2Khati
📋 تحلیل و بررسی مطالب تمدنی ایران و جهان به دنیای دو خطی ها خوش آمدید ارتباط با مدیر 👇 @Twokhati_manager https://t.me/TwoKhati
Mostrar más📈 Análisis del canal de Telegram 2Khati
El canal 2Khati (@twokhati) en el segmento lingüístico de Farsi es un actor destacado. Actualmente la comunidad reúne a 15 295 suscriptores, ocupando la posición 13 995 en la categoría Noticias y medios y el puesto 21 301 en la región Irán.
📊 Métricas de audiencia y dinámica
Desde su creación el невідомо, el proyecto ha mostrado un crecimiento acelerado, reuniendo a 15 295 suscriptores.
Según los últimos datos del 25 junio, 2026, el canal mantiene una actividad estable. En los últimos 30 días la variación de miembros fue de -150, y en las últimas 24 horas de -14, conservando un alto alcance.
- Estado de verificación: No verificado
- Tasa de interacción (ER): El promedio de interacción de la audiencia es 3.73%. Durante las primeras 24 horas tras publicar, el contenido suele obtener 1.21% de reacciones respecto al total de suscriptores.
- Alcance de las publicaciones: Cada publicación recibe en promedio 571 visualizaciones. En el primer día suele acumular 185 visualizaciones.
- Reacciones e interacción: La audiencia responde de forma activa: el promedio de reacciones por publicación es 11.
- Intereses temáticos: El contenido se centra en temas clave como ترامپ, کس, دشمن, اعتراض, دفاع.
📝 Descripción y política de contenido
El autor describe el recurso como un espacio para expresar opiniones subjetivas:
“📋 تحلیل و بررسی مطالب تمدنی ایران و جهان
به دنیای دو خطی ها خوش آمدید
ارتباط با مدیر 👇
@Twokhati_manager
https://t.me/TwoKhati”
Gracias a la alta frecuencia de actualizaciones (últimos datos recibidos el 26 junio, 2026), el canal mantiene la vigencia y un amplio alcance. La analítica demuestra que la audiencia interactúa activamente con el contenido, lo que lo convierte en un punto de referencia dentro de la categoría Noticias y medios.
Carga de datos en curso...
| Fecha | Crecimiento de Suscriptores | Menciones | Canales | |
| 26 junio | 0 | |||
| 25 junio | 0 | |||
| 24 junio | 0 | |||
| 23 junio | 0 | |||
| 22 junio | 0 | |||
| 21 junio | 0 | |||
| 20 junio | 0 | |||
| 19 junio | 0 | |||
| 18 junio | 0 | |||
| 17 junio | 0 | |||
| 16 junio | 0 | |||
| 15 junio | 0 | |||
| 14 junio | +1 | |||
| 13 junio | 0 | |||
| 12 junio | 0 | |||
| 11 junio | 0 | |||
| 10 junio | 0 | |||
| 09 junio | 0 | |||
| 08 junio | 0 | |||
| 07 junio | 0 | |||
| 06 junio | 0 | |||
| 05 junio | 0 | |||
| 04 junio | 0 | |||
| 03 junio | 0 | |||
| 02 junio | 0 | |||
| 01 junio | +1 |
| 2 | عاشورا زندهترین تراژدی تاریخ بشر است. هیچ رویدادی در تاریخ تمدن بشری چه در عصر اساطیر و چه در برهه تاریخی به اندازه عاشورا حامل عناصر هنری و معنابخش نبوده است.
شیعیان جهان هزار و چهارصد سال است که برای عاشورا عزاداری میکنند و هنوز همان شور ابتدایی خود را حفظ کرده و هنوز مواجهه با آن زنده است و داغی است که هر سال از نو متولد میشود.
هزار و چهارصد سال است شاعران از عاشورا میگویند، نقاشان شمایل عاشورا را به تصویر میکشند، اهالی نمایش و تعذیهخوانان مقتل میخوانند و مداحان مویه سر میدهند اما هر سال در فرم و صورتی بدیع خود را به متن جامعه میرساند.
عاشورا یک آیین ملی ایرانی است و از بزرگترین عناصر هویتبخش و قدرتآفرین ایران در طول تاریخ بوده است. | 137 |
| 3 | 🏴شهیدی به دیدار شهیدی میرود .
