es
Feedback
جمع مدیران نامدار ایران

جمع مدیران نامدار ایران

Ir al canal en Telegram

با بزرگترین جمع مدیران خصوصی و نامدار ایرانی در داخل و خارج از کشور همراه شوید حامد پاک طینت @Hamedpaktinat

Mostrar más

📈 Análisis del canal de Telegram جمع مدیران نامدار ایران

El canal جمع مدیران نامدار ایران (@excellentmanagers) en el segmento lingüístico de Farsi es un actor destacado. Actualmente la comunidad reúne a 27 610 suscriptores, ocupando la posición 2 286 en la categoría Negocios y el puesto 12 234 en la región Irán.

📊 Métricas de audiencia y dinámica

Desde su creación el невідомо, el proyecto ha mostrado un crecimiento acelerado, reuniendo a 27 610 suscriptores.

Según los últimos datos del 26 junio, 2026, el canal mantiene una actividad estable. En los últimos 30 días la variación de miembros fue de -178, y en las últimas 24 horas de -9, conservando un alto alcance.

  • Estado de verificación: No verificado
  • Tasa de interacción (ER): El promedio de interacción de la audiencia es 22.01%. Durante las primeras 24 horas tras publicar, el contenido suele obtener 10.10% de reacciones respecto al total de suscriptores.
  • Alcance de las publicaciones: Cada publicación recibe en promedio 6 079 visualizaciones. En el primer día suele acumular 2 788 visualizaciones.
  • Reacciones e interacción: La audiencia responde de forma activa: el promedio de reacciones por publicación es 0.
  • Intereses temáticos: El contenido se centra en temas clave como مدیر, جا, آقا, وقت, کس.

📝 Descripción y política de contenido

El autor describe el recurso como un espacio para expresar opiniones subjetivas:
با بزرگترین جمع مدیران خصوصی و نامدار ایرانی در داخل و خارج از کشور همراه شوید حامد پاک طینت @Hamedpaktinat

Gracias a la alta frecuencia de actualizaciones (últimos datos recibidos el 27 junio, 2026), el canal mantiene la vigencia y un amplio alcance. La analítica demuestra que la audiencia interactúa activamente con el contenido, lo que lo convierte en un punto de referencia dentro de la categoría Negocios.

27 610
Suscriptores
-924 horas
-317 días
-17830 días
Archivo de publicaciones
🔴پوكايوكه چیست?? پوكايوكه توسط يک مهندس توليد ژاپنی به نام شی جی يو شينگو ابداع شد. "پوكا " در فارسی یعنی؛ (خطاهای غيرعمدی) "يوكه" در فارسی یعنی؛ (پرهيز) ✔️ نتيجه اينكه پوكايوكه سيستمی پیشگیرانه است كه از هدر رفتن انرژی، زمان و منابع قبل از بروز خطا در آينده، جلوگيری می كند. 1️⃣ حذف کارهای تکراری اساس پوكايوكه بر احترام به ذكاوت و هوش كارگران مبتنی است. پوكايوكه با حذف كارهای تكراری و فعاليت هايی كه وابسته به حافظه و احتياط هستند، وقت و فكر كارگران را آزاد می كند تا آن ها بتوانند وقت خود را به انجام فعاليت های ارزش آفرين اختصاص دهند. 2️⃣ حذف محصولات معیوب در محيط پيچيده كاری، ممكن است بعضی كارها اشتباه انجام شوند و اين امكان وجود دارد كه اين اشتباهات به توليد محصول معيوب منجر شوند. عيوب، ‌اتلاف محسوب شده و اگر شناسايی نشوند، ‌انتظارات كيفی مشتری برآورده نمی گردد. پوكا يوكه بر اين اعتقاد استوار است كه نبايد حتی تعداد كمی كالای معيوب توليد شود. 3️⃣ حذف اشتباهات افراد نبايد انتظار داشت كه افراد همه كارها را هميشه مثل ماشين درست و دقيق انجام دهند. يک حواس پرتی كوچک می تواند سبب اشتباه شود. اين خطا لزوماً بعنوان كم كاری يا قصور در كار نيست. بلكه يك نقص طراحی است كه باعث شده برای انجام عملياتی، توجه و دقت عمل زيادی صرف شود و اين مشكل بزرگی است. ✔️ مزایای سیستم پوکایوکه اصول پايه ای پوكايوكه، طراحي يا استفاده از ابزارهای پيشرفته يا ساده و تكنيک ها و فرآيندهايی است كه: 1️⃣ اشتباه كردن را برای استفاده كننده غير ممكن می كند. 2️⃣ باعث جلوگيری از اتلاف، خرابی، ضايعات و حادثه می شود. 3️⃣ یک قانون ساده است كه باعث صرفه جويی های كلان می شود. 4️⃣ با ايجاد خطاناپذيری در سيستم هزینه های پرت منابع را کاهش می دهد. 5️⃣ اگر بهره بردار در شرايط عادی هم نباشد، در استفاده از سيستم نمی تواند خطا كند. با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام خبری در راه است 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o

