cookie

We use cookies to improve your browsing experience. By clicking «Accept all», you agree to the use of cookies.

avatar

روايات دينية🌸🙊

_لـ من يقولون ليس هناك بديل للروايات الرومانسية والخيالية، هنا ستجدون روايات دينية تقربكم من الله وتفيدكم في حياتكم وتعطيكم العبر💛📝📚 https://t.me/rawayaitdanya قناتي الثانيه https://t.me/aljanaGalaya رابط صارحني https://twet.link/eag3221501gamilcom

Show more
Advertising posts
1 628
Subscribers
-224 hours
+157 days
+13430 days

Data loading in progress...

Subscriber growth rate

Data loading in progress...

المتصل: ايوه ياباشا م: طيب يلا سلام علشان مش فاضي دلوقتي المتصل: سلام ياباشا واغلق كلا منهم هاتفه يتبع................... #فرحه_بعد_مأساه ________ ياتري هل الخطه هتنجح ويتم القبض علي رئيس المافيا ومعرفه هويته ولا لا 🤔 ده اللي هنعرفوا الفصل القادم 🥱😴 بقلمي ندى محمد
Show all...
3
سليم: انا فعلا بشكرك جداً ياتيماء وياريت نكون اصحاب وانا من بكره ان شاء الله هنزل وابوس اديهم وههزر واتكلم عادي وهنسي فعلا لان انا فعلا حرمت نفسي من حبهم اه هما هيستغربوا شويه بس عادي مدت تيماء يدها وقالت يعني خلاص صافي يالبن وهنبدأ من جديد ضحك سليم وقال حليب ياقشطه دا انتي فظيعه تيماء:ايوه كده اضحك خلي الشمس تطلع والله انت عسل كده وانت بتضحك سليم:ودي اعتبرها معاكسه ولا ايه تيماء:عادي ياباشا بعاكس زميلي فيها حاجه يلا انا تعبت اوي وعايزه انام وغير كده عندنا خطوبه بكره واكيد لازم اروح علشان اساعد العروسه سليم: ايه انتي مش هتروحي الجامعه بكرا تيماء: لا مش عندي محاضرات مهمه فاعادي يعني سليم:تمام تصبحي علي خير ولو عزتي اي حاجه خلاص انا بقيت موجود عادي تيماء:اكيد ياباشا يلا وانت من اهل الخير ثم توجه كلا منهم علي مكانه ____ندى محمد_____ صباح يوم جديد مليئ بالسعاده في فيلا مصطفى الرافعي استيقظ الجميع وكانوا يجلسون علي السفره لتناول الفطور نزل سليم وهو مبتسم وكانت مفاجأة بالنسبه للجميع ماعدا تيماء سليم بأبتسامه صباح الخير عليكم ثم قبل رأس والده وذهب وقبل رأس والدته الجميع:بإستغراب صباح النور جلس سليم بجانب والده وبدأوا بتناول الطعام وبعد ان انتهوا قال سليم انا ماشي يلا يابنات هوصلكم عند عمو محمود علشان تساعدوا رحمه وتقفوا معاها قامت تيماء وفريده التي كانت مستغربه من اخيها وقالت انا ماشيا ياماما عايزه حاجه أميرة: لا يابنتي وخلي بالكم من نفسكم اقتربت تيماء من أميرة ومالت علي اذنها وقالت مش قولت كل حاجه هترجع احسن من الاول ثم اعتدلت وقالت اشوفكم علي خير يلا يافوفا خرج سليم ومعه الفتاتين أميرة وهي مازالت في صدمتها قالت هو ده سليم ابننا مصطفى: مش عارف هو تعبان او حاجه آسر: لا أكيد شرب حاجه قبل ماينزل ازاي سليم مبتسم وهو نازل وكمان يبوس رأسكم ويلا يابنات اوصلكم انا مش فاهم حاجه أميرة:لما اشوف تيماء وافهم منها اكيد في حاجه حصلت + آسر:طيب يبقي عرفيني عايزين نفهم في ايه أميرة:حاضر لما افهم انا هبقي افهمكم يلا كل واحد يشوف شغله قام مصطفى وآسر وذهبوا الي الشركة سويا ____ ندى محمد______ في فيلا محمود الرافعي نزلت فريدة وتيماء من السياره ودخلوا الي الفيلا فريدة:بت ياتيماء هو سليم اخويا سخن ولا حاجه هو ايه اللي عمله ده الصبح انتي يابت سحرتي اخويا ولا شربتيه حاجه ثم رفعت صباعها وقالت اعترفي عملتي ايه تيماء وهي ترفع رأسها بكبرياء قالت دي قدرات يابنتي تدفعي كام واقولك عملتله ايه فريدة: بنت ماديه اه منك مش هسيبك غير لما اعرف ايه اللي حصل يلا خلينا ندخل الاول ولما نروح هنتكلم في الموضوع ده تيماء: وانا مش هتكلم غير لما يكون في هديه فريدة:طيب