اینجا اخرالزمان ، نبرد شیطان و یاران مهدیست ! | 170 |
| 4 | حسین.... | 199 |
| 5 | در این جنگ هم به مانند عاشورا یک سو تمام جبهه خباثت و شرارت و شیاطین قرار دارند و در سوی دیگر تمام مظلومان و مطرودان و رنجدیگان جنوب جهانی قرار دارند.
این روزها قلب تمام انسانهای آزاده جهان با ایران میتپد.
امروز ایران همان صدایی را بلند کرده است که سال ۵۷ نوید آن را به جهانیان داده بود.
امروز دعای تمام مظلومان و ستمدیدگان جهان برای پیروزی و سربلندی ایران است.
فارغ از دفاع از میهنمان به خاطر داشته باشیم که این جنگ، جنگ میان انسانیت و توحش است. جنگ میان کودککشها با کسانی که زیر باز ظلم و زورگویی نرفتند. | 223 |
| 6 | رسالت باور دینی، سعادتمندی انسان است. دین آمده است تا انسان را موجودی خوشبخت تر، نوع دوستتر و بهتر از آنچه که هست تبدیل نماید. دین آمده است تا بشر بر روی زمین حرص و آز و طمع کمتر از خود نشان داده و عدالت بیشتری را میان آدمیان برقرار سازد.
دین در ساحت قدسی و وحیانی، نیرویی درونی و الهام بخش است که به زمختی و کرختی و بیمعنایی حیات، جان و معنا بخشیده و مشقات زندگی را تحمل پذیر مینماید. دین در ساحت اجتماعی وظیفه دارد تا با تجمل، فخر فروشی و بیعدالتی و ظلم و تحقیر انسان ها توسط یکدیگر مقابله کند و جهان را به جای بهتری برای زیستن بدل نماید.
⏪ این جانوری که در حرم امام حسین (ع) دنبال این پیرمرد شیعه شش امامی راه افتاده و به او فحاشی میکند، یک بیمار خطرناک است نه باورمند به رسالت عاشورا.
ـ فحاشی و توهین به شیعیان زیدی و اسماعیلی که از چند روز پیش در کربلا شروع شده و در شبکههای اجتماعی هم دست به دست میشود، حرکتی به شدت مشکوک است. مخصوصا وقتی به خاطر داشته باشیم که شیعیان انصارالله یمن زیدی و عموم شیعیان جهان حامی تمام قد ایران در جنگهای اخیر بودند. | 217 |
| 7 | می گویند روزی ملانصرالدین در شهر شایعه انداخت که آی ملت چرا خوابیدید که پشت فلان تپه دارند آش نذری پخش می کنند. شایعه ملا باعث شد همه قابلمه های خود را بردارند و راهی پشت کوهی که او می گفت بشوند. ملا که دید همه ملت قابلمه به دست در حال شتابیدن به سمت کوه هستند، خود هم یک لحظه دچار شک شد و گفت نکند واقعا آش نذری می دهند و او هم قابلمه خود را برداشت و پشت سر مردم راهی گرفتن آش نذری شد.
حالا حکایت ملانصرالدین حکایت تکرار « عصر طلایی پهلوی» است.
طرف پدرش دهه چهل دو تا تنبان نداشته (اصطلاح طرف تنبانش دو تا شده هم از اینجا میآید و به این معناست که وضع مالیاش خوب شده که توانسته دو تا تنبان بخرد) که موقعی که حمام میرفته، عوض کند یا زندگیش در یک اتاق تاریک و سیاه ده متری (که در وسطش تنور بوده و برای آشپزی و گرما و.. استفاده میکرده) و کل وسایل زندگیاش را جمع میکردند یک صندوق نمیشده اما حالا چنان از عصر طلایی پهلوی میگوید که آدم اگر وضعیت زندگی گذشته او را نمیدانست باورش نمیشد که این همان آدم است.
یا همین شخص بخش برزگ زندگی خود و همسرش به جمع کردن پهن و چوب برای سوزندان در زمستان میگذشته اما حالا صبح تا شب از عصر طلایی پهلوی میگوید!
رسانه در جهان ما این قدرت را دارد که حتی انسان تجربه زیسته خود را منکر شده و طی تبلیغات باورش بشود که آنچه از سر گذرانده زندگی او نبوده و در جهانی دیگر زندگی میکرده است. | 245 |
| 8 | جمهوری اسلامی حقیقتا گروتسک خالص است.
