es
Feedback
Light Workers🔆

Light Workers🔆

Ir al canal en Telegram

چو ذَرِه باش، پویان سویِ خورشید؛ که تا چون خاک، زیرِ پا نمانی چو اِستاره به بالا، شب‌روی کن که تا زآن ماه بی‌همتا نمانی صفحه اینستاگرام https://www.instagram.com/lightworkers.ir @lightworkers

Mostrar más
374
Suscriptores
-224 horas
-27 días
+130 días
Archivo de publicaciones
پرسیدند : توکل چیست ؟! گفت :آنکه بدانی آنچه برای "تو" است از تو "فوت" نشود ! #ابوسعید_ابوالخیر @lightworkers
پرسیدند : توکل چیست ؟! گفت :آنکه بدانی آنچه برای "تو" است از تو "فوت" نشود ! #ابوسعید_ابوالخیر @lightworkers

#بریده_کتاب لطافت، نیرومندتر از سختی، آب قوی‌تر از صخره و عشق تواناتر از بی‌رحمی است. #هرمان_هسه سیذارتا @lightworkers
#بریده_کتاب لطافت، نیرومندتر از سختی، آب قوی‌تر از صخره و  عشق تواناتر از بی‌رحمی است. #هرمان_هسه سیذارتا @lightworkers

‏در سکوت صدایی است ‏دلی باید تا در یابد... ‏⁧#شمس_تبریزی ⁩ @lightworkers

روزی امام فخر رازی را دیدند که می‌گریست... از سبب آن پرسیدند. گفت: مسئله‌ای بود که سی سال آن را باور داشتم و امروز بر من روشن شد که خطا می‌کردم... حال بر آن می‌گریم که نکند همه باورهای من چنین باشد.... @lightworkers

بركه‌ای از روی تقليد می‌خروشيد كه شايد تبديل به دريای خروشان شود، ولی ای كاش كه همچنان خاموش می گشت و خروشيدن نمی‌گرفت! زيرا خروشيدن او به هر چيزی شباهت داشت جز به خود خروشيدن! از اين رو ديگر از آن خروش خيالی خود خسته شد.زيرا به خوبی می‌ديد كه بسيار مضحك و تقليدگرانه شده است. هر چيزی كه به تقليد آيد، به تقليد نيز می‌رود.از اين رو به دريای خروشان گفت: چگونه خروشيدن را برايم بياموز كه در حسرت آن می‌سوزم. دريا جانانه خروشيدن گرفت و گفت: وقتی دريا شدی، خروشيدن را خود ياد خواهی گرفت. نخست دريای بيكران شو، آنگاه خروشيدن خود بخود در جانت تجلی می يابد. خروشيدن، آموختنی نيست، بلكه در زلال جان خويش، بيكران گشتن است. تا دريا نگشته‌ايد، خروشيدن نگيريد كه سكوت راستين بهتر از خروش دروغين. نخست به چگونه آفتاب شدن بينديشيم و آنگاه چگونه درخشيدن از ژرفای جانمان خواهد تراويد. نخست شمع سوزان شويد و آنگاه خود بخود سوز شيرين در روان شما می‌دمد و نور زرين از نهان شما می‌چكد.... @lightworkers

اگر نمی‌توانید آنچه در بیرون هست را بپذیرید آنچه در درون است را بپذیرید! اگر وضعیت بیرونی غیرقابل قبول است وضعیت درونی را تغی
اگر نمی‌توانید آنچه در بیرون هست را بپذیرید آنچه در درون است را بپذیرید! اگر وضعیت بیرونی غیرقابل قبول است وضعیت درونی را تغییر دهید! یعنی در مقابل درد مقاومت نکنیم و اجازه بدهیم اندوه، ترس و تنهایی باشد. و تسلیم شویم و بدون برچسب زدن تماشا کنیم و آن را در آغوش بگیریم. و آنگاه معجزه تسلیم، رنج عمیق را به آرامش عمیق تبدیل می‌کند.... #اکهارت_تله @lightworkers

