es
Feedback
فلسفه اخلاق

فلسفه اخلاق

Ir al canal en Telegram

🌱روان‌کاوی/فلسفه/ادبیات/ادیان/سینما 📍مصطفی سلیمانی (دکتری فلسفه کارشناسی ارشد فلسفه اخلاق کارشناسی ارشد روان‌شناسی شخصیت) 📱ارتباط با من: @soleymani63 . 🔖اینستاگرام: https://instagram.com/_u/soleymani63

Mostrar más
7 247
Suscriptores
Sin datos24 horas
-177 días
-5830 días
Archivo de publicaciones
☘ از دیگران مهلت بگیر وقتی نمی‌توانیم با کسی همدلی کنیم، چه بگوییم؟ همدلی یعنی درک و معتبر دانستن احساس طرف مقابل که بسیار با
☘ از دیگران مهلت بگیر وقتی نمی‌توانیم با کسی همدلی کنیم، چه بگوییم؟ همدلی یعنی درک و معتبر دانستن احساس طرف مقابل که بسیار با ارزش است اما ما همیشه قادر به این کار نیستیم. اگر رنج من بیش از حد باشد نمی‌توانم همدلی کنم. بنابراین می‌توانم بگویم: در حال حاضر رنج زیادی حس می‌کنم و قادر به گوش دادن نیستم، آیا امکان دارد به من چند لحظه فرصت بدهی تا با این مسئله کنار بیایم و برگردم حرف‌هایت را بشنوم؟ 📚 گذر از رنجش بین ما/مارشال روزنبرگ #گذر_از_رنجش_بین_ما #مارشال_روزنبرگ 🍀❤️ @filsofak

نمی‌دانم که آیا کسی قبلاً به این نکته اشاره کرده است که یکی از مشخصات اصلی زندگی تفکیک است. اگر یک لایه گوشت ما را نپوشانده بود می‌مردیم‌. آدم فقط تا وقتی وجود دارد که از اطراف خود جدا شده باشد. جمجمه کلاه‌خود مسافران عالم است. در درون بمان وگرنه تلف می‌شوی. مرگ عریان شدن است. مرگ آمیختن است. آمیختن با مناظر اطراف شاید خارق‌العاده باشد، اما این کار مترادف است با تمام شدن جان شیرین. (#پنین #ناباکوف، ص ۳۱-۳۰) 🍀❤️ @filsofak

داستان این عکسو می‌دونید؟ در سال ۱۹۳۷، در انگلستان، یک مسابقه فوتبال در دقیقه ۶۰ متوقف شد. اما «سام بارترام» دروازه‌بان چارلت
داستان این عکسو می‌دونید؟ در سال ۱۹۳۷، در انگلستان، یک مسابقه فوتبال در دقیقه ۶۰ متوقف شد. اما «سام بارترام» دروازه‌بان چارلتون، ۱۵ دقیقه پس از توقف بازی همچنان درون دروازه بود. به‌ علت سر و صدای زیادِ پشتِ دروازه‌اش سوت داور را نشنیده بود. او با حواس جمع در دروازه می‌ماند و با دقت به جلو نگاه می‌کند، تا به گمان خودش در برابر شوت‌های حریف غافلگیر نشود. وقتی پانزده دقیقه بعد، پلیسِ ورزشگاه به او نزدیک شد و خبر لغو مسابقه را به او داد، با اندوهی عمیق گفت: «چه غم‌انگیز است که دوستانم مرا فراموش کردند در حالی که من داشتم از دروازه آن‌ها حراست می کردم. در طول این مدت فکر می‌کردم تیم ما در حال حمله است و به تیم رقیب مجال نزدیک شدن به دروازه ما را نداده است». چه بی‌معرفتند بعضی‌ها 🍀❤️ @filsofak

«مانند آن گربه نباش که دوست داشت ماهی بگیرد اما دوست نداشت پنجه‌اش خیس شود.» ویلیام شکسپیر 🍀❤️ @filsofak
«مانند آن گربه نباش که دوست داشت ماهی بگیرد اما دوست نداشت پنجه‌اش خیس شود.» ویلیام شکسپیر 🍀❤️ @filsofak

