2Khati
📋 تحلیل و بررسی مطالب تمدنی ایران و جهان به دنیای دو خطی ها خوش آمدید ارتباط با مدیر 👇 @Twokhati_manager https://t.me/TwoKhati
إظهار المزيد📈 نظرة تحليلية على قناة تيليجرام 2Khati
تُعد قناة 2Khati (@twokhati) في القطاع اللغوي Farsi لاعباً نشطاً. يضم المجتمع حالياً 15 316 مشتركاً، محتلاً المرتبة 14 034 في فئة الأخبار والوسائط والمرتبة 21 326 في منطقة إيران.
📊 مؤشرات الجمهور والحراك
منذ تأسيسه في невідомо، حقق المشروع نمواً سريعاً وجمع 15 316 مشتركاً.
بحسب آخر البيانات بتاريخ 22 يونيو, 2026، تحافظ القناة على نشاط مستقر. خلال آخر 30 يوماً تغيّر عدد الأعضاء بمقدار -141، وفي آخر 24 ساعة بمقدار -6، مع بقاء الوصول العام مرتفعاً.
- حالة التحقق: غير موثّقة
- معدل التفاعل (ER): يبلغ متوسط تفاعل الجمهور 5.99%. وخلال أول 24 ساعة من النشر يحصد المحتوى عادةً 1.36% من ردود الفعل نسبةً إلى إجمالي المشتركين.
- وصول المنشورات: يحصل كل منشور على متوسط 0 مشاهدة. وخلال اليوم الأول يجمع عادةً 208 مشاهدة.
- التفاعلات والاستجابة: يتفاعل الجمهور بانتظام؛ متوسط التفاعلات لكل منشور يبلغ 0.
- الاهتمامات الموضوعية: يركز المحتوى على مواضيع رئيسية مثل ترامپ, کس, دشمن, اعتراض, دفاع.
📝 الوصف وسياسة المحتوى
يصف المؤلف القناة بأنها مساحة للتعبير عن الآراء الذاتية:
“📋 تحلیل و بررسی مطالب تمدنی ایران و جهان
به دنیای دو خطی ها خوش آمدید
ارتباط با مدیر 👇
@Twokhati_manager
https://t.me/TwoKhati”
بفضل وتيرة التحديث المرتفعة (أحدث البيانات بتاريخ 23 يونيو, 2026) تحافظ القناة على حداثتها ومستوى وصول مرتفع. وتُظهر التحليلات تفاعلاً نشطاً من الجمهور، ما يجعلها نقطة تأثير مهمة ضمن فئة الأخبار والوسائط.
جاري تحميل البيانات...
| التاريخ | نمو المشتركين | الإشارات | القنوات | |
| 23 يونيو | 0 | |||
| 22 يونيو | 0 | |||
| 21 يونيو | 0 | |||
| 20 يونيو | 0 | |||
| 19 يونيو | 0 | |||
| 18 يونيو | 0 | |||
| 17 يونيو | 0 | |||
| 16 يونيو | 0 | |||
| 15 يونيو | 0 | |||
| 14 يونيو | +1 | |||
| 13 يونيو | 0 | |||
| 12 يونيو | 0 | |||
| 11 يونيو | 0 | |||
| 10 يونيو | 0 | |||
| 09 يونيو | 0 | |||
| 08 يونيو | 0 | |||
| 07 يونيو | 0 | |||
| 06 يونيو | 0 | |||
| 05 يونيو | 0 | |||
| 04 يونيو | 0 | |||
| 03 يونيو | 0 | |||
| 02 يونيو | 0 | |||
| 01 يونيو | +1 |
| 2 | هموطنان عزیز:
این درست است که ما ایرانیان بالاترین ضریب هوشی را در میان مردم جهان داریم.
این هم درست است که ایران ژاپن خاورمیانه بود و ملاها با ماموریت از سوی انگلیس آن را خراب کردند.
این هم درست است که خاک ایران از طلاست و ایران ثروتمندترین کشور جهان است و ملاها آن را نابود کردند.
این هم درست است که همه حکومتها و ملل دنیا دغدغهای جز رهایی مردم ایران از دست آخوندها را ندارند.
همه اینها درست است، اما کاش بعد از این هر سخنی را از یک مشت قرتیفراری (با آن صداهای تو دماغی حالبهمزنشان) در اینترنشنال و منتو و... باور نکنیم.
