Light Workers🔆
Ir al canal en Telegram
چو ذَرِه باش، پویان سویِ خورشید؛ که تا چون خاک، زیرِ پا نمانی چو اِستاره به بالا، شبروی کن که تا زآن ماه بیهمتا نمانی صفحه اینستاگرام https://www.instagram.com/lightworkers.ir @lightworkers
Mostrar más378
Suscriptores
-224 horas
+17 días
+430 días
Archivo de publicaciones
#بریده_کتاب
گفتند: جماعتی را میبینیم که تو را عیب میکنند.
گفت: اگر خدای مرا بخواهد آمرزید هیچ زیان ندارد مرا، آنچه ایشان میگویند و اگر بنخواهد آمرزید پس من بتر از آنم که ایشان میگویند.
تذکرة الاولیاء
ذکر بحیی معاذ رازی
@lightworkers
و عشق، هر کسی را به خود راه ندهد و به همه جایی مأوا نکند و به هر دیده، روی ننماید و اگر وقتی، نشانِ کسی یابد که مستحق آن سعادت بود؛ حزن را که وکیل در است بفرستد تا خانه، پاک کند و کسی را در خانه نگذارد
و از آمدن سلیمانِ عشق، خبر کند.
شیخ اشراق سهروردی
مونس العُشاق
@lightworkers
خرم آن عاشق، که بیند آشکار
بامدادان طلعت نیکوی تو
فرخ آن بیدل، که یابد هر سحر
از گل گلزار عالم بوی تو
#عراقی
@lightworkers
آیا کمالگرایی افراطی یک اختلال روانشناختی محسوب میشود؟
💠 افراد کمال گرای افراطی عزت نفس پایین دارند و با مشکلاتی زیاد در زندگی و کار خود روبرو هستند. آنها کارها را ناقص رها میکنند حتی اگر هزینه و وقت زیادی برای انجام دادن آنها صرف کرده باشند. این اشخاص به دیگران اعتماد ندارند و هیچ وقت روی کمک دیگران حساب باز نمیکنند. هیچ اشتباهی برای اشخاص کمالگرا قابل گذشت نیست. آنها دیگران را مجبور کرده تا قوانین سختگیرانه را رعایت کنند.
💠 این اشخاص در یک قدمی موفقیت، کار را متوقف میکنند؛ زیرا اعتماد به نفس پایینی دارند و نظر دیگران برای آنها بسیار مهم است، بنابراین تلاش میکنند تا به هر قیمتی رضایت دیگران را به خود جلب کنند. آنها حتی وقتی که کاری را به خوبی انجام دهند، باز هم خود را سرزنش میکنند؛ زیرا معتقد هستند که میتوان آن را بهتر انجام داد. افراد کمالگرای افراطی کارها را به تعویق میاندازند تا شاید راهی بهتر برای انجام دادن آنها پیدا کنند، بنابراین فرصتها را از دست میدهند. آنها حتی هنگامیکه به موفقیت میرسند، افسرده و مضطرب میشوند و احساس ناکامی میکنند.
💠اشخاص کمال گرای افراطی به قانون همه یا هیچ معتقد هستند، بنابراین همه افراد خوب یا بد بوده و حدی وسط وجود ندارد. آنها همواره تلاش میکنند تا در هر شرایطی بهترین باشند. این افراد اعتقاد ندارند که شکست پلهای برای پیروزی است و ویژگیهای مثبت خود و دیگران را نادیده میگیرند. آنها هیچ وقت خود را دوست ندارند و برای خود ارزش قائل نیستند؛ زیرا تنها رضایت دیگران برای افراد کمالگرای افراطی اهمیت داشته، بنابراین اگر اطرافیان از عملکرد آنها ناراضی باشند؛ آنها خود را تنبیه و سرزنش میکنند.
💠کمالگرایی افراطی جزو اختلالات شخصیت، خطاهای شناختی و مرتبط با وسواس و اجبار است. اشخاص کمالگرای افراطی به علت داشتن الگوهای اجتنابی، ترس و خودسرزنشگری و اعتماد به نفس پایین نمیتوانند با دیگران به خوبی ارتباط برقرار کنند. این افراد به علت اینکه اغلب تنها هستند به افسردگی، استرس و اضطراب دائمی دچار میشوند، بنابراین باید تحت درمان قرار بگیرند.
@lightworkers
#بریده_کتاب
خودتان را نگیرید. شوخطبعی نمک زندگی است و میتواند کام کودک درون دیگری را شیرین کند. خنده نیز گاهی بار سنگین وظیفه و مسئولیت را سبک میکند.