نسخه‌ی جدید تلگرام دو ویژگی جالب در نسخه جدید تلگرام: ۱. به‌جای عکس، می‌توانید یک ویدئو برای معرفی خود یا کارتان در پروفایل خود بارگزاری کنید. ۲. در قسمت مخاطبان خود، می‌توانید فاصله افرادی که با شما در ارتباط هستند را ببینید، به‌شرطی که آن‌ها در تنظیمات تلگرام خود، خود را قابل‌دیدن کرده‌باشند. 🍀❤️ @filsofak

چگونه فضائل اخلاقی را در فرزندانمان محقق کنیم؟ |دکتر عبدالکریم سروش| 🍀❤️ @filsofak

🔸زیباتر کردن جهان دست خود ماست. ❤️🍀 @filsofak
🔸زیباتر کردن جهان دست خود ماست. ❤️🍀 @filsofak

اﻧﺴﺎن ﮐﻪ ﻏﺮق ﺷﻮد ﻗﻄﻌﺎً می‌ميرد؛ ﭼﻪ در درﯾﺎ، ﭼﻪ در رؤﯾﺎ، چه در دروغ، ﭼﻪ در ﮔﻨﺎﻩ، چه در خوشی، چه در قدرت، چه در جهل، چه در انکار، چه در حسد، چه در بخل، چه در کينه، چه در انتقام. مواظب باشيم غرق ﻧﺸﻮﻳﻢ! انسان بودن، خود به تنهايی يک دين خاص است که پيروان چندانی ندارد. #ماهاتما_گاندی 🍀❤️ @filsofak

زندگیِ رؤیا رؤیایت را زده‌ای زیرِ بغلت و توی بلبشوی این روزگار و زیرِ بارِ مشکلاتِ جور و واجور، داری جان می‌کَنی که حداقل این یکی از کَفَت نرود. خسته‌ای و چیزی نمانده که دل‌مرده شوی و با خودت می‌گویی «اگر این رؤیا توی سرم نبود، می‌خواستم چطوری این زندگیِ نکبتی را تاب بیاورم»؟ شب که چشم‌هات را توی رختخواب می‌بندی و صبح که بازشان می‌کنی، اولین چیزی است که به خاطرت می‌آید. اصلن به خاطر رسیدن به همان یک رؤیاست که زنده‌ای. آینده را که توی خیالت می‌آوری، خودت را می‌بینی که داری رؤیایت را زندگی می‌کنی. شوق می‌دود توی تنت و جان سرازیر می‌شود توی وجودت. گام‌هایت را تندتر می‌کنی، سخت‌کوش‌تر می‌شوی، مصمم‌تر می‌شوی، از خواب و خوراک و تفریح‌ات می‌زنی که لباس بپوشانی تنِ خیالِ شب و روزت، که یکهو یک نفر از راه می‌رسد و می‌گوید «نمی‌توانی»! یک کسی که انتظارش را نداری، خیلی آرام و بی‌تفاوت، می‌گوید داری برای چه جان می‌کَنی؟ خودت را نَکُش، نمی‌رسی! گُنده‌تر از توهاش نتوانسته‌اند، گشتیم نبود نگرد نیست! و یکهو انرژی‌ات را می‌چسباند کفِ زمین. از خواب و خوراک می‌افتی، لبخندهای تو خالی ‌می‌زنی، زندگی از چشمت می‌افتد و همه چیز را غمگین و مزخرف می‌بینی. دنیا را، آدم‌ها را، رؤیا را، دویدن پی رؤیا را. می‌دانی آدم اگر رؤیایش را از کف بدهد باید دیگر سرش را بگذارد زمین و بمیرد؟ می‌دانی اگر امیدت را برای در آغوش کشیدنِ رؤیایت از دست بدهی، دیگر هیچ چیز توی دنیا نمی‌تواند خوشحالت کند و می‌شوی یک مرده متحرک؟ اگر این‌ها را می‌دانی، پس رؤیایت را سفت بچسب. دو دستی. محکم. حتی اگر شده خودت را هم سپرَش کرده‌ای، نگذار قِل بخورد و از دستت بیفتد. مثل وقت‌هایی که یک بچه‌‌ی چند روزه را بغل می‌کنی؛ که حواست چهار چشمی به این است که مبادا آسیبی ببیند، مبادا کسی چیزی سمتش پرت کند یا خودت پات لیز بخورد یا سکندری بزنی و قِل بخورد از دستت بیفتد زمین. مثل همان وقت‌ها که ناجور حواست هست که هر اتفاقی افتاد، بچه چیزیش نشود، رؤیایت را ناجور بچسب. امیدت را از کف نده و بدان رؤیادزد زیاد هست. حواست باشد این تویی که نباید رؤیایت را دو دستی قِل بدهی از کفت و بگذاری برود... #مصطفی_سلیمانی #توانستن #رویا . پانویس: کی بهت گفته نمی‌تونی و رؤیاتو ازت گرفته؟ ❤️🍀 @The_meaningoflife