در قصه‌ها معمولا قهرمان داستان در جنگل‌ها راه گم می‌کند یا در دریای پهناور از نظر ناپدید می‌شود.این امر اشارت به وضعیتی روانشناختی دارد، مبنی بر اینکه کار بخش آگاهِ شخصیت با آن عقل و خردش به آخر رسیده است. این، احساس گمگشتگی‌است، بدون دورنما و بدون مقصدی در زندگی در چنین لحظاتی، از آن‌جا که انرژیِ روانی یا لیبیدو قادر نیست در زندگی جریان یابد و راه آن مسدود شده است، به صورت یک خوشه یا مجموعه روی هم تلنبار می‌شود، و این همان محتوای ناخودآگاه است که می‌تواند به صورت پدیده‌ای خارق‌العاده نمود پیدا کند.اگر انسداد درونی بسیار گسترده باشد، ممکن است توهمات به‌وجود آیند، ولی دست کم خواب دیدن به شدت فعال می‌شود،که لازم است شخص به آن‌ها توجه کند؛ به عبارت دیگر، پدیده‌های قدسی و پرهیبت در چارچوب رؤیاها پدیدار می‌شوند.این امر معمولا وقتی رخ می‌دهد که شکل پیشین زندگی درهم شکسته باشد و مجبور باشیم تعارض میان نگرش آگاهانه به زندگی و اهداف ناخودآگاه را برطرف کنیم... #ماری_لوئیز_فون_فرانس برگرفته از کتاب #نوجوانی_ابدی کارل یونگ در جریان سفرهایی که به هند، آفریقا و امریکا داشت با زندگی قبیله‌ای و پیشینی از نزدیک آشنا شد. او متوجه شد که طبق باورهای این مردم، آدم‌ها دو نوع رویا می‌بینند: رویاهای کوچک و رویاهای بزرگ. شَمَن‌ها یا جادوگر-پزشک‌های قبیله توجه ویژه‌ای به رویاهای بزرگ دارند و از آن‌ها در درمان و تصمیم‌سازی‌های مهم در سرنوشت قبیله استفاده می‌کنند. رویاهای بزرگ یا کهن‌الگویی، در دوره‌هایی از زندگی به سراغ ما می‌آیند که ضرورت یک تغییر در دیدگاه و عملکرد ما به زندگی احساس می‌شود. رویاهای کوچک معمولا دغدغه‌های روزمره‌ی ذهن را باز می‌تابانند و یا بخشی از ناخودآگاه شخصی ما را به شکل نمادین آشکار می‌سازند، اما رویاهای بزرگ به دوره‌های تحولی (ٰرشدی) باز می‌گردند که جهانی هستند و به ذهن جمعی تعلق دارند: تولد، بلوغ، پیوند، استحاله، مرگ و تولد دوباره، محتوای اصلی چنین رویاهایی‌ست. زمان‌هایی هست که ایگو یا وجه خودآگاهِ شخصیت دیگر کاری از پیش نمی‌برد و این‌جاست که سلف یا خویشتنِ اصیل و یکپارچه‌ی ما با زبان نمادین رویاها و یا همزمانی‌هایی که در جهان ظاهر می‌شوند، با ما سخن می‌گوید. این‌ها لحظات سرنوشت‌ساز زندگی هر انسانی هستند که اگر با مراقبه و حضور همراه شوند، مسیریابی در سفر زندگی را تسهیل می‌کنند.... #وحید_شاهرضا @lightworkers

براي خيلي از ما ساده‌تر است كه دور و بر خود را نگاه كنيم و بگوييم: خب حداقل من معتاد به الكل يا مخدر يا ... نيستم.... ولی واقعيت اين است كه همه ما به شدت معتاد يك انتخابيم و آن "رنج" كشيدن است. دقيقا همان چيزی كه مي‌خواهيم نداشته باشيمش و باز به آن معتاديم.... افراد زيادي نمي‌خواهند كه به اين موضوع اعتراف كنند ولی اگر دقيق هم نگاه كنند، زندگی بدون رنج را نمی شناسند! واقعيت اين است كه ما نميدانيم با وقت و انرژي خود چه كار كنيم اگر رنج در ميان نباشد! با ابزار رنج است كه خود را پنهان می‌كنيم و مجبور نيستيم به خودمان نگاه كنيم و بگوييم: تو کیستی و رويايت چيست؟ @lightworkers

سپیده که سر بزند، در این بیشه‌زارِ خزان‌ دیده شاید دوباره گلی بروید؛ شبیه آن‌چه در بهار بوییدی.... پس به نام زندگی، هرگز مگو:
سپیده که سر بزند، در این بیشه‌زارِ خزان‌ دیده شاید دوباره گلی بروید؛ شبیه آن‌چه در بهار بوییدی.... پس به نام زندگی، هرگز مگو: هرگز ... #پل_الوار @lightworkers

آری آدمیان به آینه‌ها شبیه‌اند، آینه‌ی زنگار بسته ترا کدر نشان می‌دهد، آینه‌ی ترک خورده ترا شکسته، آینه‌ی صیقلین یا مواج ترا صاف یا معوج، این جز آنست که تو صاف باشی یا شکسته یا کدر یا زنگار بسته.... من گاهی آینه دق بودم و گاهی به تلنگری ترک برداشتم من گاهی به کلی خرد شده‌ام و در هزار تکه‌ی من هزار تصویر خرد شما پیدا بود.... #طومار_شیخ‌شرزین #بهرام_بیضایی @lightworkers