پزشکیان الان باید در کنار پیرمردهای بازنشسته پارکهای تهران (عمدتا زمان شاه یک وعده غذای خوب هم گیرشان نمیآمد) که مشغول خالیبندی از عیاشیها و رفاه بیحد و حصر دوره حکومت آن «خداییامرز» هستند مینشست و خاطره میگفت و چند فحشی هم نثار ملاها میکرد، اما خب اینجا ایران است و ایشان در این برهه خطرناک در جایگاه رئیسجمهور این کشور قرار گرفته است😄😄 | 236 |
| 9 | این سخنان پزشکیان را امروز شنیدم و حقیقتا به این یقین رسیدهام که این کشور را خدا نگه داشته است وگرنه یا چنین رئیسجمهور پرت از دنیایی محال بود کشور دوام بیاورد.
پزشکیان: «اصل، خدمت به مردم است و نه قرار دادن آنها در بحران»
واقعا ایشان تصور میکند نیروهای نظامی کشور بحران را خلق کردهاند.
مرد حسابی این چه ادبیاتی است که دل جامعه را خالی میکنی. آن هم در جنگی که نیروهای نظامی کشور مردانه ایستاده و دفاع کردند.
میگوید: «وقتی میجنگی باید پای لرزش هم بشینی»
خب این حرف چه تفاوتی با سخن نتانیاهو و اینترنشنال دارد که ایران را شرخر منطقه معرفی میکنند؟ مرد حسابی به کشور ما حمله وحشیانه صورت گرفته است. در همان ساعت اول حمله مدرسه زدهاند. در این شرایط لابد ایشان انتظار داشته نجنگیم یا حالا که جنگیدیم بابد پای لرز آن هم بایستیم!؟
میگوید «اگر پشتیبانی نمیکردیم؛ رزمندگان ما نمیتوانستند بجنگند»
مرد حسابی مگر از ارث شخصیتان پشتیبانی کردید و مگر جرات و اجازه داشتید که پشتیبانی نکنید. طوری سخن میگوید که انگار به نیروی نظامی کشور بیگانه کمک کرده است. | 268 |
| 10 | "و اگر حقیقت را بخواهی
هنوز روز عاشورا به شب نرسیده است.." | 446 |
| 11 | هموطنان عزیز:
این درست است که ما ایرانیان بالاترین ضریب هوشی را در میان مردم جهان داریم.
این هم درست است که ایران ژاپن خاورمیانه بود و ملاها با ماموریت از سوی انگلیس آن را خراب کردند.
این هم درست است که خاک ایران از طلاست و ایران ثروتمندترین کشور جهان است و ملاها آن را نابود کردند.
این هم درست است که همه حکومتها و ملل دنیا دغدغهای جز رهایی مردم ایران از دست آخوندها را ندارند.
همه اینها درست است، اما کاش بعد از این هر سخنی را از یک مشت قرتیفراری (با آن صداهای تو دماغی حالبهمزنشان) در اینترنشنال و منتو و... باور نکنیم.
کاش به ما ملت بینظیر و باهوش اگر باز آمدند و گفتند که همه فرماندهان سپاه به روسیه و ونزوئلا فرار کردهاند و سید حسن نصرالله در هتلی در قم است و یحیی سنوار در قطر مشغول عیاشی است و رهبر در طبقه چهل منفی زیرزمین است و ایران را به چین و روسیه فروختند و... اینبار کمی شک کرده و این امکان را بدهیم که «طغرل بفرمایید شام» و «کینگ رضا پهلوی» و «کسینجرعلی کریمی» و سایر نوابغ و علفیها و بنگیهای این عرصه ممکن است ما را سرکار گذاشته و به نبوغ تاریخی ما بیاحترامی کنند. | 515 |
| 12 | تفاهمنامهای که نه به دار است و نه به بار، آن هم با دشمن وحشی که به هیچ تعهد بینالمللی پایبند نیست، نباید هم چک سفید امضاء دریافت کند.
این بدیهیترین موضعگیری از سوی رهبری است.
آنکه تصور میکرد رهبری باید بیانیه تایید بیچون و چرا در تایید تفاهمنامه با دشمنی که فقط ۱۶۸ کودک و معلم را در یک مدرسه به شهادت رساند، را صادر کند به کل از ماجرا پرت است.
