𝐛𝐞𝐥𝐥𝐮𝐬; 𝐞𝐥𝐲𝐬𝐬.
Closed channel
Nelyssa Sofya's | @nelyssasofya ☆books talk? probably about life juga! amat dialu-alukan buat semua. ☆ jangan mengada ii nak share/forward pdf and mesej kepada orang lain ☆ satu file, satu orang ☆ awak langgar rules ni, harap fon awak meletop time cas☺
Show more975
Subscribers
No data24 hours
-67 days
-1530 days
Posts Archive
Maghrib ni malam 1 Rejab, jom...jangan lepaskan peluang ni
Contoh:
1. Husnul khatimah
2. Dimudahkan sakaratul maut
3. Kesihatan berpanjangan
4. Doakan ahli keluarga, rakan, guru
5. Minta dihapuskan dosa
Banyak lagi, mintalah, merayulah kepada Allah, minta perkara yang ada nilai disisi Allah
Semoga kita semua dilindungi dan diberkati oleh Allah
Repost from The Garden of Al-Quran
Puasa 1 Rejab, adakah benar ada kelebihan?
1- Tiada dalil khusus menyatakan adanya kelebihan berpuasa pada 1 Rejab
2- Dalil yang ada adalah dalil umum berpuasa iaitu:
فِي الْجَنَّةِ قَصْرٌ لِصُوَّامِ رَجَبٍ
"Dalam syurga, terdapat istana buat orang yang berpuasa pada bulan Rejab" [HR Baihaqi]
3- Juga ada galakan umum beribadah pada bulan-bulan haram. Antara bulan-bulan haram adalah bulan Rejab.
4- Yang dilarang adalah kita menyatakan Nabi ﷺ yang menyebutkan kelebihan berpuasa 1 Rejab.
5- Boleh berpuasa sunat pada 1 Rejab dan baki dari hari-hari pada bulan ini
7- Boleh juga untuk menggabungkan puasa ganti dengan puasa sunat pada bulan ini, tetapi lebih utama untuk mengasingkannya
Wallahu a'lam
#FawaidFiqh
#FawaidHadith
kalau boleh nnti komen la penambahbaikan ke😭 ana dah lama x dgr org komen kat wp ii ni, last tahun 2022
https://www.wattpad.com/1505509612?utm_source=android&utm_medium=link&utm_content=share_published&wp_page=create_on_publish&wp_uname=nelyssofya
x vote or comment lepas baca satgi, babap sekor ii. akanku menghantuimu malam ni☺️😘
sumpah tertanya macam mana ek penulis yang kat degree skrg ni menulis? macam mana diorang ada masa weyh? ke aku yang terlampau busy sampai xde masa😭
kita nak update cerita baru, which one sepatutnya kita update? prolog je kut dulu, kalau ada idea lebih, kita try update till bab 1 mlm ni
my first 1k? okay la utk achievement sekecil ni😭 terus semangat nak update cerita kat wp
maaf sebab tak dapat tepati janji😭😭 kita hadap writer block teruk gila. rasa macam xnak keluarkan terus ebooks ni
weekend ni, kita post GA last for this year insya Allah. plus, GA first kita dah minta abang kita hantar kat post office but tak tahu dia dah hantar belum. yang second kita rasa tak sempat beli tahun ni, next year rasanya baru mampu pos sebab kedai kita selalu beli tak ada stock😭
kalau saya jual ebook, ada nak beli tak? probably cerita lama and cerita baru. don't worry, kita jual mur ii based on bilangan words😞