وقتی گرچن بچه بود، یک روز به دلیل شیطنتی که کرده بود، شروع کردم به نصیحتهای مادرانه و بالاخره گفتم: نمیدونم با تو چکار کنم.
گفت: "میتونی منو ببوسی." امروز یادم نیست موضوع چه بود، اما آن بوسه به یادم مانده است.
ماندن در وضعیت آخر
#تامسای_هریس
@lightworkers
نقل است که یک روز پیری به نزدیک او آمد و گفت: اَیُّهَا الشَّیخ! گناه بسیار دارم و میخواهم که توبه کنم.
وی گفت: دیر آمدی.
گفت: زود آمدم.
گفت: چرا؟
گفت: از بهر آنکه هر که پیش از مرگ بیاید زود آمده بوَد.
گفت: نیک آمدی و نیک گفتی.
تذکرة الاولیاء، ذکر شقیق بلخی
@lightworkers
خدا کند انگورها برسند
جهان مست شود
تلوتلو بخورند خیابانها
به شانهی هم بزنند
رئیسجمهورها و گداها
مرزها مست شوند..
و محمدعلی بعد از 17 سال مادرش را ببیند
وآمنه بعد از 17 سال کودکش را لمس کند...
خدا کند انگورها برسند
آمو زیباترین پسرانش را بالا بیاورد
هندوکش دخترانش را آزاد کند
برای لحظهای
تفنگها یادشان برود دریدن را
کاردها یادشان برود
بریدن را
قلمها آتش را
آتشبس بنویسند ...
خدا کند کوهها به هم برسند
دریا چنگ بزند به آسمان
ماهش را بدزدد..
به میخانه شوند پلنگها با آهوها
خدا کند مستی به اشیاء سرایت کند
پنجرهها
دیوارها را بشکنند
و تو..
همچنانکه یارت را تنگ میبوسی
مرا نیز به یاد بیاوری
محبوب من
محبوب دور افتادهی من
با من بزن پیالهای دیگر
به سلامتی باغهای معلق انگور....
#الیاس_علوی
@lightworkers
عادت، بیرحمترین زهر زندگیست. زیرا آهسته وارد میشود،
در سکوت، کمکم رشد میکند
و از بیخبری ما سیراب میشود
و وقتی کشف میکنیم که چطور مسموم ِ آن شدهایم،
میبینیم که هر ذرهٔ بدنمان با آن عجین شده است،
میبینیم که هر حرکت ما تابع شرایط اوست
و هیچ دارویی هم درمانش نمیکند.
#اوريانا_فالاچى
@lightworkers
#بریده_کتاب
سلام فقط یک کلمه است اما یک کلمهی معجزهگر.
در این یک کلمه انرژیهای غافلگیر کنندهای پنهان شده.
سلام قادر است دشمنی را تبدیل به دوستی کند. آن هم به سرعت برق و باد.
من سلام را دوست دارم. خیلی هم دوست دارم.
دلم میخواهد شبانه روز به شما سلام کنم.
از اول به این کلمه علاقه داشتهام. همیشه آرزو داشتم به همهی هموطنانم سلام کنم.
به همهی مردم دنیا سلام کنم که سلام کلید قفلهای اجتماعی است.
سلام خوب است.
امتحانش مجانی است.
#محمد_صالح_علاء
نامههای شفاهی
@lightworkers
رد پای آدم ها را با آدم های دیگر پاک نکنید
برای کنار آمدن با یک فقدان و جدایی، خیلی زود وارد یک رابطه عاطفی دیگر نشوید.
آدم را با آدم شستن، جز اینکه درد و رنج ناشی از فقدانی را موقتا از سرتان بیرون کند اثر دیگری ندارد و دیر یا زود رنج اولیه به سراغ تان خواهد آمد.
اعتیاد به آدم ها در موقعیت های جدایی و فقدان، همچون اعتیاد به دیازپین هاست که هر چه پیش تر می روید بر دوز نیازتان افزوده خواهد شد.
تا جایی که رفته رفته به مرحله ای می رسید که هیچ رابطه ای رنج تان را کمتر نمی کند. انگار که بخواهید تشنگی تان را با خوردن آب شور دریا فرو بنشانید.
در مواقع بحران و جدایی، با دیگران باشید اما نه آنقدر نزدیک و صمیمی که قبای محبوب از دست رفته تان را تن آدم دیگری کنید و جایگزینش کنید.