⛱تحقیقات روان‌شناسی نشان داده که وقتی انسان هیجان‌ زده می‌شود، (چه مثبت و چه منفی، چه عاشق و چه عصبانی، پر از خشم و نفرت و يا
⛱تحقیقات روان‌شناسی نشان داده که وقتی انسان هیجان‌ زده می‌شود، (چه مثبت و چه منفی، چه عاشق و چه عصبانی، پر از خشم و نفرت و يا محبت افراطی و...) عقل و خِرد او به یک‌ سوم، افت پیدا می‌کند. يعني اگر ما 180 درجه IQ (ضریب هوشی) داشته باشیم و جزو نوابغ باشیم، وقتی هیجان‌زده شویم، ضریب هوشی‌ مان به 60 می‌رسد (نُرمالِ ضریب هوشی، 100 است)، یعنی مثل یک آدم عقب‌مانده تصمیم می‌گیریم. خونسردی، آرامش و متانت و تصميم نگرفتن در لحظه های خشم و عصبانيت و يا عشق زياد، راهِ درست زندگی کردن و موفق و خوشبخت شدن است. #طاها ❤️🍀 @filsofak

آدمِ عاشق، دلش را، تند بزند یا کند، توی سینه‌اش احساس می‌کند؛ و شاید همین لرزش یا سنگینیِ قلب‌‌اش است که عشق را برای او سرشار می‌کند از حسِ زندگی. انگار که عاشق، زنده‌ای است میانِ مرده‌ها، میانِ کِرِخت‌ها، میان یکنواخت‌ها؛ و تنها اوست که می‌تواند سهم خودش را بردارد از لذتِ دنیا. #مصطفی_سلیمانی 🎶 محسن چاوشی|جنگ‌زده ❤️🍀 @The_meaningoflife

آدم‌ها هیچ کاری توی این دنیا ندارند، الّا کشفِ آدم‌های دیگر. پس می‌توانند دردهاشان را با هم قسمت بکنند. می‌توانند فتیله اضطراب هم‌دیگر را بکشند پایین و یواش یواش بهشت آرامش را با هم‌فکری هم بسازند. اصلن قشنگی زندگی به همین است. به این‌که می‌شود آدم امید ببندد به این‌که بالأخره روزهای سیاه محکوم به تمام شدن هستند و روزهای روشن می‌آیند. به این‌که می‌شود «آن‌چه جگرسوزه بُوَد، باز جگرسازه شود» #مصطفی_سلیمانی #اضطراب #رفع_اضطراب #استوری ❤️🍀 @The_meaningoflife

زنجیرهای عادت، آنقدر سبک هستند که آن‌ها را حس نمی‌کنید تا زمانی‌که به اندازه‌ای سنگین می‌شوند که دیگر نمی‌توانید آنها را پاره
زنجیرهای عادت، آنقدر سبک هستند که آن‌ها را حس نمی‌کنید تا زمانی‌که به اندازه‌ای سنگین می‌شوند که دیگر نمی‌توانید آنها را پاره کنید. 🔸️وارن بافت ❤️🍀 @filsofak

امپاتی و سیمپاتی شما در مواجهه با اندوه دوستان خود هم‌دردی می‌کنید یا دل‌سوزی 🍀❤️ @filsofak