کاش به ما ملت بینظیر و باهوش اگر باز آمدند و گفتند که همه فرماندهان سپاه به روسیه و ونزوئلا فرار کردهاند و سید حسن نصرالله در هتلی در قم است و یحیی سنوار در قطر مشغول عیاشی است و رهبر در طبقه چهل منفی زیرزمین است و ایران را به چین و روسیه فروختند و... اینبار کمی شک کرده و این امکان را بدهیم که «طغرل بفرمایید شام» و «کینگ رضا پهلوی» و «کسینجرعلی کریمی» و سایر نوابغ و علفیها و بنگیهای این عرصه ممکن است ما را سرکار گذاشته و به نبوغ تاریخی ما بیاحترامی کنند. | 367 |
| 3 | تفاهمنامهای که نه به دار است و نه به بار، آن هم با دشمن وحشی که به هیچ تعهد بینالمللی پایبند نیست، نباید هم چک سفید امضاء دریافت کند.
این بدیهیترین موضعگیری از سوی رهبری است.
آنکه تصور میکرد رهبری باید بیانیه تایید بیچون و چرا در تایید تفاهمنامه با دشمنی که فقط ۱۶۸ کودک و معلم را در یک مدرسه به شهادت رساند، را صادر کند به کل از ماجرا پرت است.
هر دو حزب آمریکا و تمام فعالان سیاسی آن کشور به خط شدهاند تا با فاجعهباز نامیدن تفاهمنامه، عرصه را برای چانهزنی بهتر و گرفتن امتیاز حداکثری از ایران فراهم کنند، اما فعال سیاسی ما انتظار دارد کل نظام پشت یک ورق تفاهمنامه درآمده و فریاد هلهله و شادی سر دهد. | 302 |
| 4 | وقتی ما میگوییم در ایران چیزی به نام علوم انسانی و جامعهشناسی و علوم سیاسی و روانشناسی و... نداریم، عدهای ناراحت میشوند.
علوم انسانی جدید در ایران از بدو تولد چون شعبهای از متون دست چندم از متفکران دست چندم آمریکایی و اروپایی بود نسبتی با جامعه ایران ندارد. این علوم به این واسطه نه ایران و نه جامعه ایران و نه سیاست ایران و نه تاریخ ایران و نه انسان ایرانی را میشناسد.
علوم انسانی که دانشگاههای ایران تدریس میشود در بهترین حالت شعبه جدید استعمار و ابزار توجیه استعمار و پرورش اذهان ضدملی و استعمارزده است.
به این هذیانات بیسروته این بنده خدا نگاه کنید. ایشان نه راننده تاکسی خط مولوی-راهآهن است نه ساقی بساط وافور راننده کامیونهاست و نه سخنگوی گروه واتسآپی شوهر عمه و شوهرخاله است. ایشان از معروفترین استادان جامعهشناسی ایران است:-)) | 256 |
| 5 | مجری عراقی:
همه ما به احترام تیم سرسخت ایران و سرود ملی این کشور در استودیو میایستیم، تیمی که علیرغم همه سختیها عملکرد درخشانی از خود به نمایش گذاشت.
پ ن:به این پرچم افتخار کنید. این پرچم امروز نشان شرافت و آزادگی تمام آزادگان جهان شده است.
و این از برکت عملیات طوفان الاقصی است. و این از برکت خون سنوار و سیدحسن نصرالله و سید علی خامنهای و تمام استکبارستیزانی است که در سالیان اخیر ایستادند و نقاب از چهره شیاطین کشیدند. | 224 |
| 6 | 🎥 نیک فوئنتس، چهره رسانهای مشهور آمريکايی؛
‼️تبریک به ایران، شما سخت جنگیدین همه چیز رو توی میدان گذاشتین و بردین
خدا جمهوری اسلامی ایران رو حفظ کنه.
یهودی ها بازنده ان، اسرائیلی ها بازنده ان، صهیونیست ها بازنده هستن، شما باختین و ایران برد.
ممنونم رهبر معظم به نمایندگی از همه گوییم های غیر یهودیان] دنیا... آمریکا شیطان بزرگ که زیر کنترل اسرائیله باخته. | 201 |
| 7 | آنکه تصور میکند ایران در هیچ جنگی شکست نخورده است به یقین حتی یک ورق از تاریخ این سرزمین را تورق نکرده است.
