en
Feedback
GHOST TRADER 📈

GHOST TRADER 📈

Open in Telegram

اقوي التحليلات باستخدام نماذج الهارمونيك و أساليب العرض والطلب المتطورة

Show more
4 405
Subscribers
-224 hours
+127 days
-8630 days
Posts Archive
📌 ملحوظة مهمّة جدًا… وافخر بيها: أنا يمكن أول شخص في مجال التداول وصاحب قناة بيقدم علم حقيقي وتقارير واضحة وشفافة 100%، وده من غير أي تلاعب أو تجميل للأرقام. ✅ لما تدخل معايا صفقة بهدفين: لو ضربت استوب = بحسب الخسارة على الهدفين، يعني بضرب الاستوب ×2، مش بحسبها صفقة واحدة وخلاص. لو جابت هدف واحد فقط = بحسب الهدف ده فقط، ومش بجمل الصورة. لو جابت الهدفين = بكتب إنها جابت هدفين… بكل بساطة ووضوح. ❌ لا عندي تأمين ❌ لا عندي حجز أرباح ❌ ولا بلعب على 4 أهداف ف صفقة واحدة وأحسبهم كلهم لو كسبت، وأحسبها خسارة واحدة بس لو ضربت الاستوب! ❗️ لأن الحقيقة إن: صفقة بأربع أهداف = تعتبر أربع صفقات ولو ضربت استوب = يبقى عندك أربع خسائر… مش واحدة! وأغلب القنوات للأسف بتمشي بالشغل ده… وده شغل زَي الزفت بصراحة، بس الناس بتحبه لأنه بيقدملك وهم في صورة أرباح. 📉 هم بيزوقوا التقارير ويجملوا النتائج، وأنا ممكن أعمل زيهم وأنزّل صفقة بـ 4 أهداف وأحسب الأربعة كسبانين… لكن لما تخسر، بحسبها كأنها صفقة واحدة! وده تلاعب واضح. 💥 أنا اخترت أمشي عكس التيار، واخترت أكون صريح وواضح، عشان فعلاً أبني معاك حاجة اسمها "ثقة واستمرارية"، مش لقطة يوم ولا بوست أرباح فارغ.

🗣 كلمتين عالسريع كده لأصحابي بالعقل والمنطق: هاتلي أي مشروع أو شغلانة على أرض الواقع تقدر تحققلك 100% أو 200% ربح في شهر واحد بس! لو فاكر إن ده طبيعي، فـ سامحني لازم تراجع طريقة تفكيرك، لأنك كده بتضحك على نفسك. ✅ أولاً: الأرقام اللي بشتغل بيها وبحققها في التداول هي أرقام حقيقية ومبنية على شغل وتحليل، والأهم من كده إنها مستمرة ومش مرة وخلاص. يعني مفيش حاجة اسمها أرباح خرافية مرة واحدة وبعدين خسائر بعدها، لأن كده يبقى قمار مش تداول… وأنا مش شغال كده الحمدلله. ❌ أكسبك ألف دولار في يوم وأسحبهم منك تاني؟ كده احنا مش بنتداول، احنا بنلعب مراهنات، وأنا مش بقدم كده، مشكلتي مش إن أغلب القنوات بتعمل كده… مشكلتي إني قررت أمشي بمبدأ إن الفوركس استثمار بحت، يعني بحساب وحرص وتحكم في المخاطرة. 🎯 هدفي الأساسي كل شهر: أحقق نسبة من 20% لـ 50% من رأس المال، وده الطبيعي والعقلاني. رغم إني في شهر 6 كنت مقصر في التوصيات، لكن برحمة ربنا وصلنا +100% من رأس المال! 💬 نيجي لنقطة مهمة: اللي يدخل معايا بمثال 140 دولار، ويحقق 100 دولار ربح، ويجي يتريق عشان أنا باخد 30 دولار اشتراك… هنا بقولك ببساطة: راجع عقلك، لأنك واضح إنك مش فاهم يعني إيه استثمار مستمر. الناس اللي بتفكر بالطريقة دي هتفضل تخسر طول العمر لأنهم عايزين كسب سريع وبس. 🔁 لكن الشخص الواعي، اللي مثلاً دخل معايا برأس مال 2000 دولار، واشتغل بتوصياتي بلوت 0.1، هيلاقي نفسه كسبان ألف دولار أو أكتر خلال الشهر – وده مكسب حقيقي، مستمر، ومحسوب. ⚠️ عقليات لازم تتغير… وإلا هتتسوح في السوق ومحدش هينفعك.

