es
Feedback
DevTwitter | توییت برنامه نویسی

DevTwitter | توییت برنامه نویسی

Ir al canal en Telegram

توییت های برنامه نویسی و طراحی وب :) @dvtwi Hashtags: devtwitter.t.me/5 DevBooks Channel: https://t.me/+AYbOl75CLNYxY2U0 Github: https://github.com/DevTwitter X: https://x.com/devtwittir

Mostrar más

📈 Análisis del canal de Telegram DevTwitter | توییت برنامه نویسی

El canal DevTwitter | توییت برنامه نویسی (@devtwitter) en el segmento lingüístico de Farsi es un actor destacado. Actualmente la comunidad reúne a 29 301 suscriptores, ocupando la posición 4 641 en la categoría Tecnologías y Aplicaciones y el puesto 11 630 en la región Irán.

📊 Métricas de audiencia y dinámica

Desde su creación el невідомо, el proyecto ha mostrado un crecimiento acelerado, reuniendo a 29 301 suscriptores.

Según los últimos datos del 24 junio, 2026, el canal mantiene una actividad estable. En los últimos 30 días la variación de miembros fue de 1 054, y en las últimas 24 horas de 55, conservando un alto alcance.

  • Estado de verificación: No verificado
  • Tasa de interacción (ER): El promedio de interacción de la audiencia es 23.45%. Durante las primeras 24 horas tras publicar, el contenido suele obtener 16.38% de reacciones respecto al total de suscriptores.
  • Alcance de las publicaciones: Cada publicación recibe en promedio 6 866 visualizaciones. En el primer día suele acumular 4 796 visualizaciones.
  • Reacciones e interacción: La audiencia responde de forma activa: el promedio de reacciones por publicación es 57.
  • Intereses temáticos: El contenido se centra en temas clave como پرو, #کوته_نیوز, ارتباط, ابزار, چیز.

📝 Descripción y política de contenido

El autor describe el recurso como un espacio para expresar opiniones subjetivas:
توییت های برنامه نویسی و طراحی وب :) @dvtwi Hashtags: devtwitter.t.me/5 DevBooks Channel: https://t.me/+AYbOl75CLNYxY2U0 Github: https://github.com/DevTwitter X: https://x.com/devtwittir

Gracias a la alta frecuencia de actualizaciones (últimos datos recibidos el 25 junio, 2026), el canal mantiene la vigencia y un amplio alcance. La analítica demuestra que la audiencia interactúa activamente con el contenido, lo que lo convierte en un punto de referencia dentro de la categoría Tecnologías y Aplicaciones.

29 301
Suscriptores
+5524 horas
+2567 días
+1 05430 días
Archivo de publicaciones
آسوم لیستای گیتهاب خیلی خوبن، مثلا این لیست کاملی از ابزارای AI، هم کمک میکنه ابزارای خوبی برای کاراتون پیدا کنید و هم کلی ای
آسوم لیستای گیتهاب خیلی خوبن، مثلا این لیست کاملی از ابزارای AI، هم کمک میکنه ابزارای خوبی برای کاراتون پیدا کنید و هم کلی ایده برای پیاده سازی یک ای آی تولز به عنوان ساید هاسل ممکنه پیدا کنید https://github.com/mahseema/awesome-ai-tools @DevTwitter | <از ژاپن برگشته/>

شروع یک پروژه Go همیشه با یک سؤال مهم همراهه: ساختار پروژه‌ رو چطور طراحی کنیم؟ یکی از چالش‌های اولیه در پروژه‌های گولنگ، انتخاب یک ساختار ماژولار، خوانا و مقیاس‌پذیره. الکس ادواردز در مقاله‌ی زیر، ۱۱ نکته کاربردی برای ساختاردهی پروژه‌های Go مطرح کرده که خوندنش میتونه توی این مورد بهمون کمک کنه: https://www.alexedwards.net/blog/11-tips-for-structuring-your-go-projects @DevTwitter | <Abbas Pourhadi/>

