماهیت علوم دانشگاهی و محتوای معرفتی حاکم بر زیست‌جهان دانشجویان، نشان‌دهنده درک عمیق ایشان از نقش دانشگاه در بازتولید نخبگان و جهت‌دهی به آینده تمدنی کشور است. این رویکرد انتقادی، دانشگاه را نه صرفاً یک نهاد آموزشی، بلکه میدانی برای تقابل پارادایم‌های معرفتی و فرهنگ‌ساز می‌داند که می‌تواند مسیر حرکت تاریخی یک ملت را دگرگون سازد. ◾️ در این راستا، امام خمینی (ره) با نگاهی ژئوپلیتیک و فرهنگی به کارکرد دانشگاه، آن را نقطه ثقل نفوذ هژمونی بیگانه و در عین حال کانون بالقوه اصلاحات ملی تلقی می‌کردند. ایشان در تحلیل خود از دوگانه شرق و غرب و خطر استعمار نو، بر نقش حیاتی تربیت دانشگاهی در هویت‌بخشی یا ازخودبیگانگی جوانان تأکید ورزیده و در جمع مسئولان دانشگاه در خرداد سال ۱۳۶۰ چنین مقرر فرمودند: «از دانشگاه است که می‌شود یک ملتی اصلاح بشود و از دانشگاه است که می‌تواند یک ملتی به تباهی کشیده بشود. این دانشگاه و تربیت دانشگاهی است که جوانهای ما را یا طرف غرب می‌کشد یا طرف شرق می‌کشد و آنها را از خودشان تهی می‌کند و وجهه آنها را متوجه به غرب و شرق [می‌] کند تا اینکه یا شرق غلبه کند و تمام جهات ایران را و شرق را و تمام بلاد مسلمین را از بین ببرد یا غرب غلبه کند و همه فرهنگ و چیزهای دیگری را از ما بگیرند و به جای آن، یک مغز شرقی یا یک مغز غربی بنشانند و ملت ما را به تباهی بکشند.» (صحیفه امام خمینی، جلد ۱۴، صفحه ۴۳۰). ◾️ تداوم این دغدغه‌های معرفتی در دوران معاصر، توسط امام خامنه‌ای در قالب نقد اپیستمولوژیک (شناخت‌شناختی) به علوم انسانی رایج بسط یافته است. ایشان با عبور از نقد صرفاً سیاسی، به ریشه‌های جهان‌بینی حاکم بر علوم انسانی پرداخته و در مهرماه ۱۳۸۹ با ترسیم تقابل بنیادین میان پارادایم اسلامی و سکولار، هشدار دادند: «اینکه بنده درباره‌ی علوم انسانی در دانشگاه‌ها و خطر این دانشهای ذاتاً مسموم هشدار دادم - هم به دانشگاه‌ها، هم به مسئولان - به خاطر همین است. این علوم انسانی‌ای که امروز را‌یج است، محتواهائی دارد که ماهیتاً معارض و مخالف با حرکت اسلامی و نظام اسلامی است؛ متکی بر جهان‌بینی دیگری است؛ حرف دیگری دارد، هدف دیگری دارد. وقتی اینها رایج شد، مدیران بر اساس آنها تربیت می‌شوند؛ همین مدیران می‌آیند در رأس دانشگاه، در رأس اقتصاد کشور، در رأس مسائل سیاسی داخلی، خارجی، امنیت، غیره و غیره قرار می‌گیرند.» ◾️ بر این اساس، از منظر جامعه‌شناسی آموزش عالی می‌توان استدلال کرد که پدیده ازخودبیگانگی نخبگانی در ایران معاصر، لزوماً نیازمند تحصیل فیزیکی در مراکز آکادمیک شرق یا غرب نیست؛ بلکه فرآیند درونی‌سازی و بازتولید همان گفتمان‌های معرفتیِ مغایر، در دل ساختار دانشگاهی کشور رخ داده است. به عبارت دیگر، ترجمان و بسط همان مبانی نظریِ علوم انسانیِ انتقادشده، در قالب سرفصل‌های درسی و نظام ارزشیابی دانشگاه‌های داخلی ارائه می‌شود و بدین ترتیب، دانشجوی ایرانی بدون خروج از مرزهای جغرافیایی، مدرک و مشروعیت علمی همان پارادایم‌های