es
Feedback
ماذا بعد! 🖤

ماذا بعد! 🖤

Ir al canal en Telegram

ما بنتعوضش.. ولا لينا بديل ما بنتكررش.. ووصالنا جميل 🧚‍♀️💙

Mostrar más
640
Suscriptores
+124 horas
-17 días
-530 días
Archivo de publicaciones
‏اللَّهُمَّ صَلِّ علَى مُحَمَّدٍ وعلَى آلِ مُحَمَّدٍ، كما صَلَّيْتَ علَى إبْرَاهِيمَ، وعلَى آلِ إبْرَاهِيمَ، إنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ، اللَّهُمَّ بَارِكْ علَى مُحَمَّدٍ وعلَى آلِ مُحَمَّدٍ، كما بَارَكْتَ علَى إبْرَاهِيمَ، وعلَى آلِ إبْرَاهِيمَ إنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ🤍.

لا عندي دموع أعيّط ولا عندي جناح أطير في قلبي تُقل الجبل و رِقة العصافير. فؤاد حدّاد.

كل دعائي أن أطمئن، وألا أركض لاهثة في طريقٍ غير طريقي، وأن يكون لي نصيبٌ مما تمنيتُ خيرًا، وأن ينزع الله من قلبي كل تعلقٍ بما لم يُقدّر لي.")

🤍.
🤍.

أما لو بنتنيل نحب كنا هنام امتى ؟

نفسي أنام بدري ، بدل الهالات اللي بقيت زي دب الباندا دي .

‏واغفر لي إن ظهرت دون قصدٍ للناس مثالاً صالحاً، وتغلبني نفسي، وأتجرأ عليك في خلوتي.

‏بقالي كتير اوي معداش عليا أيام حنينة و هادية حاسة ان الصراع و القلق و الزعل أستهلكوني، و غيروني لشخص ناضج جداً لكنه مش لاقي سعادته ف اي حاجه ولا لاقي قلبه.

أنا بعيط ، بعيط جامد ، بس منزلتش دمعه واحده !

تعدد الخذلان قادر يفقدك الثقه ف اقرب الناس ليك ،حتي ولو كان نفسك والله .

الأمل عمال يقِل يارب حِل.

ذات مره قال رجل حكيم :

مفيش كامافينچا.. مفيس اسيستنت اسمه دراعى ،مفيش انت وانا والحب سوا ،مفيش عموماً اسأل الله أن ينظر فى أمري.

الدكتور عبدالرحمن ذاكر دايمًا بيبدأ مجالسه بدعاء جميل أحبّ ترديده: اللهُمَّ وجّهنا لما خلقتنا له، واصرفنا عمّا نهيتنا عنه، ولا تشغلنا بما تكفلت لنا به اللهُمَّ اجعلنا من جند الخير دُلنا عليك، أرشِدنا إليك، علّمنا منك، فهمنا عنك، وأعِذنا من مُضلات الفتن ما أحييتنا :))

‏﴿ وَقَالَ رَبُّكُمُ ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ ﴾ اللهمَّ أنت القائل وقولك حق ووعدك حق، اللهمَّ حقق لي أمنياتي، يارب أجعل كل مادعيته لك سرًا وجهرًا أن تكتبه لي واقعًا يفرح به قلبي أنك على كل شي قدير🤍.

كُن حامدًا، فقد سمعَ الله لِمن حمده 🤍.

محتاجه اقعد مع حد كدا ونعملنا كوبايتين شاي نعناع، واقعد احكيله واشكيله عن كل الحاجات اللَّي حصلت معايا وزعلتني.. من أول ما اتولدت كده لحد اللحّظه اللَّي أحنا فيها، ونتكلم عن قد ايه الحياة صعبه وبتدينا علي دماغنا، وان الواحد مبقاش عارف هي عايزه منه ايه. وبعدين الشخص دا بقدرة قادر يختفي من الحياة عمومًا او يفقد الذاكره.

بنت اختي صغننه ، ف بتقول ع حرف الخاء حاء . ف قالت لأبن اختي التاني ( حلاص ي حالد محصماك ). لو جدع افهم الجمله بقى .🫵

اُهجر هَواكَ إذا عليكَ تَكبَّرا ليس الغرامُ تَسلُّطًا وتَجبُّرا لا تطرق البابَ المُغَلَّقَ ثانيًا إنّ المودّةَ لا تُباع وتُشترَى _عبدالله زمزم.

الواحد نفسه يتجوز عن حب بس من غير ما يرتبط .