Repost from N/a
🧩 رویداد LevelUp | آموزش + مسابقه ✏️ با موضوع الگوریتم 🔹۱۲+ ساعت آموزش همراه با رفع اشکال و پرسش‌وپاسخ ✨ دریافت گواهی رویدا
🧩 رویداد LevelUp | آموزش + مسابقه ✏️ با موضوع الگوریتم 🔹۱۲+ ساعت آموزش همراه با رفع اشکال و پرسش‌وپاسخ ✨ دریافت گواهی رویداد 🌱 آمادگی برای آزمون‌های استخدامی، امتحان مبانی برنامه‌نویسی و مسابقات معتبری مثل ACM ❗️ اگه هنوز برنامه‌نویسی بلد نیستی هم نگران نباش! تو آموزش‌ها، با تفکر الگوریتمی و روش‌های حل مسئله آشنا می‌شی، و گام‌به‌گام با مسیر برنامه‌نویسی رشد می‌کنی. 💯 کدتخفیف(فعال تا ۳۰ تیرماه): levelup-algo-30 💳 امکان پرداخت قسطی ❗️ظرفیت محدود 🌐 اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام:  🔗 https://quera.org/r/037mn

مدتیه که bun.js داره به من علاقه نشون میده. منم بهش علاقه نشون دادم: https://github.com/alirezaopmc/bun-biome-typedi-template
مدتیه که bun.js داره به من علاقه نشون میده. منم بهش علاقه نشون دادم: https://github.com/alirezaopmc/bun-biome-typedi-template اگه شما هم خواستید بیاید عشق بورزید @DevTwitter | <Alireza ♪/>

چطور در معماری میکروسرویس، از ناهماهنگی بین دیتابیس و Message Broker جلوگیری کنیم؟ یکی از چالش‌های رایج در میکروسرویس‌ها، تضمین هماهنگی داده (Data Consistency) بین عملیات دیتابیس و ارسال پیام (Event) است. سناریوی آشنای مشکل‌ساز: سرویس سفارش (Order) را در نظر بگیرید: 1. سفارش جدید در دیتابیس ذخیره می‌شود. (موفق) 2. قرار است یک رویداد OrderCreated به Kafka یا RabbitMQ ارسال شود تا سرویس نوتیفیکیشن به کاربر ایمیل بزند. (ناموفق) نتیجه: سفارش در سیستم ثبت شده، اما به دلیل قطعی موقت در Message Broker، ایمیل تأیید هرگز ارسال نمی‌شود! این یعنی یک ناهماهنگی جدی در سیستم. راه‌حل: الگوی Outbox Pattern الگوی Outbox یک راه‌حل زیبا و قابل اعتماد برای این مشکل است. به جای ارسال مستقیم پیام، آن را در یک جدول به نام outbox در همان دیتابیس و داخل همان تراکنش ذخیره می‌کنیم. چرا این روش کار می‌کند؟ چون ذخیره سفارش و ذخیره پیام در جدول `outbox`، هر دو در یک تراکنش اتمیک (Atomic Transaction) انجام می‌شوند. این یعنی یا هر دو با هم موفق می‌شوند یا هر دو با هم شکست می‌خورند. به این ترتیب، هیچ رویدادی گم نخواهد شد! سپس، یک پردازشگر پس‌زمینه (Message Relay) مسئول خواندن پیام‌ها از جدول outbox و ارسال مطمئن آن‌ها به Message Broker است. من یک پیاده‌سازی تقریبا کاملی از این الگو انجام داده‌ام میتونید در پروژه خودتون استفاده کنید. اگر پیشنهادی در راستای کامل تر شدنش دارید خوشحال میشم در میان بذارید. مشاهده پروژه در گیت‌هاب: https://github.com/mahdim1000/templates-spring-outbox-pattern @DevTwitter | <Mahdi M./>

🎯 کانال وردپرسی که همه دنبالش بودن! نیای از دستت می‌ره! 👇 ❤️ https://t.me/+RoCNaYmNNKpkZmM0 ⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️