🔴انفجار ابله‌ها 📌چرا انقدر مدیر نالایق داریم؟ ✍️پویا بختیاری وقتی یک مدیر با استاندارد و مهارت سطح بالا انتخاب میشه ،این مدیر اطرافش رو با نیروهای متخصص و استاندارد بالا پر میکنه، این مدیر بدنبال اینه که معاون و کارمندهایی پیدا کنه که از خودش باهوش‌تر و کارآمدتر هستند ،در نتیجه معاونانش هم بدنبال همین هستند یعنی تلاش می‌کنند تا کارمندان با کیفیت استخدام کنند. ‏ولی وقتی استاندارد رو برای انتخاب مدیر یک مجموعه پایین بیاریم و مدیران درجه دو استخدام کنیم چه اتفاقی میوفته؟ اون مدیر، یک معاون درجه سه انتخاب میکنه معاون درجه سه، کارمند درجه چهار و پنج انتخاب میکنه و همینطور سطح عملکرد پایین و پایین‌تر میاد و مجموعه پر میشه از کارمندان بی کیفیت! ‏این اتفاق به خاطر این میوفته که اون شخص در جایگاهی قرار میگیره که شایستگیش رو نداره ،پس نمیاد زیر دست بهتر از خودش یا کارمندای با کیفیت انتخاب کنه، چون میترسه جایگاهش رو از دست بده و یک نفر لایق‌تر از خودش بیاد جاش رو بگیره پدیده‌ای که منجر میشه به ‎انفجار ابله‌ها ‌پدیده انفجار ابله‌ها اولین بار در شرکت اپل مطرح شد، استیو جابز میگفت: اگه شما برای اداره یک مجموعه، یک دلقک استخدام کنید، احتمالا بعد از مدتی در اون اداره با اتوبوس‌هایی پر از دلقک مواجه خواهید شد. وقتی موقعیت شغلی مهم و بزرگی را به یک ابله میدید پس منتظر باشید موجی از ابله‌ها بر جامعه سوار بشن. ‏روایت هست که از امیرکبیر میپرسن چطور دزدی رو ریشه کن کردی؟ گفت من خودم دزدی نمیکردم و نمیذاشتم معاونم هم دزدی کنه، روی همین حساب اونم اجازه نمیداد معاونش دزدی کنه و همینطور این روند تا اخر ادامه پیدا کرد. اگه من دزدی میکردم تا آخرین سمت دزدی میکردند و کشور میشد دزدخونه!!! ‏چند نکته تکمیلی ۱.اگه مدیر یک مجموعه هستید بجای اینکه کارمند رو ضعیف نگه دارید یا کارمند ضعیف استخدام کنید، روی مهارت خودتون کار کنید و خودتون رو ارتقا بدید چون در غیر این صورت مجموعتون با ‎انفجار ابله‌ها مواجه میشه و اولین کسی که بازخواست میشه و عملکردش زیر سوال میره خود شمایید!! ‏۲.اگر سازمانی دارید و نگران این هستید که به ‎انفجار ابله‌ها دچار بشید باید حواستون باشه راس هرم رو درست کنید، تغییر باید از بالا به پایین باشه، بالاسری اصلاح بشه و آدم درست و کارآمدی بشه به توسعه و رشد زیردستاش کمک میکنه! ‏۳.در سازمان‌های دولتی به شدت پدیده ‎انفجار ابله‌ها زیاده چون اونجا عموما برای صندلی‌های ریاست جنگ قدرت خیلی شدیدی هست و افراد فارغ از توانمندی و تجربیات کاری در سمت‌هایی قرار میگیرند که شایستگیش رو اصلا ندارند پس خیلی تعجب نکنید اگر افراد ضعیف رو در جایگاه نامرتبط میبینید. با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام خبری در راه است 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o

⭐ دورۀ کارشناسی ارشد EMBA دانشگاه UMEF سوئیس ✅ دورۀ کارشناسی ارشد EMBA دانشگاه UMEF سوئیس، ادامه تحصیل شما در مقاطع عالی‌تر د
⭐ دورۀ کارشناسی ارشد EMBA دانشگاه UMEF سوئیس ✅ دورۀ کارشناسی ارشد EMBA دانشگاه UMEF سوئیس، ادامه تحصیل شما در مقاطع عالی‌تر در خارج از کشور را امکان‌پذیر خواهد کرد. ✅ دریافت مدرک کارشناسی ارشد EMBA از یک دانشگاه اروپایی که توسط موسسه WES کانادا نیز تطبیق‌پذیر است، رزومه شما را حرفه‌ای‌تر کرده و روند مهاجرت شما را به‌طور چشمگیری تسهیل خواهد کرد. ✅ در این دوره کاربردی شما از دانش روز مدیریت و تجربیات 10 استاد بین‌المللی بهره خواهید برد. ✅ با توجه به روند ارزیابی علمی و پذیرش این دورۀ منحصربه‌فرد، شرکت در این دوره، شبکه ارتباطی حرفه‌ای شما را به‌طور قابل‌توجهی گسترش خواهد داد. 👈 پیش‌نیاز حضور در دوره: 1️⃣ دارا بودن مدرک دوره MBA یا مدرک کارشناسی ارشد مدیریت 2️⃣ آشنایی با زبان انگلیسی ☎️ جهت دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت نام عدد 291 را به شماره 02188401313 بفرستید.

#تبلیغات

✅فرزندان شمخانی چطوری در عرض چند سال غول نفتی ایران شدند ✍️وحید اشتری در همه جای دنیا اگر مذاکره کننده ارشد، پسرش را که از قض
فرزندان شمخانی چطوری در عرض چند سال غول نفتی ایران شدند ✍️وحید اشتری در همه جای دنیا اگر مذاکره کننده ارشد، پسرش را که از قضا یکی از غول‌های نفتی است با خودش وسط مذاکرات ببرد با اتهام ‎تعارض منافع استیضاح می‌شود و صدجا باید برود پاسخ بدهد. ولی در ‎ایران ما که چیزی به نام مجلس باقی نمانده است نماینده‌ها نهایتا مثل خودمان اینجا یک توییت می‌زنند. صد البته این سوال که گل پسر دبیر شورایعالی امنیت ملی وسط این جلسه با مقامات کشورهای منطقه چه می‌کند فرعی است. سوال اصلی اینست که این دو تا پسر چطوری در عرض چند سال بزرگترین غول نفتی ایران برای به اصطلاح دور زدن تحریم‌ها شدند و این رابطه‌ها آیا در آن غول شدن نقش داشته است یا نه؟ در مورد آدمیرال و مجموعه‌های وابسته به فرزندان آقای شمخانی و فعالیت‌های شان البته سوالات زیاد دیگری می‌شود پرسید. فقط ما دل و دماغ ‌مان دیگر بیش از این یاری نمی‌کند.