چنین شخصی به خود زحمت نداده و یک ورق از تاریخ خلافت اموی و عباسی را نخوانده است تا بر بیچارگی اجداد خود خون گریه کند. به خود زحمت نداده و یک ورق از تاریج جهانگشای جوینی را نخوانده است تا از فلاکت و بیچارگی و حجم اندوهی که بر این سرزمین رفته است دچار سردرد و تپش قلب شود. (چنان رنج و دردی که حتی ابناثیر عرب هم وقتی میخواهد آن را روایت کند میگوید کاش از مادر زاده نشده بودم و کاش تاریخنگار نمیشدم تا بخواهم چنین رنج و شقاوتی که این قوم خونخوار بر خراسان روا داشت را بر قلم برانم)
یک ورق تاریخ نخوانده و حتی یک ورق ادبیات هم نخوانده تا در پس جمله به جمله و بیت به بیت آثار بیهقی و انوری و عطار نیشابوری و دیگران فریاد مظلومیت و بیپناهی اجداد خود را بشوند.
ریچارد فرای آمریکایی میگوید در هیچ نقطه جهان به اندازه خراسان انسان بیگناه کشته نشده است اما هموطن متوهم ما تصور میکند که همیشه تاریخ قدرتمند و پیروز هر جنگی بوده است. | 402 |
| 8 | فرهاد قنبری
کدام شاهنشاهی دوهزار ساله؟
جشنهای شاهنشاهی دوهزار و پانصد ساله در عمل به توهم دو هزار و پانصد سال شاهنشاهی ایرانی دمید و جماعتی بیسواد و خودبزرگ پندار خلق کرد که تصور میکرد دوهزار و پانصد سال آقای جهان بوده است. و جالب آنکه در این میان حتی یک نفر هم نپرسید که از سال دوازده هجری شمسی که تازیها پا به این سرزمین گذاشتند تا هزار سال بعد آن چند پادشاه ایرانی بر بخش بزرگی از این سرزمین حکومت کرد که آن را بخشی از امتداد و دوهزار و پانصد سال شاهنشاهی ایران مینامند؟
در این توهمات از معاویه تا هشام ابنعبدالملک و عبدالملکابن مروان و منصور دوانیقی و هارون رشید و سایر خلفای تازی که تسمه از گُرده اجدادمان کشیدند، به عنوان امتداد شاهنشاهی ایرانی یاد شد..
در این توهمات از فرزندان سبکتکین و سلجوق و انوشتکین غرچه و سایر غلامان ترک و ترکمان که از بزدلی و بیعرضگی اجداد ما بر این سرزمین حکومت میکردند به اسم امتداد شاهنشاهی ایرانی یاد شد.
در این مسیر آنقدر توهم را ادامه دادند که از هلاکوخان و اباقا و اولجایتو و تیمور و الغبیگ و سایر نوادگان چنیگزِ وحشی، برایمان امتداد شاهنشاهی ایرانی ساختند و چنان بر چشمانمان خاک پاشیدند که حتی تل عظیم جنازه اجدادمان که با شمشیر تازی و ترکمان و مغول بر روی هم انباشته شده بود را ندیدیم.
در امتداد این شاهنشاهی از ما چنان قهرمانانی شکست ناپذیری ساختند که انگار همیشه تاریخ بر تارک پر افتخار تاریخ نشسته و جهان محو جبروتمان بوده است. در این توهم فروشی دوهزار و پانصد ساله به ما نگفتند که تا همین یک قرن پیش از تازی و مغول و ترک تا عثمانی و ازبک و ترکمان جغرافیای این سرزمین ستمدیده را اتوبان قتل و غارت و تجاوز خود میدانست و هر وقت که عنان هوس و شهوت از دستاش خارج میشد یا دنبال غارت و راهزنی بود مسیری بهتری از مرزهای دوهزار و پانصد سال شاهنشاهی ما نمیشناخت.