ادخلي وبعدين نشوف الموضوع ده دخلوا ورنوا جرس الباب وفتحت لهم موده مودة:ياهلا نورتونا يلا خلينا نخلص دخلت الفتايات وصعدوا الي الاعلي حيث توجد رحمه وكانوا يجهزونها ويجهزون انفسهم وهم يتحدثون ويضحكون ويغنون مر الوقت وجاء الليل وكانت الحديقه مزينه وبدأت الناس بالمجيء وصل حمزة وكان معه والده ووالده تيماء ودخلوا الي حديقه الفيلا وكان محمود والد رحمه وماجد يستقبلون الضيوف محمود: اهلا ياعريس نورتنا حمزة: دا نورك ياعمي ثم نظر الي والده وقال أعرفك ياعمي ده ببابا ودي والده تيماء وزي والدتي وهي اللي ربتني ثم قال وده يابابا عمي محمود والد العروسه محمود: اهلا بيكم شرفتونا عمران: دا الشرف لينا ياباشا محمود: اتفضلوا ثم ادخلهم وجلسوا علي الترابيزه اما حمزة فكان ينتظر عروسته علي مقعده دخل محمود وجاء بأبنته التي كانت مثل الاميرات بفستانها البنفسجي والحجاب بنفس اللون وبميكبها الهادي جلست بجانب حمزة امال عليها حمزه وقال هو القمر نزل الارض ولا ايه رحمه بكسوف بس ياحمزه ما ينفع الكلام ده حمزة؛ماشي ياستي كلها شهرين وهتبقي في بيتي احمرت وجنتي رحمه ولم تنطق بشيئ جاء الجميع وباركوا لهم وكانوا فرحين دخل مصطفى وأميرة وآسر وسليم ومالك ووالديه وفوجئ الجميع بوجود آسر ومالك وكانوا فرحين بوجودهم وذهبوا وسلموا عليهم وبعدها صعد آسر ووالديه واخوه لكي يباركوا للعرسان وكذالك مالك ووالديه انتهي اليوم بسعاده وفرحه وكان كلا من مالك وآسر وسليم ينظرون الي من احبوا وتمنوا ان يعيشوا هذه اللحظه السعيده ____ندى محمد____ في مكان ما م:انت ياغبي في بتتصل دلوقتي ليه المتصل: آسف ياريس بس ببلغك اني اتكلمت مع المنشاوي وتفق علي يوم الخميس بعد نص الليل في نفس المكان م: طيب وقولت ليه ان انا اللي هاجي واخد البضاعه بنفسي واي غلط هيتحاسب عليها
Show all...
3
بداية جديدة... 750 26 1  بواسطة RoRo_Ahmed_8  بعدما خرجت تيماء من المرحاض سليم: احم معلش يعني ممكن اتكلم معاكي شويه تيماء: اتفضل ياباشا سليم باشا بنفسه عايز يتكلم معايا انا حاسه اني بحلم سليم وهو يبتسم ليه يعني عادي هو انا مش إنسان وليا لسان وبتكلم تيماء: لا ياباشا بس انت كلامك محدود وبحس ان في رسميه كده في كلامك حتي الضحكه مش بتطلع منك مش عارفه ليه مع ان عيلتكم كلها فرفوشه وبتضحك وتهزر الا سليم باشا المتواضع وبحس انك بتقفش على طول وبتزعق والرد علي قد السؤال ومش بشوفك حتي بتتكلم مع اهلك وتهزر معاهم زي آسر اخوك هو اه لسه واصل بقاله يومين حتي يمكن ماكملهم بس لاحظت انه ديما بيهزر ويضحك عنك و. لم تكل تيماء حيث قاطعها سليم وقال سليم: باس خلاص كل ده لاحظتيه ايه انتي كنتي مراقباني انا غلطان اني قولت عايز أتكلم معاكي تيماء: لا لا خلاص اتفضل قول اللي انت عايزه وانا هسمعك سليم: هتقدري تساعديني تيماء: والله لو عرفت اساعدك هساعدك هو انا اطول اساعد سليم باشا سليم: بصي ياستي اولا انا آسف إذا كنت زعقتلك الصبح او ضايقتك بالكلام ثانيا انا عايز اعرف انتي ازاي سامحتي عمك بالسهوله دي تيماء: لا لا سليم باشا يعتذر مش معقول ثم وضعت يدها علي جبهته وقالت اكيد انت سخن صح صح هل انت سخن ضحك سليم علي غير عادته وقال انتي فعلا غريبه اوي رغم كل حاجه بتمري بيها الا انك عايشه حياتك وبتضحكي ديما وبضحكي اللي حواليك تيماء: عايز تعرف انا عايشه كده ازاي وكمان ليه سامحت عمي رغم كل اللي عمله والضرب والاهانه وكل ده سليم: اه ياريت علشان نفسي ابقي زيك كده واعيش حياتي تيماء: وهي تضع يدها علي قلبها قالت لازم تطهر ده وتخليه ابيض تطهره من الحقد والغيره والكره وصدقني هتعيش مبسوط وكمان كل ماضيق بيك الدنيا افرش سجادتك واشتكي لربك اكيد هو اللي هيريحك وهيسمع ليك سليم: ازاي اسامح وحب ناس