⚫️ امید، سرمایه‌ای که از پوراحمد گرفتند ▪️سال‌ها پیش وقتی کتاب «کودکی ناتمام» کیومرث پوراحمد را خواندم به زندگی او، به امیدش، و راهی که با سخت‌کوشی پیدا کرده بود، حسودی‌ام شده بود. پوراحمد با قلم شیرینش تعریف کرده بود که چطور عوام را تحریک کرده بودند که با تهمت بهایی‌گری دارایی پدرش را غارت کنند، او را دق بدهند و خانواده پر‌اولاد او را به خاک سیاه بنشانند. کودک گرفتار فقر و تهمت و غارت، رنج دیگری هم داشت: لکنت شدیدی که نمی‌گذاشت جمله‌ای را تمام کند. ▪️پوراحمد تعریف کرده بود که انشا می‌نوشت و در کلاس می‌خواند و هر وقت زبانش می‌گرفت، رو به بچه‌های کلاس می‌گفت که این (زبان الکنش) نمی‌خواهد بگذارد من انشایم را بخوانم اما من می‌خوانم... و بر لکنتش پیروز شده بود. همچنان که بر فقر، بر بیچارگی و بر محرومیت پیروز شد. ▪️داستان زندگی او داستان گذر از سختی‌ها با اتکا به امید بود، امیدی که معجزه می‌کرد. نوجوانی که حتی روزنامه و مجله را ندیده بود به نوشتن در معتبرترین مجلات رساند، جوانی را که کسی به سینما راه نمی‌داد کارگردانی سرشناس کرد و.... باید کتابش را خواند تا فهمید که تا چه اندازه از امید سرشار بود. ▪️حالا در زیباترین روزهای فروردین، در رویش دوباره سبزی، به سوگ مردی نشسته‌ام که مظهر امید بود اما با نومیدی زندگی را وداع گفت. چه شده است؟ اینکه چه بر او گذشته را می‌توان حدس زد؛ اینکه هنرمندی که همیشه در کنار مردمش بود، چه رنجی کشیده که در ۷۴ سالگی امیدش را از دست داده است. ▪️روحش در آرامش، و نفرین بر آن‌ها که امیدش را گرفتند. 🖋 محمدحسین روانبخش با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام خبری در راه است 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o

🔴شاه چگونه در مسیر سقوط قرار گرفت؟ ✍️خداداد فرمانفرمائیان من شاه را از همان ابتدای حکومتش و تا یک هفته قبل از رفتنش در سال 1357 می‌شناختم. این مرد در طول 20 سال به شدت تغییر کرد. در آغاز، بسیار دموکراتیک بود. به سادگی در دسترس بود. مسائل را خوب می‌فهمید و درک می‌کرد. از انتقاد گریزی نداشت. او واقعاً اجازه می‌داد تا بحث‌های مرتبط با مسائل مردم به صورت شفاف با او در میان گذاشته شود. ما از آزادی زیادی در مخالفت با او و طرح‌هایش برخوردار بودیم. اما در سال‌های آخر و قبل از سقوط حکومتش، دیگر امکان هیچ مخالفتی با او وجود نداشت. در آن ماه‌های پایانی، این مرد، حتی حوصله گوش‌دادن و شنیدن جزئیات را نداشت. در خلوت به صحبت‌های نخست‌وزیر گوش می‌کرد اما تاثیری بر او نداشت. شاه مرد بسیار پیچیده‌ای بود. آدم خیلی ساده‌ای نبود که بخواهد با چاپلوسی، فریب بخورد. او بین تعصبات مذهبی و دینی و به معنای واقعی کلمه در ایمان به مذهب سرگردان بود. خیلی کلی به دین و خدا اعتقاد داشت. ملحد نبود ولی به مراسم‌ مذهبی هم اهمیت چندانی نمی‌داد، یعنی مردی نبود که هر روز نماز بخواند یا روزه بگیرد. او مشروب می‌خورد و نوشیدنی مورد علاقه‌اش ویسکی بود. به سرنوشت اعتقاد داشت و می‌گفت، «هرکس تقدیری دارد، هرکسی سرنوشتی دارد». به نظر من او فردی آموزش‌دیده و روشنفکر هم نبود. قدرت تحلیلی خیلی بالایی نداشت. اهل کتاب خواندن نبود اما دقت بالایی در خواندن گزارش‌های مکتوبِ وزرایش داشت. من گزارش‌هایی را در سازمان طرح داشتم که او با دستورات دقیق و جزئیات کامل علامت زده بود، حتی اگر در مورد شرکت نفت یا ارتش بودند. او همه گزارش‌ها را می‌خواند، مستقیم دستورش را می‌داد و اگر نکته‌ای را رد می‌کرد زیر آن خط کشیده و برایش دلیل می‌آورد. حتی بارها گزارش‌های شرکت نفت را جلوی من می‌گذاشتند و می‌گفتند، «ببین! این و این و این را رد کرده است». این رویه‌ها ادامه داشت و خوب پیش می‌رفت تا اینکه «مگالومانیا» به سراغش آمد. توهم خودبزرگ‌بینی و اختلالات شخصیتی خیلی چیزها را خراب کرد و همه ما مقصر بودیم. همه کسانی که در اطراف او بودند به پیشرفت این بیماری هولناک کمک کردند؛ از نخست‌وزیر و وزرا گرفته تا همسرش. همه می‌خواستند او را خوشحال کنند، بنابراین چیزهایی می‌گفتند که او دوست داشت بدون توجه به صحت‌شان بشنود. حتی سازمان اطلاعات هم در برابر او دیگر یک سرویس اطلاعاتی بزرگ نبود که خودش هم در اواخر سلطنتش این را به من گفت. در طول سال‌های آخر حکومتش، شروع به تحقیر ژنرال‌ها و وزرای خود کرده بود. آنقدر از مردم ناامید شده بود که باورکردنی نبود. برای همین او را در سال‌های قبل از انقلاب می‌شد به عنوان یک مرد پارانویا، یک فرد مبتلا به اسکیزوفرنی دید؛ هرچند از نظر جسمی هم وضعیت خوبی نداشت. من سه ماه قبل از رفتنش، وقتی خواستند او را ببینم، فهمیدم که سرطان دارد. با من تماس گرفتند و گفتند او خیلی تنهاست، بیا با او صحبت کن. آن زمان من هنوز رئیس بانک بودم. به دیدنش رفتم. او را که دیدم، انگار نشناختمش. مردی را دیدم که بیمار و کاملاً ناامید، سرگردان و بلاتکلیف بود. از او پرسیدم، «چه بر سر قدرتِ دولت آمده، چه بر سر دستگاه‌های اطلاعاتی آمده، چرا دیگر خبری از آن رجزخوانی‌ها نیست؟». ناگهان برگشت و با صدایی تیز که قبلاً هرگز آن را نشنیده بودم، فریاد زد، «آنها هرگز چیزی نمی‌دانستند». در مورد اطلاعات ارتش از پرسیدم. با همان صدا گفت، «آن هم هرگز وجود نداشته است». با سرعتی غیرعادی در اتاق قدم می‌زد و هرازگاهی با پایش محکم به دیوار می‌کوبید. مثل یک شیرِ در‌قفس‌مانده انگار می‌دانست که آخرش است و دیگر نمی‌توان کاری کرد. او به‌طور کلی کنترل خود را از دست داده بود. وضعیت غم‌انگیزی بود. از مردی که همیشه از تبدیل شدنِ ایران به پنجمین قدرت نظامی و صنعتی جهان حرف می‌زد، چیزی نمانده بود. از مردی که درباره چگونگی دستیابی به تمدنی بزرگ و چندهزارساله در ایران حرف می‌زد، فقط یک بیمار رنجور مانده بود. گزیده‌ای از خاطرات خداداد فرمانفرمائیان- رئیس‌کل بانک مرکزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه در عصر پهلوی با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام خبری در راه است 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o