📊 تقرير صفقات شهر 6 🏆 النتائج بالأرقام: 📈 الصفقات الرابحة: ♻️ EUR GBP ➡️ Take Profit +35➡️ Take Profit-Break-eve ♻️ AUD CHF ➡️ Take Profit +40➡️ Take Profit-Break-eve ♻️ NZD USD ➡️ Take Profit +50➡️ Take Profit +100 ♻️ GBP JPY ➡️ Take Profit +70 ♻️ AUD CAD ➡️ Take Profit +50 ♻️ XAU USD ➡️ Take Profit +150➡️ Take Profit-Break-eve ♻️ EUR CHF ➡️ Take Profit +25➡️ Take Profit-Break-eve ♻️ USD JPY ➡️ Take Profit +50➡️ Take Profit-Break-eve ♻️ AUD USD ➡️ Take Profit +30 ♻️ EUR CHF ➡️ Take Profit +20➡️ Take Profit-Break-eve ♻️ GBP USD ➡️ Take Profit +30 ♻️ EUR NZD ➡️ Take Profit +70➡️ Take Profit +180 ♻️ GBP JPY ➡️ Take Profit +50➡️ Take Profit +100 ♻️ GBP USD ➡️ Take Profit +45➡️ Take Profit-Break-eve ♻️ USD JPY ➡️ Take Profit +100➡️ Take Profit +250 ♻️ AUS USD ➡️ Take Profit +30➡️ Take Profit-Break-eve ♻️ EUR NZD ➡️ Take Profit +70➡️ Take Profit-Break-eve ♻️ US30 ➡️ Take Profit +200➡️ Take Profit +400 ♻️ XAU USD ➡️ Take Profit +60 ➡️ Take Profit-Break-eve ♻️ GBP AUD ➡️ Take Profit +100 ♻️ CAD CHF ➡️ Take Profit +15➡️ Take Profit-Break-eve ♻️ GBP USD ➡️ Take Profit +50➡️ Take Profit+100 ♻️ XAU USD ➡️ Take Profit +50 🔻 الخسائر: ⛔️ NZD USD Stop Loss -20 Stop Loss -20 ⛔️ CAD CHF Stop Loss -15 Stop Loss -15 ⛔️ GBP USD Stop Loss -50 Stop Loss -50 ⛔️ CAD CHF Stop Loss -15 Stop Loss -15 ⛔️ AUD USD Stop Loss -15 Stop Loss -15 ⛔️ AUD CAD Stop Loss -25 Stop Loss -25 ⛔️ XAU USD Stop Loss -25 Stop Loss -25 ⛔️ GBP CAD Stop Loss -40 Stop Loss -40 ⛔️ USD CHF Stop Loss -30 Stop Loss -30 ⛔️ GBP USD Stop Loss -30 Stop Loss -30 ⛔️ NZD USD Stop Loss -15 ⛔️ EUR CAD Stop Loss -15 Stop Loss -15 ⛔️ NZD CHF Stop Loss -25 ⛔️ NZD JPY Stop Loss -30 Stop Loss -30 ⛔️ EUR USD Stop Loss -15 Stop Loss -15 ⛔️ GBP CAD Stop Loss -10 Stop Loss -10 📌 صافي الأرباح: ✅ إجمالي الأرباح: +2000 نقطة ❌ إجمالي الخسائر: -600 نقطة 📍 الربح الصافي: ✅✅ +1400 نقطة 💰 المكاسب حسب حجم اللوت: 🔹 0.01 = 💵 140 دولار 🔹 0.05 = 💵 700 دولار 🔹 0.10 = 💵 1400 دولار 🧠 معظم الصفقات بدون انعكاسات تُذكر 📌 تم تنفيذها بأوامر معلقة 🔥 عدد صفقات قليل لكن المكسب كبير 🔥 النقاط دى تم تحقيقها بالعفل بدون اى نقطه زياده ولا ناقصه

هنزل تقرير الشهرى بعد لحظات

🎯 تعالى ف كلمتين مهمين جداً لو ناوي تشتري حساب ممول فوري: 1️⃣ أولاً: أي حساب فوري بيكون سعره غالي جداً، وده معروف... لكن السعر اللي عندي وفر ليك قرابة 150 دولار مقارنة بباقي الأماكن 💰 2️⃣ ثانياً: الحسابات دي مش جايبها من أي شركة، دي من واحدة من أقوى الشركات في المجال حالياً وهيFTMO 🔥 3️⃣ ثالثاً: في نقطة مهمة محدش بياخد باله منها! لو اشتريت حساب بمرحلتين مثلاً، التراجع اليومي بيكون 5%. لو اشتريته بمرحلة واحدة بيبقى 4%. لكن الحساب الفوري بيكون تراجعه 3% فقط في اليوم... إنما أنا بقدمه ليك بتراجع 5% كمان! ✅ يعني كل المزايا ليك، وكل حاجة باسمك، وبالإيميل والبيانات الخاصة بيك 🔒 ⚠️ الكمية اللي معايا محدودة جداً، وبتخلص بسرعة! الفرصة دي مش هتتعوض 💥 لو مهتم، الحقني دلوقتي قبل ما الكمية تخلص! https://t.me/GHOSTTRADERSUPPORT