درست بنویسیم نیم‌فاصله |سجاد ایران‌پور| ❤️🍀 @filsofak

🔰 ۱۲ نکته که دختر خانم های مجرد باید بدانند! ۱۲ مورد وجود دارد که دختر خانم ها را در همان شروع انتخاب و تصمیم گیری برای ازدواج به اشتباه می اندازد. به عبارت دیگر، باید برای انتخاب شوهر مناسب از این ۱۲ خطا دوری کنید: ۱) تهیه یک فهرست بلند بالا از خصوصیات همسر مورد نظر با تمام جزئیات و ریزه کاری ها اشتباه است. درست است که باید فردی را انتخاب کنید که خصوصیات او به نظرات شما شبیه تر باشد اما اگر زیاده از حد محافظه کارانه عمل کنید و تمام زیر و بم او را مورد قضاوت قرار دهید، بالاخره مواردی پیش می آید که با فهرست شما همخوانی ندارد و همین موضوع باعث می شود به دلیل مسائل جزئی، فرد مورد نظر را قبول نکنید. ۲) اگر تا یک سنی ازدواج نکرده اید و حالا فکر می کنید دیر شده و دیگران شما را زیر ذره بین قرار داده اند و بعد فقط به همین دلیل، فورا به یک خواستگار بله می گویید، اشتباه می کنید. ۳) مقایسه همیشه کار را خراب می کند. اگر دائم خواستگارها را با هم یا با سایر افرادی که اطرافتان هستند و مورد تایید شما قرار گرفته اند، مقایسه کنید، مطمئنا نمی توانید تصمیم درستی بگیرید. ۴) اگر از آن دسته آدم هایی هستید که دو دستی به غم و غصه یا گذشته چسبیده اید، اشتباه می کنید. اگر به هر دلیل موقعیت هایی را در گذشته از دست داده اید، دیگر به آن فکر نکنید. پویا باشید و خودتان را برای آینده آماده کنید. ۵) بعضی ها به خودشان اجازه نمی دهند کسی را دوست داشته باشند و این مسئله برایشان مشکل ایجاد می کند. مثلا ممکن است فردی از بسیاری جهات مورد تایید شما و دوست داشتنی باشد اما به دلیل حرف و حدیث بی منطق و دور از عقل دیگران، مورد تایید خیلی ها قرار نگیرد. در این شرایط اگر فرصت دوست داشتن و بله گفتن را از خودتان بگیرید، خطای بزرگی مرتکب شده اید. ۶) گاهی بعضی دختر خانم ها اعتماد به نفس پایینی دارند و فکر می کنند پر از اشکال هستند و مورد تایید دیگران قرار نمی گیرند، در حالی که اگر به نکات مثبت خودشان توجه کنند، از خیلی ها بهتر به نظر می رسند. ۷) در مواردی، دختر خانم ها انتظار دارند فورا عشق و علاقه شدید و رویایی بین آنها و همسر آینده شان به وجود بیاید و به عبارتی طرف مقابل فورا یک دل نه صد دل عاشقشان بشود. وقتی چنین توقعی دارند و زلزله مورد نظر آنها اتفاق نمی افتد، فورا دلسرد شده، عقب می کشند. اگر انتظار دارید در همان برخورد اول یک رابطه شدید عاشقانه به وجود بیاید؛ جلوی این ازدواج، یک پرچم قرمز بزرگ نگه داشته اید. با این کار واقع بینی را کنار گذاشته اید، در حالی که دنیای ما کاملا واقعی است. ۸) مرد ایده آل زندگی شما با مردهای به اصطلاح ایده آل فیلم ها کاملا فرق می کند. به عبارتی منتظر چنین موجوداتی نباشید، چون فقط به فیلم ها تعلق دارند. ۹) گاهی دخترها سراغ فردی می روند که هیچ شباهتی به آنها ندارد و فقط به یک دلیل خاص مورد تایید آنهاست. یادتان باشد تنها با یک خصوصیت نمی توان زندگی کرد. ۱۰) تمرکز روی نکات منفی خطای بزرگی است. یادتان باشد اگر به هر دلیلی درباره مردها احساسات منفی در شما وجود داشته، آنها را کنار بگذارید و با دیدگاه مثبت، انتخابی مناسب داشته باشید. ۱۱) بعضی دختر خانم ها که تحصیل و شغل مناسبی دارند، فکر می کنند به دلیل رفع نیاز مالی می توانند از موضع بالا صحبت کنند و به کمک یک مرد احتیاج ندارند. این دختر خانم ها با این طرز تفکر سد بزرگی مقابل خودشان ایجاد می کنند و نمی توانند درست انتخاب کنند، چون مدام دیگران را از خود می رنجانند. ۱۲) ایثار و فداکاری بیش از حد، به دیگران بیش از خود فکر کردن و نیاز دیگران را به خود مقدم دانستن اشتباه بزرگی است که بعضی دخترها مرتکب می شوند. اگر به هر دلیل بار مسوولیتی به دوش شماست قبول؛ اما باید اول به خودتان، نیازهایتان و آینده شخصی تان فکر کنید و موقعیت ها را از دست ندهید. + لطفا انتشار دهید. ❤️🍀 @filsofak