🔴ظهور لیلاها، باشکوه ترین صحنه برادران لیلا ✍️فاطمه حقیری فیلم #برادران_لیلا از آن دسته فیلم هایی است که تمام کسانی که تجربه زیست در یک حکومت تمامیت خواه را داشتند باید ببینند دیکتاتورها همه شان خصلت های مشترک بسیاری دارند که ان را آداب دیکتاتوری میخوانند اما خصلت‌هایی که برای نگارنده پررنگ تر مینمایاند: یکی حماقت نامتناهی و دیگری توهم است حکومت هایی که خواستند قدرت بزرگ منطقه باشند، یک قدرت توهمی و توخالی و بادکنکی به هر قیمتی به قیمت حصر و گروگانگیری ملت و به قیمت فقر و سیاه بختی یک ملت پدر نماد همان حاکم است و سکه ها نماد همان پالت پالت دلارهای نفتی و برجامی که در منطقه خرج ترقه پرانی شد دروغ می‌گوید که بزرگ باشد فرزندانش را حقیر می شمارد تا بر بالای مجلسی موهومی بنشیند صدای اعتراض فرزندانش را نمیشنود و وقتی درمانده و مستاصل میشود به اتاقش پناه می برد، همه درها را قفل میکند و در صورت نیاز مظلوم نمایی میکند دستمریزاد به سعید روستایی به خاطر انتخاب ترانه علیدوستی ترانه ای که در جنبش زنده #زن_زندگی_آزادی نیز فریاد اعتراضش بلند شد و شجاعت و جسارتش بر عافیت طلبی اش چربید اینجا نیز تنها شاغل خانواده است اما فریادش بر جور و نادانی و بلاهت و دیکتاتوری پدر از همه بلندتر است سکوت در برابر دیکتاتورها یا از سر شرم است و یا ترس‌ در نگاه برادران لیلا هم ترس را دیدم و هم شرم را اما لیلا ترس ندارد شرم را کنار میگذارد و سیلی میزند بر صورت دیکتاتوری که سالهاست شیره جانش را با دروغ و ندانم کاری کشیده و خرج سکه هایی کرده که بزرگی موهومی برای خودش بخرد نمیخواهم بگویم که نوید محمدزاده را دوست نداشتم تا نیمه فیلم دوستش داشتم جایی از فیلم می‌گوید من تنها کسی از این خانواده هستم که میتوانی با او حرف بزنی این دیالوگ قطعا خیلی ها را برد به کلام مهندس بازرگان که خطاب به پهلوی گفته بود نوید محمدزاده گفتگو میکند همگان را به صلح دعوت میکند اخلاق مدار است اختیار، آزادی، فردیت و استقلال را میفهمد اما یک خطای بزرگ کرد به دیکتاتور اعتماد کرد روی حساب دروغ دیکتاتور، بزرگ‌ترین سرمایه خانواده را از دست داد و اه میکشم و مینویسم که نوید محمدزاده برایم مانند بسیاری از اصلاح طلبان هستند که مسیر اصلاح را با اعتماد چندباره به حکومت بستند میگویند برادران لیلا قبیح است! قبیح است؟ آری من هم قبول دارم که قبیح است اما از چه چندشتان شد؟ دیکتاتوری، جبر و اصول و احکام جبارانه ای که سالهاست توسط تمامیت خواهان بر ملت جاری است و تحمیل میشود همینقدر کریه و زشت و قبیح است اما چون سالهاست در متن این پلشتی ها، نفس کشیدیم نه بوی متعفن آن را متوجهیم و نه کراهت این جبر را می بینیم لیلاهای ایران به تعبیر من ظهور کردند کاش بسان برادران لیلا آتش نزنیم بر آنچه لیلا ساخت صحنه آخر فیلم تولد یک لیلا بود و خانه پر از لیلاهایی که سفید پوشیدند و رقصیدند و دیگر حتی مرگ آن دیکتاتور نیز دیگر برای هیچ لیلایی مهم نبود! با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام خبری در راه است 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o

💎 همه کسب‌وکارها به اقتصاد وصل هستند، اما برخی از آن‌ها به اقتصاد متّکی نیستند! 🔰 بررسی تاثیر تحولات اقتصادی 📌 بر بازار، ت
💎 همه کسب‌وکارها به اقتصاد وصل هستند، اما برخی از آن‌ها به اقتصاد متّکی نیستند! 🔰 بررسی تاثیر تحولات اقتصادی 📌 بر بازار، تجارت و کسب‌وکار در سال جدید 👌توسطِ حسین طاهری پژوهشگر اقتصاد رفتاری ،کارآفرینی ⏰ 180 دقیقه محتوای ویدئویی 💰 بدون پرداخت هزینه 📥 دریافت لینک #دانلود در کانال تخصصی کسب‌وکار 👇 🆔 @hosseintaheri128

