es
Feedback
Parenting Maznah Ibrahim

Parenting Maznah Ibrahim

Ir al canal en Telegram

Channel ini bertujuan pendidikan hati ❤ emosi dan spiritual anak dan ibubapa melalui sharing ilmu psikologi, parenting dan kesihatan mental ibu bapa anak.

Mostrar más

📈 Análisis del canal de Telegram Parenting Maznah Ibrahim

El canal Parenting Maznah Ibrahim (@ehsabar) en el segmento lingüístico de Malayo es un actor destacado. Actualmente la comunidad reúne a 16 004 suscriptores, ocupando la posición 961 en la categoría Familia e hijos y el puesto 2 303 en la región Malasia.

📊 Métricas de audiencia y dinámica

Desde su creación el невідомо, el proyecto ha mostrado un crecimiento acelerado, reuniendo a 16 004 suscriptores.

Según los últimos datos del 30 agosto, 2026, el canal mantiene una actividad estable. En los últimos 30 días la variación de miembros fue de -115, y en las últimas 24 horas de -2, conservando un alto alcance.

  • Estado de verificación: No verificado
  • Tasa de interacción (ER): El promedio de interacción de la audiencia es 5.09%. Durante las primeras 24 horas tras publicar, el contenido suele obtener 2.21% de reacciones respecto al total de suscriptores.
  • Alcance de las publicaciones: Cada publicación recibe en promedio 814 visualizaciones. En el primer día suele acumular 353 visualizaciones.
  • Reacciones e interacción: La audiencia responde de forma activa: el promedio de reacciones por publicación es 0.

📝 Descripción y política de contenido

El autor describe el recurso como un espacio para expresar opiniones subjetivas:
Channel ini bertujuan pendidikan hati ❤ emosi dan spiritual anak dan ibubapa melalui sharing ilmu psikologi, parenting dan kesihatan mental ibu bapa anak.

Gracias a la alta frecuencia de actualizaciones (últimos datos recibidos el 31 agosto, 2026), el canal mantiene la vigencia y un amplio alcance. La analítica demuestra que la audiencia interactúa activamente con el contenido, lo que lo convierte en un punto de referencia dentro de la categoría Familia e hijos.

16 004
Suscriptores
-224 horas
-217 días
-11530 días
Archivo de publicaciones
photo content

Bersabar dan terus perbuat, akhirnya pasti ada hasil. Lakukan aktiviti kecil-kecil, dan konsisten, akhirnya selesai dengan baik. Kalau diperhatikan yang cepat cepat, banyak yang damage/rosak, sebab proses tak ada. Proses pembuatan. Proses penghasilan. Tak ada yang magic dalam perubahan tingkahlaku anak, cepat dan drastik, sewaktu bersekali dengan besarnya tenaga kita sewaktu melempiaskan emosi amarah kepada anak, Pindahkan kepada besar tenaga banyak sabar untuk proses dan usaha berubah sedikit demi sedikit kita itu, usah mengalah, walau perlu solat sunat taubat setiap malam sekalipun, tak mengapa... Yakin dan percaya, Tuhan bantu. Selamat menjalani proses seterusnya dalam bulan Ramadhan ini dengan penuh sabar dan hikmah. Bulan yang baik sekali untuk niat, dan perbuatan baik. Amin untuk hasrat semua. Maznah Ibrahim. T.mazn.me/chan

photo content

Bila kita dah tua, dan lihat bagaimana anak kita bertingkahlaku dalam menguruskan hal rumahtangga (mahupun hal anak-anak/ parenting), Barulah kita sedar yang kita telah: - mencetak di minda mereka SOP tindakan harian yang mereka ingat itu betul dan normal (pada budaya keluarga kita saja, tapi ia mungkin tidak cukup betul, dan masih boleh diperbaiki) - maka anak rasa itu tugas mereka (kerja rumah), dan kalau cara didik anak marah direct dan tidak pernah ruang bersuara diberi, tidak pernah mesra/peluk anak, say I Love U, kaku keras, ego, maka itu jugalah yang kita akan nampak nanti anak kita buat kepada cucu kita... - bahawa kita telah tersilap......Namun masa tidak boleh berpatah kembali. Hanya maaf sahaja yang boleh diungkapkan, dan doa... - Maaf secara jelas adalah sangat baik, berbanding pendam kita-kita saja..dan rasa bersalah tinggi. Saya dihujani dengan warga ibubapa kepada anak dewasa yang membeli ebook untuk anak mereka parentingkan cucu mereka pula ....sebab kesedaran telah ada untuk zaman kita ini. Alhamdulillah. Syabas... - Break the cycle. Sempat berubah. Moh kita ajar anak-anak meluah rasa, bertanggungjawab sama-sama melakukan kerja rumah, membantu pasangan, gembira dan sama rata peranan ikut kemampuan kita kan. Refleksi, Maznah Ibrahim T.mazn.me/chan https://youtu.be/wJukf4ifuKs *Kredit kepada Ariel India, sangat baik video ini.