✔️آیا میتوان گفت مردم تحت تأثیر اقلیمشان، اساساً اهل مدارا هستند یا اساساً اهل خشونت‌اند؟ ✍️مصطفی ملکیان 🔹به صورت فی الجمله می‌شود گفت اما به صورت جبری نمی‌شود، گفت. چون اگر بخواهیم به صورت جبری بگوییم، معنایش این می‌شود که مردمی که در این اقلیم زندگی می‌کنند، در تمام طول تاریخشان باید به شکل ثابت بمانند. با این‌که ما به رای‌العین می‌بینیم که، کشورهای استبدادی به کشورهای دمکراتیک تبدیل شدند، کشورهای دمکراتیکی تبدیل شدند به کشورهای استبدادی. کشورهای خنثی تبدیل شدند به کشورهای اهل مدارا. با وجود این که همان اقلیم را دارند. مثلاً جهان اسلام تا قرن ششم پرمداراترین فرهنگ بود، اما همان جهان اسلام که بزرگترین رجل جهان تشیع آن زمان یعنی سید شریف مرتضی برادر شریف رضی، که گردآورنده نهج‌البلاغه است، در رثای بزرگترین رهبر صائبیان زمان خودش یک رثائیه 84 سطری سروده است که در آن می‌گوید:" تا تو را در گور ندیده بودم نمی‌دانستم، کوهی را می‌شود در زیر خاک دفن کرد. شما تصور کنید که الان مرجع تقلیدی در قم در رثای مارکسیستی، رثائیه بگوید. 🔹این دو برادر در آن زمان، رئیس شیعیان جهان اسلام بودند و از آن جهت به آن‌ها می‌گفتند، شریف، شریف یعنی رئیس. این یعنی تمام مدارا. تمام tolerance. اقلیم نجف آیا از هشتصد سال پیش تا الان فرق کرده است؟ آیا می‌توانید، الان اصلاً چنین چیزی تصور کنید. مثلاً تصور کنید که آقای جوادی آملی در وفات دکتر حقشناس شعر بسراید؟ اصلاً و ابداً. چون دوران، دوران نفی غیر است. دوران، دوران این است که ما بر حقیم. یک نفری گفته بود، همه رزق‌های عالم از طریق ما شیعیان در عالم توزیع می‌شود. اگر ما چیزی را ریختیم پیش این خرها و گاوها که هیچ، اگر نمی‏ریختیم هم کسی از ما طلب ندارد. خب، این جغرافیا که فرق نکرده، جبر جغرافیایی وجود ندارد. این جور نیست که، اقلیمی به خاطر ویژگی‌های جغرافیای‌اش اهل مدارا یا اهل خشونت باشد.اما در یک امر شکی نداریم. مثلاً در شمال، به خاطر اقلیمش، یک ویژگی‌های فرهنگی داریم که در اصفهان وجود ندارد، به دلیل اقلیمش، اما این در حد سوق دادن است. سوق دادن یعنی چیزی که تو را رانش می‌دهد به یک راهی اما تعداد راه‌های پیش‌پایت را کم می‌کند و به یک راه نمی‌رساند، چون اگر به یک راه رسیدید جبر می‌شود دیگر. 🔸️تحلیل فلسفی|صفحه ۱۷۱ ❤️🍀 @filsofak

