fa
Feedback
فلسفه اخلاق

فلسفه اخلاق

رفتن به کانال در Telegram

🌱روان‌کاوی/فلسفه/ادبیات/ادیان/سینما 📍مصطفی سلیمانی (دکتری فلسفه کارشناسی ارشد فلسفه اخلاق کارشناسی ارشد روان‌شناسی شخصیت) 📱ارتباط با من: @soleymani63 . 🔖اینستاگرام: https://instagram.com/_u/soleymani63

نمایش بیشتر
7 235
مشترکین
اطلاعاتی وجود ندارد24 ساعت
-177 روز
-5830 روز
آرشیو پست ها
تمرین و تکرار بهای به دست آوردن مهارت است. چیزی را که مدام و مرتب تکرار می کنید به صورت یک عادت جدید ذهنی و عملی در می آید. رشد فکری و احساس رضایت و خشنودی نتیجه کنار گذاشتن عادت های گذشته و جایگزین کردن تمرین ها و عادت های جدید است. شما می توانید رویکردها، توانایی ها و کیفیات خوشبختی و موفقیت را در خود بپرورانید، به این صورت که قوانین موفقیت را آن قدر برای خود تکرار کنید تا جزئی از شخصیت تان شوند. 🔸️برایان تریسی ❤️🍀 @filsofak

انسان‌ها با حاکمان خویش از جنبه‌های بسیاری همچون خدایان خود رفتار می‌کنند و این چنین گویی حاکم نماینده‌ خدا یا دست کم بزرگ‌ترین واعظ اوست. این حال و هوای شگرف در احترام و ترس و شرم در گذشته و حال پیوسته ضعیف‌تر شده است، امّا هنوز هم وجود دارد و اصولاً در مورد افراد قدرتمند پیش می‌آید. نبوغ خود نوعی از همین احترام خدایی حکمرانی است. هر جا که بکوشند انسانی را به قالب اَبَرانسان درآورند، این گرایش نیز پدید می‌آید که تمامی طبقه‌های مردم را ناپخته‌تر و پست‌تر از آنچه هستند، در نظر آورند. 🔸️انسانی بسیار انسانی فردریش نیچه 🍀❤️ @filsofak

خدای عزیز! امروز صد سالم است. کوشیدم به پدر و مادرم حالی کنم که زندگی هدیه ی عجیبی است. اول آدم بیش از اندازه قدر این هدیه را می داند. خیال می کند زندگی جاوید نصیبش شده، بعد این هدیه دلش را می زند. خیال می کند خراب است. کوتاه است. هزار عیب رویش می گذارد. به طوری که می شود گفت حاضر است دورش اندازد. ولی عاقبت می فهمد که زندگی هدیه ای نبوده، گنج بزرگی بوده که به آدم وام داده اند. آن وقت سعی می کند کاری بکند که سزاوار آن باشد. من که صد سال از عمرم گذشته می دانم چه می گویم. آدم هرچه پیرتر می شود باید ذوق بیشتری برای شناختن قدر زندگی نشان دهد. آدم باید قریحه ی ظریفی پیدا کند، باید هنرمند بشود. در ده سالگی یا بیست سالگی هر احمقی از زندگی لذت می برد. اما در صد سالگی، وقتی آدم دیگر رمق جنبیدن ندارد باید مغزش را به کار بیندازد تا از زندگی کیف کند… گل های معرفت #اریک_امانوئل_اشمیت 🍀❤️ @filsofak

انیمیشن زیبا در مورد عدم مقاومت در برابر رخدادها. با این پیام که در برابر هرچیزی مقاومت کنی قدرت آن چیز چند برابر میشود و به تو حمله ور میشود. و با رها کردن آن چیز، رهایی و آرامش نصیبتان میشود. و این یکی از کلیدهای بزرگ رسیدن به آرامش است. 🍀❤️ @filsofak

داشتم یک مستند نگاه میکردم که اواسطش، جملاتی از سخنرانی مارتین لوترکینگ حواسم رو از خود مستند پرت کرد 🍀❤️ @filsofak

من باور‌ دارم که همیشه کمی دیوانگی‌ برای ساختن سرنوشتمان لازم ا‌ست. #مارگریت_یورسنار ❤️🍀 @filsofak

🎥 یک ویدیوی عالی از دنیای واقعی! 🔹 هنگامی که شما روی مسائل داخلی کوچک تمرکز کرديد از دیدن تهدیدهای بزرگتر که در محیط بیرون رخ می‌دهند، غافلید! 🍀❤️ @filsofak