#تبلیغات

🔴 مدیریت بوقلمونی و پدیده راسوهای عروسکی ✍️ دکتر مجتبی لشکربلوکی ♈️نکته ظریف 👈(مواطب راسوهای عروسکی باشیم ؛ قرار نیست هر کس هر ایده ای داشت اجرا شود ) ♈️بوقلمون های مادر که به عاطفه مادری معروفند بعضی وقتها جوجه های کوچک خود را میکشند! این رفتار وحشیانه چه زمانی رخ می دهد؟ و چرا؟ ♈️جانورشناسان آزمایش‌های زیادی برای کشف این رفتار متناقض و عجیب بوقلمون مادر انجام داده اند. ♈️نتیجه اینکه تنها راهی که بوقلمون مادر حس میکند موجودی جوجه اوست صدای خاص «چیپ چیپ» جوجه تازه متولد شده است. اگر چیپ چیپ کند فرزند محسوب میشود و اگر چیپ چیپ نکند تهدید تلقی شده و بلافاصله با رفتار طبیعی دفاعی مادر مواجه می‌شود که ماحصل آن یورش و نامهربانی است. ♈️در تایید این رفتار جانورشناسان آزمایشی را طراحی کردند به این شکل که عروسکی کوکی را به شکل راسو که دشمن طبیعی بوقلمون است را با صدای چیپ چیپ جوجه ضبط شده به سمت مادر فرستادند و نتیجه در آغوش گرفتن دشمن قسم خورده بود (برگرفته از نوشته دکتر روح الله حمیدی مطلق، سیاست پژوه) 🔰 تحلیل و تجویز راهبردی: گاهی اوقات ما در خانواده، سازمان و کشور خود نیز همین رویکرد بوقلمونی را انجام می دهیم؟ ... چگونه؟ هر کسی که هر حرف جدیدی می زند، دشمن تلقی می کنیم و هر کسی که همان ایده های ما را نشخوار می کند و به ما تحویل می دهد دوست/فرزند تلقی می کنیم. بگذارید با هم چند نمونه را مرور کنیم. ♈️شما سه فرزند دارید. دو فرزند اول تان سر براه دارند زندگی شان را می کنند اما فرزند آخر (پسر یا دختر) کل خانواده را به چالش می کشد که زندگی کارمندی را رها کنید، خانه ای که اخیرا از پدر به ارث رسیده است را بفروشیم و شروع کنید به یک کسب وکار. ♈️خانه پدری برای شما مقدس است و همچنین به زندگی کارمندی عادت کرده اید. بنابراین برخلاف دو فرزند دیگر که چیپ چیپ می کنند این آخری بدجوری روی اعصاب است. ♈️اگر یک کارمند تازه وارد از ما ایراد بگیرد که چرا این محصولات را وارد می کنید و چرا همان را داخل کشور تولید نمی کنیم و این باعث اتلاف منابع است و خیانت در حق سهام دار. چون چیپ چیپ نمی کند، او را کنار می گذاریم. ♈️مدت ها کشور را بر اساس یک نگاه و یک رویکرد اداره کرده ایم. یک عده پیدا می شوند و می گویند که می شود کشور را گونه دیگری هم اداره کرد. می شود با تغییراتی فقر و فساد را در میان مدت کمتر کرد و در بلندمدت خشکاند. ♈️حرف هایی که می زنند کمی عجیب به نظر می رسد. اصلا چیپ چیپ نمی کنند. واژه های ما را به کار نمی برند. گذشته ما را تایید نمی کنند. به جای تحسین و تمجید و تکریم، زبان تند و گزنده ای دارند. بنابراین با رفتار طبیعی دفاعی مادر روبرو می شوند و فرزندان واقعی توسط مادر دلسوزشان رانده می شوند. به کدامین گناه؟ ... چیپ چیپ نمی کنند. ♈️الف) قرار نیست هر کسی هر ایده ای داشت اجرا شود. بدیهی است که توان و زمان و منابع ما محدود است و باید دست به انتخاب بزنیم. نکته آنجاست که نباید هر که چیپ چیپ نکرد را کشت و هر که چیپ چیپ کرد را عزیز دانست. فقط باید شرایطی را فراهم کنیم که دیدگاه های مختلف امکان طرح آزادانه، بررسی آگاهانه و انتخاب عاقلانه را داشته باشند. ♈️ب) مواظب راسوهای عروسکی باشیم. برخی دشمن اند و برخی نیز از سر ترس و عافیت طلبی، ترجیح می دهند چیپ چیپ کنند. پس بهتر است به جای تکیه بر غریزه مادری به عقلانیت و گشودگی (Openness) تکیه کنیم. چیپ چیپ معیار نیست. ♈️ج) فرزندان این سرزمین خلاق، باهوش، آفریننده و هنوز امیدوارند. آن ها را از خویش نرانیم فقط به این خاطر که نگاه، ایده و صدای دیگری دارند. با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام خبری در راه است 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o

سال ۵۳ بود که دولت وقت ایران کشتارگاه مدرنی را در عربستان ساخت و اهدا کرد تا گوسفندهای قربانی مراسم حج که باعث آلودگی و اسراف می شدند، بسته بندی و به کشورهای فقیر آفریقایی اهدا شوند! البته این کار به خاطر مخالفت برخی مراجع تقلید تا سالها به تاخیر افتاد، تا اینکه از حدود سال ۱۳۷۰ گوشتهای قربانی به جای آنکه دور ریخته شوند، به مناطق فقیر دنیا مانند نیجر، سودان، سنگال، جیبوتی، سومالی، کنیا، تانزانیا، کومور، موزامبیک و موریتانی ارسال و بین درماندگان توزیع می شد! اما روزگار چه بازیها که ندارد! در خبرها آمده کشور مغرور و کهنسال ایران که حدود ۴۵ سال قبل کشتارگاهی برای کمک به قحطی زدگان دنیا به عربستان اهدا کرده بود، امسال از همان کشور خواسته تا اجازه دهد لاشه گوسفندهای قربانی حجاج ایرانی، به جای ارسال برای گرسنگان دیگر کشورها، به کشورمان آمده و کمیته امداد آن را بین مردم فقیر خودمان توزیع کند! راستش را بخواهید نگارنده اصلا قصد مخالفت و مجادله با کسی را ندارد و لابد هم چراغی که به منزل رواست به مسجد فلان و بهمان! اما من فقط با خواندن این خبر خیلی دلم شکست! خیلی کوچک شدم! / "حسین دهباشی" با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام خبری در راه است 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o