ایران با دو هزار و پانصد سال شاهنشاهی از چالدران تا جنگهای ایران و روس و جنگ اول و دوم جهانی همیشه راحتالحلقوم اقوام بیابانگرد و قدرتهای منطقهای و جهانی بود و آنچه در این میان پایمال میشد، جان و مال و ناموس و آبروی رعیت ایرانی بود. ملتی که تاریخاش، تاریخ شکست بود و در هر جنگ و پای هر میز مذاکرهای چارهای جز تحقیر و از دست دادن بخشی از خاک و امضای کاپیتولاسیون و پرداخت غرامت و امثالهم نداشت. ملتی که باید تا همین نیم قرن پیش میان قدرتهای استعمارگر «موازنه مثبت» برقرار میکرد تا خدای نکرده خم به ابروی ظالمان و زورگویان نیاید. (و اگر در این میان هم کسی جرات میکرد و از مقاومت و «موازنه منفی» و ملی کردن منابع کشور سخن میگفت، شاهنشاهی دوهزار و پانصد ساله به کمک امپریالیستها میشتافت و چنان در دهان دولت و ملت خود میزد که دیگر جرات چنین غلطهایی را نداشته باشند)
حال در این میان و در نیم قرن اخیر مردانی پیدا شدند که علارغم همه خامی واشتباهات و تعصبات و ندانمکاریهای خود، کاپیتولاسیون را ننگ ایرانی میدانستند، از غارت منابع کشور توسط بیگانه ابراز ناخرسندی میکردند و از قدرت درونزا و قوی شدن کشور برای مقابله با ظالمان سخن گفتند و تلاش میکردند که ایرانی قوی و قدرتمند که هر کس و ناکسی جرات حمله و غارت منابع آن را نداشته باشد، بسازند.
و در این هنگام دوباره مدعیان شاهنشاهی دوهزار و پانصد ساله به کمک امپریالیستها و دشمنان شتافتند و این بار با کنار گذاشتن تمام نقابها، دوشادوش دشمنان برای نابودی ایران صف کشیدند و فریاد زدند که شما غلط میکنید که میخواهید ایرانی مستقل و قوی بسازید. فریاد زدند که ایرانی مفتخر به شاهنشاهی چند هزارساله، باید تحقیرشده، مورد تجاوز قرار گرفته، لگدخورده و چاپلوس بیگانه باشد و چیزی غیر این را تحمل نخواهیم کرد.
یقین بدانید فاصله ی ما تا دویدن پشت کامیون غذا و آب سازمان ملل فقط تولیدات حسن طهرانی مقدم بود و هست . | 285 |
| 9 | ترامپ :
«ما فردی بهنام سلیمانی را از میان برداشتیم. فکر میکنید اگر او زنده بود، اتفاقات فعلی برای ایران رخ میداد؟
او یک نابغه بود. مردم این را فراموش میکنند.
همه آدمهای سرسخت متوجه نیستند که این یک توافق سه ماهه نبود. سالها طول کشید تا این توافق حاصل شود. میدانید چرا؟ چون من کسی بودم که ژنرال سلیمانی را کشتم.
ترور سلیمانی بزرگترین اتفاق ۵۰ سال اخیر خاورمیانه بود.
سلیمانی یک نابغه بود. او خیلی مورد احترام بود. او همه کاره ای ایران بود.
آنها هرگز نتوانستند او را جایگزین کنند»
پی نوشت: سلیمانی نابغهای بود که هم توسط آمریکا، هم توسط جریانهای سیاسی داخل، هم توسط رسانهها و هم توسط جماعت نوکدماغ بینی که بزرگترین دغدغهاش شکم و زیرشکم است، ترور شد.
سلیمانی وطندوستترین استراتژیست نظامی ایران بود و همین جرم برای او بس بود که در معرض این میزان توهین و بیاحترامی قرار بگیرد.
و اصولا در جامعهای که یک جرثومه فساد و تباهی و رذالتی چون رضا پهلوی میتواند در قد و قواره کنشگر سیاسی مطرح شود، باید هم سلیمانیها مورد توهین و اهانت قرار بگیرند.
دچار این توهمات و خیالات هم نشویم که ملت بزرگ ایران شکستناپذیر است و این ملت تاریخی است و فلان و فلان.
این ملت همیشه تاریخ و در بالای نود درصد جنگها شکست خورده و تحقیر شده و خاک و جان و مال خود را از دست داده است.
