fa
Feedback
مجله روانشناسی و شعر

مجله روانشناسی و شعر

رفتن به کانال در Telegram

در اینستاگرم با ایدی dr_ali_darbani با ما همراه باشید همچنین جهت ارتباط با ادمین @Dr_ali_darbani و برای دریافت وقت مشاوره با تلفن ۰۹۱۲۵۷۵۷۹۱۰ ۰۹۳۷۱۰۶۲۴۷۹ تماس حاصل فرمایید.

نمایش بیشتر
1 892
مشترکین
-124 ساعت
-77 روز
-530 روز
آرشیو پست ها
‏ولی ما به اندازه اتفاق های بد زندگیمون، آدم بدی نبودیم . . .

منطقه زندگیت مهم نیست منطق زندگیت مهمه اهل کجا بودن مهم نیست اهل و بجا بودن مهمه گذشته زندگیت مهم نیست امروزت مهمه که چه گذشته‌ای برای فردایت میسازی @alidarbani

- یکی بود اون قدر لب پنجره نشست که سیگاری شد . . . اون قدر سیگار کشید که مادرش بوی دود گرفت . . و اون آخر یه بار اشتباهی جای اینکه ته سیگارشو از پنجره پرت کنه بیرون ، خودشو پرت کرد

‏جنگنده تقریبا از تو پذیراییمون رد شد.

نت داره برمیگرده به شرایط قبل جنگ🔥 ( جنگ ایران و عراق ) @alidarbani

‏کاش کودکان نمی مردند، ای کاش موقتاً به آسمان ها برده می شدند تا جنگ تمام شود، سپس با خیال راحت به خانه شان بر می گشتند، و وقتی والدین با حیرت از آنها می پرسیدند کجا بودید؟ با خوشحالی می گفتند: داشتیم با ستاره ها بازی می کردیم ‏#غسان_کنفانی @alidarbani

یادت باشه آدما عوض نمیشن، ماها شناختمون کامل میشه ! @alidarbani

باشه ‏ولی من نمیخواستم این برگ سیاه از تاریخ رو زندگی کنم.

این قمآر عاقبتش جان مرا می بازد ‌ @alidarbani

خاورمیانه را به تقلیدِ چشمانِ شرقی تو ساخته‌اند ؛ پرالتهاب ، اندوهگین ، خسته و زیبا .. @alidarbani

اما عزیز من کاش در روزگار دیگری می زیستیم ما همگی حیف بودیم! @alidarbani

بهار هیچ گل مرده‌ای رو زنده نمیکنه؛ یاد بگیرید به موقع باشید...

سیزن دیشب اسمش زیر ساخت بود امشب قالیباف

"می‌دانی وطن چیست؟ وطن یعنی اینکه نباید همه ی این ها اتفاق می‌افتاد." - غسان کنفانی @alidarbani

برای دیوانگی هایم.. وقتت را برای دلتنگی هایم ... شانه هایت را برای اشک هایم... آغوشت را... ببینم،اصلاََ عاشقی بلدی؟ حامد_رجب_پور @alidarbani

چرا آدم‌های معمولی بدون احساس گناه، آدم می‌کشند؟ ( توضیح بندورا با مفهوم «انسانیت‌زدایی») آلبرت بندورا در نظریه «گسست اخلاقی» (Moral Disengagement) توضیح می‌ده که افراد چطور می‌تونن استانداردهای اخلاقی خودشون رو موقتاً غیرفعال کنن و کارهای غیرانسانی انجام بدن، بدون اینکه احساس گناه شدید یا از دست دادن خودانگاره مثبتشون رو تجربه کنن. یکی از خطرناک‌ترین مکانیسم‌های این فرآیند، انسانیت‌زدایی (Dehumanization) است: وقتی قربانی رو از ویژگی‌های انسانی کامل محروم می‌بینیم (احساسات، درد، خانواده، کرامت، عقلانیت و …)، اون دیگه «انسان» به حساب نمیاد. در نتیجه آسیب رساندن بهش مثل آسیب به یک موجود زنده‌ی دارای حق و ارزش نیست. این دیدگاه معمولاً با زبان شروع می‌شه: - تشبیه به حیوان (وحشی، درنده، سگ هار) - تشبیه به حشره (سوسک، ملخ، مگس) - تشبیه به بیماری یا انگل - یا حتی به ماشین/ابزار کشتار وقتی این نگاه جا بیفته: - همدلی خاموش می‌شه - احساس گناه به شدت کم می‌شه فرد می‌تونه خشونت شدید رو توجیه کنه و بعدش هم خودش رو آدم اخلاقی ببینه بندورا تأکید می‌کنه که این مکانیسم‌ها معمولاً به تنهایی کار نمی‌کنن و با چیزهایی مثل «توجیه اخلاقی»، «پخش مسئولیت»، «تحریف پیامدها» ترکیب می‌شن. آیا انسانیت‌زدایی فقط در جنگ و سیاست و جامعه رخ می‌ده؟ خیر! حتی توی خونه و خانواده هم خیلی شایعه. وقتی کسی همسرش رو «احمق»، «حیوان» یا «بی‌ارزش» می‌بینه، یا فرزندش رو «شیطان» و «بار اضافی» می‌دونه، راحت‌تر خشونت می‌کنه بدون اینکه واقعاً احساس گناه کنه. این دقیقاً همون مکانیسم «انسانیت‌زدایی» بندوراست که باعث می‌شه آدم‌های معمولی توی روابط نزدیک کارهای وحشتناک انجام بدن و بعدش هم خودشون رو توجیه کنن. @alidarbani

شانه هایت ساعتی چند؟ بگو میخرمش گاه خرج گریه هایم سخت بالا می رود.. #فریدون_فرخزاد| @alidarbani

او چه دور چه نزدیک تمام من است و من از من، گذر نخواهم کرد... @alidarbani

تمام عمر دنبالِ دلیلِ زندگی گشتم در آغوش تو فهمیدم که شرحی مختصر دارد #علی_صفری @alidarbani

باز آی که از جان اثری نیست مرا.. #هلالی_جغتایی @alidarbani