« سال ۱۴۰۲، بدون مشاوره، هیچ تصمیم مهمی نگیرید» و برای اینکار از هم اکنون برنامه ریزی کنید موفق ترین شرکتهای ایران ، "مجمع فع
« سال ۱۴۰۲، بدون مشاوره، هیچ تصمیم مهمی نگیرید» و برای اینکار از هم اکنون برنامه ریزی کنید موفق ترین شرکتهای ایران ، "مجمع فعالان اقتصادی" را بعنوان مشاور برگزیده اند. 📌@Iran_economy_online "مجمع فعالان اقتصادی" پرمخاطب ترین مرکز مشاوره اقتصادی و توسعه کسب و کار در ایران 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o

🔴 من اسلام زمان شاه را میخواهم ! من اسلام زمانی را میخواهم که خواهر شش ساله ام فاصله منزل تا دبستان که به اندازه دو ایستگاه اتوبوس بود را با اون پاهای کوچکش طی میکرد بدون اینکه مادرم نگران دزدیده شدن خودش یا النگوهایش باشد ! من اسلام زمانی را میخواهم که مادرم با چادر نماز، بدون روسری و مانتو با بابام که کت و شلواری بود و کراوات میزد میرفتند پارک و نه مادرم زنهای بی‌حجاب و مینی ژوپ پوش را مسخره میکرد و نه کسی پدرم را بخاطر کراواتی که زده بود ! من اسلام زمانی را میخواهم که پدربزرگم را آنقدر مومن بار آورده بود که پپسی کولا نمیخورد و میگفت من مقلد کسی هستم که میگه خوردن پپسی کولا کراهت دارد چون صاحبش بهایی است ولی سر همون سفره با کسی که پپسی میخورد مینشست و بحثی هم نمیکرد ! من اسلام زمانی را میخواهم که آدمها با زبان روزه از جلوی اغذیه فروشی و رستوران هایی رد میشدند که خیلی ها داشتند داخل آنها ناهار میخوردند و صاحبان آنها برای اینکه مردم تظاهر به روزه خواری نکرده باشند شیشه ها را تا نیمه روزنامه چسبانده بودند ! من اسلام زمانی را میخواهم که بچه بودم و لب دریا میرفتیم و مامانم با چادر توی پلاژ مینشست و خانمهای دیگر با مایو شنا میکردند و نه مادرم به اونها چیزی میگفت و نه اونها مادرم را مسخره میکردند ! من اسلامی را میخواهم که تو کتاب تعلیمات دینی پیامبر را دوستدار کودکان معرفی کرده بود و از پیامبر سفارش شده بود که با حیوانات مهربان باشیم و از ماها خواسته بود از تولد تا هنگام مرگ در فراگیری علم بکوشیم ! من اسلامی را میخواهم که از مدرسه ما را میبردند تا برای آمدن رییس جمهور دیگر کشورها هورا بکشیم و پرچم کشورشان را برایشان تکان دهیم و فریاد شادی سر دهیم نه اینکه ما را به زور ببرند تا از روی پرچم بعضی کشورها رد شویم و مرگ بر دیگر کشورها بگوییم ! من اسلامی را میخواهم که اول مهر تا زمان آمدن کتابهای درسی مان، معلمانمان از سفرهایی که تابستان به اروپا رفته بودند تعریف میکردند تا زنگ بخورد نه اینکه از مسافرکشی های نیمه شب شان در خیابانها صحبت کنند و وقتی هم سوالی درسی میپرسیم بگویند این را در کلاس خصوصی خواهم گفت ! من اسلام اون زمان را میخواهم حتی اگر اسمش طاغوت بود ! با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام خبری در راه است 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o

با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام خبری در راه است 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o