معرفتیِ چالش‌برانگیز را کسب می‌کند. ◾️ پیامدهای کلان این سلطه معرفتی، در عرصه جامعه‌شناسی سیاسی و در کوران رویدادهای اجتماعی خود را به وضوح نشان می‌دهد؛ چنان‌که در مناظرات علمی و رسانه‌ای، از جمله تقابل با چهره‌هایی نظیر تقی آزاد ارمکی، این پرسش بنیادین مطرح می‌شود که چرا نهاد دانشگاه به کانون تولید کنش‌های رادیکال، هنجارشکنی علیه نمادهای ملی و مقدسات، و حتی مشارکت در فتنه‌های اجتماعی تبدیل شده است. در نهایت، این چالش‌ها پرسش‌های پژوهشی مهمی را در باب کاربست اجتماعی علم برمی‌انگیزد: چرا بدنه اساتید دانشگاه در ایفای نقش رسالتی خود جهت ترویج روحیه انقلابی، اسلامی و میهن‌دوستی دچار ناکارآمدی شده‌اند و سهم پارادایم‌های حاکم بر علوم رایج در تولید این عقب‌ماندگی اجتماعی و گسست میان دانشگاه و ارزش‌های بنیادین جامعه چیست؟ 🔹https://t.me/Alisoleymani_ir
208
11
🔰 لیبرالیسم ایدئولوژی نابودگر اسلام است. دولت لیبرال آگاهانه در حال استحاله فرهنگی جمهوری اسلامی است. 🔹 پورنوکراسی حاکم بر
🔰 لیبرالیسم ایدئولوژی نابودگر اسلام است. دولت لیبرال آگاهانه در حال استحاله فرهنگی جمهوری اسلامی است. 🔹 پورنوکراسی حاکم بر جریان لیبرال درون نظام، خط نابودی اخلاقی و فرهنگی جمهوری اسلامی را دنبال می کند و البته حزب اللهی ها سرگرم مذاکره و جام جهانی هستند. * وزیر میراث فرهنگی در مصاحبه با یک زن بی حجاب و بازو برهنه. * به جمهوری لیبرال اسلامی خوش آمدید. * قاب عکس امامین انقلاب در بالای سر وزیر، هجو جمهوری اسلامی در صحنه مصاحبه است. @Hasanabbasi_students
235
12
🔰 ‌ده نکته درباره قطعنامه اخیر کنگره ۱- متن قطعنامه "به رئیس جمهور دستور می‌دهد تا نیروهای مسلح ایالات متحده را از درگیری‌ علیه جمهوری اسلامی ایران خارج کند... مگر اینکه صریحاً با اعلام جنگ یا مجوز خاص کنگره برای استفاده از نیروی نظامی علیه ایران مجوز گرفته باشد‌." یعنی حمله بعدی به ایران بدون مجوز کنگره غیرقانونی است. ۲- عصبانیت ترامپ در توئیت زیر به همین دلیل است. ترامپ نوشته: "من طناب را بر گردن ایران انداخته بودم، آنها آماده‌ی دادن تقریباً هر چیزی به ما هستند، و برای اولین بار در دهه‌ها، به ایالات متحده و رئیس جمهورش احترام می‌گذارند. حالا سنای ایالات متحده تصمیم می‌گیرد یک رأی‌گیری بی‌موقع در مورد قانون اختیارات جنگ داشته باشد، و به حامی شماره یک تروریسم در جهان می‌گوید که ایالات متحده از کاری که من با ایرانی‌ها می‌کنم خوشش نمی‌آید، و من باید متوقف شوم، و با این کار به دشمن کمک و آرامش می‌دهد. چهار بدبخت جمهوری‌خواه هم همراه دموکرات‌ها رأی مثبت دادند..." ۳- چون متن در قالب یک "قطعنامه مشترک" سنا و مجلس نمایندگان "به رئیس‌جمهور دستور می‌دهد"، این قطعنامه برای تأیید و امضای رئیس‌جمهور برای ترامپ ارسال نخواهد شد. یعنی ترامپ امکان وتوی این دستور کنگره را ندارد. ۴- در ماه‌های گذشته ترامپ درباره این قانون اظهارات منفی زیادی کرده ولی هم زمان قانون را اجرا کرده. وی در ابتدای