@lightworkers
#بریده_کتاب
آخرین چیزی که از سَر صدیقان بیرون رود، دوستی مال و جاه است.
کشف الحقایق
عزیزالدین نسفی
@lightworkers
کسانی که حرکت نمیکنند
فقط افرادی هستند که
زنجیرهایی را که به پا دارند احساس نمیکنند!
#رزا_لوگزامبورگ
@lightworkers
خوشحال بودن یا موفق بودن؟
همه ی ما انسانها در سرتاسر جهان، از بدو تولد و در فرایند زندگی، در کنار نیازهای مادی و فیزیکی، نیازهایی از منظر هیجانی و روانشناختی داریم. مثل امنیت، ثبات، ارتباط عاطفی و بین فردی سالم با دیگرانِ مهم زندگی، احساس کفایت و توانمندی، خودانگیختگی و تفریح و لذت، احساس ارزشمندی و توانایی پذیرش محدودیت و ناکامی.
واقعیت این است که "موفقیت" جزء نیازهای ما نیست. اما لذت، تفریح و شادی جزء مهمی از نیازهای یک انسان است.
ما در زندگیمان به حدی از موفقیت نیاز داریم، که باعث ایجاد احساس کفایت، توانمندی، خودمختاری و استقلال در ما می شود.
اگر به بهای حد اعلای موفقیت سایر نیازهایمان را نادیده میگیریم، یا دیگر جنبه های زندگیمان را بی ارزش می انگاریم، مساله موفقیت نیست. در اینجا تاکید بیش از حد بر موفقیت به احتمال زیاد جبران کننده ی چیزی است که نداریم یا حتی نسبت به آن آگاه نیستیم و در ناهشیارمان است. مثل حس دوست داشتنی بودن، ارزشمندی، دیده شدن، مورد توجه قرار گرفتن و یا فرار از مسائلی در خودمان و زندگیمان که نمیخواهیم با آنها مواجه شویم.
@lightworkers
#بریده_کتاب
هر سخنی که نه در ذکر خدا باشد، بیهوده است
و هر خموشی که در آن تفکر نباشد، سهو و فراموشی است
و هر نظری که عبرت آمیز نباشد، غفلت است
و هر حرکتی که در عبادت حق نباشد سستی و فترت است.
بنابراین خدای بیامرزد آن را که سخنش را یاد خدا، سکوتش را در تفکر، نگاهش را عبرت و تکاپویش را عبادت سازد و مردمان را از دست و زبانش آسوده نماید.
اللمع فی التصوف
ابونصر سرّاج طوسی
فارسیِ مهدی محبتی
@lightworkers
چون دیگر آینده ای ندارند،
از گذشته حرف می زنند.
وقتی خیلی دویده باشیم
و نفسمان بند آمده باشد،
برمی گردیم و راهی را که دویدهایم،
اندازه میگیریم.
#کریستوفر_فرانک
@lughtworkers
دگرگونی
✅دگرگون کردن زندگی یک تصمیم بسیار جدی ست. پس از سالها کار با مردم، متوجه شده ام که افراد بسیاری دوست دارند درباره تغییر و تحول سخن بگویند، اما مایل نیستند رفتار محدود کننده و منفی خود را کنار بگذارند.
✅از خود بپرسید، آیا جست و جوی شما برای آرامش، شادمانی و یکپارچگی، نمایشی تکراری است یا آماده هستید مهار زندگی تان را به دست گرفته، تجربیاتتان را خود شکل دهید؟
✅هیچ کس به غیر از خود شما نمی تواند زندگی تان را سر و سامان دهد، فقط خود شما می توانید. شما تنها کسی هستید که توان و پاسخهای لازم را برای دگرگونی زندگی خود دارید، شما!
#نیمه_تاریک_وجود
#دبی_فورد
@lightworkers
ﻣﺎ ﻓﮑﺮ ﻣﯽﮐﺮﺩﯾﻢ ﮐﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﻭ ﺑﺎ ﺷﺎﺩﮐﺎﻣﯽ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻣﯽﮐﻨﺪ؛
ﻧﻤﯽﺩﺍﻧﺴﺘﯿﻢ ﮐﻪ ﺣﻔﻆ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﮐﺎﺭ ﺳﺨﺘﯽ ﺍﺳﺖ ...
