en
Feedback
Coding Lovers

Coding Lovers

Open in Telegram

:همه شبکه های اجتماعی یکجا 🌐 Zil.ink/codinglovers :چیزی نیاز داری؟ 🧑‍💻 @Amir_OfficiaI 📌 تبلیغات: @CodingLoversAds :گروه 🍻 @CodingLovers_GP :ثبت نمونه کار 🪄 @CodingLovers_result

Show more
1 981
Subscribers
+424 hours
+177 days
+3430 days
Posts Archive
ممکن است که foobar کنایه‌ای بازیگوشانه به اصطلاح عامیانه نظامی دوران جنگ جهانی دوم، یعنی foobar (به معنای «به گند کشیده شده و غیرقابل تشخیص») باشد.[5] طبق یک RFC از گروه ویژه مهندسی اینترنت، کلمه فو (FOO) در اصل یک کلمه بی‌معنی بوده و اولین کاربرد مستند آن در کمیک اسموکی استوور اثر بیل هولمن در دهه 1930 میلادی دیده شده است.[6] هولمن اظهار می‌کند که این کلمه را به دلیل دیدن آن در پایین یک مجسمه چینی از جنس یشمی در محله چینی‌های سانفرانسیسکو استفاده کرده است که ظاهراً به معنای «شانس خوب» بوده است.[7] اگر درست باشد، احتمالاً این کلمه با کلمه چینی فو ("福"، که گاهی اوقات به صورت فو ترجمه می‌شود، مانند فو داگ) مرتبط است که می‌تواند به معنای خوشبختی یا برکت باشد.[8]

حالا کلمات foo و bar رو کجاها دیدین؟ 😂 اینارو دیگه همتون همه جا

یه لایبرری http اومده برای پایتون به اسم rnet https://github.com/0x676e67/rnet/ بنظر جالب میاد 🤔

پانگرام (به انگلیسی: Pangram) جمله‌ای است که در آن از تمام حروف الفبای یک زبان خاص استفاده شود. اولین بار توی سال ۱۸۸۵ این جمله درست شد، تا به دانش آموزان کمک کنن، چون شامل تمام حروف انگلیسی میشه. برای چی اینو دارم میگم؟ 🤔 کافیه AI صدای پانگرام شمارو داشته باشه، تا هر متنی رو با صدای شما تقلید کنه. این جمله خیلی خیلی زیاد در کامپیوتر میبینید. از جمله سایتای فونت، فیگما، نرم‌افزار Word ( نسخه قدیمیش )، و ... در هر زبانی این جمله ها وجود دارن. کوتاه ترین پانگرام: Waltz, bad nymph, for quick jigs vex. یه پانگرام فارسی: ‌‌‌‎ضحاک ژنده‌پوش، غازچرانِ خبیثِ عصمت‌السلطنه ظفرقندی جذام گرفت.

درمورد این جمله چی میدونین؟ "The quick brown fox jumps over the lazy dog"

مشکل کلودفلر چه بود؟ در تاریخ ۱۸ نوامبر ۲۰۲۵، سرویس کلودفلر برای چند ساعت دچار مشکل بزرگی شد و خیلی از وبسایت‌ها از دسترس خارج شدند. دلیلش این بود که یک مهندس در شرکت، یک تغییر کوچک در تنظیمات یک دیتابیس ایجاد کرد. این تغییر باعث شد یک فایل سیستمی که برای شناسایی ربات‌ها استفاده می‌شود، دو برابر اندازه عادی خودش بشود. وقتی این فایل حجیم به تمام سرورهای کلودفلر در جهان فرستاده شد، نرم‌افزارهای روی آن سرورها نتوانستند آن را بخوانند و از کار افتادند. در نتیجه، آن سرورها دیگر نتوانستند ترافیک عادی اینترنت را مدیریت کنند. مهندسین در ابتدا فکر کردند یک حمله سایبری عظیم رخ داده، اما خیلی زود فهمیدند مشکل از همان فایل است. آنها انتشار فایل حجیم را متوقف کردند و نسخه قبلی و سالم آن را جایگزین کردند. سرویس حدود سه ساعت بعد به حالت عادی برگشت و چند ساعت بعد هم تمام فشارهای ایجاد شده روی شبکه مدیریت شد. https://blog.cloudflare.com/18-november-2025-outage/

کلودفلر نزدیک ۲۰ دقیقه ای هست که ب شکل کلی قطع شده و درحال فیکس کردنش هستن پ.ن: راستشو بگین کدومتون دیداس زدین

فعلا یه pre-release از لایبرری RapidQuery منتشر کردم 🔥 این میشه بخش اول از ORMیی که در آینده قراره درستش کنم https://github.com/shinefrequency/rapidquery نظرات؟ @CodingLovers_OFF 🔥

بخش عجیب ماجرا اینه که یه ساعت پیش، سایت nvd.nist.gov ( رفرنس این باگ ها ) نیم ساعت پیش زده اطلاعات این باگ رو از دسترس مردم خارج کرده ( داداش یکم دیر نیس؟ ) لینکش این بوده: https://nvd.nist.gov/vuln/detail/CVE-2025-6176

یه نقص امنیتی روی الگوریتم brotli توی پایتون پیدا شده. کتابخونه brotli که توسط گوگل ساخته شده ( توی هرچیزی که به http مربوطه استفاده شده ) یه نقص امنیتی پیدا کرده که راحت DoS Attack میخوره. چه از سمت سرور به کلاینت، چه کلاینت به سرور.
اینجا اسکریپت سرور به کلاینت رو مثال گذاشتن: https://huntr.com/bounties/2c26a886-5984-47ee-a421-0d5fe1344eb0
این باگ بعد ۲ روز، هنوز هم فیکس نشده.
بدآموزی‌عه اگه بگم الان میشه خیلی از سرورا رو ترکوند؟
@CodingLovers_OFF

توی این ویدیو قراره فقط توی یک ساعت با تمام قابلیت ها و ویژگی های SQLAlchemy آشنا بشیم. 😉 - ORM - TABLES, MODELS - SESSION,
توی این ویدیو قراره فقط توی یک ساعت با تمام قابلیت ها و ویژگی های SQLAlchemy  آشنا بشیم. 😉
- ORM - TABLES, MODELS - SESSION, ENGINE - CRUD - COMMIT, ROLLBACK - FOREIGN KEYS, RELATIONSHIPS - ASYNC SQLALCHEMY و...
بعد از دیدن این ویدیو میتونید خیلی راحت با هر دیتابیسی توی هر پروژه ای کار کنید. 🫡 👀 از اینجا ببینید: 📱 https://youtu.be/sk8KjGILWZQ

بالا باشید... 😁

بخاطر هالووین گیتهاب یسری رنگ هارو، از جمله contributes هارو عوض کرده
بخاطر هالووین گیتهاب یسری رنگ هارو، از جمله contributes هارو عوض کرده

اینترنت خیلی ضعیفه هنوز آپلود نشده متاسفانه، یکم دیر شد همون فردا شب ساعت 8 میاد بالا

به ساعت 8 نرسید :/ با تاخیر همین امشب میاد
به ساعت 8 نرسید :/ با تاخیر همین امشب میاد

بقیه 40 فقط علاقه پیدا میکنن.

بعد ویدیوی امشب 60 درصد اونایی که "نه" زدن عاشق SQLAlchemy میشن. 🤩 ساعت 8

کامنت ها کم بود، انرژی برای پارت دوم شو ندارم 🫠 یکم انرژی بدید ❤️

بزودی...