جنگ، بر اساس قانون، کنگره را رسما مطلع کرده و در پایان مهلت‌ ۶۰ روزه نیز دوباره طی نامه رسمی به کنگره اعلام کرده به دلیل آتش‌بس نیازی به فعال شدت قانون اختیارات جنگ نیست. ۵- این قطعنامه حمله بعدی به ایران را سخت‌تر می‌کند. بدون مجوز کنگره حمله بعدی غیرقانونی خواهد بود. مقامات آمریکایی به قوانین بین‌المللی کاملا بی‌توجه هستند ولی از قوانین داخلی کاملا تبعیت می‌کنند (برخلاف ما!). ۶- حمله نظامی نیاز به بودجه دارد و در نهایت همین نمایندگان کنگره هستند که باید بودجه حمله بعدی به ایران را تصویب کنند. این رای یعنی معلوم نیست بودجه جنگ بعدی علیه ایران تصویب شود. و به همین دلیل قطعنامه نمادین نیست. نتیجه: ۷- لطفا با عنوان دورکردن سایه جنگ به طرف مقابل امتیاز بی‌خودی ندهید. ۸- تجربه نشان داده امتیاز و مذاکره سایه جنگ را دور نمی‌کند. چون به گفته امام شهید "آمریکا می‌خواهد ایران را ببلعد." یعنی امتیاز، هرچقدر هم که بزرگ باشد، برای او کافی نیست. در سه ماه گذشته هیچ شواهدی در عدم صحت‌ این تحلیل امام شهید نداریم. ۹- علی الاصول اولیت اول کشور باید شکستن چرخه: حمله، آتش­‌بس، مذاکره، حمله باشد. نه دریافت گندم آمریکایی یا غیر آمریکایی به جای پول‌های مسدود شده‌ ایران. ۱۰- روش صحیح دور کردن سایه جنگ از کشور بازدارندگی نظامی است. لطفا لیستی از تأسیسات آب‌شیرین‌کن و تأسیسات نفتی هدف ایران در منطقه منتشر کنید. در صورت حمله مجدد به ایران، این تأسیسات باید به گونه‌ای تخریب شوند که بازسازی آنها حداقل دو سال زمان ببرد. 🔹 تخریب محدود بازدارندگی لازم را ایجاد نمی‌کند. ترامپ به تخریب محدود این تأسیسات به عنوان پروژه بازسازی برای شرکت‌های آمریکایی نگاه می‌کند. اما تخریب گسترده قیمت‌های جهانی نفت و گاز را برای حداقل دو سال بالا نگه می‌دارد و بازدارندگی لازم را ایجاد می‌کند. مسیرهای جایگزین تنگه هرمز باید در اولویت اهداف ایران باشد. 🔹 اگر آمریکایی‌ها بدانند ایران واقعا به این سبک پاسخ خواهد داد به ایران حمله نخواهند کرد، مخصوصا بعد از تصویب قطعنامه بالا. ✍ فواد ایزدی @Hasanabbasi_students
251
13
🔸🔸 ⭕️ روش انقلابی مذاکره 🔻وقتی ایستادگی و غیرت ایرانیان الهام بخش می شود، کارشناس مومن لبنانی با دقت،غیرت و قاطعیت نظر خود
🔸🔸 ⭕️ روش انقلابی مذاکره 🔻وقتی ایستادگی و غیرت ایرانیان الهام بخش می شود، کارشناس مومن لبنانی با دقت،غیرت و قاطعیت نظر خود را بر کرسی می نشاند! 🔎#قرن_جدید 🔎#نظام_معترض 🆔 به کانال نظام معترض در بله، ایتا، روبیکا و تلگرام بپیوندید: ꞋꞌꞋ✎ @MaysamAzarbakhsh ༺𑁍︎𑁍︎𑁍︎𑁍︎༻
226
14
🔰 تصویر پلاکاردی در یکی از تجمعات شبانه اخیر، با مقایسه مردم ایران و کوفه و اشاره طعنه‌آمیز به «خرید ذرت و سویا از آمریکا» د
🔰 تصویر پلاکاردی در یکی از تجمعات شبانه اخیر، با مقایسه مردم ایران و کوفه و اشاره طعنه‌آمیز به «خرید ذرت و سویا از آمریکا» در فضای مجازی پربازدید شده است. @Hasanabbasi_students
226
15