حضار را متقاعد کن، نه رقیب را این ترفندی است که بعضی‌ها در بحث‌های خود با اتکاء به آن، رقیب خود را به‌شکلی نادرست در وضعیت فلاکت‌باری قرار می‌دهند. آشنایی با این ترفند هم دست این افراد را پیش ما رو می‌کند و هم در سطحی بالاتر ما را آگاه می‌کند که در بحث‌های خود از به‌کاربردن آن پرهیز کنیم. این ترفند به‌ویژه وقتی عملی است که دو نفر در حضور عوام با یکدیگر بحث کنند. فردی که هیچ دلیلی برای رد سخنان رقیب ندارد، دلیل ردی سرهم می‌کند که خطاب به حضار باشد. به‌عبارت دیگر، مخالفت بی‌ارزشی را مطرح می‌کند که فقط اهل فن به بی‌ارزشی آن پی‌می‌برد. گرچه رقیب اهل فن است، ولی حضار اهل فن نیستند و بنابراین به‌نظر آن‌ها، رقیب مغلوب شده است، به‌خصوص اگر مخالفت فرد او را در وضعیت مضحکی قرار دهد. مردم آماده‌اند که بخندند و خنده‌ها به‌نفع فریب‌کار است. رقیب برای این‌که بیهوده‌بودن مخالفت فریب‌کار را نشان دهد، باید توضیح مفصلی بیان کند و به اصول و مبادی شاخه‌ی معرفت مورد نظر یا مبانی موضوع مورد بحث اشاره کند، در حالی‌که مردم حاضر به شنیدن این حرف‌ها نیستند. 🔸️|برداشت آزاد از کتاب هنر همیشه ‌برحق‌ بودن؛ آرتور شوپنهاور، ترجمه عرفان ثابتی| 🍀❤️ @filsofak