ماحبوني ولا حسسوني بالحب تيماء: مين قال أن إحنا مش بنحب بعض اسمعني ياسليم اولا احنا كلنا مخلوقين بالفطره قلوبنا بيضه وطاهره مانعرف يعني ايه كره او حقد اه ممكن الطفل يغير من اخوه بس ده طبيعي بس المفروض الاهل يحاولوا مايفرقوا بينهم ولازم يحببوا الاخوات في بعض علشان مع الايام الغيره دي بتتحول لكره وانتقام وده اللي بيدمر بعد كده الإنسان وعلي فكره عمر ما اب او ام يكرهوا حد من اولادهم مهما زعقوا فيهم او ضربهم ديما بيبقيوا عايزين مصلحتنا بس بتختلف من عليه لعيله يعني فيه اب او ام يضربوا اولادهم علشان عملوا حاجه غلط وعلي فكره الضرب عمره مابيجيب نتيجه ايجابيه وفيه اب او ام بتصاحبوا علي اولادهم ولما بيغلطوا بيفهموهم الغلط براحه وبهدوء ومش بيلجأوا للضرب غير في اضيق الحدود وبيبقي ضرب عادي اللي هو تخويف مش اكتر وده اللي هيأثر علي الطفل بالايجابي هل اللي بيضرب اولاده كده بيكرههم لا اكيد مش بيكرههم بس هو اسلوبه خطأ في المعامله سليم: طيب تقولي ايه للي بيفرقوا بين اولادهم وبيحبوا واحد عن الثاني + علمت تيماء انه يقصد نفسه ومافعله والديه به وهو صغير فقالت بردوا عمر ما واحد فيهم يحب ابن عن ابن هو ممكن يكون في ظروف حصلت خلته يهتم بالتاني اكثر او يميز واحد عن واحد بس أكيد مش هيحب واحد ويسيب واحد يعني عندك مثلا لو انت في المدرسة وبتطلع الاول واخوك مش شاطر اوي اكيد اهلك هيكافؤك قدام أخوك علشان يتشجع ويذاكر هل كده هما بيكرهوا الثاني اكيد لا او مثلا هيقولوا ليه شوف اخوك شاطر ازاي والكل بيفرح بيه عايزينك تبقي اشطر منه وكويس زيه هل كده بردوا هما بيقللوا منه اوبيكرهوا اكيد بردوا لا وانا بقولك ياسليم مهما حصل ومهما الاهل عملوا عمرهم مابيكرهو اولادهم ولا بيفرقوا بنهم ولو حصل بيبقي نادر جداً ووقتها اصلا مش بيحتسبوا من ضمن الاباء والامهات لان دول بيبقي منزوع من قلوبهم الرحمه وبالنسبة اني ازاي سامحت عمي فاده بسبب ان شفت في عنيه الندم فعلا وكفايه دموعه اللي نزلت علشان اسامحه علشان كده بقولك خلي قلبك ابيض وسامح بس الانسان اللي يستاهل بجد وتحسه انه ندمان وعرف غلطه وبيحاول يقرب منك علشان تسامحه او تتكلم معاه صدقني وقتها هتحس براحه وفرحه انك سامحته ورجعت تتكلم معاه وخصوصاً لو شخص قريب منك سليم: بجد انتي انسانه عظيمه اوي وفعلا انا بحسد اهلك عليكي وفعلا انتي عندك حق في اللي قولتيه تيماء: تعرف انا كنت بحاول اقرب منك علشان اعرف انت فيك ايه او اخليك تتكلم وبصراحه مامتك حكت ليا علي اللي حصل والاسباب اللي خلتك كده وانا وقتها قولت ان لازم اخليك ترجع ليهم وترجع تهزر وتضحك عادي معاهم سليم: ايه ده يعني انتي عرفتي وماما حكت ليكي عادي كده تيماء؛: اه عادي ووقتها قولت ليها هما غلطوا في ايه وانت غلط في ايه ووقتها شفت في عيونها الحزن وانها فعلا عايزه تشوفك فرحان وبتكلمهم عادي هما غلطوا وانت كمان غلط واكيد انت عرفت غلطتك وياريت تسامح علشان تعيشوا كلكم مبسوطين
Show all...
1
سليم: تعرفي ياتيماء وقت مارحت القسم ورجعت وماما حضنتني حسيت اني عايز افضل في حضنها ومااطلع منه وحسيت بخوفها فعلا وحبها ليا وكمان وقت ماآسر رجع من السفر وحضني وقتها حسيت انه فعلا كان واحشني وان فعلا الاخ او الاخت نعمه من عند ربنا بس تقولي ايه لكبريائي للي خلاني افضل زي مانا وافتكر الماضي تيماء: وانت قولتها بنفسك واكيد حسيت بحبهم ليه بتكابر وتحرم نفسك من انهم يقربوا منك وانت تقرب منهم وتحس بالامان والحب في وسطهم عمر ما الماضي بيرجع سواء كان حلو او وحش ولو فضلنا نبص ورانا علي الماضي وخصوصاً لو كان مش حلو مش هنعيش حياتنا ولا هنتقدم خالص انسي ياسليم وفكر في السنين اللي ضاعت وحرمت نفسك من حضن امك وبباك واخواتك
Show all...