ﻣﺎ ﻓﮑﺮ ﻣﯽﮐﺮﺩﯾﻢ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺧﻮﺍﺳﺘﻪﻫﺎﯼ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﻨﯿﻢ؛
ﻧﻤﯽﺩﺍﻧﺴﺘﯿﻢ ﮐﻪ ﻫﯿﭻﮐﺲ ﻧﻤﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﻓﮑﺮ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﺨﻮﺍﻧﺪ ...
ﻣﺎ ﻓﮑﺮ ﻣﯽﮐﺮﺩﯾﻢ ﻫﻤﻪﯼ ﻧﯿﺎﺯ ﻣﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﺑﺮﻃﺮﻑ ﺷﻮﺩ؛
ﻧﻤﯽﺩﺍﻧﺴﺘﯿﻢ ﻣﻬﻢﺗﺮﯾﻦ ﻧﯿﺎﺯ ﻣﺎ ﭼﻪ ﺑﻮﺩ؛ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﺮﺩﻥ ﺧﻮﺩ ...
ﻣﺎ ﻓﮑﺮ ﻣﯽﮐﺮﺩﯾﻢ ﺑﺎ ﯾﮑﯽ ﺷﺪﻥ ﺑﺎ ﻫﻤﺴﺮﻣﺎﻥ ﮐﺎﻣﻞ ﻣﯽﺷﻮﯾﻢ؛
ﻧﻤﯽﺩﺍﻧﺴﺘﯿﻢ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺍﺑﺘﺪﺍ ﺑﻪ ﺩﻭ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﮐﺎﻣﻞ ﻧﯿﺎﺯ داشتیم...
ما فکر میکردیم مرد باید قوی باشد و از زن مراقبت کند؛
نمیدانستیم قرار است که ما از یک دیگر مراقبت کنیم....
ما فکر میکردیم اگر به دنبال اهداف شخصی و رشد خود باشیم بیوفایی است؛ نمیدانستیم بیش از حد به حریم یک دیکر وارد شدن چقدر میتواند خفقان آور باشد...
ما فکر میکردیم وقتی طرف مقابل رشد کند، تهدیدی برای دیگری است؛ نمیدانستیم هر کدام آن قدر خوب هستیم، که احساس تهدید شدن نکنیم...
فکر میکردیم هر کس در خواست کمک کند ضعیف است؛ نمیدانستیم همه به کمک نیاز دارند..
فکر میکردیم پول ما را ایمن میکند؛ نمیدانستیم که امنیت؛ یعنی بدانید که میتوانید زندگیتان را بسازید، و در کنارش مادیات هم قرار دارد..
فکر میکردیم دیگری به ما عشق نمیورزد؛ نمیدانستیم که ما عشق او را احساس نمیکنیم و نمی پذیریم...
او گمان میکرد من خوشحالم نمیدانست چقدر ترسیدم...
من گمان میکردم او خوشحال است؛ نمیدانستم چقدر ترسیده است... ما نمیدانستیم...ما فقط نمیدانستیم...خیلی چیزها بود که نمیدانستیم...
#سوزان_جفرز
#ﺑﺎﺧﺘﻦ_ﯾﮏ_ﻋﺸﻖ_یاﻓﺘﻦ_ﯾﮏ_ﺯﻧﺪﮔﯽ
@lightworkers
تجربه ی طردشدگی به شدت روی احساس ارزشمندی و عزت نفس ما تاثیر میگذاره، به همین دلیل آدم هایی که یک جدایی و یا یک ترک شدن رو تجربه می.کنند، ممکنه در اون زمان بزرگترین اشتباهات رو در حوزه عاطفی مرتکب بشن!
چون فرد انقدر احساس بی ارزشی میکنه که ملاک و استاندارد هاش برای انتخاب یک رابطه رو به شدت پایین میاره و حالا با این ارزش ها میخواد یک آدم رو وارد زندگیش کنه و با ادم های پایین تر از خودش وارد رابطه بشه که دیگه اینها ترکش نکنند، پس مشخص است افرادی رو به زندگیش میاره و با اون ها وارد رابطه میشه که با اون ها هم به شدت دچار مسئله میشه و نه تنها درد جداییش درمان نمیشه بلکه طردشدگی های بدتری رو هم تجربه میکنه و بیشتر ضربه میخوره و با خودش میگه حتی اینم که از من کلی پایین تر بود منو ترک کرد!!!
پس اینجا فضای دور زدن و ورود به یک رابطه ی جدید نیست، این جا دقیقا فضای پرداختن به خودِ، خودی که ترسیده، آسیب دیده و نیاز به شفا داره.
@lightworkers
¡Ya disponible! Investigación de Telegram 2025 — los principales insights del año 