هر دو حزب آمریکا و تمام فعالان سیاسی آن کشور به خط شدهاند تا با فاجعهباز نامیدن تفاهمنامه، عرصه را برای چانهزنی بهتر و گرفتن امتیاز حداکثری از ایران فراهم کنند، اما فعال سیاسی ما انتظار دارد کل نظام پشت یک ورق تفاهمنامه درآمده و فریاد هلهله و شادی سر دهد. | 396 |
| 13 | وقتی ما میگوییم در ایران چیزی به نام علوم انسانی و جامعهشناسی و علوم سیاسی و روانشناسی و... نداریم، عدهای ناراحت میشوند.
علوم انسانی جدید در ایران از بدو تولد چون شعبهای از متون دست چندم از متفکران دست چندم آمریکایی و اروپایی بود نسبتی با جامعه ایران ندارد. این علوم به این واسطه نه ایران و نه جامعه ایران و نه سیاست ایران و نه تاریخ ایران و نه انسان ایرانی را میشناسد.
علوم انسانی که دانشگاههای ایران تدریس میشود در بهترین حالت شعبه جدید استعمار و ابزار توجیه استعمار و پرورش اذهان ضدملی و استعمارزده است.
به این هذیانات بیسروته این بنده خدا نگاه کنید. ایشان نه راننده تاکسی خط مولوی-راهآهن است نه ساقی بساط وافور راننده کامیونهاست و نه سخنگوی گروه واتسآپی شوهر عمه و شوهرخاله است. ایشان از معروفترین استادان جامعهشناسی ایران است:-)) | 333 |
| 14 | مجری عراقی:
همه ما به احترام تیم سرسخت ایران و سرود ملی این کشور در استودیو میایستیم، تیمی که علیرغم همه سختیها عملکرد درخشانی از خود به نمایش گذاشت.
پ ن:به این پرچم افتخار کنید. این پرچم امروز نشان شرافت و آزادگی تمام آزادگان جهان شده است.
و این از برکت عملیات طوفان الاقصی است. و این از برکت خون سنوار و سیدحسن نصرالله و سید علی خامنهای و تمام استکبارستیزانی است که در سالیان اخیر ایستادند و نقاب از چهره شیاطین کشیدند. | 277 |
| 15 | 🎥 نیک فوئنتس، چهره رسانهای مشهور آمريکايی؛
‼️تبریک به ایران، شما سخت جنگیدین همه چیز رو توی میدان گذاشتین و بردین
خدا جمهوری اسلامی ایران رو حفظ کنه.
یهودی ها بازنده ان، اسرائیلی ها بازنده ان، صهیونیست ها بازنده هستن، شما باختین و ایران برد.
ممنونم رهبر معظم به نمایندگی از همه گوییم های غیر یهودیان] دنیا... آمریکا شیطان بزرگ که زیر کنترل اسرائیله باخته. | 245 |
| 16 | آنکه تصور میکند ایران در هیچ جنگی شکست نخورده است به یقین حتی یک ورق از تاریخ این سرزمین را تورق نکرده است.
چنین شخصی به خود زحمت نداده و یک ورق از تاریخ خلافت اموی و عباسی را نخوانده است تا بر بیچارگی اجداد خود خون گریه کند. به خود زحمت نداده و یک ورق از تاریج جهانگشای جوینی را نخوانده است تا از فلاکت و بیچارگی و حجم اندوهی که بر این سرزمین رفته است دچار سردرد و تپش قلب شود. (چنان رنج و دردی که حتی ابناثیر عرب هم وقتی میخواهد آن را روایت کند میگوید کاش از مادر زاده نشده بودم و کاش تاریخنگار نمیشدم تا بخواهم چنین رنج و شقاوتی که این قوم خونخوار بر خراسان روا داشت را بر قلم برانم)
یک ورق تاریخ نخوانده و حتی یک ورق ادبیات هم نخوانده تا در پس جمله به جمله و بیت به بیت آثار بیهقی و انوری و عطار نیشابوری و دیگران فریاد مظلومیت و بیپناهی اجداد خود را بشوند.