2
عمران:اصلهم كانوا شاكين فيا علشان الدين اللي عليا + تيماء: لا انت ماليك اي دخل في الموضوع وخلاص موضوع الدين خلص عمران وقد نزلت دموعه قال:انا بشكرك اوي يابنتي وانا فعلا اسف علي اللي عملته فيكي ياريت تسمحيني والله الحقد كان عاميني وماعرفت انا بعمل ايه اقتربت منه فريده ومسحت دموعه وقالت لي بس الدموع دي انا مسامحاك وانا عارفه ان الحقد والغيره بيعمل اكتر من كده ثم نظرت الي سليم الذي كان يقف خلفه وقالت بس لازم نفوق من الكره والغيره دي قبل فوات الاوان قبل مانندم علي اللي هيضيع مننا دا ربنا بيسامح العبد لما بيعصيه وبيحبه اكتر لما يتوب ويستغر ليه احنا مين علشان مانسامح بعض ونملي قلوبنا بالحقد والغيره والكره كلها أيام وهنسيب الدنيا مهما عشنا فيها هنسيها في الآخر بس فيه اللي هيسيبها والناس بتكره علشان اللي كان بيعمله وفي اللي هيسيبها والناس بتحبه علشان هو كان بيحب الكل وبيسامح وانا انسانه ومش احسن من ربنا علشان مااسامحك ولا احسن من الرسول صلي الله عليه وسلم اللي سامح واحد كان بإذيه ويحط القمامه قدام بيته ولما جه في يوم وماحط القمامه الرسول عرف ان في حاجه وراح زاره ولقيه مريض ولما الراجل سأله انت عرفت منين قاله علشان ماجيت وحطيت القمامه قدام بيتي وقتها الراجل بكي وقاله سامحني والرسول سامحه وهو دخل في الإسلام فاياريت نسامح بعض ونحب بعض وكفايه كره وغيره وحقد كان كل من يسمع كلامها يبكي وقتها احتضنها عمران وقال فعلا انتي جميله أوي وبباكي يستاهل كل خير علي تربيته الجميله دي وانا بكرر اعتذاري قدام الجميع تيماء لكي تغير من الجو قالت خلاص بقي ياجماعه احنا قلبناها درامه ليه اقعدوا نشرب اي حاجه سوي بمناسبة هذا اليوم الجميل ضحك الجميع وقالت فريدة:فعلا يوم جميل بخطفك وخوفنا عليك تيماء:تصدقي انا بشكر اللي خاطفني علشان خلاني اسامح عمي وكمان ممكن علي ايده ناس تفوق وكانت تقصد بهذا الكلام سليم ثم نظرت الي حمزة وقالت تصدق اني نسيت ان بكره خطوبتك مبارك ياباشا حمزة:انتي خليتي فيها خطوبه انتي سيبتي اعصابنا تيماء خلاص ياباشا نحن اسفون نظر عمران الي ابنه وقال والدموع في عينيه انت هتخطب من غير ما انا اعرف حمزة:ما انا فعلا ما كنت هقول بسبب اللي عملته معانا بس خلاص بما ان تيماء سامحتك انا كمان مسامحك والخطوبه بكره وان شاء الله هعرفك علي اهل خطيبتي وخطيبتي تبقي اخت ماجد صحبي عمران: دا شرف ليا ان احضر خطوبه ابني ثم احتضنه وبارك له وكذالك أمينه ثم جلسوا جميعاً يحتفلون بهذا اليوم المليئ بالفرحه وكان بدايه صفحه جديده ثم ذهب كلا منهم علي منزله تيماء:هستأذن بقي هطلع انام علشان تعبانه أميرة:براحتك يابنتي تصبحي علي خير تيماء:وانتي من اهل الخير ثم صعدت وكان سليم خلفها وعندما دخلت الغرفه ذهبت الي الحمام واخذت شاور ثم خرجت سليم: احم معلش يعني ممكن اتكلم معاكي شويه لو مش هيضايقق تيماء:لا عادي مش هيضايقني اتفضل يتبع..................... #فرحه_بعد_مأساه ________ ياتري سليم عايز منها ايه وهل هي هاتقدر تساعده ولا لا 🤔 ده اللي هنعرفوا الفصل القادم🥱😴
Show all...
