لحد إمتي"ي
Ir al canal en Telegram
لأن ضِحكتك بمفردها عِناق كُنت آتيك بكل ما أوتيت من تعب @Aldaghet_bot @Drisbv https://t.me/+aTdQxDBE8Zc2YTlk
Mostrar más4 717
Suscriptores
-624 horas
+47 días
+3430 días
Archivo de publicaciones
4 717
ربما أنت ضالة أحدهم!
في ذلك الركن البعيد، في شرق الأرض أو غربها ! هناك من تعب من وعثاء الطريق وشرود أيامه يدعو ليلاً ونهاراً أن يرزقه الله بخبيئة دعائه في شخص يصبح له كل الدنيا ! ربما أنت الدنيا على اتساعها بالنسبة لأحدهم رغم الضيق داخلك
- إسلام منصور
4 717
في ناس جمالها مش في الملامح، جمالها في القَبول… في حضور خفيف كده يدخل القلب من غير استئذان.
يمكن مش أحلى واحد في المكان، بس وجوده ليه تأثير لطيف يعوّض أي مقاييس شكلية ماخدتش نصيب فيها.
ربنا يرزقنا دايمًا القَبول، ويخلّي خطواتنا خفيفة على قلوب كل اللي حوالينا.
4 717
مفيش حاجة بتطمن القلب أد إنك عارف إن ليك "رب" يعلم حالك ويسمعك ويستجيب لك من غير ما تشرح كتير.
الدعاء هو الفضفضة اللي مفيش وراها ندم، هو الوجع اللي بنرميه من فوق كتافنا وبنمشي واحنا متطمنين إن الجبر جاي، ربنا بيقول في كتابه الكريم: {وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ ۖ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ}.
لو الكلام تاه منك يكفيك إنك تقول لربنا يارب أنا تعبان فأصلح لي شأني كله، وتفتكر قول النبي ﷺ: "إنَّ ربَّكم حَيِيٌّ كريمٌ، يَستحي مِن عبدِه إذا رفعَ يدَيْه إليه أنْ يرُدَّهما صِفرًا". وهتلاقي كل الأبواب اللي كانت مقفولة بتتفتح في وقتها الصح.
ارفعوا ايديكم بالدعاء ولا تنسوا الدعاء لإخوانكم المستضعفين في غزة وفي كل مكان.. يا رب كن لهم عوناً ونصيرًا
4 717
لو هتبص للمتبرجه عشان تتمعن ف خلق الله فـ دا حرام..!
لڪن لو هتبص للي لابسه الزّي الشرعي عشان تتمعن ف ستر الله فـ دة حرام برضوا.
استرجل وغُض بصرك.
4 717
حاسس إنك تايه ومش عارف أنت عاوز إيه من الدنيا؟
العمر بيجري وبتحس إنك ماعملتش حاجة تذكر، والندم على اللي فات تعب نفسيتك؟
بتقارن حياتك بحياة غيرك على السوشيال ميديا وبتحس بالتقصير والفشل؟
لازم تكون فاهم إن الحياة مش معركة، وكل واحد ليه توقيته الخاص.
ربنا قال: ﴿لِكُلِّ نَبَإٍ مُسْتَقَرٌّ ۚ وَسَوْفَ تَعْلَمُونَ﴾.
يعني كل حاجة ليها ميعادها المكتوب.
توهتك دي ممكن تكون بداية طريق جديد ومختلف تمامًا لو عرفت إزاي تستغلها صح.
4 717
لا تقف .. امض لأي اتجاه
ابحث عن مخرج للحياة
هذا العالم
يموت فيه كل الذين
يتركون خطواتهم
نائمة على الرصيف
وأولئك الباحثون
عن مكان للجلوس
4 717
ألم أقل لك يوما :
سوف ألقاك حياةً
في زمان ميت الأنفاس .. ممسوخ الرفات
سوف ألقاك عبيراً ...
بين يأس الناس عذب الأمنيات
دائماً أنت بقلبي
رغم أن الأرض ماتت ...
رغم أن الحلم مات
ربما ألقاك يوماً
في دموع الكلمات
4 717
اختار البنت اللي لما حد يسألها عن حاجة تقول
"خليني اسأله الاول"
مش خوف منك بس عشان رايك مهم.
(التربية بتفرق)
4 717
Repost from ⤶هُنـا رُوح آخـري تَحتضِنُك 🫂 ⤹.
الحُب موجود في كل وقت بس مِحتَاج نَاس تعرف معناه ناس مُخلصه لبعض لكن النَّاس دلوقتي أصبحت مُخلصه لمزاجها وعايشه حياة متكرره مزدحمه بالظروف ، يبقي مش ذنب الحُب 🫀.))
موعد على العشاء , 1981 .
¡Ya disponible! Investigación de Telegram 2025 — los principales insights del año 