آیا جملات انگیزشی، ما را به موفقیت می‌رساند؟ فرقی نمی‌کند در کتاب‌فروشی‌ها دنبالش باشید، سرچ در گوگل یا قسمت جستجوی شبکه‌های اجتماعی... کافی است عبارت "جملات انگیزشی" را سرچ کنید؛ تعداد بی‌شماری جمله‌ی انگیزشی پیدا می‌کنید که ظاهرا چراغ راهنمایی برای تمام مردم جهان، در هر موقعیت، میزان هوش، درک، توانایی و سن و سالی برای رسیدن به قله‌های موفقیت است. اگر بیشتر جستجو کنید، می‌توانید سمینارهایی بیابید که فردی در مقام گوینده، چنان شما را با افق روشنی مواجه می‌کند که گویی در یک‌قدمی موفقیت هستید. اما سوال اساسی اینجاست؛ آیا جمله‌های انگیزشی واقعاً در ما انگیزه ایجاد می‌کند؟ بگذارید جواب آخر را همین اول بدهیم؛ خیر! اکثر مردم عادی جهان، دوست دارند این جملات را بخوانند و در خود احساس خوبی ایجاد کنند، اما غافل از این هستند که شاید این احساس خوب، باعث بی‌اعتنا‌شدن بیشتر آن‌ها نسبت به مشکلات واقعی زندگی و اطراف‌شان می‌شود؛ چراکه در ذهن آن‌ها سرابی از خوشبختی و موفقیت ترسیم شده است و آن‌ها را از حقایق تلخ مشکلات پیرامون‌شان دور کرده است. تحقیقات علمی روان‌شناسان نیز همین موضوع را تایید می‌کند که خواندن جملات انگیزشی، همان حسی را در انسان ایجاد می‌کند که به نتیجه رسیدن آن کار در واقعیت ایجاد می‌کند. به‌عبارت دیگر، حس خوب خواندن این جملات با حس به نتیجه رسیدن در واقعیت برابری می‌کند. این واقعا یک فاجعه است؛ چراکه فرد از خود رضایتی کاذبی خواهد داشت و کمتر به انجام‌دادن کار‌هایش تمایل دارد. از طرفی فرد با خواندن این جملات، آن‌چنان حس خوبی از خود و مفیدبودن پیدا می‌کند که دیگر نیازی به کوشش بیشتر در خود احساس نمی‌کند. هر انسانی در حد توانایی‌هایش دارای هنر، دانش و خلاقیتی است که می‌تواند بسته به میزان این داشته‌ها به اهداف خود برسد. شاید بگویید اهداف بلندپروازانه‌تر چه؟ بر هیچ‌کس پوشیده نیست که جرقه‌ی ایجاد اهداف بلندپروازانه، به‌خاطر داشتن انگیزه یا انگیزه‌هایی در ذهن فرد ایجاد می‌شود و همان انگیزه‌ها کافی است تا انسان را برای رسیدن به اهدافش ترغیب کند. از طرفی ایجاد انگیزه‌های کاذب ممکن است باعث ایجاد طمع و یا ترس در وجود فرد شود و او را ناخواسته از اهدافش دور کند. پس اگر در خود توانایی‌های فوق‌العاده‌ای می‌بینید که برای رسیدن به آرزوهای‌تان کافی است، پس دست به طناب پوسیده‌ی جملات انگیزشی نگیرید. آیا تمام جملات انگیزشی پوچ هستند؟ جواب این سوال نیز خیر است. چراکه برخی از این جملات از بزرگان، فلاسفه و دانشمندان هستند و سال‌ها تجربه و دانش در پس آن نهفته است. اما مشکل جای دیگری است. بدانید افرادی که یک جمله‌ی انگیزشی زیبا را می‌بینند و آن‌را بر روی تصویری زیبا از افق دریا قرار می‌دهند و آن‌را در صفحه‌ی خود منتشر می‌کنند، تنها همان جمله را خوانده‌اند. آن‌ها هرگز ده‌ها یا صدها جمله‌ی قبل و بعد آن‌ در کتاب منبع را نخوانده‌اند و درک درستی از منظور نویسنده‌ی آن جمله ندارند. چه چیزی باید الهام‌بخش ما باشد؟ همچنان‌‌ که داشتن تصورات مثبت کاذب مانند ادعاهای موجود در کتاب و مستند راز، ما را به موفقیت و خوشبختی نمی‌رساند، شنیدن و خواندن جملات انگیزشی نیز نباید الهام‌بخش ما برای رسیدن به اهداف‌مان باشد. این‌که برخی افراد اعتقاد دارند با گفتن و تکرار‌کردن جملات مثبت انگیزشی می‌توانند فرد خوبی باشند، اشتباهی بزرگ مرتکب می‌شوند. چه چیزی ما را به موفقیت می‌رساند؟ وقتی شما زندگی خود را دوست داشته باشید، قطعا برای آن برنامه‌ریزی خواهید کرد و این خود در شما ایجاد انگیزه‌ای می‌کند که برای رسیدن به اهداف‌تان، هر هزینه‌ای را پرداخت کنید. فکر کردن به مسیر رسیدن به آن اهداف در شما ایده‌هایی ایجاد می‌کند که بهترین ابزار برای محقق شدن آرزوها است. پس توانایی‌های ذهنی و دانش خود را دست‌کم نگیرید، با بزرگ‌تر‌های با تجربه‌تر مشورت کنید و با کمک آن‌ها برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنید. نکته‌ی جالبی که وجود دارد این است که آیا تمام نویسندگان جملات انگیزشی خود افرادی موفق بوده‌اند؟ اگر این جمله‌ها موثر و کارآمد بود، قطعا موفق‌ترین و خوشبخت‌ترین افراد در جهان نویسندگان بوده‌اند. 🔸️|مجله علمی ایلیاد، ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹| 🍀❤️ @filsofak

Go Absent (Nist Sho) نیست شو (بر اساس آواز جام صبوحی از آلبوم فروغ) شعر: مولانا موسیقی: حسام ناصری کمانچه: سامان صمیمی تار: میلاد محمدی میکس و مسترینگ: آرش پاکزاد طراحی کاور: مهدی جوادی نسب‌ (خانه طراحی آچهار) (عصر تابستانتان کهروبای) ❤️🍀 @filsofak

فلسفه اخلاق - Estadísticas y analítica del canal de Telegram @filsofak