1
نزلت دموع رامي امام تيماء وجلس علي الارض وقال كنتي فين من زمان انا فعلا الانتقام عماني وشكراً انك فوقتيني وانا هعمل بنصيحتك وهدور عليها واكيد هلقيها انتي فعلا إنسانه تستاهلي كل خير وآسف علي اللي عملتوا معاك تيماء: ياعم ولا يهمك يلا قوم كده وروح شوف شغلك وربنا يريح قلبك ويجبر بخاطرك ويسعدك وتلاقي الحب الحقيقي رامي: يارب آمين بس هاعمل ايه دلوقتي وهاتقوليلهم ايه في البت أكيد بيدوروا عليكي دلوقتي تيماء: ماتشغل بالك قوم وصلني انت بس وانا هتصرف رامي:ماشي يلا + ___ندى محمد___ في فيلا مصطفى الرافعي كان الجميع يجلسون وهم يفكرون مصطفى: لحد دلوقتي ماعرفتوا حاجه ماجد:لا ياعمي ورحنا هناك عند المكتبه وشفنا الكاميرات وكانت في عربيه سوده اخدتها بس للاسف ماعرفنا نشوف رقمها لان كان في طلبه كتير مغطيين عليها أميرة:طيب والعمل حتي احنا مانعرف اللي خاطفها خطفها ليه آسر:هو مافيش اي اعداء ليها او حد بيكرهها فريده: مستحيل دي تيماء دي تتحب بس مافيش غير عمها حمزة:لا مستحيل بس هو هيستفاد ايه من خطفها فريدة:انت مش فاكر يوم ما سليم اتقدم وهي رفضت وضربها وقال هيعمل اي حاجه علشان يسدد الديون اللي عليه حمزة:عندك حق يعني انتي تقصدي انه جاب ناس يخطفوها وبعدين يطلبوا فديه علشان الدين اللي عليه فريدة: عليك نور امسك ماجد بهاتفه وقال هات رقمه اكلمه انا اعطاه حمزة الرقم ورن ماجد عليه رد عمران: السلام عليكم ماجد:وعليكم السلام معاك الرائد ماجد محمود عمران:اهلا يافندم خير ماجد: احنا عايزين نعرف مكان تيماء من غير شوشره علشان لو ماقلت علي مكانها انا هاجي وهضطر استخدم اسلوب انا مش بحبه وانت راجل قد والدي وكمان والد صاحبي فاعايزين نحل الموضوع مابينا احسن عمران: والله ياابني انا مااعرف انت بتتكلم عن ايه وتيماء من ساعت ماجت عندنا من اسبوع انا ماشفتها ولا اعرف هي فين نظر ماجد الي الجميع حيث انه كان فاتح الاسبيكر ثم اكمل وقال انا عارف ان انت ليك مصلحه في خطفها علشان انا عرفت ان عليك دين وعايز تسدده فااكيد خطفتها علشان تطلب فديه وتسدد الدين عمران: ياابني دين ايه بس انا ولا عايز فديه ولا غيره تيماء لما جت عطت ليا مبلغ وقالت خليه معاك ولما اجمع مبلغ تاني هديه ليك علشان تسدد اللي عليك هاخطفها ازاي وهي بتساعدني وانا ندمت علي اللي عملته وياريت تسامحني ماجد: انت متأكد انك مش عارف عنها حاجه عمران: والله مااعرف عنها حاجه وعلشان اثبتلك انا هاجي دلوقتي ونتفاهم ماجد: تمام تعالي علي فيلا عمو مصطفى عمران:حاضر ياابني مسافه الطريق سلام ماجد:سلام ثم اغلق معه وقال واضح من نبره صوته وكلامه انه ماليه اي دخل آسر: طيب هنعمل ايه ماجد:هنستني لحد ماهو ييجي ونتأكد من ملامحه اذا كان بيكذب ولا لا وبعد حوالي ربع ساعه وصل عمران وأمينه بعدما سمعت المكالمه جاءت وهي تبكي وتقول فين بنتي حد يجيبها ليا ودخل ايضا سليم لانه كان في الشركه ولا يعرف شيئ سليم:خير ياجماعه مالكم في حاجه حصلت فريدة ببكاء تيماء تيماء اتخطفت ياسليم ومانعرف عنها حاجه سليم: ازاي الكلام ده وليه ماقولتوا ليا مصطفى: مارضينا نقلقق ياابني وخصوصاً ان انت كان عندك اجتماع مهم سليم: طيب ماعرفتو اي حاجه مصطفي: لسه ياابني نظر ماجد الي عمران وبدأ في الاسأله وكان عمران يجاوب بكل صراحه كانوا جالسون ولا يعرفون ما الذي يفعلونه وكيف يصلون لها وهم غارقون في التفكير دخلت عليهم تيماء ومعها رامي جري عليها الكل وخصوصاً والدتها التي احتضنتها وقالت قلقتيني عليكي يابنتي كنتي فين وايه اللي عمل فيكي كده حمزة: وايه اللي جاب رامي معاكي تيماء:عايزه بس اقعد وانا هحكي ليكم علي اللي حصل ثم بدأت تيماء بسرد حكايتها المزيفه وقالت انا كنت واقفه مستنيه فريدة وفجأة لقيت حد بيسحبني انا للأسف ماشفتش مين علشان وقتها اتخدرت ولما فقت لقيت نفسي في شقه غريبه وفي واحد دخل عليا وحاول انه يعتدي عليا قعدت اقاوم فيه وفجأه لقيت الباب اتفتح ورامي دخل وقعد يضرب فيه بس للأسف الراجل خاف وهرب ولما سألت رامي عرفت مكاني إزاي قالي انا كنت بشتري حاجات وشفتك انتي وفريده قولت هخلص اللي انا عايزه وبعدين اجي اوصلكم او اشوف لو عايزين حاجه ولسه هدخل المحل شفت عربيه سوده وقفت نحيتكم وخدت حد طبعا لما مشيت مالقيتك رحت راكب عربيتي وجريت وراكم بس من بعيد علشان ماحد يلاحظ لحد ماوقفوا وانا نزلت وقتها ودخلت بس ده اللي حصل ماجد:طيب انت ماعرفت رقم العربيه رامي: وهو يحاول ان يداري توتره لا للأسف مااخدت بالي انا كل تركيزي عليها علشان ماتوه مني ماجد:طيب عايز اروح الشقه اللي كانت فيها تيماء: لكي تنقذ الموقف قالت خلاص بقي حصل خير وانا جيت بالسلامه اهو واحنا لما نزلنا وسألنا علي البيت قالوا انها تبع ناس وهما مسافرين وماحد بيدخلها شكل في حد استغلها واحنا مش عايزين نجيب مشاكل لحد
Show all...