🚨 فرصة حصرية لأول 10 فقط! مع بداية إطلاق المؤشر الجديد ✨ كل اللي هيبعتلنا دلوقتي هياخد المؤشر بسعر رمزي جدًا 📊 المؤشر بيحدد
🚨 فرصة حصرية لأول 10 فقط! مع بداية إطلاق المؤشر الجديد ✨ كل اللي هيبعتلنا دلوقتي هياخد المؤشر بسعر رمزي جدًا 📊 المؤشر بيحددلك: ✅ نقاط الدخول (Buy / Sell) ✅ الأهداف بدقة (TP1 - TP2) ✅ وقف الخسارة (SL) ✅ والمستويات كلها بتظهر مباشرة على الشارت زي الصورة 👆 📩 تواصل فورًا: @GHOSTTRADERSUPPORT العدد محدود جدًا والعرض لفترة قصيرة فقط

🟢 هنطلع لايف النهارده الساعة 11 على قناة التليجرام! هنتكلم سوا عن كل اللي بيحصل في السوق الفترة دي، ونتناقش بشكل مباشر من غير أي تصفية ولا فلترة. وكمان هشرحلكم المؤشر بتاعنا بيشتغل إزاي بالظبط وهتشوف بعينك إزاي بيحدد الفرص القوية وبيفلتر السوق بطريقة احترافية 👌 📍الساعة: 10 مساءً 📍المكان: لايف على قناة التليجرام https://t.me/Tradingcoursat لو بتتداول أو حتى لسه بتتعلم، متفوتش اللايف ده ✌️ هتستفاد وهتطلع بحاجة قوية 💬

اي الجمال دا ❤ بالتوفيق ان شاءلله
اي الجمال دا ❤ بالتوفيق ان شاءلله

اى هى الناس راحت فين كدا احنا نلغى الجروب شات احسن

توقعاتك للدهب ؟

💥 الدهب بينزف يا رجالة حد يلحقه!! 😂

🌟 Currency GBP NZD 🌟 🔑 Action : BUY Limit ➡️ Entry Point : 2.24710 🎯 Targets: ✅ Take Profit : 2.25537 ✅ Take Profit : 2.2
🌟 Currency GBP NZD 🌟 🔑 Action : BUY Limit ➡️ Entry Point : 2.24710 🎯 Targets: ✅ Take Profit : 2.25537 ✅ Take Profit : 2.26949 ⛔️ Stop Loss : 2.24178

تم ضرب الهدف زيرو انعكاس 🔥 الحمدلله ❤️ 35 pip ✅✅✅ ✨ King of the Chart 📊
تم ضرب الهدف زيرو انعكاس  🔥 الحمدلله ❤️ 35 pip ✅✅✅ ✨  King of the Chart 📊

تم ضرب الهدف التانى زيرو انعكاس 🔥 الحمدلله ❤️ 100 pip ✅✅✅ ✨ King of the Chart 📊
تم ضرب الهدف التانى زيرو انعكاس  🔥 الحمدلله ❤️ 100 pip ✅✅✅ ✨  King of the Chart 📊

كل الآراء دي من ناس اشتركت بالفعل في "المؤشر الزمني"، والحمد لله، بفضل ربنا أولًا وآخرًا، دايمًا بحاول أراعي ربنا وضميري في أي حاجة بقدمها، سواء كانت مجانية أو مدفوعة. أنا مش بنزل أي حاجة وخلاص، دايمًا بحرص إن المحتوى يكون مفيد ويقدملكم قيمة حقيقية، وبشرح من قلبي وببساطة عشان الكل يستفيد. ولو في حاجة مدفوعة، بتكون بسعر في متناول الجميع علشان الهدف مش الربح، الهدف إنك تطلع بحاجة تفيدك وتغير بيها مستواك في السوق. وكل الناس اللي بتشكر في المؤشر أو في القناة الخاصة موجودين في جروب الشات، تقدروا تسألوهم بنفسكم وتشوفوا تجاربهم ❤️

photo content

photo content

photo content

photo content
+3