تو ۳ روز اول، SmartStepper بیش از ۴۰ تا روی GitHub گرفت! چند روز پیش SmartStepper v2 رو منتشر کردم — یه پکیج کوچک برای ساختن
تو ۳ روز اول، SmartStepper بیش از ۴۰ تا روی GitHub گرفت! چند روز پیش SmartStepper v2 رو منتشر کردم — یه پکیج کوچک برای ساختن فرم‌های چندمرحله‌ای هوشمند در React. خیلی زودتر از چیزی که فکر می‌کردم مورد توجه قرار گرفت و تو ۳ روز اول، به ۴۰ تا ستاره رسید. چرا فکر می‌کنم این اتفاق مهمه؟ - چون جامعه توسعه‌دهنده‌ ها به یه مشکل جدی در فرم‌های چندمرحله‌ای واکنش نشون دادن: پیچیدگی مدیریت مرحله‌ها، اعتبارسنجی‌ها، و جداسازی UI از logic. - چون باعث شد بفهمم حتی یه ابزار ساده، اگه درست طراحی بشه و نیاز واقعی رو حل کنه، می‌تونه دیده بشه. - و چون بهم انگیزه داد که مسیر اوپن‌سورس رو جدی‌تر دنبال کنم. این SmartStepper یه کانفیگ مرکزی می‌گیره که orchestration، validation و view رو کنترل می‌کنه. سورس‌کد: https://github.com/Miladxsar23/smartstepper دمو: https://codesandbox.io/p/sandbox/g8g8c7 @DevTwitter | <Milad Shirian/>

تفاوت فرکانس ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز وای‌فای @DevTwitter |
تفاوت فرکانس ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز وای‌فای @DevTwitter | <NooshDaroo/>

یه مینی وب اپ open-source منتشر کردم که با gemini 2.5 میتونید روی عکس ها OCR انجام بدید. فارسی هم پشتیبانی میکنه و کیفیت خوبی
یه مینی وب اپ open-source منتشر کردم که با gemini 2.5 میتونید روی عکس ها OCR انجام بدید. فارسی هم پشتیبانی میکنه و کیفیت خوبی داره. ساخته شده با Nextjs و vercel ai sdk اگر خواستید بهش یه سری بزنید. لینک github https://github.com/xmannii/gemini-ocr-nextjs @DevTwitter | <Mani/>

این بلاگ از کمپانی weaviate یک پروژه کاربردی هست که نشون میده با استفاده از ابزارهای زیر یک اپلیکیشن برای توصیه کردن محصولات skin care درست کنید: - AI agent - Custom Embedding - Vector DB دید خوبی بهتون میده. ابزارها وجود داره فقط باید مساله/کاربرد تعریف بشه و پیاده سازی بشه. Blog: https://weaviate.io/blog/glowe-app @DevTwitter | <Mehdi Allahyari/>

اپلیکیشن Next.js خودتون رو به یک موشک تبدیل کنید! اپلیکیشن Next.js شما گاهی کندتر از انتظارتون عمل می‌کنه؟ نگران نباشید، این مشکل خیلی از توسعه‌دهنده‌هاست. خبر خوب اینه که Next.js ابزارهای فوق‌العاده‌ای داره تا اپلیکیشن‌تون رو به یه موشک تبدیل کنه. فقط کافیه بدونید چطور ازشون استفاده کنید! در دنیای دیجیتال امروز، هر میلی‌ثانیه حساب می‌شه. سرعت پایین یعنی تجربه کاربری ضعیف، سئوی بدتر و از دست دادن کاربر. بیاید با هم پرفورمنس Next.js رو یک بار برای همیشه بهینه کنیم. این شما و این چند تکنیک کلیدی: ۱. جادوی Server و Client Components رو آزاد کنید - سلاح مخفی شما: Server Components روی سرور رندر می‌شن و هیچ JavaScript اضافی به کاربر نمی‌فرستن. برای محتوای استاتیک و لود سریع عالی‌ان! - با دقت از Client Components استفاده کنید فقط برای تعاملات کاربر لازمن. تا حد امکان کوچکشون کنید و پایین درخت کامپوننت‌ها بذاریدشون. ۲. با Caching هوشمند، سرعت رو به اوج برسونید - از کشینگ داخلی Next.js استفاده کنید تا صفحات در چند میلی‌ثانیه لود بشن. - با تنظیم تازگی کش، همیشه محتوای به‌روز داشته باشید. ۳. با Code Splitting، بار اولیه رو سبک کنید - کامپوننت‌های سنگین رو فقط وقتی لود کنید که کاربر بهشون نیاز داره. - اینطوری لود اولیه مثل برق می‌شه! @DevTwitter | <Mahdi bagheri/>