🔰 تذکرات ده سال پیش امام شهید پیرامون نظام‌سازی با محوریت امر به معروف و نهی از منکر ««« اَلَّذینَ اِن مَکَّنّاهُم فِی الاَرضِ اَقامُوا الصَلوةَ وَ ءاتَوُا الزَّکوة وَ اَمَروا بِالمَعروفِ وَ نَهَوا عَنِ المُنکَرِ وَ لِلّهِ عاقِبةُ الاُمور خداوند متعال چهار شاخص را در این آیه‌ی شریفه برای آن مؤمنانی که قدرت در اختیار آنها قرار میگیرد و از زیر سلطه‌ی قدرتمندان جائر خارج میشوند، معیّن کرده و وعده کرده است که «اِنَّ اللهَ عَلی نَصرِهِم لَقَدیر» هر کدام این چهار خصوصیّت و چهار شاخص، یک جنبه‌ی فردی و شخصی دارند، لکن در کنار آن، یک جنبه‌ی اجتماعی و تأثیر در نظام‌سازی اجتماعی دارند. هرکدام از این چهار شاخص به‌نحوی ترجمان ساخت و هندسه‌ی نظام اسلامی است. امر به معروف و نهی از منکر در واقع به نوعی زیربنای همه‌ی حرکات اجتماعی اسلام است که «بِها تُقامُ الفَرائِض»؛ در حاشیه عرض بکنیم که این معنای مهمّ امر به معروف و نهی از منکر را نباید به مسائل زیر نصاب اهمّیّت منحصر کرد؛ بعضی تصوّر میکنند امر به معروف و نهی از منکر منحصر میشود به اینکه انسان به فلان زن یا فلان مردی که یک فرع دینی را رعایت نمیکند تذکّر بدهد؛ البتّه اینها امر به معروف و نهی از منکر است امّا مهم‌ترین قلم امر به معروف و نهی از منکر نیست. مهم‌ترین قلم امر به معروف و نهی از منکر عبارت است از امر به بزرگ‌ترین معروفها و نهی از بزرگ‌ترین منکرها. بزرگ‌ترین معروفها در درجه‌ی اوّل عبارت است از ایجاد نظام اسلامی و حفظ نظام اسلامی؛ این امر به معروف است. معروفی بالاتر از ایجاد نظام اسلامی و حفظ نظام اسلامی نداریم؛ هر کسی که در این راه تلاش کند، آمر به معروف است؛ مهمترین معروفها اینها هستند: اعتلای فرهنگ، سلامت محیط اخلاقی، سلامت محیط خانوادگی، تکثیر نسل و تربیت نسل جوان آماده‌ی برای اعتلای کشور، رونق دادن به اقتصاد و تولید، همگانی کردن اخلاق اسلامی، گسترش علم و فنّاوری، استقرار عدالت قضائی و عدالت اقتصادی، مجاهدت برای اقتدار ملّت ایران و ورای آن و فراتر از آن، اقتدار امّت اسلامی و تلاش و مجاهدت برای وحدت اسلامی نقطه‌ی مقابل اینها هم عبارت است از منکرها: ابتذال اخلاقی منکر است، کمک به دشمنان اسلام منکر است، تضعیف نظام اسلامی منکر است، تضعیف فرهنگ اسلامی منکر است، تضعیف اقتصاد جامعه و تضعیف علم و فنّاوری منکر است؛ از این منکرها باید نهی کرد. اینها چهار پایه‌ی اصلی برای نظام‌سازی است که از هرکدام از اینها، شاخه‌هایی منشعب میشود. نظام اسلامی متّکی است به اقامه‌ی صلات، ایتاء زکات، امر به ‌معروف، و نهی از منکر »»» (۱) --------------------------------- 1. بخش‌هایی از بیانات امام شهید در اول فروردین ۱۳۹۴ در حرم مطهر رضوی دولت اسلام | ابراهیم نوروزی @Ebrahim_Nowrouzi
278
16