بدن خود را دوست بدارید. تنها چیزی که هر فرد محتاج آن است، این است که خود را چنان که هست، بپذیرد. جانگ‌لی‌یانگ‌هوانگ یکی از اصلی‌ترین نکات برای داشتن یک زندگی هرچه ساده‌تر همانا پذیرفتن خویش است. باید خود را چنان که هستید بپذیرید. با این عمل ساده یعنی عشق ورزیدن به خویش بسیاری از استرس‌ها و اضطراب‌هایتان کاهش می‌یابد. به طور مثال، امروز لاغر بودن شایع و فراگیر شده است و فشار اجتماعی در این مورد استرس‌زاست، اما با دوست داشتن بدن خود به همان صورتی که هستید از این فشار می‌کاهید. قبل از همه نباید خود را دست کم بگیرید یا چهره و بدن خود را با ستارگان سینما مقایسه کنید، چون با این کار خود را شکنجه می‌کنید. بیش از همه بر احساس جسم خود تمرکز کنید تا شکل و هیبت آن. فعال بودن، راه رفتن، دویدن، ورزش اعمالی ضروری هستند. از نکات مثبت زندگی و جسمتان فهرستی بنویسید. آیا بذله‌گو هستید؟ آیا مهربان هستید؟ آیا والدین یا دوستان عاشق شما هستند؟ در آینه بنگرید و کسی را که به شما می‌نگرد عاشقانه دوست بدارید، زندگی را باید به تمامی زیست. مدونا کادینگر ❤️🍀 @filsofak

«قانون ۱۵ دقیقه» چیست؟ این قانون به قدرت تغییرات کوچک اشاره دارد. ساموئل اسمایلز، مولف کتاب «اخلاق و اعتماد به نفس»، بر این اعتقاد است که تکرار کارهای کوچک نه تنها شخصیت انسان را می‌سازد، بلکه شخصیت ملت‌ها را نیز تعیین می‌کند. ۱- اگر روزی ۱۵ دقیقه را صرف خودسازی کنید در پایان یک سال، تغییر ایجاد شده در خویش را به خوبی احساس خواهید کرد. ۲- اگر روزی ۱۵ دقیقه از کارهای بی‌اهمیت خویش بکاهید، ظرف چند سال موفقیتی چشمگیر نصیب‌تان خواهد شد. ۳- اگر روزی ۱۵ دقیقه را به فراگیری زبان اختصاص دهید از هفته‌ای یک بار کلاس زبان رفتن بهتر است. ۴- اگر روزی ۱۵ دقیقه را به پیاده‌روی سریع اختصاص دهید از گه‌گاه به باشگاه ورزشی رفتن، نتیجهٔ بهتری خواهید گرفت. ۵- اگر روزی ۱۵ دقیقه مطالعه کرده و سلول‌های خاکستری خویش را درگیر کنید؛ به پیشرفت‌های خوبی در یادگیری دست خواهید یافت. زیبایی روش یا قانون ۱۵ دقیقه در این است که آن‌قدر کوتاه است که هرگز به بهانه‌ی کمبود وقت، نمی‌توانید آن را به تاخیر بیاندازید. ❤️🍀 @filsofak

بزرگترین تهدید خطرِ از دست دادنِ خود است که به قدری بی سر و صدا رخ می‌دهد که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده... #کی_یرکگور ❤️🍀 @filsofak

عکسی از دوران کودکی خود بردارید و آن را جایی قرار دهید که روزی یکی دوبار به چشمتان بخورد. اگر هر روز به اداره می‌روید، عکسی ه
عکسی از دوران کودکی خود بردارید و آن را جایی قرار دهید که روزی یکی دوبار به چشمتان بخورد. اگر هر روز به اداره می‌روید، عکسی هم در اتاق کارتان بگذارید. این کودک جنبه‌ای از وجود شماست که چنانچه مورد مهر و توجه قرار گیرد، تمامی شادی و نشاطی را که همواره خواسته‌اید برایتان به ارمغان می‌آورد. ما آن‌قدر مشغول مشغله‌هایمان هستیم که فراموش کرده‌ایم چگونه مراقب خود باشیم. 📗نیمه تاریک وجود #دبی_فورد 🍀❤️ @filsofak

ظاهراً به نظر نمی‌رسد که ما بدبختی‌مان را خودمان انتخاب کنیم، اما این واقعیت کم‌رنگ نمی‌شود که ما همه رفتارمان را انتخاب می‌کنیم. باز هم برای رد کردن برداشت‌ها و باورهای رایج در این زمینه تأکید می‌کنم: همان طور که در زندگی روزمره کسی نمی‌تواند ما را مجبور کند که پشت چراغ قرمز بایستیم یا به تلفنی که زنگ می‌زند پاسخ دهیم، کسی هم نمی‌تواند ما را بدبخت، بیچاره یا ناخشنود کند. تئوری انتخاب ✍ ویلیام گلاسر ❤️🍀 @filsofak

اگر می‌توانستم برای خودم انگشتری با نوشته‌ای بر روی آن سفارش دهم، احتمالاً این عبارت را انتخاب می‌کردم؛ «هیچ چیز نمی‌گذرد». م
اگر می‌توانستم برای خودم انگشتری با نوشته‌ای بر روی آن سفارش دهم، احتمالاً این عبارت را انتخاب می‌کردم؛ «هیچ چیز نمی‌گذرد». من معتقدم که هیچ چیز بدون این که اثری از خود به جای بگذارد، نمی‌گذرد. و هر قدم کوچکی که برمی‌داریم، بر حال و آینده ما بسیار اثرگذار است. ✍ آنتون چخوف ❤️🍀 @filsofak