Hypnoscript untuk Diri Ibu Bapa Agar Sihat Mental dan Emosi Selalu

photo content

[Kitalah yang Harus Memulakannya Dalam Misi 'Break the Cycle' ini] . Tiada siapa yang tidak bersetuju dengan mesej, makna dan misi dari gambar ini. . Picture speaks thousand words, berbeza rumah, berbeza pengalaman, beribu-beribu cerita. . Dari 100% alami perkataan tidak baik, anda mungkin mewarisi 100% juga bila tidak sedar, tidak usaha dan tidak lakukan perubahan. . Sekurangnya angkat 👍 jari pun dah ok (tak reti nak puji/ucap). . Dan setidaknya cucu cicit piut kita dapat manfaat nanti. . Break the cycle Maznah Ibrahim *malam ini Webinar khusus percuma FastTrack Hypnoscript. Siap sedia lepas Terawikh 9.45 malam ya 😍💚💚💚 Maznah Ibrahim T.mazn.me/chan

[Kitalah yang Harus Memulakannya Dalam Misi 'Break the Cycle' ini] . Tiada siapa yang tidak bersetuju dengan mesej, makna dan
[Kitalah yang Harus Memulakannya Dalam Misi 'Break the Cycle' ini] . Tiada siapa yang tidak bersetuju dengan mesej, makna dan misi dari gambar ini. . Picture speaks thousand words, berbeza pengalaman, beribu cerita. . Dari 100% alami perkataan tidak baik, anda mungkin mewarisi 100% juga bila tidak sedar, tidak usaha dan tidak lakukan perubahan. Sekurangnya angkat 👍 jari pun dah ok (tak reti nak puji, kan), Dan setidaknya cucu cicit piut kita dapat manfaat nanti. Break the cycle Maznah Ibrahim *malam ini Webinar khusus percuma FastTrack Hypnoscript. Siap sedia lepas Terawikh 9.45 malam ya 😍💚💚💚 Maznah Ibrahim

Ingatan kita bersama .... Kita kasihani dan empati mereka dulu ya walau rasa sangat geram dan tak boleh 'reasoning' kenapa dia macam tu... Tuning in first (empati), InsyaAllah selepas itu 80% cabaran kita dari dia akan berkurangan... Saya selalu hadapinya... Memang tidak mudah dan sering terbabas. Tapi usaha juga turunkan ego kita demi nak 'tune in' dengan si anak yang keras ini. "Kasihaaann adik, adik nak .....ya (gitu gini sebutkan perasaan dia, kemahuan dia, ekspektasi dia... Seolah kita di tempat dia). Mama / ayah nak adik (gitu gini) (harapan kita pula)". Maznah Ibrahim T.mazn.me/chan

photo content

photo content

photo content

photo content

BANYAKKAN 'I' berbanding 'YOU' dalam komunikasi harian kita 😃 'Awak' ni akan buatkan orang yang ditujui mesej itu rasa diara
BANYAKKAN 'I' berbanding 'YOU' dalam komunikasi harian kita 😃 'Awak' ni akan buatkan orang yang ditujui mesej itu rasa diarah, silap-silap boleh memberontak, membentak, kurang harmonilah kiranya... walau budak kecil mahupun orang besar... Dalam komunikasi berkesan, banyakkan sebut 'diri kita rasa, perlu dan minta apa' dan inilah yang sebaiknya... ownership kepada perkataan yang keluar dari lidah kita, Dan kerjasama akan mudah diperolehi.. InsyaAllah. Cubalah 😊👍 Kongsikan agar kita sama-sama memperingati sesama kita ya. Maznah Ibrahim T.mazn.me/chan