🔴کوروش تو بخواب! ما هم می خوابیم! ✍️مجتبی لشکربلوکی ❓چرا امارات وزارت هوش مصنوعی ایجاد کرد و اولین وزیر هوش مصنوعی جهان را منصوب کرد؟ به خاطر پرستیژ؟ صد در صد نه! ♈️سهم هوش مصنوعی در اقتصاد جهان در سال 2030 به بیش از 15 تریلیون دلار می رسد. بنابراین امارات تصمیم گرفته چند برنامه اجرا کند از جمله برنامه تبدیل دوبی به شهر تمام هوشمند و برنامه چاپ سه بعدی دبی! یعنی چه؟ یعنی تا سال 2030، 25 درصد ساختمان های دوبی با استفاده از فناوری سه بعدی ساخته شود و ... ♈️دولت کره قصد داردعلاوه بر سرمایه گذاری ۱.۷ تریلیون وون روی تکنولوژی اتومبیل های خودران، ازسرمایه گذاری 35 میلیارد دلاری یک شرکت خصوصی در این زمینه حمایت کند؟ آیا به خاطر این است که خوشی زیردلشان را زده است و از ماشین های فعلی ناراضی اند؟ قطعا نه! به این خاطرکه می دانند آینده خودروها را تکنولوژی های جدید رقم خواهند زد. امروز اگر غفلت کنند فردا را از دست خواهند داد. ♈️گوگل اعلام کرده ۱۰ میلیارد دلار درهند سرمایه‌گذاری انجام می دهد. ازخود سوال کنیم چرا گوگل در ایران ۱۰ نه بلکه فقط ۱ میلیارد دلار سرمایه گذاری نمی دهد؟ همین سرمایه گذاری هاست که باعث شده استارت‌آپ های هندی در سال قبل درآمد۱۴.۸ میلیارد دلاری داشته اند. تقریبا ده سال پیش گردش مالی استارت‌آپ‌های هندی ۵۵۰ میلیون دلاربود که الان ۲۷ برابر شده. چرا ما مانند هند نشدیم؟ آیاهندی ها از ما باهوش ترند؟ ♈️طبق شاخص‌های بازارهای سرمایه جهانی، چهار شرکت از ۱۰ برند برتر جهان درحوزه تکنولوژی های پیشرفته، جزو برندهای آسیایی هستند. ده سال قبل یعنی سال ۲۰۱۰ آسیا هیچ نماینده‌ای دراین بخش نداشت. چرا ایران هیچ نماینده ای ندارد؟ ♈️تحلیل وتجویز راهبردی: کوروش آسوده بخواب، زیرا که ما بیداریم! این جمله را ظاهرامحمدرضاشاه درجشن‌های ۲۵۰۰ ساله در برابر آرامگاه کوروش خطاب به او گفته است. گاهی اوقات که سرمایه‌گذاری‌های هوشمندانه جهان را با وضعیت خودمان مقایسه می‌کنم می‌گویم من اگر امروز بخواهم به کوروش چیزی بگویم احتمالا می‌شود این: کوروش تو بخواب! ما هم می خوابیم! ♈️براستی زمانیکه کشورهای دیگر جهان روی هوش مصنوعی، اتومبیل های خودران، اینترنت اشیاء، چاپ سه و چهار بعدی، روبات ها، بیگ دیتا و واقعیت مجازی سرمایه گذاری های سنگین میلیارد دلاری می کنند. دغدغه ما چیست؟ فیلترینگ یاعدم فیلترینگ اینستاگرام، افزایش یا کاهش قیمت دلار، صف خرید گوشت و مرغ و پوشک بچه، کره و روغن درماه های مختلف. افق فکری همه تنزل پیدا کرده است به پوشک بچه و قیمت دلار! ♈️وقتی در اخبارمی خوانم که معاون اول رییس جمهور مملکت بابت تخم مرغ جلسه اضطراری گذاشته، (یا سران قوا تشکیل جلسه داده اند برای حجاب) می خواهم سرم را بکوبم به دیوار! فکر نکنید شوخی می کنم کافیست الان درموتور جستجوی گوگل تایپ کنید: معاون اول رییس جمهور و تخم مرغ. می فهمید که واقعا چنین مساله ای بوده و چنان جلسه ای گذاشته شده است. ♈️مدیران ارشدباهوش کشورهافهمیده اند باید در حوزه‌های آینده‌ساز سرمایه گذاری کنند. پس بایدخودشان مستقیما سرمایه‌گذاری کنند (مانند دوبی) یا فضا را فراهم کنند که چنین سرمایه گذاری هایی در آن کشور انجام شود (مانند هند) یا هر دو (مانند چین). ❓چه می توان کرد؟ ♈️ هم حاکمان وهم شهروندان، افق فکری خودمان راگسترش دهیم، با جهان آشنا شویم. روندهای جهانی رابشناسیم و به آینده جهان در ده، بیست وپنجاه سال آینده فکر کنیم. باصنایعی میلیارد دلاری آینده یعنی اینترنت اشیاء، چاپ سه بعدی، روبات ها، هوش مصنوعی، ژن درمانی، قطعات یدکی بدن آشنا شویم (گزارش تصویر جهان درسال ۲۰۳۰ به ویژه برای مدیران ارشد کشور، مدیران ارشد کسب وکار و جوانان زیر ۲۵ سال تدوین شده است: لینک دانلود). ♈️شرایطی رافراهم کنیم که سطح دغدغه های مردمان این سرزمین از تخم مرغ وپوشک بچه و قیمت دلار، قرعه‌کشی خودور بالاتر بیاید و ذهن شان رهاشود برای پرداختن به خلق آینده (کارآفرینان) یا سرمایه گذاری روی آینده (سرمایه گذاران). کشور را از مسایل حاشیه‌ای وفرسایشی (مانند تنش باجهان، تخاصم ایدئولوژیک، تحریم، خودی و غیرخودی وفیلترینگ و ...) برهانیم. راهش آنست که اولویتهای کشور را نه درمقابله که در رشد و پیشرفت تعریف کنیم. مردمی که از فردای خود اطمینانی ندارند نمی توانند به ده سال آینده فکر کنند. ♈️فعلا تا اطلاع ثانوی دولت هیچ پولی ندارد برای امور توسعه‌ای وسرمایه‌گذاری‌های آینده ساز. باشد! ولی همین دولت/حکومت می تواند بدون یک ریال هزینه، فضای کسب وکار و سرمایه گذاری را برای سرمایه گذاران درحوزه‌هایی مانندبلاک چین، هلث تک، هوش مصنوعی و ...فراهم کند! باور کنیم باور کنیم فراهم کردن بسترسرمایه گذاری داخلی وخارجی بر حوزه‌های آینده‌ساز (آن هم بدون یک ریال هزینه)بیش ازتخم مرغ و پوشک بچه اهمیت دارد!