🔰 شاخص‌ بقا 🏴 پنجاه سال، از رحلت پیامبر اسلام (ص) تا شهادت نوه‌اش در کربلا با آن اوصافی که ما طاقت شنیدنش هم نداریم، فاصله‌ زیادی نیست، امّا همین پنجاه سال برای دگرگونیِ ماهیّت جامعه‌ی اسلامی کافی بود تا جز پوستینی از اسلام، چیزی برجای نمانَد. 🏴 این زوالِ سریع، عبرتی است که نشان می‌دهد هرگاه فریضه‌ی امر به معروف و نهی از منکر، از متن زندگی اجتماعی حذف شود، ارزش‌ها رنگ می‌بازند و نامِ اسلام بر قالبی بی‌محتوا باقی می‌مانَد. 🏴 امام حسین (ع) این خطر را به‌درستی درک کرد و برای جلوگیری از سقوطِ کاملِ دین، با خون خود، تکلیفِ تاریخیِ امر به معروف را به‌تصویر کشید. 🏴 قیام عاشورا نمادِ عینیِ بزرگ‌ترین فریضه‌ی اسلامی است. خودِ امام (ع) در وصیت‌نامه‌ی خویش هدف را چنین ترسیم می‌فرماید: «اُریدُ ان آمُرَ بِالمَعروفِ وَ اَنهی عَنِ المُنکَرِ وَ اَسیرَ بِسیرَةِ جَدّی»؛ و می‌افزاید: «اِنَّما خَرَجتُ لِطَلَبِ الإصلاحِ فی أُمَّةِ جَدّی». این عبارات، کلیدِ فهمِ نهضتی است که در آن، امر به معروف و نهی از منکر، نه یک شعائرِ فردی، بلکه محورِ اصلاحِ کلانِ امّت معرّفی شده است. 🏴 ثمره‌ی این قیامِ عظیم، ماندگاریِ قرآن، نامِ اسلام، احادیثِ نبوی و مکتبِ اهل‌بیت (ع) شد؛ دستاوردی که بدون این فریضه‌ی الهی هرگز میسّر نمی‌شد. 🏴 خداوند متعال در آیه‌ی شریفه‌ی «اَلَّذینَ اِن مَکَّنّاهُم فِی الاَرضِ...» برای مؤمنانی که قدرت می‌یابند، چهار شاخصِ اساسی معیّن می‌کند: ۱. اقامه‌ی نماز ۲. ایتاء زکات ۳. امر به معروف ۴. نهی از منکر این چهار مورد، بُعدی اجتماعی و نظام‌ساز دارند؛ به‌گونه‌ای که امر به معروف و نهی از منکر، زیربنای همه‌ی حرکاتِ اجتماعیِ اسلام شمرده شده و «بِها تُقامُ الفَرائِض» است. این شاخص‌ها، ترجمانِ نرم‌افزار یک نظامِ اسلامیِ کارآمدند و هرکدام، شعبه‌هایی از اصول، قوانین، نهادها و روابط اجتماعی را پدید می‌آورند. 🏴 برای آنکه اسلام در جامعه‌ی ما نه در ظاهر و قالب، بلکه در حقیقت و محتوا باقی بمانَد، چاره‌ای جز نظام‌سازی بر اساس این شاخص‌ها و مبتنی بر فقهِ حکومتی نیست. دولت اسلام | ابراهیم نوروزی @Ebrahim_Nowrouzi
283
17
✅ داغ تمام عالم را به یکباره دیده‌ایم... 🖤 @Hasanabbasi_ir
✅ داغ تمام عالم را به یکباره دیده‌ایم... 🖤 @Hasanabbasi_ir
167
18
✅ حال و هوای میدان انقلاب تهران @Hasanabbasi_ir
✅ حال و هوای میدان انقلاب تهران @Hasanabbasi_ir
153
19
🔰 دو شبِ عاشورای کاملا متفاوت! 🔹 سال گذشته عصر تاسوعا به سمت بیت رهبری برای شرکت در مراسم شب عاشورا در حسینیه امام خمینی حرکت کردم. چند بار وسوسه شدم که حسینیه بدون حضور آقا صفا ندارد برای چه می‌روی؟! شبهای قبل هم حضرت آقا به دلایل امنیتی غایب بزرگ مراسم بودند، ولی حس غریبی می‌گفت امشب، شبِ متفاوتی است! 🔹 پس از نماز مغرب و عشاء، آرام آرام مراسم شروع شد هنوز به اوج خود نرسیده بود که ناگاه در کمال ناباوری پرده کنار رفت و ماه ظاهر شد. صحن و در و دیوار حسینیه با واکنشی بی بدیل مواجه شد. جمعیت یکپارچه شور و شعار، و نیز هیجان و فریاد شد. صحنه‌ی بی‌سابقه‌ و با شکوهی پدید آمد. 🔹 علیرغم اینکه شب حزن و اندوه و سوگواری سالار شهیدان بود، شوقِ زیارتِ دلبرِ محبوب، دلدادگان را از خود بیخود کرده بود، لبخندِ سُرور و شادی بر لبها و اشکِ شوق بر دیده‌ها نمایان بود. 🔹 انگار همه فراموش کرده بودند شبِ ماتم و عزا است، از شدتِ خوشحالی و نشاطِ دیدارِ امام عزیز به وجد آمده و سر از پا نمی‌شناختند. با تمام وجود فریاد می‌زدند: "خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست"، "ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند"، "ابالفضل علمدار خامنه ای نگهدار"، "حیدر حیدر".... 🔹 زمانی که ذاکر اهل بیت اقای محمود کریمی به صورت غیر منتظره در شب عاشورا، نغمه‌ی «ای ایران» را زمزمه کرد، به ویژه وقتی گفت با خواست رهبر معظم، این سروده را انتخاب کرده است، شوق و شعفِ بیشتری سراپای وجود حضار را در بر گرفت. 🔹 آن جلسه بیادماندنی و تاریخی که حلاوتش مصداق "یُدرَک و لایوصَف" بود، تمام شد اما فرح و شادی‌اش برای همیشه در کامِ همگان به خصوص حاضرانِ در جلسه باقی ماند. 🔹 و اما دیشب ماجرا ۱۸۰ درجه متفاوت بود، روی دیگر سکه‌ی غمبار روزگار رخ نشان داد. صندلی خالی قائد اعظم و امام امت و نوحه‌ی جانسوز "آه ما ماندیم و آقا پرکشید" محمود کریمی کام عزاداران را به شدت تلخ و تحمل فقدان مقتدا را سخت و جانگداز کرد. آه و ناله‌ها و هق هق گریه‌ها از عمق جان‌ها بلند و سیل اشکها بر گونه‌ها جاری بود. 🔹 احساس عمومی این بود که عزیزتر از عزیزان خود، بلکه عزیزتر از جان خود را از دست داده‌اند. بدون شک این زخم بزرگ جز با عنایتِ خاصِ خداوند کریم نسبت به ملت ایران، امت اسلامی، جبهه مقاومت و آزادگان جهان، التیام نمی‌یابد و امید است خالق رحمان و رحیم هر چه زودتر به همه‌ی سوخته‌دلان در این مصیبت عظمی، صبر جمیل و اجر جزیل ورحمت نماید. 🔹 ربنا افرغ علینا صبرا و ثبّت اقدامنا و انصرنا علی القوم الکافرین؛ آمین یا رب العالمین بهرحال آن شادیِ وصف ناشدنی در سال گذشته و این غم و ماتمِ دردناک و سنگینِ امسال، در عزمِ جزمِ ما در ادامه‌ی راه رهبر شهید، تبعیت از امام خامنه ای جوان و خونخواهی شهادت آقا و سرورمان، تردیدی ایجاد نخواهد کرد. به یاری خدای حکیم، غم و غصه‌ی ما به آتشِ خشمی مقدس تبدیل خواهد شد که شراره‌های فروزانِ آن ریشه‌ی ظلم و ظالمان را خواهد سوزاند. 🔹 به فضل و نصرتِ الهی، مردم مبعوث شده‌ی ایرانِ سرافراز، نستوه و مقاوم تا آخر در صحنه خواهند بود تا کار را تمام کنند و اراده‌ی استوار، شجاعت و سلحشوری رزمندگان غیور و قهرمانِ سپاهِ فداکار و ارتشِ دلاور، ستمگران را به سزای جنایات‌شان خواهد رساند. 🔹 شعارِ نصب‌العینِ ما برای همیشه « اِنّا مِنَ المُجرِمینَ مُنتَقِمون» خواهد بود و در تحقق وعده‌های الهی ذرّه‌ای تردید به خود راه نخواهیم داد، زیرا سنّت لا یتغیر خدای قادر متعال را باور داریم که فرمود: « فَلا تَحسَبَنَّ اللهَ مُخلِفَ وَعدِهِ رُسُلَهُ اِنّ اللهَ عزیزٌ ذو انْتِقامٍ» ✍ سید محمد حسینی، عاشورای ۱۴۴۸ قمری @Hasanabbasi_students
239
20
🔰 دو شب عاشورای کاملا متفاوت! متن کامل در پست بعدی... @Hasanabbasi_students
🔰 دو شب عاشورای کاملا متفاوت! متن کامل در پست بعدی... @Hasanabbasi_students
211