میخوای فایلی رو ایمپورت کنی اولش @ میزاری ولی بهت ارور میده؟؟؟ خب از اونجایی که من داشتم روی یک پروژه ریکت جی اس کار میکردم ب
میخوای فایلی رو ایمپورت کنی اولش @ میزاری ولی بهت ارور میده؟؟؟ خب از اونجایی که من داشتم روی یک پروژه ریکت جی اس کار میکردم بعد اومدم یک فایل رو با ( روش زیر که در عکس مشخص هست منظورم با کمک @ آدرس دهی کنم ولی به مشکل میخوردم) همش ارور ارور ارور که خب مسیر رو اصلا پیدا نمیکنه و خب هی این مشکل تکرار هم میشد هرکاری میکردم. در نهایت هم فهمیدم باید چه کنم دیگه باید داخل سه فایل زیر تغییرات رو ایجاد کنی vite.config.ts و tsconfig.json و tsconfig.app.json بعد از اون دیگه مسیربابی مثل فشنگ براتون کار میکنه کیف کنید دیگه. @DevTwitter | <Abolfazl Javadinia/>

اگه هنوز پادکست گوش نمی‌دید، یه دنیای خفن از یادگیری، الهام گرفتن و شنیدن تجربه‌ی آدمای خلاق رو از دست دادید. من عاشق موضوعات
اگه هنوز پادکست گوش نمی‌دید، یه دنیای خفن از یادگیری، الهام گرفتن و شنیدن تجربه‌ی آدمای خلاق رو از دست دادید. من عاشق موضوعاتی مثل هوش مصنوعی و استارتاپ‌هام. ایده‌ها، سختی‌ها، آینده‌شون. امروز قسمت جدید پادکست Latent Space: The AI Engineer Podcast گوش کردم که با فاندرهای cline صحبت کردند. عالی بود. موضوعات جالبی از جمله: چرا اپن سورس MCP اینکه چرا RAG برای کد سخته و کار نمیکنه , ... را صحبت کردند. حتما گوش بدید. podcast: https://podcasts.apple.com/us/podcast/latent-space-the-ai-engineer-podcast/id1674008350 Youtube: https://youtube.com/watch?v=uIKmG3M0X3M @DevTwitter | <Mehdi Allahyari/>

با توجه به شرایط سختی که این یه ماه اخیر پیش اومده، خیلیا تو مسیر شغلی‌شون به مشکل خوردن و مجبور شدن دنبال فرصت‌های جدید بگرد
با توجه به شرایط سختی که این یه ماه اخیر پیش اومده، خیلیا تو مسیر شغلی‌شون به مشکل خوردن و مجبور شدن دنبال فرصت‌های جدید بگردن. مکتب‌خونه یه کار خوب کرده و یه سری از دوره‌های مرتبط با مصاحبه، استخدام و برندسازی شخصی رو رایگان کرده. به نظرم بهتره همه این دوره‌ها رو داشته باشن، بالاخره لازم میشه :) برای خرید رایگان دوره‌ها، باید از کد تخفیف LEVEL-UP استفاده کنید. اگه دیدین تخفیف اعمال نشد، احتمالاً گزینه‌ی «محتوای کامل» فعاله؛ برش دارین و کد رو وارد کنین. 🔗 لیست دوره‌ها اینجاست https://mktb.me/01cr/

اگه با JSON سر و کار دارید، حتماً یه سری به json crack بزنید. علاوه بر نمایش گرافیکی و قابل فهم JSON، امکاناتی مثل تبدیل بین
اگه با JSON سر و کار دارید، حتماً یه سری به json crack بزنید. علاوه بر نمایش گرافیکی و قابل فهم JSON، امکاناتی مثل تبدیل بین فرمت‌ها، ساخت JSON Schema و افزونه VSCode هم داره. اوپن سورس هم هست! http://jsoncrack.com @DevTwitter | <Mohammad />