🔴چرا نوروز؟ ✍️نعمت الله فاضلی ♈️چرا نوروز مهم و ماندگار است؟ از میان آیین های ایرانی هیچ یک ماندگاری و اهمیت نوروز را ندارند. حمله اعراب و هجوم مغولان و تحول تجدد نه تنها نوروز را نکاست بلکه بر آن افزود. چنان افزود که اینک عالی ترین و والاترین آیین همگانی ایران و ایرانی است. تنها آیینی است که ایرانی هر جا و در هر موقعیتی آن را پاس می دارد و چون جان برایش گرامی است. ♈️جان به در بردن نوروز از باستانی ترین لحظه تاریخ تا امروز، معجزه فرهنگی تام و تمام ایران است. نوروز نه به اعراب حجاز تعلق داشت و دارد نه به وحشیان مغول و نه از جنس ولنتاین و جشن های دست ساخت مدرن است. دشمن هم کم نداشت و ندارد اما اراده ایرانی بر نگهداری و ماندگاری ابدی نوروز استوار شده و استوار می ماند. ♈️چرا؟ مگر این آیین چه دارد که جایگزینی ندارد و نخواهد داشت؟ نوروز چه می گوید و چه می خواهد که چنین با اندیشه و احساس انسان ایرانی عجین شده و جدا ناپذیرست؟ ♈️پاسخ های بسیار به این پرسش ها داده اند و هر زمانه ای نسل های تازه می آیند و پاسخ های زمینه و زمانه ی خود را می دهند. و امروز هم مثل دیروزها و مثل فرداها پاسخ هایی دارد که از روح زمانه می آید. آنها را می گویم تا آیندگان ما بدانند امروزی ها چرا دل به نوروز داده اند و لبریز از شوق آنند. 🔰۱. نوروز، تمرین دموکراسی خواهی است. نوروز همه شمول است و در آن خودی و غیرخودی، مذهبی و غیرمذهبی، شان و منزلتی برابر دارند. نوروز، کسی را به خاطر اندیشه اش، ایمانش یا داشته ها و نداشته هایش طرد نمی کند. نوروز ، آدم ها را به دسته ها و فرقه ها و طبقه ها تقسیم نمی کند. نوروز، در خدمت توجیه سلطه و سیطره گروهی بر گروه دیگر نیست. در زمانه ی ما که ارزش های دموکراتیک، جهانشمول شده و ملت ها رویای دموکراتیک شدن دارند، نوروز، آیین تجلی دادن این خواست همگانی است. 🔰۲. نوروز، پاسداشت انسان و انسان ورزی است. در زمانه ای که سخن گفتن از انسان، کفر است، نوروز جشنی است برای شادمانی انسان، نو شدن انسان، دیده شدنش و به تسخیر درآوردن کوچه و خیابان و میدان شهر برای چند روزی. 🔰۳. نوروز، آیین مهر و مهربانی است. در زمانه ای که تعصب، دشمنی و دشمن تراشی، و کینه و کینه توزی، فضیلتی سیاسی است و پاداش می گیرد، نوروز، دعوت به دیدار، هدیه دادن، بوسیدن، رقصیدن و خواندن و شادمانی است. نوروز راه و رسم با هم بودن است. 🔰۴. نوروز، نو شدن است، نو شدنی دایمی. در زمانه ای که تغییر خواهی، جرم و گناه است، نوروز، شوق تغییر و شور رهایی از کهنه گرایی هاست. 🔰۵. نوروز پیوند با طبیعت و آمیختن با آن و آموختن از آن است. در زمانه ی غارت منابع و تخریب طبیعت، نوروز یعنی لحظه ای بازگشت به زمین و بوسیدن دستان این مادر پیر و تکریم او. 🔰۶.نوروز لحظه دیدن و دیده شدن است. زمانه ای که هر کس جز ارباب قدرت و حامیان آنها از حق دیدن و دیده شدن محروم اند، نوروز دعوتی فراگیر برای دیدار و دید و بازدید و دیده بوسی است. زبان ها سرشار از تبریک و گشودگی است. حتی چهره های عبوس و منحوس هم ناگزیر لحظه ای لب گشوده و خود را شاد جلوه می دهند تا نشان دهند از مردم و با مردم اند. قدرت نوروز فراتر از قدرت قدرتمندان است و برای لحظه ای، هر چند کوتاه و گذرا، همه نوروزخوانی می کنند و میدان شهر به روی همه گشوده می شود تا دیده شوند و ببینند. ♈️اینها و بسیاری از ظرفیت ها و قابلیت های نمادین دیگر، نوروز را برای ایرانی امروز معنادار و اجتناب ناپذیر می سازد و برگزاری آن را بیش از هر آیین ملی و مردمی، همگانی و همه جایی می کند. با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام خبری در راه است 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o

آخرين پيام نوروزي شاه و نويد سال فرخنده و غفلت از سقوط عنقريب ! اين پيام نوروزي محمدرضاشاه پهلوي در آغاز سال 1357 است؛ همان سال مشهور كه همه چيز را تغيير داد با اينكه اركان حكومتش دچار تزلزل و فروپاشي است اما با همان ادبيات تكراري، از سال فرخنده، پيروزي ملي و آينده درخشان سخن مي گويد! احتمالا هيچكس از اطرافيان شاه از اين حرفها خنده اش نگرفته بود و يا اعليحضرت را تكان نداده بودند تا بيدار شود و ببيند در مملكت چه خبر است! اعتراضات مردمي از خرداد همان سال، در حال شكل گيري بود اما راديو و تلويزيون و روزنامه هاي دولتي به زعامت ساواك، هنوز به تكذيب چنين اخباري مبادرت مي كردند و يا آنرا كار يك عده قليل و يك مشت فريب خورده و خرابكار مي دانستند كه از كشورهاي خارجي خط و ربط گرفته اند 5 ماه و 17 روز بعد،جمعيت مخالفان حكومت در ميدان ژاله تهران بيشتر از آن بود كه بشود پنهان و كتمان كرد؛ صداي مسلسل ها بلند شد و خون ها ريخته شد اما كار از كار گذشته بود؛ دير شده بود 10 ماه و 22 روز بعد از اين پيام نوروزي، حكومت ساقط شد. او فرصت داشت بگويد: مردم! امسال، سال ديگري خواهد بود

برای یادگیری زبان انگلیسی با متد برترین موسسات آموزش زبان دنیا، می‌‌تونید روی دوره آکادمی لینگانو حساب کنید! 😍 با این دوره تو کمتر از شش ماه، یکبار برای همیشه به زبان انگلیسی مسلط می‌شید. برای دریافت مشاوره رایگان، اسم و شماره تماستون رو برای اکانت پشتیبانی لینگانو ارسال کنید: 📲@lingano_support 🧡 یا می‌تونید روی لینک زیر بزنید و با تکمیل ثبت‌نامتون، علاوه بر استفاده از تخفیف نوروزی، یادگیری رو از همین حالا شروع کنید! ➡️ https://zaya.io/8g5h8 🌱 سال نو رو متفاوت شروع کنید! 🌱 @lingano_academy

#تبلیغات