472
Subscribers
-224 hours
+107 days
+2530 days
Posts Archive
472
درد داره. تنهایی داره. اما یه فرصته.
فرصتی برای اینکه خودتو همونطوری که هستی، بدون فیلتر دوستی که سعی داشت تو رو محدود کنه، ببینی و بسازی.
فرصتی برای اینکه آدمای واقعی رو کمکم جذب کنی. نه با شلوغبازی و نمایش، بلکه با اون عمقی که توی وجودته.
472
وقتی کسی برای حفظ رابطه با تو، سعی میکنه تو رو کوچیک نشون بده یا بگه "تو بدون من هیچی نیستی"، این یعنی خودش از درون احساس خطر کرده. چون دیده تو یه نوری داری، یه چیزی تو وجودت هست که اونو نگران میکنه. شاید میترسیده یه روز ازش عبور کنی. و حالا برای اینکه کنترل رو نگه داره، زده ضربه رو.
472
کسی که درون خودش قوی باشه، نیازی به تأیید یکسری آدمها نداره.
و معمولاً همین «آدمای مهم و حسابی»—آدمایی که خودشون سرشون به کارشونه، هدف دارن، معنا توی زندگیشون دارن—اونا خوب میفهمن که تو چی توی وجودت داری. چون خودشون هم از همین مسیرها اومدن. نگاهشون عمیقه، و تو رو میفهمن چون شبیه خودشونی.
472
باید بتونی از خودت بپرسی: اگه این آدم نباشه، من با زمانم چیکار میکنم؟ با زندگیام؟ چه هدفی دارم؟ اگه جوابت "هیچی" باشه، وقتشه روی خودت بیشتر سرمایهگذاری کنی
472
جامعهی ما گاهی روابط دوستانه رو کمارزش میکنه یا همهچیز رو در عشق رمانتیک خلاصه میکنه. اما واقعیت اینه که آدم سالم، همزمان از منابع مختلف عاطفی و ذهنی تغذیه میشه: دوستای خوب، خانواده، استاد یا مربی، گاهی حتی روانشناس.
472
قبل از "ما" شدن، باید "من" بودن رو بلد باشی. علایق، هدفها، دوستها، کار، رشد فردی؛ اینها نباید قربانی رابطه بشن. رابطه خوب اونیه که باعث رشد هر دو نفر بشه، نه اینکه یکی حذف شه.
Available now! Telegram Research 2025 — the year's key insights 