به روز رسانی بزرگ در ChatGPT: نسخه پیشرفته شده Operator با نام ChatGPT Agent منتشر شد. چت‌جی‌پی‌تی خودش مثل یک آدم واقعی میره تو سایت‌ها، نتایج رو فیلتر می‌کنه، اگه لازم باشه می‌گه لاگین کنی، کد برات اجرا می‌کنه، تحلیل می‌ده، و حتی اسلاید و فایل اکسل قابل ویرایش برات آماده می‌کنه که نتیجه‌ کاراشو جمع‌بندی کرده. مثلا شما می‌تونین یه اجنت بسازین و بهش بگین: تقویم منو ببین و یه خلاصه از جلسه‌هام با مشتریا بده یا مثلاً دوستامو دعوت کن خونم و مواد لازم برای صبحونه برای چهار نفر بخر، یا حتی سه تا رقیب اصلب شرکت رو تحلیل کن و برام یه پیچ دک روی گوگل بساز. خلاصه تغییرات: تمام سرویس‌ها که قبلا جدا بودند، الان به هم وصل شدند، از جمله اپراتور، تسک‌ها و Deep Research مهمترین تغییر، اضافه شدن نحوه فکر کردن به اجنت‌هاست. اجنت‌ها الان می‌تونن وسط هر تسک فکر کنن، تحلیل کنن، و حتی تسک رو بر اساس تحلیلشون تغییر بدن تا نتیجه بهتر شه. هدف نهایی اینه که سرویس اجنت از قدرت تمام سرویس‌های OpenAI و تمام سرویس‌هایی که شما بهش دسترسی دادین استفاده کنه بدون هیچ تنظیمات اضافه‌ای. @DevTwitter | <Farokh/>

‌آیا async/await همیشه مفیده؟ نه دقیقاً! توی یکی از پروژه‌های ما با ترافیک بالا، همه‌ی endpointها به‌صورت async نوشته شده بود
‌آیا async/await همیشه مفیده؟ نه دقیقاً! توی یکی از پروژه‌های ما با ترافیک بالا، همه‌ی endpointها به‌صورت async نوشته شده بودن. ولی با وجود کد تمیز و async بودن کامل، سیستم دچار ThreadPool starvation شده بود و latency به‌شدت بالا رفته بود. بررسی کردیم و دیدیم:‌ async به‌صورت blanket روی همه مسیرها اجرا شده، حتی روی عملیات‌های CPU-bound یا توی حلقه‌های ریز و پرتکرار. حالا async ابزار خیلی خوبیه، ولی: - روی CPU-bound = بدتر شدن عملکرد - توی حلقه‌های tight = هزینه context switching اضافی توصیه: فقط عملیات‌های I/O واقعی (مثل DB, HTTP, File IO) ارزش async دارن چی‌کار کردیم؟ ؛ endpointهایی که واقعاً I/O-bound بودن، async موندن بقیه‌ی مسیرها برگشتن به sync و با این تغییر ساده، latency تقریباً نصف شد (بر اساس لاگ‌های واقعی) ابزار: من برای این تحلیل از ابزارهایی مثل MiniProfiler و لاگ‌های دقیق Serilog کمک گرفتم. جمع‌بندی: تجربه نشون می‌ده async فقط یه keyword نیست. یه تصمیم مهندسیه، که اگه بی‌دلیل و همه‌جا استفاده بشه، می‌تونه قاتل performance باشه. @DevTwitter | <Bahare Zarei/>

#لاس هیچ GPU ای تو دنیا نمیتونه زیبایی تورو به تصویر بکشه :)) @DevTwitter

از اوضاع سیاسی دنیا که بوی تعفن میده سر می‌چرخانیم به تکنولوژی که گویا اوضاعش بدتره! تنها کاری که ابر غول‌های تِک این روزا بل
از اوضاع سیاسی دنیا که بوی تعفن میده سر می‌چرخانیم به تکنولوژی که گویا اوضاعش بدتره! تنها کاری که ابر غول‌های تِک این روزا بلدن فورک VS Code و اتصالش به Claude عه. اینم از آمازون و Cursor ای دیگر: https://kiro.dev/blog/introducing-kiro/ @DevTwitter | <Yaser Shahi/>

اومدم تایپ کنم chatgpt بعد h و جا انداختم دیدم یه چی اومد catgpt اومدم ازش استفاده کنم ببینم چیه بعد دیدم هرچی ازش میپرسی با
اومدم تایپ کنم chatgpt بعد h و جا انداختم دیدم یه چی اومد catgpt اومدم ازش استفاده کنم ببینم چیه بعد دیدم هرچی ازش میپرسی با میو بهت جواب میده:))))))) https://catgpt.wvd.io/ @DevTwitter | <هلوکیتی تو واندر لند/>