ماجد:طيب خلاص مع اني مش مقتنع بس بما انك مش عايزه تعملي محضر فادي حاجه تخصك تيماء:لا مش عايزه وحصل خير ثم نظرت لي عمها الواقف وقالت بس ايه اللي جابكم وعرفتوا منين
Show all...
التسامح... 742 32 6  بواسطة RoRo_Ahmed_8  تيماء وهي ترجع الي الخلف كانت تقول ابعد عني يا رامي احسن ليك بدل ماتندم رامي وهو يقترب منها كان يقول ابعد ايه دي الفرصه جت لحد عندي بقالي سنه مستني ان احرق دم سليم واخليه يتعذب زي ماعذبني تيماء: طيب انا دخلي ايه رامي: ماهو سليم بيحبك وانا انتظرت الفتره دي كلها لحد مااعرف هو بيحب مين وهيتجوز مين علشان امسكه من الايد اللي بتوجعه تيماء: طيب فهمني هو عمل ليك ايه رامي: هو السبب في بعد الانسانه اللي بحبها ثم بدأ وحكي ما حدث من سنه تقريباً كنت بحب وحده كانت عارضه ازياء وهي كمان كانت بتحبني او زي ماوهمت نفسي وفي السنه دي شركتي كانت هتفلس علشان خسرت سفقه كبيره والانسانه اللي انا حبتها لما عرفت ان شركتي هتفلس سابتني وقالت انا مش هتجوز انسان فقير انا عايزه انسان يرفعني لفوق مش ينزلني الارض تاني بعد ماترفعت زعقت معاها وقلت ليها إزاي انا السبب في اللي انتي وصلتي ليه وانا السبب انك تكوني بنأدمه وكمان حبيتك ليه تسبيني في الظروف دي اقفي جنبي وساعديني وانا عن قريب هقف تاني علي رجليا وهتكون من اكبر الشركات قالتلي لا وانا هروح للأحسن منك ابن عمك سليم عنده شركه كبيرة وغني وانا بصراحة اول ماشفته في الحفله ومن قبل ماأعرف ان شركتك هتفلس انا اعجبت بيه وبشخصيته وهروح وهصارحوا بأعجابي ليه وانت شوف شركتك اللي هتقع دي وبعدها سابتني ومشيت انا الصراحه اتصدمت اكبر صدمه وكمان غرت من سليم وقلت ان لازم انتقم بس الاول اوقف الشركه من تاني وبعدها اشوف ليه حل وقتها رحت لجدي وقلت ليه انه يعطي ليا مبلغ علشان اقدر ارجع الشركه تاني وهو وافق وفعلا حاولت انساها واسست الشركه من جديد واجتهدت وكانت اروي وموده بيساعدوني ووقفين جنبي لحد مارجعت زي الاول واحسن طبعا اللي حبتها لما عرفت ان خلاص وقفت من تاني جت تترجاني انها ترجع وخصوصاً انها لما راحت لسليم هو صدها وقال انا مش بتاع حب والكلام الفارغ ده وراح رمي ليها شيك وقالها روحي شوفي حد غيري يااما تسافري وتسيبي البلد طبعاً انا رفضتها وقولتلها انا بردوا مش بتاع حب وخلاص حبك مات جوايا وانتي اللي اخترتي ويلا امشي من وشي بصراحه انا كنت بقول ليها الكلام ده وانا من جوايا موجوع بس خلاص هي دلوقتي سابتني ومشيت وبسبب الباشا اللي كان شايف نفسه ولما عرفت انه بيحبك واتجوزك قولت اخليه يكرهك ويسيبك وقلبه يوجعه زي ما انا قلبي موجوع 5 وبالمره اتسلي معاكي واخد حقي من عمك عمران اللي استلف مني فلوس علشان خاطر التحاليل والاشاعات اللي بتعملها مامتك والدين اتراكم عليه وانا طردته من الشغل وقولت ليه يشوف شغل غير هنا ويسدد دينه ولما كلمته علي الفلوس عرضك عليا وقال ان اتجوزك وانا بصراحه رفضت بس ماكنت اعرف انك حلوه كده وبعد ان انتهي من كلامه بدأ يقترب منها وهو يقول شفتي بقي طلعتي كارت ربحان بالنسبه ليا ازاي جلست تيماء علي الارض وبدأت بالضحك استغرب رامي رده فعلها بعد الذي عرفته وخصوصاً انه سوف يؤذيها تيماء من بين ضحكاتها قالت علي فكره انت غلط في العنوان بالنسبه لسليم اما عمي عادي انا هبقي اسددلك دينه رامي باستفهام ازاي