ناز کُنی؛ نَظر کُنی؛ قَهر کُنی؛ ستم کُنی گر که جَفا، گر که وَفا، از تو حذَر نمی‌کنم! #حضرت_مولانا @lightworkers
ناز کُنی؛ نَظر کُنی؛ قَهر کُنی؛ ستم کُنی گر که جَفا، گر که وَفا، از تو حذَر نمی‌کنم! #حضرت_مولانا @lightworkers

مولوی گفت : خدا روی آسمان هفتم نمی‌نشیند.... به تک تک ما نزدیک و با همه‌ی ما دوست است... گفت که:درد و ناراحتی‌هایی که می‌کشیم، مصیبت‌ها و سختی‌هایی که با آنها رودررو می‌شویم در اصل ما را به پروردگار نزدیک‌تر می‌کند.... به دست‌هایمان توجه کنید. انگشت‌هایمان مدام باز و بسته می‌شوند. می‌گیریم و رها می‌کنیم. رها می‌کنیم و می‌گیریم. یک‌بار به درون بار دیگر به بیرون... بعد از آن که دستمان را مشت کردیم، حکما بازش می‌کنیم، وگرنه مثل افلیج‌ها می‌شویم. هستی‌مان هم همین‌طور است. لحظه‌ای باز می‌شود،لحظه‌ای بسته می شود.... گاه دلمان می‌گیرد،گاه باز می‌شود... این حالت‌ها که بنظر متضاد می‌رسند، جوهره‌ی هستی است... به پرنده در حال پرواز نگاه کنید، به حرکت بالهایش توجه بفرمایید، یک‌بار به پایین،یک بار به بالا.یک غم ، یک خوشی... این طوری است زندگی متوازن و موزون.... #ملت_عشق #الیف_شافاک @lightworkers

باز را به آن سبب باز گویند که اگر از نزد شاه رفت سوی مردار، بر مردار قرار نگیرد، باز نزد شاه آید! چون باز نیامد و هم بر آن مردار قرار گرفت، باز نباشد! #حضرت_شمس @lightworkers

گفت:ظاهر است که هر کسی را توبه از چه بايد کرد امّا عامّه را از گناه توبه بايد کرد و عالم را از علم و عابد را از عبادت و زاهد را از زهد و مردان را از آنک از حق، جز حق را نخواهند.... #ذکر_شیخ_ابوالحسن_خرقانی @lightworkers

و گفت: صوفی چون زمین باشد که همه پلیدی در وی افکنند و همه نیکوئی از وی بیرون آید.... @lightworkers
و گفت: صوفی چون زمین باشد که همه پلیدی در وی افکنند و همه نیکوئی از وی بیرون آید.... @lightworkers

#بلوغ_عاطفی #ایمان_فانی @lightworkers

⁠⁠⁠⁣نشانه‌هایی که به شما می‌گویند، عزت‌نفستان پایین است: 👈 مقصر نیستید اما مدام در حال عذرخواهی از زمین و زمانید. 👈 از نظر شما همه‌ چیز به شانس بستگی دارد و همه‌ موفقیت‌ها و اتفافات خوب زندگی‌تان را فقط به شانس نسبت می دهید. 👈 از خود یا بدنتان متنفر هستید. 👈 فکر می کنید خوشحال کردن دیگران وظیفه شماست. 👈 بیش از اندازه به تایید انتخاب هایتان توسط دیگران اهمیت می دهید. 👈 از کسی متنفرید اما او را به مهمانی تان دعوت می کنید، یا کاری را نمی خواهید انجام دهید اما توانایی رد کردن آن را ندارید. 👈 نمی‌توانید غذا انتخاب کنید. «چی میل داری؟ نمی‌دونم هرچی شما سفارش بدی!»، سناریوی رایجی است که طرف دوم آن معمولا فردی‌ است که به‌دلیل عزت نفس پایین از اتخاذ ساده‌ترین تصمیم‌ها نیز ترس و ابا دارد. @lightworkers

شکر عام بر طعام بود و بر لباس و شکر خاص بر آنچه در دل ایشان آید از معانی.... @lightworkers
شکر عام بر طعام بود و بر لباس و شکر خاص بر آنچه در دل ایشان آید از معانی.... @lightworkers

تو گرد خود گرد که طواف عاشقان این چنین باشد وقتی خانه نباشد او باشد.... @lightworkers
تو گرد خود گرد که طواف عاشقان این چنین باشد وقتی خانه نباشد او باشد.... @lightworkers

وأَمَرْتُ قلبي بالتريّث: كُنْ حياديّاً كأنَّكَ لَسْتَ مني  و به قلبم فرمان دادم آرام و بی‌طرف باش انگار که تو از آن من نیستی . . . محمود درویش | برگردان: طاهره زاج @lightworkers