این کشور اگر امروز سر پا مانده است بعد از الطاف الهی، مجاهدت و از جان گذشتگی نهایت بیست تا سی درصد ساکنان این سرزمین است. باقی خیالات است. | 396 |
| 10 | سلام و شب بخیر خدمت دوستان عزیز
اگر در بین عزیزان همراه کسی هست که در خصوص احداث نیروگاه خورشیدی از مشاوره تا کار به بنده کمک کنه ممنون میشم به این آیدی پیام بده
@Twokhati_manager | 445 |
| 11 | جنگ دوازده روزه و جنگ اخیر ایران ملاک قضاوت من درباره بسیاری از افراد به ویژه نزدیکان و آشنایان بود.
در این میان افرادی را مشاهده کردم که هیچگاه کوچکترین سمپاتی به جمهوری اسلامی نداشتهاند (قیصر را ببینیم) و در هیچ انتخاباتی هم شرکت نکردهاند و عموما هیچگونه عُلقههای دینی و مذهبی هم ندارند اما به واسطه اینکه دشمن جرات حمله به سرزمینشان داشته است یک سال است در جوش و خروشاند و جز آتش کینه از دشمن و آرزوی انتقام چیزی چیزی در بیان و رفتار و گفتار ندارند.
در مقابل افراد بدبختی را هم مشاهده کردم که با اینکه چندان سیاسی هم نبودند و مشکل خاصی هم با حکومت نداشتند و یا گرایش به جریان اصلاحات داشتند و بعضیشان اهل نماز و روزه هم بودند، شروع کردند به تمسخر و طعنه به پدافند و فرماندهان نظامی و در مقابل تمجید قدرت نظامی دشمن و ساختن جک و متلکپراکنی به تجهیزات نظامی کشور. و یا بخشی دیگر که دچار زبونی و ترس شدند و چیزی جز گریه و آه و ناله و زاری از خود نشان ندادند.
این جنگ ارزش گروه اول را هزاران بار برایم بیشتر و تهیبودگی و بی ارزشی گروه دوم را هزاران بار برایم بیشتر کرد. | 546 |
| 12 | از فضای آکواریومی برساخته رسانههای فارسی زبان تحت مدیریت اسرائیل خارج شویم، ایران امروز محبوب قلبهای تمام انسانهای آزادیخواه جهان است.
ایران نه مدعی جام جهانی است و نه مسی و رونالدو و نیماری دارد که برایشان صف بکشند. این جماعت مکزیکی که اینگونه از تیم ملی ایران استقبال میکنند، نشان از جایگاهی است که ایران امروز در میان آزادیخواهان جهان به دست آورده است. | 564 |
| 13 | بدون هیچ اغراقی ایران در یک سال اخیر با بزرگترین تهدید وجودی خود پس از جنگ جهانی اول مواجه بود.
ترامپ و نتانیاهوی جنایتکار اگر ایران را مانند غزه نکردند، نه از روی انسانیت بلکه به واسطه مقاومت شرافتمندانه فرزندان این سرزمین در نیروهای نظامی کشور بود.
خوابی که غرب برای ایران دیده بود و کینهای که از ایران داشت هزار برابر بیشتر از لیبی و سوریه و عراق و لبنان و افغانستان و یمن و ونزوئلا و کوبا و... بود.
آنها در نقشه خود آیندهای را برای ایران طراحی کرده بودند که هر بخش آن دست مافیای تجزیهطلب تحت مدیریت اسرائیل است. در نقشه پلید آنها قرار بود با همکاری برخی از همسایگان دهها هزار نیروی تکفیری به همراه تروریستهای تجزیهطلب وارد ایران شده و دماری از روزگار ایران و ایرانی دربیاورند که در تاریخ ثبت شود.
اما مقاومت دلیرانه و از خودگذشتگی نیروهای نظامی به ویژه هوافضای سپاه پاسداران، نیروی هوایی و دریایی ارتش و سپاه و نیروهای پدافند، دشمن را از پیاده کردن نقش خود مایوس کرد.
حال اگر جنگ به اینجا ختم شده و منجر به آتشبس دائم شود، باید بگوییم که خدای ایران به داد ایران رسید و آسیبی که دست جنایتکار آمریکا و اسراییل و متحدانشان در هشت سال تحریم اقتصادی فلج کننده و پروژه آشوب و جنگ داخلی به امنیت ملی و اتحاد و همبستگی جامعه ایران وارد کرده بودند را به دست حماقت و بلاهت خودشان مرتفع کرد.