غلط في العنوان تيماء: بص ياسيدي سليم اصلا مش بيحبني وهو متجوزني غصب يعني انا مش فارقه معاه اصلا رامي: انتي اكيد بتضحكي عليا علشان ما أئذيكي واسيبك بس مش عليا الكلام ده تيماء وهي ترجع ظهرها للخلف وتسند علي الحائط قالت بكل هدوء لا مش بضحك عليك هحكيلك علي اللي حصل وايه اللي خلي سليم يتجوزني ثم بدأت بسرد كل ما كان يفعله عمها وحكت له علي الحقيقه غير الذي قاله جدهم وبعد ان انتهت قالت بس ياسيدي هو ده اللي حصل وسليم بيحب وحده وانا عرفتها وان شاء الله هخلص السنه دي وهاخليه يطلقني واشوف حياتي رامي: مستحيل يعني انا كده مش هعرف انتقم وقلبي هيفضل واجعني تيماء: اسمعني يارامي كويس الانتقام مش هيجيب نتيجه غير الكره والمشاكل واحنا عايشين في الحياه دي بندور علي الناس اللي تحبنا ونحبها مش ندور علي الكره والانتقام ياريت تفوق ودور علي الانسانه اللي بتحبك بجد ايوه في وحده بتحبك بجد وبتتمني منك انك تسمعها وتحبها وعلي كلامك الاولي دي ماكانت بتحبك ولا بتحب سليم هي بتحب نفسها وبتحب الفلوس وكمان كويس انها مشيت علشان انت بتقول انها كانت عارضه ازياء يعني اكيد لبس محزق ومش كويس وانت يوم القيامه كنت هتسأل عنها فوق ودور علي اللي تشبهك وتكون محترمه ومحجبه ومسلمه بجد مش في البطاقه وخلاص وعلي فكره هي موجوده وانا اعرفها وهي اعترفت ليا بعد ضغط مني بس مش هقول مين وانت فتح عينك كويس ودور عليها وماتخلي الانتقام يعميك علشان هتخسر كتير صدقني وهتندم في الاخر
Show all...
م1: هانخطفها ازاي وهي معاها وحده م2: استني أكيد هتعدي الطريق هنقطع عليهم وناخدها م1: مش هينفع ياذكي الدنيا زحمه ومجرد ماهنقف ونحاول ناخدها هياخدوا رقم العربيه م2: طيب والعمل الباشا قال لينا نجيبها في اقرب وقت وألا مش هنبقي علي وش الدنيا م1 بص كده البت اللي كانت معاها سابتها وراحت المكتبه وهي واقفه بعيد عنها يلا اتحرك تحرك السائق وجاءوا بجانبها وفتح احد الرجال باب السياره وسحبها للداخل وهو يضع علي فمها منديلا مخدرا كانت تيماء تقاومه الي ان اغمى عليها م1: يلا اتصل علي الباشا وقوله هنوديها فين م2: وهو يخرج هاتفه وقام بالاتصال علي من اخبرهم بالمهمه لكي يعرفه انهم جاءوا بها الو ياباشا هي معانا دلوقتي نوديها فين م: تمام اوي روحوا شقه في........... وهتلاقوا المفتاح تحت الدواسه حطوها هناك وهتلاقوا الفلوس في الدرج اللي جنب السرير في الاوضه م2: تمام ياباشا اي اوامر ثانيه م:لا ويبقي اقفلوا باب الشقه وحطوا المفتاح مكانه ومش عايز اي مخلوق يعرف ولا يشوفكم وإلا نهايتكم هتكون علي ايدي سلام م2: ماشي ياباشا سلام ثم اغلق معه واخبر الرجل الذي يسوق علي العنوان ذهبوا الي هناك + في الجهه الاخري بعد ان انتهت فريده من شراء الكتب فريدة وهي تضع الكتب في الحقيبه قالت يلا ياتيماء ثم رفعت رأسها لم تجدها وقفت تنظر حولها لعلها تكون قد ذهبت الي الجهه الاخري من المكتبه ولكنها لم تجدها بدأ الخوف يسيطر عليها وامسكت بهاتفها لكي تتصل عليها كان الهاتف يرن ولكن لايوجد اي اجابه بدأت فريدة بالبكاء ولا تعرف ماذا تفعل قامت واتصلت مره اخري ولكن كان مغلقا بكت فريدة كثيراً ثم ركبت السياره وقالت للشوفير ان يذهب بها الي قسم الشرطه خرجت فريدة من السياره مسرعه ودخلت علي مكتب ماجد العسكري:رايحه فين ياأنسه ماينفعش كده فريدة بصراخ سيبني ثم فتحت الباب ودخلت ماجد: في ايه العسكري الانسه دي وقبل ان يكمل قال له ماجد اطلع انت وسيبها العسكري:تمام يافندم ماجد: في ايه يافريده ايه اللي حصل فريدة:ببكاء ومن بين شهقاتها تيماء تيماء ياماجد ماجد:مالها تيماء اهدي وفهميني فريدة:تيماء مش لقيها رحت اجيب كتب من المكتبه وهي كانت واقفه مستنياني علشان المكان زحمه وبعد ماخلصت مالقيتها ورنيت عليها ماكانت بترد وبعدها الفون قفل ماجد: طيب قومي نروح للمكان اللي كنتوا واقفين فيه وقبل ان يخرجوا جاء حمزة وقال انا همشي علشان وقبل ان يكمل وجد فريدة تبكي وقال لها في ايه اخبرته فريدة علي كل شيئ خرجوا جميعا مسرعين الي المكتبه التي بجانب الجامعه لعلهم يجدونها هناك ____ ندي محمد_____ في شقه ما في حي صغير كانت تيماء نائه علي السرير وبدأت تفوق تيماء:اه يارأسي هو ايه اللي حصل ثم فتحت عيونها وقالت انا فين سمعت صوت بجانبها يقول حمدلله علي سلامتك ياجميل جلست تيماء بفزع وقالت انا فين ومين اللي جابني هنا م: اهدي ياقمر انتي مش عرفاني ولا ايه لحقتي تنسيني نظرت تيماء له وقالت لا مستحيل انت جايبني هنا ليه عايز ايه انت اكيد بتهزر م:ضحك وقال اهزر لا دا انا هتسلي معاكي وهضرب عصفورين بحجر تيماء:طيب اعقل كده وقول عايز ايه بدل ما تندم في الاخر م:اندم اندم ايه دا انا هاندم لو سبتك ثم بدا واقترب منها تيماء:ابعد يا............ يتبع...........😂 #فرحه_بعد_مأساه ________ ياتري مين هو وعايز منها ايه 🤔😹 ده اللي هنعرفوا الفصل القادم 😹 الشيتيمه حرام 😹😹 بقلمي ندي محمد
Show all...
1
___ندى محمد_____ في الجامعه وبعد انتهاء المحاضرات فريدة: مالك ياتيماء من الصبح وانتي سرحانه تيماء: لا أبداً مافي حاجه بس مخنوقه شويه فريدة: طيب احكيلي سليم عمل ليكي حاجه اصل الصبح بردوا كان هو مضايق وبصلك جامد لما ماما سألته تيماء وقد نزل دموعها قالت انا السبب انا اللي دخلت حياته وبوظتها ليه هو بيحب وحده وعرفت مين هي علشان شفت صورتها وقرأت ليها رساله كان كتبها ليها وشكلها بعد مااتجوزنا انا فرضت نفسي عليه علشان اسعد نفسي ونسيت ان هو ليه حياته الشخصيه انا هخليه يطلقني ويعيش حياته علشان انا تعبت كل ماابص في عينه احس بنظرات حزن والم فريدة: طيب اهدي وفهميني وحده وحده رساله ايه وصوره ايه هدأت تيماء قليلا ثم حكت لها علي ماحدث فريدة: يعني معقول سليم بيحب بجد احنا نفتكره بيقول كده علشان مايتجوز تيماء: لا بيحبها وبيحبها جامد واللي فهمته من الرساله انه مااعترف ليها علشان خايف تكون هي مش بتبادله نفس الشعور فريدة: لا انا حاسه انها هي كمان بتحبه فاكره لما كنا بنلعب صراحه وسألتيها وقالت ايوه بس هو للأسف اتجوز تيماء: يعني هي تقصده هو فريدة اكيد هو بس لازم نتأكد تيماء: ازاي نتأكد من كده فريدة: مش عارفه سيبيها لظروفها وكل حاجه هتبان وانتي ماتفكري في حاجه وركزي في دراستك ومستقبلك تيماء: انا ان شاء الله لو اتأكدت من حبها ليه هكلمه وهكلمها وهطلع من حياتهم وهاخليهم يعيشوا مبسوطين بس لما اخلص السنه دي فريدة: ان شاء الله خير يلا خلينا نمشي احنا اخرنا خرجت كلا منهن من باب الجامعه وكانت هناك اعين تراقبها
Show all...
1
Choose a Different Plan

Your current plan allows analytics for only 5 channels. To get more, please choose a different plan.