ریچارد فرای آمریکایی میگوید در هیچ نقطه جهان به اندازه خراسان انسان بیگناه کشته نشده است اما هموطن متوهم ما تصور میکند که همیشه تاریخ قدرتمند و پیروز هر جنگی بوده است. | 504 |
| 17 | فرهاد قنبری
کدام شاهنشاهی دوهزار ساله؟
جشنهای شاهنشاهی دوهزار و پانصد ساله در عمل به توهم دو هزار و پانصد سال شاهنشاهی ایرانی دمید و جماعتی بیسواد و خودبزرگ پندار خلق کرد که تصور میکرد دوهزار و پانصد سال آقای جهان بوده است. و جالب آنکه در این میان حتی یک نفر هم نپرسید که از سال دوازده هجری شمسی که تازیها پا به این سرزمین گذاشتند تا هزار سال بعد آن چند پادشاه ایرانی بر بخش بزرگی از این سرزمین حکومت کرد که آن را بخشی از امتداد و دوهزار و پانصد سال شاهنشاهی ایران مینامند؟
در این توهمات از معاویه تا هشام ابنعبدالملک و عبدالملکابن مروان و منصور دوانیقی و هارون رشید و سایر خلفای تازی که تسمه از گُرده اجدادمان کشیدند، به عنوان امتداد شاهنشاهی ایرانی یاد شد..
در این توهمات از فرزندان سبکتکین و سلجوق و انوشتکین غرچه و سایر غلامان ترک و ترکمان که از بزدلی و بیعرضگی اجداد ما بر این سرزمین حکومت میکردند به اسم امتداد شاهنشاهی ایرانی یاد شد.
در این مسیر آنقدر توهم را ادامه دادند که از هلاکوخان و اباقا و اولجایتو و تیمور و الغبیگ و سایر نوادگان چنیگزِ وحشی، برایمان امتداد شاهنشاهی ایرانی ساختند و چنان بر چشمانمان خاک پاشیدند که حتی تل عظیم جنازه اجدادمان که با شمشیر تازی و ترکمان و مغول بر روی هم انباشته شده بود را ندیدیم.
در امتداد این شاهنشاهی از ما چنان قهرمانانی شکست ناپذیری ساختند که انگار همیشه تاریخ بر تارک پر افتخار تاریخ نشسته و جهان محو جبروتمان بوده است. در این توهم فروشی دوهزار و پانصد ساله به ما نگفتند که تا همین یک قرن پیش از تازی و مغول و ترک تا عثمانی و ازبک و ترکمان جغرافیای این سرزمین ستمدیده را اتوبان قتل و غارت و تجاوز خود میدانست و هر وقت که عنان هوس و شهوت از دستاش خارج میشد یا دنبال غارت و راهزنی بود مسیری بهتری از مرزهای دوهزار و پانصد سال شاهنشاهی ما نمیشناخت.
ایران با دو هزار و پانصد سال شاهنشاهی از چالدران تا جنگهای ایران و روس و جنگ اول و دوم جهانی همیشه راحتالحلقوم اقوام بیابانگرد و قدرتهای منطقهای و جهانی بود و آنچه در این میان پایمال میشد، جان و مال و ناموس و آبروی رعیت ایرانی بود. ملتی که تاریخاش، تاریخ شکست بود و در هر جنگ و پای هر میز مذاکرهای چارهای جز تحقیر و از دست دادن بخشی از خاک و امضای کاپیتولاسیون و پرداخت غرامت و امثالهم نداشت. ملتی که باید تا همین نیم قرن پیش میان قدرتهای استعمارگر «موازنه مثبت» برقرار میکرد تا خدای نکرده خم به ابروی ظالمان و زورگویان نیاید. (و اگر در این میان هم کسی جرات میکرد و از مقاومت و «موازنه منفی» و ملی کردن منابع کشور سخن میگفت، شاهنشاهی دوهزار و پانصد ساله به کمک امپریالیستها میشتافت و چنان در دهان دولت و ملت خود میزد که دیگر جرات چنین غلطهایی را نداشته باشند)
حال در این میان و در نیم قرن اخیر مردانی پیدا شدند که علارغم همه خامی واشتباهات و تعصبات و ندانمکاریهای خود، کاپیتولاسیون را ننگ ایرانی میدانستند، از غارت منابع کشور توسط بیگانه ابراز ناخرسندی میکردند و از قدرت درونزا و قوی شدن کشور برای مقابله با ظالمان سخن گفتند و تلاش میکردند که ایرانی قوی و قدرتمند که هر کس و ناکسی جرات حمله و غارت منابع آن را نداشته باشد، بسازند.
و در این هنگام دوباره مدعیان شاهنشاهی دوهزار و پانصد ساله به کمک امپریالیستها و دشمنان شتافتند و این بار با کنار گذاشتن تمام نقابها، دوشادوش دشمنان برای نابودی ایران صف کشیدند و فریاد زدند که شما غلط میکنید که میخواهید ایرانی مستقل و قوی بسازید. فریاد زدند که ایرانی مفتخر به شاهنشاهی چند هزارساله، باید تحقیرشده، مورد تجاوز قرار گرفته، لگدخورده و چاپلوس بیگانه باشد و چیزی غیر این را تحمل نخواهیم کرد.