Selamat Bersahur semua sahabat 🤩💚 Pagi ini hari pertama anak kita bangun sahur untuk berpuasa 01 pada Ramadhan 2022 kali ini. Ingat, sebulan berpuasa di bulan Ramadhan ada banyak karektor yang ingin dilatih kepada anak-anak -> satu proses latihan setahun sekali dan amat baik sebab persekitaran menyokong latihan ini! ☪️ anak belajar membentuk karektor, secara holistik: pastinya :- ⭐lapar dan dahaga (fizikal/badan), ⭐perasaan geram, marah, tak sabar, letih semua (emosi), ⭐tingkahlaku (low energy banyak bersabar dengan adik-adik yang tidak berpuasa, dan dari melakukan aktiviti tidak bermanfaat), dan ⭐latih hafazan, solat sunat lebih, berdoa kepada Allah sewaktu niat berpuasa sebulan, niat setiap hari dan sewaktu berbuka (spiritual). ☪️ anak belajar sabarnya dia kepada semua ini, ada rewardnya pada hujung hari (kegembiraan yang sangat besar bagi orang berpuasa adalah sewaktu berbuka) ☪️ sosial: di sekolah nanti guru akan mengukuhkan aspek berpuasa ini dan rakan-rakan juga ramai berpuasa juga. Challenge accepted!!! (anak berusia 7 ke atas). ☪️ Anak kecil, setakat 'sahur' sewaktu breakfast dan 'berbuka' sewaktu makan tengahari pun dah satu kejayaan besar harus diraikan, dan pastinya dia melihat abang kakak dan ibu ayah buat bagaimana sebenarnya. Ini semua satu proses pembelajaran tingkahlaku yang dirakam di minda mereka sejak mereka bayi bila bangun bersama kita sewaktu sahur dan menemani kita sewaktu berbuka tau. Selamat menjalani latihan gembira ini bersama anak-anak kita! Salam Ramadhan Kareem💝 Maznah Ibrahim T.mazn.me/chan

photo content

Allahu akhbar, hidup-hidupan sangat banyak, dan tidak tersedar, Hidupnya tetap tumbuh mekar serta membesar.... Anak-anak kita
Allahu akhbar, hidup-hidupan sangat banyak, dan tidak tersedar, Hidupnya tetap tumbuh mekar serta membesar.... Anak-anak kita pula sangat sedikit, selalu terlepas pandang dan tersilap... Sebab kita memang selalu bercakap kepada mereka 'directly'...... Semoga kita insyaAllah akan lebih sedar dan menahan perkataan tidak elok dari keluar dari mulut kita. Maznah Ibrahim T.mazn.me/chan

[PERCUMA- Kelas Keibubapaan Premium]♦️ REBONDING DENGAN ANAK TELAH DEWASA https://go.mazn.me/rebonding-anak-dewasa ❤️‍🔥 Kita
[PERCUMA- Kelas Keibubapaan Premium]♦️ REBONDING DENGAN ANAK TELAH DEWASA https://go.mazn.me/rebonding-anak-dewasa ❤️‍🔥 Kita mungkin ada terfikir atau tidak terfikir, mengenai hubungan abang/kakak kita dengan ibu ayah kita, yang renggang. Kadang tidak mahu balik kampung, bercakap kasar, tidak mengambil berat seperti sewajarnya, marah sangt kah mereka? 🤎 Ada ibu ayah yang sudah berusia pula mula menyedari kesilapan lampau, dek kekangan masa dan terlepas pandang, tidak sengaja, terlukakan hati si anak ini sewaktu kecilnya. ❤️‍🩹 Maka ada sesuatu yang boleh dilakukan, oleh ibu ayah ini, bagi menjernihkan suasana ini. Setakat mana mampu. ❤️‍🩹 Saya sediakan input kelas ini secara ringkas saja mudahan dapat membantu memberi sedikit idea kepada kita: aspek pencegahan (ibubapa muda - anak masih kecil) dan aspek usaha (ibubapa sudah berusia-anak sudah dewasa). Silakan ya, Akses 30 hari sahaja Kelasnya pun pendek saja. Daftar segera sementara masih percuma.❣❣❣ https://go.mazn.me/rebonding-anak-dewasa

Keadaan yang membolehkan atau sesuai guna Kenapa kepada anak kita ya. https://vt.tiktok.com/ZSdYx1uJR/ . .

Kenapa dan Apa Sebab. Penggunaan perkataan ini sewaktu anak buat kesilapan, memang besar bezanya. Beza impak kepada bukan saja anak, malahan kepada diri kita sendiri. Kenapa makan tak habis? Kenapa pukul adik? Kenapa taknak pergi sekolah? Kenapa tak mandi lagi ni? (bertujuan ..... ) kita rasakan sendiri. vs Apa sebab abang makan tak habis ni...? (Mama nak faham) atau sebut je "Apa sebab abang makan tak habis ni... Mama nak faham.." Apa sebab abang buat adik menangis? Mama nak faham. Apa sebab kakak taknak pergi sekolah? Mama nak faham. Apa sebab abang tak mandi lagi ni? Mama nak faham.... Cubalah ya. Nantikan poster saya seterusnya 'Kenapa' yang positif digunakan waktu bila. Maznah Ibrahim. Telegram channel ibubapa kini untuk reminder kita bersama: T.mazn.me/chan