ایران پس از دو جنگ با اسراییل و آمریکا حالا تنها کشور اسلامی است که با اسراییل جنگیده است و تسلیم نشده است. تنها کشوری است که خانههای اشغالگران را بر سرشان خراب کرده است و پس از آتشبس هم میگوید دستمان بر روی ماشه است تا هر بلاهت دیگری را پاسخی کوبنده بدهیم.
ایران امروز زخمی و رنجور و مصیبت دیده اما استوار چون دماوند ایستاده است و به مانند کاراکتر فیلم پاپیون خطاب به تمام مستکبرین جهان و منطقه فریاد میزند:
"آهای حرامزادهها من هنوز زندهام" | 595 |
| 14 | موطن انسان فقط یک جغرافیا نیست بلکه سکونتگاهی است که در آن احساس معنا میکند. موطن انسان جایی است که با تعلق خاطر در آن سکنا می گزیند.
هموطن آن سلبریتی خودفروخته و دلالمسلکی که با گزارشگری فوتبال یا چند شوت به توپ، میلیاردها تومان از پول این ملت را اندوخته و امروز در زمین کثیفترین جانیان روی کره زمین زندگی میکند، نیست.
هموطن من آن شهروند پابرهنه کشمیری است که اندک دارایی خود را برای کمک به ایرانیان هدیه میکند. هموطن من آن جوان لبنانی و عراقی و یمنی عضو گردانهای حزبالله و حشدالشعبی و انصارالله است که روز سخت ایران سلاح به دست گرفته و با علم به هزینه فراوان سکوت را جایز نمیداند.
هموطن من این نوعروس عراقی است که سرویس طلای عروسی خود را برای کمک به روزهای سخت ایران میبخشد..
این روزهای سخت خواهد گذشت و ما دوستان و دشمنان خود را فراموش نخواهیم کرد.
فراموش نخواهیم کرد که چه کسانی میدان را برای ترکتازی نئومغولان فراهم کرد و چه کسی دروازههای شهر را به روی جانیان گشود.
این روزهای سخت میگذرد اما ما در تاریکترین سناریوهای دشمن جانی هم دیگر حس هموطنی با فارسیزبان خودفروخته اسرائیل نخواهیم داشت. | 1 027 |
| 15 | راست است که سبب محکوم شدن من ناتوانیام بود، ولی نه ناتوانی در سخن گفتن؛ بلکه من از بیشرمی و گستاخی، و گفتن سخنانی که شما خواهان شنیدن بودید، ناتوان بودم و نمیتوانستم لابه و زاری کنم و سخنانی به زبان آورم که شما به شنیدن آنها از دیگران خو گرفتهاید و من درخور شأن خود نمیشمرم.
نه هنگام دفاع از خود آماده بودم برای گریز از خطر به کاری پست تن در دهم، و نه اکنون از آنچه گفته و کردهام پشیمانم. بلکه مردن پس از آن دفاع را، از زندگی با استرحام و زاری برتر میشمارم.
زیرا سزاوار نمیدانم که آدمی چه در دادگاه و چه در میدان جنگ از چنگال مرگ به آغوش ننگ بگریزد. اگر روا باشد که انسان برای رهایی از خطر به هر کردار و گفتاری توسل جوید، در میدان جنگ نیز بسا پیش میآید که با انداختن سلاح و سر فرود آوردن در برابر دشمن به آسانی میتوان از مرگ رهایی یافت.
آری، آتنیان، گریز از مرگ دشوار نیست، گریز از بدی دشوار است.
دفاعیات سقراط_ (رساله آپولوژی، افلاطون) | 726 |
| 16 | فکر میکنم دو سه باری این مطلب رو در کانال بازنشر کردم.
ولی همیشه جا داره که دوباره این اتفاق بیفته | 909 |
| 17 | دلتنگ همه شما دوستان بودم و هستم
انشاالله سر فرصت مطالبی تحت عنوان تحلیل وقایع در اختیار شما عزیزان قرار خواهم داد.
امیدوارم که خودتان و عزیزانتان صحیح و سلامت باشید.
بنده که یکی از عزیزترین دوستانم در این جنگ شهید شد.
دوستی که از مخاطب های کانال هم بود و حتما روزی در موردش خواهم نوشت.
مراقب خود و اطرافیان خودتان باشید.
یا علی | 1 015 |
متاح الآن! بحث تيليغرام 2025 — أهم رؤى العام 
