Score A+ together
Open in Telegram
make sure if nak share something from this group , letak credit ! since february 2023 owner @hiddoublea
Show more8 248
Subscribers
-424 hours
-217 days
-11630 days
Posts Archive
8 248
🏆❗Seminar Celik Sejarah bersama Miss Ca
Tarikh : 13/1/2025
Hari : Selasa
Masa : 8 pm
Platform : Live stream Telegram channel @studywithdaa
Fokus :
- Bahagian A K2
- Tips2 penting untuk menjawab kertas Sejarah
Yuran : Free
🌸 Latihan diberikan untuk kita praktis bersama
🌸 Any questions : @littlemissca
8 248
nasihat untuk f5 , sementara tak belajar lagi ni , please hafal surah hafazan untuk utqh . lancarkan hadis dan potongan ayat Al Quran .
8 248
f4 , please focus on this year . dah tkde mase untuk main ii . usahakan untuk kehadiran penuh . satu hari tertinggal korang akan susah
8 248
f5 rose harap korang dah mahir bab ii f4, dah tkde mase untuk study dri awal balik
8 248
🏆❗Seminar Celik Sejarah bersama Miss Ca
Tarikh : 13/1/2025
Hari : Selasa
Masa : 8 pm
Platform : Live stream Telegram channel @studywithdaa
Fokus :
- Bahagian A K2
- Tips2 penting untuk menjawab kertas Sejarah
Yuran : Free
🌸 Latihan diberikan untuk kita praktis bersama
🌸 Any questions : @littlemissca
8 248
mulakan dengan bismillah
buktikan dengan usaha
teruskan dengan istiqamah
insyaAllah akan berjaya.
8 248
get ready guysss , besok sekulll 🔥🔥🔥🔥 prepare apa yg patut tu awal awal yeee 👍🏻
8 248
Repost from Score A+ together
Assalamualaikum dan hai Batch 07! 🌟
Untuk korang yang bakal melangkah masuk ke dunia STPM tahniah & selamat datang ke alam pejuang pra-U! 💪
Kita semua tahu STPM bukan mudah, tapi percayalah kalau ada geng, ada semangat, dan ada ilmu, jalan tu akan rasa lebih ringan.
Jadi jom join channel ni 🤫
Kita belajar sama-sama, tanya sama-sama, kongsi nota, info, jadual, motivasi… semua ada!
Tak kira kau target 4 flat ke, baru nak mula faham apa itu Pengajian Am, atau tengah pening nak pilih subjek sini tempatnya.
Kita bukan lawan sesama batch. Kita naik sama-sama. 🚀
Batch 07, STPM is calling. Are you ready?
Klik link & jadi sebahagian daripada team pejuang ilmu! 📚🔥
https://t.me/stpmwithdaa
Ayuh mercu kejayaan bersama
8 248
YANG MALAS STUDY SEJARAH TENGOK SINI ‼️
1st yang awak kena tahu , sejarah ni subjek WAJIB lulus . kalau tklulus , sijil spm awak tklaku .
saya tahu , ada dalam kalangan b09 yang masih malas + tkde kesedaran diri nak study kan (tkpa saya pun mcmtu dulu huehue tapi jangan contohi) so saya ikut jek strategi cg saya
🌸 KERTAS 1 :
soalan 1-20 F4
soalan 21-40 F5
ikut nombor , contoh soalan 1 dan 2 ialah bab 1 f4 - manakala soalan 3 dan 4 ialah bab 2 f4. faham en
astu , f4 tu awak baca sampai bab 5 je , so dah bole dapat 25/40 markah (kalau f5 awak semua betul) . fahamm ?
so utk k1 kalau malas sangat, minimum awak kena rajin buat latihan jek , ada yang tkbaca buku teks un tapi dapat skor k1 tinggi sebab dah buat banyak2 . gunala soalan trial yang ada .
🌸 KERTAS 2
📌BHG A
soalan 1 - 2 : F4
soalan 3 - 4 : F5
📌BHG B
soalan 5 - 6 : F4
soalan 7 - 9 : F5
so , apa yg cg saya cakap , better lebihkan baca f5 sebab kalau awak tgk dekat list tadi , banyak soalan f5 yang keluar . tapi f4 pun kena baca jugak tau , jangan ignore pulak kesian dia .
kalau awak tgk pattern soalan trial , selalunya soalan 1 keluar bab 1 f4 . tapi ada je negeri yang keluarkan soalan 1 bab lain , tapi tetap f4 juga .
so , ringkasnya , lebihkan bab 1 f4 dan bab-bab f5. saya tk kata tkya baca terus ye f4 , tetap kena baca untuk skor k1 .
💗💗💗
saya study sejarah dengan cara saya baca dulu nota , astu saya hafal , then saya ambik kertas kosong , saya buat peta minda (kira macam nota express) tanpa tengok buku . then sebelum masuk dewan , saya cuma baca nota express tu je la , tksempat dah nak selak2 buku bagai
tu je la setakat ni , kalau nk tahu lebih lanjut , insyaallah dalam masa terdekat saya akan buat kelas free sejarah , saya akan cuba ajar apa yang saya tahu dan kongsikan tips study dan menjawab okayy
all the best b09 ! 🫶🏻💗
