en
Feedback
کلبه یخ

کلبه یخ

Open in Telegram
473
Subscribers
-524 hours
-47 days
-1330 days
Posts Archive

بیداری درونی یعنی لحظه‌ای که به‌جای تغییر دادن دنیا، شروع می‌کنی به دیدن خودت. آگاهی یعنی بفهمی تو افکارت نیستی، احساست نیستی، و حتی داستان‌های گذشته‌ات هم نیستی. وقتی بیدار می‌شوی، ذهن هنوز حرف می‌زند اما دیگر فرمان نمی‌دهد. در همین فاصله‌ی کوچک میان «تو» و «فکر» آزادی متولد میشود ... آگاهی بیداری🕊

خدایا شکرت در همه حال

Q8 Mix AlYomolkhamis.mp37.66 MB

زندگی کمدی است برای کسی که فکر می کند و تراژدی است برای کسی که احساس می کند ...

وقتی مهربانی مرز نداشته باشد، به خودتان خیانت می‌کنید سال‌ها به ما گفته‌اند: ببخش. تحمل کن. درک کن. صبر داشته باش. اما کمتر کسی گفته است: مرز داشته باش. بسیاری از آدم‌ها چیزی را به نام «عشق» زندگی می‌کنند که در واقع ترس از طرد شدن است. بسیاری چیزی را به نام «گذشت» تمرین می‌کنند که در واقع ناتوانی از نه گفتن است و بسیاری چیزی را به نام «معنویت» تبلیغ می‌کنند که در واقع ترس از تنها ماندن است. مهربانیِ بدون مرز، در ظاهر زیباست… اما در عمق، فرساینده است. شما بارها می‌بخشید. بارها توضیح می‌دهید. بارها کوتاه می‌آیید. و هر بار کمی از احترام به خودتان کم می‌شود. آدمی که مرز ندارد، کم‌کم خودش را ترک می‌کند تا دیگری بماند. و این، آغاز خیانت است — نه به دیگری، بلکه به خویشتن. معنویتِ واقعی، حذفِ خود نیست. پاک‌کردنِ خود نیست. قربانی‌شدنِ مداوم نیست. بلوغ یعنی بتوانید بگویید: «من مهربانم، اما اجازه نمی‌دهم بی‌احترامی تکرار شود.» بلوغ یعنی بفهمید که تحملِ بی‌پایان، عشق را عمیق‌تر نمی‌کند؛ فقط طرف مقابل را بی‌مسئولیت‌تر می‌کند. هر بار که رفتاری را بدون پیامد می‌پذیرید، در واقع آن را آموزش می‌دهید. خیلی‌ها از مرز گذاشتن می‌ترسند، چون می‌ترسند دوست‌داشتنی نباشند. اما حقیقت این است: کسی که فقط به‌خاطر تحملِ شما می‌ماند، نه عاشق شماست،نه محترمتان. مهربانی وقتی زیباست که از قدرت بیاید، نه از نیاز. اگر بمانید، انتخاب باشد. اگر ببخشید، آگاهانه باشد. اگر کمک کنید، خودتان را نابود نکند. عشقِ سالم جایی شروع می‌شود که ترس تمام می‌شود و یکی از شجاعانه‌ترین جمله‌های زندگی این است: «من مهربانم، اما بی‌مرز نیستم.»

چقدر صداش قشنگه خوب خوندش 👌

گاهی می‌رویم؛‌‌ نه از سر میل به رفتن،‌ که از سر بی‌فایدگی ماندن..‌.‌

مشکلم اینه وقتی ناراحت میشم راحت میشه از چشمام فهمید .

دزد بگیرین😏