یقین بدانید فاصله ی ما تا دویدن پشت کامیون غذا و آب سازمان ملل فقط تولیدات حسن طهرانی مقدم بود و هست . | 374 |
| 18 | ترامپ :
«ما فردی بهنام سلیمانی را از میان برداشتیم. فکر میکنید اگر او زنده بود، اتفاقات فعلی برای ایران رخ میداد؟
او یک نابغه بود. مردم این را فراموش میکنند.
همه آدمهای سرسخت متوجه نیستند که این یک توافق سه ماهه نبود. سالها طول کشید تا این توافق حاصل شود. میدانید چرا؟ چون من کسی بودم که ژنرال سلیمانی را کشتم.
ترور سلیمانی بزرگترین اتفاق ۵۰ سال اخیر خاورمیانه بود.
سلیمانی یک نابغه بود. او خیلی مورد احترام بود. او همه کاره ای ایران بود.
آنها هرگز نتوانستند او را جایگزین کنند»
پی نوشت: سلیمانی نابغهای بود که هم توسط آمریکا، هم توسط جریانهای سیاسی داخل، هم توسط رسانهها و هم توسط جماعت نوکدماغ بینی که بزرگترین دغدغهاش شکم و زیرشکم است، ترور شد.
سلیمانی وطندوستترین استراتژیست نظامی ایران بود و همین جرم برای او بس بود که در معرض این میزان توهین و بیاحترامی قرار بگیرد.
و اصولا در جامعهای که یک جرثومه فساد و تباهی و رذالتی چون رضا پهلوی میتواند در قد و قواره کنشگر سیاسی مطرح شود، باید هم سلیمانیها مورد توهین و اهانت قرار بگیرند.
دچار این توهمات و خیالات هم نشویم که ملت بزرگ ایران شکستناپذیر است و این ملت تاریخی است و فلان و فلان.
این ملت همیشه تاریخ و در بالای نود درصد جنگها شکست خورده و تحقیر شده و خاک و جان و مال خود را از دست داده است.
این کشور اگر امروز سر پا مانده است بعد از الطاف الهی، مجاهدت و از جان گذشتگی نهایت بیست تا سی درصد ساکنان این سرزمین است. باقی خیالات است. | 464 |
| 19 | سلام و شب بخیر خدمت دوستان عزیز
اگر در بین عزیزان همراه کسی هست که در خصوص احداث نیروگاه خورشیدی از مشاوره تا کار به بنده کمک کنه ممنون میشم به این آیدی پیام بده
@Twokhati_manager | 502 |
| 20 | جنگ دوازده روزه و جنگ اخیر ایران ملاک قضاوت من درباره بسیاری از افراد به ویژه نزدیکان و آشنایان بود.
در این میان افرادی را مشاهده کردم که هیچگاه کوچکترین سمپاتی به جمهوری اسلامی نداشتهاند (قیصر را ببینیم) و در هیچ انتخاباتی هم شرکت نکردهاند و عموما هیچگونه عُلقههای دینی و مذهبی هم ندارند اما به واسطه اینکه دشمن جرات حمله به سرزمینشان داشته است یک سال است در جوش و خروشاند و جز آتش کینه از دشمن و آرزوی انتقام چیزی چیزی در بیان و رفتار و گفتار ندارند.
در مقابل افراد بدبختی را هم مشاهده کردم که با اینکه چندان سیاسی هم نبودند و مشکل خاصی هم با حکومت نداشتند و یا گرایش به جریان اصلاحات داشتند و بعضیشان اهل نماز و روزه هم بودند، شروع کردند به تمسخر و طعنه به پدافند و فرماندهان نظامی و در مقابل تمجید قدرت نظامی دشمن و ساختن جک و متلکپراکنی به تجهیزات نظامی کشور. و یا بخشی دیگر که دچار زبونی و ترس شدند و چیزی جز گریه و آه و ناله و زاری از خود نشان ندادند.
این جنگ ارزش گروه اول را هزاران بار برایم بیشتر و تهیبودگی و بی ارزشی گروه دوم را هزاران بار برایم بیشتر کرد. | 609 |
¡Ya disponible! Investigación de Telegram 2025 — los principales insights del año 