#روان‌شناسی 💫 انبوهی آدم در این جهان وجود دارند که در جهنم به سر می‌برند. زیرا همیشه زندگی‌شان وابسته به داوری و نظرات دیگرا
#روان‌شناسی 💫 انبوهی آدم در این جهان وجود دارند که در جهنم به سر می‌برند. زیرا همیشه زندگی‌شان وابسته به داوری و نظرات دیگران است ✍ #ژان_پل_سارتر ❤️🍀 @filsofak

“اگر تمام حشرات از کره‌ی زمین محو شوند، به ۵۰ سال نمی‌کشد که تمام حیات در کره زمین از بین خواهد رفت. اما اگر تمام انسان‌ها از کره زمین محو شوند، در عرض ۵۰ سال تمام گونه‌های حیات شکوفا می‌شوند” بخش‌هایی از سخنرانی کن رابینسون درباره خلاقیت و مدارس ❤️🍀 @filsofak

اپیکور معتقد بود لذت بردن فعالیتی مغزی‌ست. این فیلسوف مشهور یونانی معتقد بود ذهن انسان و نگرش او نسبت به زندگی تنها منبع کسب لذت است و داشتن ثروت و دارایی عاملی تعیین‌کننده در حصول لذت نیست. آیا می‌توانید بدون توجه به آنچه دارید یا ندارید از لحظه‌ای که در آن هستید لذت ببرید؟ اگر در حال نوشیدن یک قهوه هستید سعی کنید به تمامی مزه‌ی آن را بچشید. اگر خورشید می‌تابد چند لحظه از تماشای آن لذت ببرید. اگر اتومبیل تازه‌ای دارید از راندن آن، لذت ببرید، ولی بدانید که اتومبیل عامل خوشحالی نیست، بلکه خودتان منشأ خوشبختی هستید. لذت از درون انسان سرچشمه می‌گیرد. این امر از رویکرد انسان نسبت به زندگی ناشی می‌شود و توانایی او از بهره بردن و سرشار شدن از زندگی و ظرفیت او در نپرداختن به موضوع‌های ناچیز زندگی. پس توانایی انسان در لذت بردن و شادی‌ست که ثروت محسوب می‌شود، نه الزاماً مکنت و دارایی‌اش. مدونا کادینگر 🍀❤️ @filsofak

اگر کسی به ما بگوید که عاشق گل است، اما ببینیم که اغلب فراموش می کند به گل هایش آب بدهد، عشق او را به گل باور نمی کنیم. عشق ع
اگر کسی به ما بگوید که عاشق گل است، اما ببینیم که اغلب فراموش می کند به گل هایش آب بدهد، عشق او را به گل باور نمی کنیم. عشق عبارتست از رغبت جدی به زندگی و پرورش آنچه بدان مهر می ورزیم. زمانی که رغبت جدی وجود نداشته باشد عشقی هم در کار نیست. هنر عشق ورزیدن اریک فروم 🍀❤️ @filsofak

[ سلف‌پرتره با مرگ...، آرنولد بُکلین، ١٨٧٢ ] ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ «ثروت بنده‌ی مرد دانا، و اربا
[ سلف‌پرتره با مرگ...، آرنولد بُکلین، ١٨٧٢ ] ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ «ثروت بنده‌ی مرد دانا، و ارباب مرد نادان است.» — سِنِکا ❤️🍀 @filsofak

من باور‌ دارم که همیشه کمی دیوانگی‌ برای ساختن سرنوشتمان لازم ا‌ست. #مارگریت_یورسنار 🍀❤️ @filsofak

🎯حرمت نفس: اگر قرار باشد که ما از بین همه مشکلاتمان، یک مشکل را عَلَم کنیم و بگوییم که همه بدبختی‌هایمان زیرِ سرِ این است، آ
🎯حرمت نفس: اگر قرار باشد که ما از بین همه مشکلاتمان، یک مشکل را عَلَم کنیم و بگوییم که همه بدبختی‌هایمان زیرِ سرِ این است، آن مشکل، کمبود حرمت نفس است. حرمت نفس را این‌طوری می‌شود ترمیم و اصلاح کرد: ۱. خودمان را بشناسیم؛ بدانیم ارزش داریم و مهمیم، درست مثل تک تک آدم‌های دیگر. ۲. خودمان را، هر طور که هستیم، چه خوب و چه بد، بپذیریم. ۳. خوبی‌های خودمان را دوست‌ داشته باشیم و برای اصلاح نقص‌هايمان تلاش کنیم. آگاهان، با درایت خودشان را اصلاح می‌کنند؛ بی‌فکرها، با ندانم‌کاری خودشان را از پا در می‌آورند! #مصطفی_سلیمانی #حرمت_نفس 🍀❤️ @The_meaningoflife